Buhari Muslim
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 24 Ara 2006
- Mesajlar
- 3
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 45
- Konum
- ist.
- Web Sitesi
- www.e-dergah.com
es selamu aleykum kardeşler,
burada bir konuyu sizlerin görüşlerini almak adına tartışmaya açıyorum. biliyorum ki burada bu konu hakkında görüş bildirecek değerli insanlar var.
Sorum şu: Bilim dünyası düşüncenin, duyguların beyinde oluştuğunu ispat etmişken Allahu Teala neden bu vasıfları kalbe yüklemektedir? Söz gelimi "Allah kalbinizden geçeni bilendir" gibi bir ayeti kerime neden "Allah kafalarınızdan geçeni bilir" şeklinde değildir?
Yanlış anlaşılmasın, bu iki ifadeden hangi ifade doğrudur diye sormuyorum! Bu ifade neden doğrudur diye soruyorum. Zira Allah'ın hükmünün doğru mu yanlış mı olduğunu tartışmak zalimliktir. Biz bu ifadenin neden doğru olduğunu tartışacağız. Yani bunun hikmetini bulmaya çalışacağız. Çünkü hikmet hükmün doğru mu yanlış mı olduğunu aramak değildir. Hükmün neden doğru olduğunu bilmektir hikmet.
burada bir konuyu sizlerin görüşlerini almak adına tartışmaya açıyorum. biliyorum ki burada bu konu hakkında görüş bildirecek değerli insanlar var.
Sorum şu: Bilim dünyası düşüncenin, duyguların beyinde oluştuğunu ispat etmişken Allahu Teala neden bu vasıfları kalbe yüklemektedir? Söz gelimi "Allah kalbinizden geçeni bilendir" gibi bir ayeti kerime neden "Allah kafalarınızdan geçeni bilir" şeklinde değildir?
Yanlış anlaşılmasın, bu iki ifadeden hangi ifade doğrudur diye sormuyorum! Bu ifade neden doğrudur diye soruyorum. Zira Allah'ın hükmünün doğru mu yanlış mı olduğunu tartışmak zalimliktir. Biz bu ifadenin neden doğru olduğunu tartışacağız. Yani bunun hikmetini bulmaya çalışacağız. Çünkü hikmet hükmün doğru mu yanlış mı olduğunu aramak değildir. Hükmün neden doğru olduğunu bilmektir hikmet.