PEYGAMBERİMİZİ (SAV) GERÇEK YÜZÜ İLE BİLMEYENLERE
O da beşerdir. Kur'anı getirmekle vazifesi bitmiştir" gibi sözlerle Peygamber Efendimizin üstün*lüğü inkâr edilmektedir.
Evet, o da beşer idi ama "Sey-yid ül-beşer" idi. Bütün insanların efendisi idi (Mevahid) ve (Mirat'ı Kâinat) kitaplarında yer alan sayı*sız üstünlüklerinden bir kaçını zikr*ediyoruz.
1-Mahlûklar içinde ilk olarak Muhammed aleyisselâm'ın ruhu yaratıldı.
2-Onun ismi arşa ve cennetlere yazıldı.
3-Hz. Adem zamanında okunan ezanda Hz. Muhammet'in ismi de söylenirdi.
4-Tevrat, İncil, Zebur 'da MUHAMMET (AS) müjdelenmiş övülmüştür.
5-Doğacağı vakit, bîr çok büyük alâmet görülmüştür.
6-Doğunca meleklerce sünnet edildi. Bütün putlar da yüzüstü devrildi.
7-Beşikte iken konuşmaya başladı, Hz. İsa konuşmuştu.
8-Çocuk iken açıklarda' gezerken, başı hizasında bir bulut gölge yapardı.
9-Her Peygamberin nübüvvet mührü, sağ elinin üstünde idi. MUHAMMET (SAV) ise sol kürekteki deri üzerinde, kalbi hizasında idi. Hz. Cebrail, cennet mührü ile sırtını mühürlemişti.
10-Mübarek ağzının ıslaklığı, acı suları tatlı yaptı. Hastalara şifa, bebeklere süt gibi gıda oldu.
11-Önünden gördüğü gibi arkasından da görürdü.
12-Teri gül gibi güzel kokardı.
13-Uzun kimselerin yanında iken, onlardan yüksek görünürdü.
14-Güneş ve ay ışığında, gölgesi yere düşmezdi.
15-Üstüne sinek ve başka hiçbir böcek konmazdı.
16-Çamaşırları ne kadar çok, giyse de hiç kirlenmezdi.
17-Taş üstüne basınca ızı kalır, kum üstünde giderken hiç iz bırakmazdı.
18-Büyük mucizelerinden birisi de, Miraç'tır. Burak ile Mekke'den Kudüs'e oradan göklere ve Arşa götürüldü. Kendisine! acayip şeyler gösterildi. Bir anda tekrarevine getirildi.
19-En çok ilim ona verildi. Kimseden bir şey öğrenmemişken Allahü teâlâ (CC) ona her şeyi Bildirdi. Hz. Adem'e her şeyin ismi bildirildiği gibi, O'na da aynı oldu.
20-Sözü çok vecizdi. Az keli*me ile çok şey anlatırdı. (Ameller niyetlere göredir) (helâl haram bellidir) (Şahidi davacı gösterir, davalıya da yemin düşer), (Kendi için istediğini, din kardeşi için de istemeyen, kâmil mümin değildir) hadis-i şeriflerinde ilki, ibadet, ikincisi muamelat, üçüncüsü adalet ve siyaset ilminin, dördüncüsü ahlâk ilminin temelidir.
O da beşerdir. Kur'anı getirmekle vazifesi bitmiştir" gibi sözlerle Peygamber Efendimizin üstün*lüğü inkâr edilmektedir.
Evet, o da beşer idi ama "Sey-yid ül-beşer" idi. Bütün insanların efendisi idi (Mevahid) ve (Mirat'ı Kâinat) kitaplarında yer alan sayı*sız üstünlüklerinden bir kaçını zikr*ediyoruz.
1-Mahlûklar içinde ilk olarak Muhammed aleyisselâm'ın ruhu yaratıldı.
2-Onun ismi arşa ve cennetlere yazıldı.
3-Hz. Adem zamanında okunan ezanda Hz. Muhammet'in ismi de söylenirdi.
4-Tevrat, İncil, Zebur 'da MUHAMMET (AS) müjdelenmiş övülmüştür.
5-Doğacağı vakit, bîr çok büyük alâmet görülmüştür.
6-Doğunca meleklerce sünnet edildi. Bütün putlar da yüzüstü devrildi.
7-Beşikte iken konuşmaya başladı, Hz. İsa konuşmuştu.
8-Çocuk iken açıklarda' gezerken, başı hizasında bir bulut gölge yapardı.
9-Her Peygamberin nübüvvet mührü, sağ elinin üstünde idi. MUHAMMET (SAV) ise sol kürekteki deri üzerinde, kalbi hizasında idi. Hz. Cebrail, cennet mührü ile sırtını mühürlemişti.
10-Mübarek ağzının ıslaklığı, acı suları tatlı yaptı. Hastalara şifa, bebeklere süt gibi gıda oldu.
11-Önünden gördüğü gibi arkasından da görürdü.
12-Teri gül gibi güzel kokardı.
13-Uzun kimselerin yanında iken, onlardan yüksek görünürdü.
14-Güneş ve ay ışığında, gölgesi yere düşmezdi.
15-Üstüne sinek ve başka hiçbir böcek konmazdı.
16-Çamaşırları ne kadar çok, giyse de hiç kirlenmezdi.
17-Taş üstüne basınca ızı kalır, kum üstünde giderken hiç iz bırakmazdı.
18-Büyük mucizelerinden birisi de, Miraç'tır. Burak ile Mekke'den Kudüs'e oradan göklere ve Arşa götürüldü. Kendisine! acayip şeyler gösterildi. Bir anda tekrarevine getirildi.
19-En çok ilim ona verildi. Kimseden bir şey öğrenmemişken Allahü teâlâ (CC) ona her şeyi Bildirdi. Hz. Adem'e her şeyin ismi bildirildiği gibi, O'na da aynı oldu.
20-Sözü çok vecizdi. Az keli*me ile çok şey anlatırdı. (Ameller niyetlere göredir) (helâl haram bellidir) (Şahidi davacı gösterir, davalıya da yemin düşer), (Kendi için istediğini, din kardeşi için de istemeyen, kâmil mümin değildir) hadis-i şeriflerinde ilki, ibadet, ikincisi muamelat, üçüncüsü adalet ve siyaset ilminin, dördüncüsü ahlâk ilminin temelidir.