imported__BuRaK_
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 27 Haz 2009
- Mesajlar
- 27
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
Namaza kalktığında ''Allahu ekber '' derdi.Bundan önce hiç bir şey söylemezdi, niyeti asla diliyle telaffuz etmezdi 'Allah rızası için falan vaktin dört rekat farzını kıbleye yönelik olarak bana uyan cemaate kıldırmaya yahut uydum hazır olan imama '' demediği gibi ''eda olarak'',''kaza olarak'' ve ''vaktin farzını kılıyorum'' sözlerini de söylemezdi. Bu on bid'atın hiç bir kelimesini,ister sahih,ister zayıf,ister müsned,ister mürsel bir senedle olsun Hz. Peygamber 'den (s.a)hiç kimse nakletmemiştir. Hatta O'nun ashabından herhangi birinin bunlardan birini söylediği bile nakledimemiş:ne tabiinden biri , ne de dört imam bunları hoş görmüştür.Ancak İmam Şafii'nin _Allah ondan razı olsun_'' Namaz ,oruç gibi değildir.Ona hiç kimse zikirsiz giremez.'' sözü, sonra gelen bazı alimleri yanılttı ve zannettiler ki ;zikir ,namaz kılan kimsenin niyeti söylemesidir.Oysa Şafii'nin _Allah rahmet etsin- zikir den maksadı başlangıç tekbirinden başka birşey değildir.İmam Şafii.Hz. Peygamber'in (s.a)hiç bir namazda yapmadığı ve onun halifelerinden ve ashabından hiç birinin tatbik etmediği bir şeyi nasıl müstehap sayabilir?!Onların tutum ve davranışları ortada.Eğer biri çıkar da bu konuda onlardan bir nakil bulrusa kabul eder, rıca ve hoşnutlukla karşılarız.onların yolundandaha mülemmel bir yol yoktur.Şeriat sahibi Hz. Muhammede'den (s.a)öğrendiklerinden başka da sünnet yoktur.
Namaza başlarken sadece ''Allahu Ekber '' der , başka bir şey söylemezdi adeti buydu.Hiç kimse onun bundan başka bir şey söylediğini nakletmemiştir.
(Hanefiler ''Ameller niyetlere göredir'' hadisini esas alarak namazda niyet edilmesi gerektiğini;niyetin ise ''irade'' demek olduğunu, kişinin hangi namazı kıldığını kalbiyle bilmesinin şart olduğunu belirtip dille söylemenin gerekli olmadığını , ancak kişinin azmini toplaması açısından iyi olacağını söylemişlerdir .(Bk. Merginani el-hidayye 1-44/45))
İbn Kayyim el-Cevziyye- Zadül Mead 1-187/188
Namaza başlarken sadece ''Allahu Ekber '' der , başka bir şey söylemezdi adeti buydu.Hiç kimse onun bundan başka bir şey söylediğini nakletmemiştir.
(Hanefiler ''Ameller niyetlere göredir'' hadisini esas alarak namazda niyet edilmesi gerektiğini;niyetin ise ''irade'' demek olduğunu, kişinin hangi namazı kıldığını kalbiyle bilmesinin şart olduğunu belirtip dille söylemenin gerekli olmadığını , ancak kişinin azmini toplaması açısından iyi olacağını söylemişlerdir .(Bk. Merginani el-hidayye 1-44/45))
İbn Kayyim el-Cevziyye- Zadül Mead 1-187/188