Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Peygamberimizin sırrını açıkladığı sure (1 Kullanıcı)

Luvi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
1,209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Halk dilinde "Kul hü" olarak da anılan İhlâs'ı yediden yetmişe herkes bilir.

İhlâs'ın içinde barındırdığı esrarı Peygamberimiz (sav)'den öğreniyoruz.

Ebû Hureyre (Radiyallahü Anh) anlatıyor:

Bir gün Allah Resulü (Sallallahü Aleyhi Vesselam) "Toplanınız, size Kur'ân-Kerim’in üçte birini okuyacağım" buyurdu.

Bunun üzerine toplanan toplandı. Sonra Resulullah (Sallallahü Aleyhi Vesselam) hane-i saadetlerinden çıktı, geldi, Kul huvallâhu Ehad'i okudu ve tekrar hane-i saadetlerine girdi.

Biz kendi aramızda şöyle konuştuk: "Resulullah (Sallallahü Aleyhi Vesselam) 'Size Kur'ân'ın üçte birini okuyacağım' buyurmuştu. Ben kuvvetle tahmin ediyorum ki, bu, kendisine gökten gelen bir haberdir."

Daha sonra Resulullah (Sallallahü Aleyhi Vesselam) çıktı, geldi ve şöyle buyurdu:

"Size Kur'ân'ın üçte birini okuyacağımı söylemiştim. Dikkat ediniz, o sure Kur'ân'ın üçte birine denktir."

***

İhlâs Suresi hem dünyanın hem de âhiretin mutluluk vesilesidir. Bu iki sırrı Peygamberimiz (sav) şöyle dile getirir:

"Günde iki yüz defa İhlâs Suresi'ni okuyan kimsenin, borcu hariç elli senelik günahı bağışlanır.

"Uyumak için yatağa giren kimse sağ tarafı üzerine yatar, sonra yüz defa İhlâs Suresi'ni okursa; kıyamet gününde Cenab-ı Hak (c.c) o kula şöyle der:

"Ey kulum! Cennete sağ taraftan gir."

***

İhlâs Suresi sevginin bir alameti, cennetin bir anahtarı mesabesindedir.

Kuba Mescidi'nde imamlık yapan bir sahabe vardı. Namaza durunca önce İhlâs Suresi'ni okur, ardında istediği bir sureye geçerdi. Her rekâtta böyle yapardı. Cemaatten arkadaşları kendisine:

"Sen bu sureyi okuyorsun, sonra da onu yeterli bulmayarak başka bir sure okuyorsun. Ya sadece bu sureyi oku veya onu bırak, başka bir sure oku" deyince:

"Ben bu sureyi bırakacak değilim. Bu sure ile size namaz kıldırmamı istiyorsanız kıldırırım, istemiyorsanız sizi bırakırım" cevabını verdi.

Sonra durumu Resulullah'a (Sallallahü Aleyhi Vesselam) bildirdiler. Resulullah (Sallallahü Aleyhi Vesselam), kendisine "Cemaatinin sözünü ettiği şeyden seni alıkoyan ve her rekâtta bu sureyi okumaya seni sevk eden sebep nedir" diye sordu.

"Yâ Resulallah (sav), ben bu sureyi seviyorum" dedi.

Bunun üzerine Resulullah (Sallallahü Aleyhi Vesselam) "Bu surenin sevgisi seni cennete girdirecektir" buyurdu.

***

Bediüzzaman (ksa) hadislerde geçen sevapların bir mübalağa/abartı olmadığını bir misalle şöyle açıklar:

Meselâ, içinde mısır ekilmiş bir tarla farz edelim ki, bin tane ekilmiş. Bazı habbeleri yedi sümbül vermiş farz etsek, her bir sümbülde yüzer dane olmuşsa, o vakit tek bir habbe, bütün tarlanın üçte ikisine karşılık olur.

Meselâ birisi on sümbül vermiş, her birinde iki yüz dane vermiş. O vakit bir tek habbe, asıl tarladaki habbelerin iki misli kadardır. Ve böylece kıyas et.

Şimdi, Kur'ân-ı Hakîm'i, nurlu, kutsi semavi bir tarla olarak düşününüz. İşte, her bir harfi, asıl sevabıyla birer habbe hükmündedir. Onların sümbülleri nazara alınmayacak.

