Konuyu biraz açalım;
Vermek istediğimiz ana mesaj : Efendimizin Kuran ahlakı ile yaşaması ve Kuran hükümlerini uygularken eğer bir hata yapmış ise bu hatada bu hatayla ilgili vahyin inmesine sebep olmuş ve efendimiz yine Kuranın dışına çıkmamıştır.
Bu da demek oluyor ki Yüce Allah'a hiçbir şey gizli kalmıyor efendimizin yaşantısının her anı her sözü Allah tarafından tam bir denetim altında olduğu aşikar ortada.
Burada vahiy kavramını iyi bilmek gerekir.Yalnızca Kuran diyenler Efendimizin sözlerinden Kuran olan kısımlarını vahiy kabul ederler ve diğer sözleri yani hadisleri vahiy kabul etmezler.Peki şimdi şu soruyu soralım Allah peygamberiyle sadece hükümleri bildirdiği kadar mı konuşur ?
Yada Yüce Allah Peygamberimiz (s.a.v.) ile Kuranın dışında konuşmamış mıdır ?
Bakalım,
Kuranda Hz.Musa kıssaları geçer peki bu kıssalar Tevrat da var mıydı ? Allahın Musa ile konuşması dini hükümleri mi içeriyordu ?
Yahut vahiy diyince yalnızca Kuran diyenler ne anlıyorlar ? Halbu ki Yüce Allah kullarıyla dilediği gibi konuşur ve hükümleri istediği gibi bildirir.
Bu bildirimler kalbe ilham,rüya,ses,manevi görüntü sadece bizim bildiklerimiz.Demek ki vahiy demek sadece Kuranın hükümleri demek değildir.
Şimdi şu söze bakalım,
Düzeltme: Kuran, peygamberin gün içindeki olağan konuşmaları ile “vahiy” olarak ona indirilenler arasında net bir ayrım yapmıştır.
Kuran’a göre, peygamberin günlük hayatta söyledikleri değil, sadece “Kuran” Allah’tan gelen vahiydir.
Bu söze göre Vahiy sadece Kuran ile sınırlandırılmıştır.Bakalım öylemi ?
Başka bir siteden hazır olduğu için alıntı yapalım vahiy ile ilgili,
Bir âyet meali şöyledir:
(Resulüm, kendi arzusu ile konuşmaz. Onun [dini hükümlere ait her] sözü vahiydir.) [Necm 3, 4]
Demek ki dini emir ve yasaklarda hüküm bildiren her sözü vahiyledir. Birkaç örnek verelim:
Birinci örnek:
Bir âyet meali:
(Hani, Allah size, iki taifeden [Kervan veya Kureyş ordusundan] birinin sizin olacağını vaat etmişti. Siz de kuvvetsiz olanın [kervanın] sizin olmasını istiyordunuz. Oysa, suçluların hoşuna gitmese de, hakkı ortaya çıkarmak ve batılı yıkmak için, Allah hakkı ortaya koymak ve [Kureyş ordusunu yok edip] kâfirlerin kökünü kesmek istiyordu.) [Enfal 7]
Kervan kaçarak kurtuldu. Fakat Kureyş ordusu birkaç misli çok olmasına rağmen Bedir’de yenildi. Allahü teâlâ daha önce bunu bildirdiğini söylüyor. Halbuki daha önce böyle bir şey söylediği Kur’an-ı kerimde yok. Demek ki, Peygamber efendimize vahiy ile bildirdi.
İkinci örnek:
Bir âyet meali de şöyle:
(Hani siz Rabbinizden yardım istemiştiniz de, O da, “Ben peş peşe gelen bin melek ile size yardım edeceğim” diyerek bu duanızı kabul etmişti.) [Enfal 9]
Allahü teâlâ, (Bin melekle size yardım edeceğim) dediğini bildiriyor. Bunu Kur’an-ı kerimde daha önce bildirmediğine göre, Kur’andan ayrı olarak Resulullaha vahiy ile bildirdiği ortaya çıkıyor.
Üçüncü örnek:
Peygamber efendimiz Hazret-i Hafsa’ya gizlice bir söz söylemişti. Tefsirlerde bu gizli sözün Hazret-i Ebu Bekir’in halife olacağına dair olduğu bildiriliyor. O da, bunu, mahzur yok diye Hazret-i Âişe’ye anlattı. Allahü teâlâ da bunu Resulüne bildirdi.
İşte âyet-i kerime meali:
(Peygamber, hanımlarından birine [Hazret-i Hafsa’ya] gizlice bir söz söylemişti. O, bunu [Hazret-i Âişe’ye] haber verince, Allah da Resulüne durumu bildirdi, o da bir kısmını açıkladı, bir kısmını da söylemedi. Hanımı [Hafsa], “Bunu sana kim haber verdi?” dedi, o da, “Bana, her şeyi bilen ve her şeyden haberdar olan Allah haber verdi” dedi.) [Tahrim 3]
Allahü teâlâ, Hazret-i Hafsa’nın sözünü Resulüne bildirdiğini söylüyor. Ama bu Kur’anda yok. Demek ki, Allahü teâlâ, Kur’andan başka da, Resulüne vahiy ile bildiriyor.
Dördüncü örnek:
Bir âyet meali de şöyle:
(Siz [Hayber’den gelen] ganimetleri almak için giderken, [Hudeybiye seferinden] geri bırakılanlar, «Biz de sizin arkanızdan gelelim» diyecekler. Onlar [böyle söylemekle] Allah’ın [Hudeybiye seferine katılmayan bedevileri, bundan böyle başka bir sefere çıkarma] emrini değiştirmelerini isterler. De ki: «Bizim arkamıza asla gelemezsiniz. Allah, daha önce böyle buyurdu.» Bunun üzerine de «Hayır, siz bizi çekemiyorsunuz» diyeceklerdir. Halbuki onlar pek az söz anlayan kimselerdir.) [Fetih 15]
Burada Bedevilerin Hayber savaşına katılmalarının yasaklandığı, bu savaşa sadece Hudeybiye’de bulunanların katılacağı, bunun da, Resulullaha daha önce bildirildiği belirtiliyor. Kur’anda bunu bildiren bir âyet yoktur. Bu da gösteriyor ki, Resulullaha Kur’an harici vahiy de gelmektedir.
Slm ve Dua ile..