Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

peruk kullanmak uygun mu? (1 Kullanıcı)

irfani

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Haz 2008
Mesajlar
63
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Peruk kullanmak
Sual: Peruk takarak sokağa çıkmak uygun mu?
CEVAP:
Tam İlmihal�de diyor ki:
(Kadının, insan saçını, kendi saçı arasına örerek birleştirmeyip de, kendi saçına iplikle, bez şeritle bağlamasının ve hayvan kılları eklemenin haram olmadığı, (İbni Âbidin)de, (Hadika)da ve (Fetava-i kübra)da yazılıdır. İnsan ve hayvan kılından ve naylon gibi ipliklerden yapılmış olan, (Peruk) denilen takma saçları kullanmak caiz olduğu anlaşılıyor ise de, ihtiyaç ile ziyneti birbirine karıştırmamalıdır. İhtiyaç için caiz olan şeyi, süs, gösteriş için takmak caiz değildir. Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının başını ve kendi saçlarını peruk takarak örtmesi caiz ve lazım olur. Zaruret olunca, avret yerlerini mümkün olan her şeyle örtmek gerekir. Günahı yalnız saçını vermiş olana ve bakanadır. İnsanın saçını ve herhangi bir organı satması haramdır. Peruk takarak sokağa çıkmak, zaruret olmadan caiz değildir. Çünkü, kadınların yabancılara süslenmeleri haramdır.)

Sual: Erkeğin peruk takması caiz mi?
CEVAP
Abdeste ve gusle mani olmazsa caizdir.

dinimizislam.comdan alıntıdır.
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
44
Konum
Gebze
Peruk kullanmak
Sual: Peruk takarak sokağa çıkmak uygun mu?
CEVAP:
Tam İlmihal�de diyor ki:
(Kadının, insan saçını, kendi saçı arasına örerek birleştirmeyip de, kendi saçına iplikle, bez şeritle bağlamasının ve hayvan kılları eklemenin haram olmadığı, (İbni Âbidin)de, (Hadika)da ve (Fetava-i kübra)da yazılıdır. İnsan ve hayvan kılından ve naylon gibi ipliklerden yapılmış olan, (Peruk) denilen takma saçları kullanmak caiz olduğu anlaşılıyor ise de, ihtiyaç ile ziyneti birbirine karıştırmamalıdır. İhtiyaç için caiz olan şeyi, süs, gösteriş için takmak caiz değildir. Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının başını ve kendi saçlarını peruk takarak örtmesi caiz ve lazım olur. Zaruret olunca, avret yerlerini mümkün olan her şeyle örtmek gerekir. Günahı yalnız saçını vermiş olana ve bakanadır. İnsanın saçını ve herhangi bir organı satması haramdır. Peruk takarak sokağa çıkmak, zaruret olmadan caiz değildir. Çünkü, kadınların yabancılara süslenmeleri haramdır.)

Sual: Erkeğin peruk takması caiz mi?
CEVAP
Abdeste ve gusle mani olmazsa caizdir.

dinimizislam.comdan alıntıdır.


bu kesinlikle doğru bir görüş değildir..
peruk takmak başka bir insanın saçından yapılmadığı zaman caizdir.. fakat bu caiz olma durumu bir kadının kocası veya mahremi olan kişilerin yanında ki durumu içindir...

bu caiz olma durumu; hayvan kılından veya orlondan/ipten yani insan saçı dışında ki bir maddeden yapılan peruklarla sokakta gezilir demek değildir..

misalen, saçı olmayan bir kadın uygun maddeden imal edilmiş bir peruk kullansa caizmidir caizdir.. lakin sokağa çıkacak olsa peruğunun üzerine yine başörtüsü takması gerekir.. perukla dışarı çıkılamaz..

"zaruret olmadan sokağa çıkmak caiz değildir" denilmiş.. ama burada ki zaruret ne olabilir bunu iyi anlatmak lazım... mesela gecenin bir yarısı şiddetli derece bir deprem olsa kadınların başı açık dışarı çıkmaları bile caiz olabilir... fakat bir kadının perukla dışarı çıkmasını gerektirecek zarureti anlamakta güçlük çekiyorum... izah ederseniz seviniriz.. okulda ki başörtüsü yasağını zaruret saymıyorsunuz dur inşaallah..

ya alıntı yaptığınız dinimizislam.com da bir hata var
veya siz yarım yamalak alıntı yaptığınızdan böyle bir hata oluşuyor..

huyela kardeşden bu husus'u aydınlatmasını bekleriz..
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul


bu caiz olma durumu; hayvan kılından veya orlondan/ipten yani insan saçı dışında ki bir maddeden yapılan peruklarla sokakta gezilir demek değildir..

misalen, saçı olmayan bir kadın uygun maddeden imal edilmiş bir peruk kullansa caizmidir caizdir.. lakin sokağa çıkacak olsa peruğunun üzerine yine başörtüsü takması gerekir.. perukla dışarı çıkılamaz..