Meselâ, Kur'ân-ı Hakîm'in üç yüz bin altı yüz yirmi harfi olduğundan İhlâs Suresi besmeleyle beraber altmış dokuzdur. Üç defa altmış dokuz, iki yüz yedi harftir.

Demek, İhlâs Suresi'nin her bir harfinin sevabı bin beş yüze yakındır. İşte, buna kıyas edilerek başkalarını da tatbik etsen, ne kadar lâtif, güzel, doğru ve mübalağasız bir hakikat olduğunu anlarsın. (Sözler, "Yirmi Dördüncü Söz, Dokuzuncu Asıl")
 

ibra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
6,106
Tepki puanı
12
Puanları
38
Yaş
30
Konum
Konya
Allah razı olsun
 

Gök Kubbe

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Ara 2008
Mesajlar
3,422
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
"Meselâ, içinde mısır ekilmiş bir tarla farz edelim ki, bin tane ekilmiş. Bazı habbeleri yedi sümbül vermiş farz etsek, her bir sümbülde yüzer dane olmuşsa, o vakit tek bir habbe, bütün tarlanın üçte ikisine karşılık olur.

Meselâ birisi on sümbül vermiş, her birinde iki yüz dane vermiş. O vakit bir tek habbe, asıl tarladaki habbelerin iki misli kadardır. Ve böylece kıyas et.

Şimdi, Kur'ân-ı Hakîm'i, nurlu, kutsi semavi bir tarla olarak düşününüz. İşte, her bir harfi, asıl sevabıyla birer habbe hükmündedir. Onların sümbülleri nazara alınmayacak.

Meselâ, Kur'ân-ı Hakîm'in üç yüz bin altı yüz yirmi harfi olduğundan İhlâs Suresi besmeleyle beraber altmış dokuzdur. Üç defa altmış dokuz, iki yüz yedi harftir."




Burayı hiç anlamadım :D
ALLAH razı olsun :)
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

Meselâ, içinde mısır ekilmiş bir tarla farz edelim ki, bin tane ekilmiş. Bazı habbeleri yedi sümbül vermiş farz etsek, her bir sümbülde yüzer dane olmuşsa, o vakit tek bir habbe, bütün tarlanın üçte ikisine karşılık olur

her bir tohumu tek bir habbeye yani mısırın gövdesine denk saymış.

Meselâ birisi on sümbül vermiş, her birinde iki yüz dane vermiş. O vakit bir tek habbe, asıl tarladaki habbelerin iki misli kadardır

her bir tohum bir habbe o da 2000 habbeye mısır gövdesine denk gelmiş.

Meselâ, Kur'ân-ı Hakîm'in üç yüz bin altı yüz yirmi harfi olduğundan İhlâs Suresi besmeleyle beraber altmış dokuzdur. Üç defa altmış dokuz, iki yüz yedi harftir.

207 harf sümbülü ile çarpılırda 300620 harfe denk gelir işte o sümbüller ALLAH(cc) misli sevabıdır ve ondan başkası taktir edemez.

bu hesabın aslı bediüzzaman(RA) ın tarla benzetmesiyle açıklanır. yani ibadeti taat o tarlanın verimidir. ibadette devam ile ALLAH(cc) sümbülleri taktir eder. az çalışır ama çok kazanır amelleri o tarlda yani dünyada bitirir.

asrın bediisi bu misalleri tam açıklamaz çünkü kelamullahın sırrı ilahi nefesinin ALLAH(cc) tilaveti olan kainatla açıklanmasını ister. ilmin tamamına şamil olsa kainatın efendisi(AS) hatırı için edebi gereği bir perde ardından hakikatı açıklar. o(AS) ilmin azı onlara verildi ithamına karşı hayır konuşmuş ve çoğu zaman sözü kittabı kainat oolan kuran-ı hakim'E bırakmıştır.

yani risaleler esasında edebi açıklarken kelamullaha müraacatı ister. her hakikat kelamullah ahkamıyla öğrenilir biz dellalıyız. bildiğimiz bilmediğimizin yanında hiç kalır der.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

azizislam

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 May 2006
Mesajlar
1,330
Tepki puanı
0
Puanları
0
Selamün Aleyküm

güzel bir yazıydı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt