H
hado77
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
alınan bedele karşılık belli bir kar oranı gözeterek, bunu yaparken de karşısındaki kimseyi kandırmadan para kazanmak veya mal satmak. aslolan ödediği bedeli bilmek.
bazı değer sahipleri elde ettiği şeyi elde ederken ödediği meblağın bilincinde olur. ve bu değeri korumak için bazı kıstaslarla ilşkiler kurar. der ki şu şartlar altında seninle alış verişimiz olur. o kişi sendeki bu satmak istediğin değeri çok ucuza albilecekken neden senin şartına riayet edeyim de senden alayım. seni farklı kılan ne derse ne olur?
efendimiz(SAS) ve diğer peygamber-i zişan efendilerimiz(ASM) bir değer olarak insanı ele aldıklarında pazarlık konusu olarak anacak cennetleri ve rıza-ıi ilahiyi düşünür ve insanın nefsinin geri dönüşümü ancak cennetlere olmalıdır derler. bu yüzden şahısların ticareti en nihayetinde öteleri kazandırmıyorsa o yapılan ticaret akim kalır, ebter olur. peki gün itibariyle insanların ticaretini değerli kılan bir şey varsa ve bu ticaret katmerlenip sermayeyi artıracaksa mesela gün miraçsa ne olur. ALLAH(cc) hazretleri katında sevimli ve ticaretin verimli geçeceği bir gün olarak miraç. bir alışveriş var ve karşı tarafı yanılmayan aldatılamayan ve her hale nazar edip her halini kimseye bildiren olunca, miraçta nasıl yükselinir. verilen değer nasıl kontrol edilir de biçilen kumaşa renk tahsis edilir.
diğer günler eşyasının kötüsün satıp zaten alıcılar fakir kimselerdi şimdi en iyilerini çıkartayım alıcılar zangin şimdi demek pazarlık anlayışı mı ticaret ahlakı mı ya da ben de bu süs günüden faydalanayım diyen ve bunu elde etmeye yetmeyen insana sen karışma mal benim değil mi istediğim güzellikteki malımı istediğim zaman çıkarır ve alışveriş yaparım sen karışma demek uygun mu?
madem öyle beni adam yerine koymuyor da ben yokken veya gelecek durumum olmadığında en iyi malları satıp sonra da ben pazara indiğimde hep o eski malları satıp hem bana hem buraların hakimine tahkir edici bir tarzla yaklaşıyorsun. sen tacir olarak burda mal satamazsın.
ALLAH(cc) günlerinden bir gün rasul(SAS) onun dergahına çıktı ve 50 rekat olan namazı hz. musa(AS) ikazı ile 5 vakit namaza indirdiği rivayet olunur. bu rivayet bazı gönüllerde ALLAH(cc) ile pazarlık olur mu şeklinde maalessef makes bulabilir. ALLAH(cc) HÜKMÜNDE HİKMET SAHİBİDİR. BİR VAZİFE VARSA KULLARINA emretmekten ziyade onun haletini düzeltmeyi bekler. bekler de benim ilahi itabım veya ikazım veya dersim veya anlayışım nasılmışı sana dehir anlatsın. zaman aleyhisselatü ve sellamı haklı çıkardı. 5 vakit farz namazın üstüne ALLAH(cc) önünde cereyan ettiği öne sürülen olaya zıt bir yaşamla cevap verdi.
tehiyetül mescit abdest duha evvabin teheccüt, husuf küsuf, tehiyetül menzil evvabin şükür, hacet, istiare ile her talep haktan namaz ile isteniri hayatını bedel olarak göstererek karlı bir alışveriş nasıl oluru gösterdi. süs günü ziyentlerini değil bir ömür boyu onu sergileyen oldu ki, her gönül her devirden o nura(SAS) baktığında ondan bir şeyler talep eder oldu o gönül benden alışverişindeki güzel değerleri saklamazı öğrendi.
mümmin için namaz ilk geldiği günki gibidir. mümmin ilahi dergahın kapısından bir şey talep etmeyi bilir. 50 kere sadece bir hacet namazı kılar da ALLAH(cc) pazarlıkla bir şey isteme ve gazaba uğrama ihtimalini düşünme bile düşünmez.
biz o ilk geldiği gündeki gibi rivayetin ötesinde bir hayata bakarak miracı yaşamalı ve yaşatmalıyız. efendimiz(SAS) yaptığı tek pazarlık nefsinin tüm güzelliklerini edeple ALLAH Teala ve tekaddes hazretlerin bir şey talep etme inceliğini anlatırken münacaat-ı ekber olan namazın şeklini anlamını ihtivasını ve pazarlık kabul etmeyen kulluk anlayışını anlatmıştır. namaz edeptir edebin tamamıdır, sonu ebter olmayan duadır. 50 vakit namaz günde 50 tane dileği olan insan her dileğini edeple iste diyen kulumpazarlık kabul etmeyen sevgisine bila bedel ulaşma yoludur. ALLAH(cc) hükmünde hikmet sahibidir, o allamul ğuyubdur. kulların talebine en kesin vekestirme yolu lillah bilinciyle namazla verir, kendisine rızık olarak ayağına kadar gelen kudret helvası ve bıldırcın nimetine eriştirip bunu paylaşamayıp biriktirenlere ağır gelecek sözü mümmine yakıştırmaz. ahir zamanında peşin verilen ücret sahipleri ile arandaki fark bbbu namaz olacak der. yahudiliği namazla kaldırır. iffetle isevilik kalkar, ahir zaman sadec hak(CC) ten taleplerin tek ve doğru ve en hızlı kanal olan binbir rengiyle namazların o her renge her alışveriş yapabilecek seviyedeki insana cebine para verip talep et sırrını yayar. önce ibata eder sonra da korur. cennetlerin kapısı dğil kendisi olur. bu kapıdan edep sahibi girer sen talebini namazla yap EDEP SEN olursun.
namaz kulluk borcu veya ifası değil zaman ve mekanın sahibi aziz ve celil olan ALLAH CELLE CELALÜHÜNÜN ilahi dergahından talep ederken edepli olmanın ölçütüdür. ALLAHA(cc) ve rasulüne (SAS) itaat edin nafile namazları bir de ALLAH(cc) ayetlerini terennüm ederek değerlendirin, onda sizin için öok güzel örnekler vardır, inanan mümmin için onun yolundan başka yol yoktur, edebi ve gizliyi ve saklıyı yapabileceğin şey ne diye hafisinden soran(CC) şanı çok yüce olandır. hamde layıktır merhamet edenlerin en hayırlısıdır. merhemet edicidir bizleri affet ve miracımızı mübarek et.ALLAH(cc) miraç kandilimizi mübarek etsin, bizlerden razı olsun.
alınan bedele karşılık belli bir kar oranı gözeterek, bunu yaparken de karşısındaki kimseyi kandırmadan para kazanmak veya mal satmak. aslolan ödediği bedeli bilmek.
bazı değer sahipleri elde ettiği şeyi elde ederken ödediği meblağın bilincinde olur. ve bu değeri korumak için bazı kıstaslarla ilşkiler kurar. der ki şu şartlar altında seninle alış verişimiz olur. o kişi sendeki bu satmak istediğin değeri çok ucuza albilecekken neden senin şartına riayet edeyim de senden alayım. seni farklı kılan ne derse ne olur?
efendimiz(SAS) ve diğer peygamber-i zişan efendilerimiz(ASM) bir değer olarak insanı ele aldıklarında pazarlık konusu olarak anacak cennetleri ve rıza-ıi ilahiyi düşünür ve insanın nefsinin geri dönüşümü ancak cennetlere olmalıdır derler. bu yüzden şahısların ticareti en nihayetinde öteleri kazandırmıyorsa o yapılan ticaret akim kalır, ebter olur. peki gün itibariyle insanların ticaretini değerli kılan bir şey varsa ve bu ticaret katmerlenip sermayeyi artıracaksa mesela gün miraçsa ne olur. ALLAH(cc) hazretleri katında sevimli ve ticaretin verimli geçeceği bir gün olarak miraç. bir alışveriş var ve karşı tarafı yanılmayan aldatılamayan ve her hale nazar edip her halini kimseye bildiren olunca, miraçta nasıl yükselinir. verilen değer nasıl kontrol edilir de biçilen kumaşa renk tahsis edilir.
diğer günler eşyasının kötüsün satıp zaten alıcılar fakir kimselerdi şimdi en iyilerini çıkartayım alıcılar zangin şimdi demek pazarlık anlayışı mı ticaret ahlakı mı ya da ben de bu süs günüden faydalanayım diyen ve bunu elde etmeye yetmeyen insana sen karışma mal benim değil mi istediğim güzellikteki malımı istediğim zaman çıkarır ve alışveriş yaparım sen karışma demek uygun mu?
madem öyle beni adam yerine koymuyor da ben yokken veya gelecek durumum olmadığında en iyi malları satıp sonra da ben pazara indiğimde hep o eski malları satıp hem bana hem buraların hakimine tahkir edici bir tarzla yaklaşıyorsun. sen tacir olarak burda mal satamazsın.
ALLAH(cc) günlerinden bir gün rasul(SAS) onun dergahına çıktı ve 50 rekat olan namazı hz. musa(AS) ikazı ile 5 vakit namaza indirdiği rivayet olunur. bu rivayet bazı gönüllerde ALLAH(cc) ile pazarlık olur mu şeklinde maalessef makes bulabilir. ALLAH(cc) HÜKMÜNDE HİKMET SAHİBİDİR. BİR VAZİFE VARSA KULLARINA emretmekten ziyade onun haletini düzeltmeyi bekler. bekler de benim ilahi itabım veya ikazım veya dersim veya anlayışım nasılmışı sana dehir anlatsın. zaman aleyhisselatü ve sellamı haklı çıkardı. 5 vakit farz namazın üstüne ALLAH(cc) önünde cereyan ettiği öne sürülen olaya zıt bir yaşamla cevap verdi.
tehiyetül mescit abdest duha evvabin teheccüt, husuf küsuf, tehiyetül menzil evvabin şükür, hacet, istiare ile her talep haktan namaz ile isteniri hayatını bedel olarak göstererek karlı bir alışveriş nasıl oluru gösterdi. süs günü ziyentlerini değil bir ömür boyu onu sergileyen oldu ki, her gönül her devirden o nura(SAS) baktığında ondan bir şeyler talep eder oldu o gönül benden alışverişindeki güzel değerleri saklamazı öğrendi.
mümmin için namaz ilk geldiği günki gibidir. mümmin ilahi dergahın kapısından bir şey talep etmeyi bilir. 50 kere sadece bir hacet namazı kılar da ALLAH(cc) pazarlıkla bir şey isteme ve gazaba uğrama ihtimalini düşünme bile düşünmez.
biz o ilk geldiği gündeki gibi rivayetin ötesinde bir hayata bakarak miracı yaşamalı ve yaşatmalıyız. efendimiz(SAS) yaptığı tek pazarlık nefsinin tüm güzelliklerini edeple ALLAH Teala ve tekaddes hazretlerin bir şey talep etme inceliğini anlatırken münacaat-ı ekber olan namazın şeklini anlamını ihtivasını ve pazarlık kabul etmeyen kulluk anlayışını anlatmıştır. namaz edeptir edebin tamamıdır, sonu ebter olmayan duadır. 50 vakit namaz günde 50 tane dileği olan insan her dileğini edeple iste diyen kulumpazarlık kabul etmeyen sevgisine bila bedel ulaşma yoludur. ALLAH(cc) hükmünde hikmet sahibidir, o allamul ğuyubdur. kulların talebine en kesin vekestirme yolu lillah bilinciyle namazla verir, kendisine rızık olarak ayağına kadar gelen kudret helvası ve bıldırcın nimetine eriştirip bunu paylaşamayıp biriktirenlere ağır gelecek sözü mümmine yakıştırmaz. ahir zamanında peşin verilen ücret sahipleri ile arandaki fark bbbu namaz olacak der. yahudiliği namazla kaldırır. iffetle isevilik kalkar, ahir zaman sadec hak(CC) ten taleplerin tek ve doğru ve en hızlı kanal olan binbir rengiyle namazların o her renge her alışveriş yapabilecek seviyedeki insana cebine para verip talep et sırrını yayar. önce ibata eder sonra da korur. cennetlerin kapısı dğil kendisi olur. bu kapıdan edep sahibi girer sen talebini namazla yap EDEP SEN olursun.
namaz kulluk borcu veya ifası değil zaman ve mekanın sahibi aziz ve celil olan ALLAH CELLE CELALÜHÜNÜN ilahi dergahından talep ederken edepli olmanın ölçütüdür. ALLAHA(cc) ve rasulüne (SAS) itaat edin nafile namazları bir de ALLAH(cc) ayetlerini terennüm ederek değerlendirin, onda sizin için öok güzel örnekler vardır, inanan mümmin için onun yolundan başka yol yoktur, edebi ve gizliyi ve saklıyı yapabileceğin şey ne diye hafisinden soran(CC) şanı çok yüce olandır. hamde layıktır merhamet edenlerin en hayırlısıdır. merhemet edicidir bizleri affet ve miracımızı mübarek et.ALLAH(cc) miraç kandilimizi mübarek etsin, bizlerden razı olsun.