"zaruret olmadan sokağa çıkmak caiz değildir" denilmiş.. ama burada ki zaruret ne olabilir bunu iyi anlatmak lazım... mesela gecenin bir yarısı şiddetli derece bir deprem olsa kadınların başı açık dışarı çıkmaları bile caiz olabilir... fakat bir kadının perukla dışarı çıkmasını gerektirecek zarureti anlamakta güçlük çekiyorum... izah ederseniz seviniriz.. okulda ki başörtüsü yasağını zaruret saymıyorsunuz dur inşaallah..

ya alıntı yaptığınız dinimizislam.com da bir hata var
veya siz yarım yamalak alıntı yaptığınızdan böyle bir hata oluşuyor..

huyela kardeşden bu husus'u aydınlatmasını bekleriz..

Estağfirullah abi.

Ama yukarıda yanlış bir şey gözükmüyor. Zaruret olunca caiz olur denmiş ki sizde bilirsiniz Zaruretler yasakları mubah kılar mecelle kaidesidir.

Yukarıdaki yazıda üniversite zarurettir vs. denseydi haklı olabilirdiniz. Ama sadece zaruret denmiş .Zaruretin ne olduğuda sitede ayrıca belirtilmiş. Malumunuzdur ki, dünyanın her yerinde yaşam şartları aynı değildir, ki her senenin bir önceki seneden kötü olacağı hadisi şerifde bildirildi.

Mesela düşünün ki bir bayanın hayati tehlikesi veya bir uzvunu kaybetmek tehlikesi var. Tedavisi bir tane hastahanede yapılabiliyor. Bu hastahanede baş örtüsüyle hasta kabul etmiyor diyelim. İşte buna benzer bir durumda peruk takarak girmezi caiz olur buyuruluyor. Yoksa üniversiteye peruk takarak gitsin denmiyor.

Bakın zaruret nasıl açıklanmış.

Mecelle’de diyor ki:
Zaruretler, memnu olanı mubah kılar. Yani yasak olan şeylerin, zaruret devam ettiği müddetçe yasaklığı kalkar. Ancak her ihtiyaç zaruret değildir.

Zaruret; aç, susuz, çıplak veya sokakta kalarak hasta olmak demektir. (Eşbah)

Zaruret; zorla, başka şey yapmaya imkân olmadığı hallerde olur. (Kamus tercümesi)

Demek ki, insanı bir şey yapmaya zorlayan, elinde olmayan semavi sebebe zaruret denir. Kısacası, dinimizin emrettiği veya yasakladığı bir işte, başka bir şey yapamama mecburiyeti zarurettir.

Zarureti birkaç misalle açıklayalım:
Bir günlük yiyeceği olanın dilenmesi haramdır. Çalışmaktan aciz olup açlıktan ölecek kimse, ödünç arar. Ödünç veren olmazsa dilenir. Dilendiği halde, kimse bir şey vermezse, leş yiyebilir. 24 saat yemek yemeyen açtır. Bu açlığı ihtiyaçtır; çünkü ölecek bir durum yoktur. Böyle birinin leş yemesi haram olur. Burada görüldüğü gibi, zaruret, bütün kapıların kapanması halinde yapılacak son çaredir.

Kullanılmadığı zaman helake sebep olan yasak şeyi kullanmak zaruret olur. Kullanılmaması sıkıntıya, meşakkate sebep olursa, ihtiyaç denir. Mesela günlerce aç kalıp yiyecek bir şey bulamayanın, ölmeyecek kadar leş yemesi zarurettir. (Uyun-ül-Besair)

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
İhtiyaç başka, zaruret başkadır. Zaruret halinde caiz olan şey, ihtiyaç olunca caiz olmaz. (İhtiyacı olana faiz haram olmaz) demek, Kur'an-ı kerimin emrini değiştirmek olur. Maide suresinin (Ölüme sebep olan sıkışık hâle düşen) mealindeki 3. âyet-i kerimesi; zaruret halinde, haramdan affolunacak özrü beyan buyurmaktadır. Faizle ödünç almak için her ihtiyaç özür olsaydı, faizin haram edilmesinin sebebi kalmazdı; çünkü faiz ödemeyi ancak ihtiyacı olan kabul eder. İhtiyacı olmayan, fazla para vermek istemez. Allahü teâlânın bu yasak emri, lüzumsuz olurdu. Her ihtiyaç zaruret sayılırsa, faizin haram olacağı yer kalmaz. (1/102)
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Aşağıdaki linkte bulunan kısa sohbeti dinlemenizi tavsiye ederim. Allahü teala kendi rızasından ayırmasın.

Linki tıkladıktan sonra sağ üst köşedeki arama butonuna peruk yazmanız yeterli.

Dua eder dua beklerim.

Huzur Pınarı Arşiv Hizmeti
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
44
Konum
Gebze
Estağfirullah abi.

Ama yukarıda yanlış bir şey gözükmüyor. Zaruret olunca caiz olur denmiş ki sizde bilirsiniz Zaruretler yasakları mubah kılar mecelle kaidesidir.

Yukarıdaki yazıda üniversite zarurettir vs. denseydi haklı olabilirdiniz. Ama sadece zaruret denmiş .Zaruretin ne olduğuda sitede ayrıca belirtilmiş. Malumunuzdur ki, dünyanın her yerinde yaşam şartları aynı değildir, ki her senenin bir önceki seneden kötü olacağı hadisi şerifde bildirildi.


selamün aleyküm...

irfani isimli üyenin yazısında benim takıldığım iki paragraf bunlar... sizin açıklamalarınız da bir problem yok zaten..

"Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının başını ve kendi saçlarını peruk takarak örtmesi caiz ve lazım olur" şimdi dikkat ederseniz "erkekler arasında başını açmak zaruret olduğu zaman" deniliyor...eğer burada ki zaruret; tedavi için erkek doktorlara başını açması (aksi halde kadının hastalık sebebi ile sıkıntıya düşme hastalığın artması) gibi durumlardan bahs ediliyorsa... zaten kadın başını saçını boynunu yani görülmesi lazım olan yerini açması caizdir.. saçını perukla kapatmasını gerektirecek bir durum söz konusu değildir.. yani bu alakasız bir kapı aralamaktır...

"Peruk takarak sokağa çıkmak, zaruret olmadan caiz değildir"
ve bu şu manaya gelir "zaruret halinde peruk takarak sokağa çıkmak caizdir" ve bu fetvanın açılımıda şudur; "sokakta saçın gözükmesi zaruri olduğu zamanlar da peruk takılabilir"... ve kırılma noktası ise şudur.. "sokakta saçın gözükmesi zaruri olduğu zaman..." böyle bir zaman varmıdır..? yani hangi şartlarda bu zaruret gerçekleşir..?
özetle, acaba "sokakta saçın gözükmesini zaruri kılacak özür" nedir...?
bunu izah edebilecek, yani bir kadının sokakta başını açmasını gerektirecek bir özürü mazereti bana anlatabilcek biri varsa buyursun.. benim aklıma böyle bir zaruret gelmiyorda...

selametle..
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
selamün aleyküm...

irfani isimli üyenin yazısında benim takıldığım iki paragraf bunlar... sizin açıklamalarınız da bir problem yok zaten..

"Erkekler arasında başını açmak zarureti olduğu zaman, kadının başını ve kendi saçlarını peruk takarak örtmesi caiz ve lazım olur" şimdi dikkat ederseniz "erkekler arasında başını açmak zaruret olduğu zaman" deniliyor...eğer burada ki zaruret; tedavi için erkek doktorlara başını açması (aksi halde kadının hastalık sebebi ile sıkıntıya düşme hastalığın artması) gibi durumlardan bahs ediliyorsa... zaten kadın başını saçını boynunu yani görülmesi lazım olan yerini açması caizdir.. saçını perukla kapatmasını gerektirecek bir durum söz konusu değildir.. yani bu alakasız bir kapı aralamaktır...

"Peruk takarak sokağa çıkmak, zaruret olmadan caiz değildir"
ve bu şu manaya gelir "zaruret halinde peruk takarak sokağa çıkmak caizdir" ve bu fetvanın açılımıda şudur; "sokakta saçın gözükmesi zaruri olduğu zamanlar da peruk takılabilir"... ve kırılma noktası ise şudur.. "sokakta saçın gözükmesi zaruri olduğu zaman..." böyle bir zaman varmıdır..? yani hangi şartlarda bu zaruret gerçekleşir..?
özetle, acaba "sokakta saçın gözükmesini zaruri kılacak özür" nedir...?
bunu izah edebilecek, yani bir kadının sokakta başını açmasını gerektirecek bir özürü mazereti bana anlatabilcek biri varsa buyursun.. benim aklıma böyle bir zaruret gelmiyorda...

selametle..

Abi aklınıza gelmiyebilir. Ama Allahü teala korusun başa geldiği zaman anlaşılır.

Soru bu şekil olmayacağını sizde iyi bilirsiniz.Başa bir iş gelir Şu şu,şu zaruret mi diye sorulması gerekir. Çünkü zaruretin ne olduğunu yukarıda açıklamıştık.

Zaruret; aç, susuz, çıplak veya sokakta kalarak hasta olmak demektir. (Eşbah)

Zaruret; zorla, başka şey yapmaya imkân olmadığı hallerde olur. (Kamus tercümesi)


Dua eder dua beklerim.
 

ögrenci_sefa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Ocak 2009
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
“Hz. Peygamber, saç takan kadinlara lânet etmistir.” (Buharî, Libas 83, Tefsîri Sûre 59/4, Müslim, Libas 115, 117-119, Ebu Davud, Tereccül 5, Tirmizî, Libas 25, Edeb 33, Nesâî, Zîne 22, 23, 24, 29, Ibnu Mâce, Libas 52) sac takan dan maksat peruk hertürlü peruk takmak la ilgili
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt