Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Müziği dine sokmak (1 Kullanıcı)

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hızlı ve sinsi bir şekilde dinin içine müzik sokulmaya çalışılıyor. Çünkü dini bozmanın en kolay yollarından biri budur. Hıristiyanlığı aslından uzaklaştıran önemli unsurlardan biri de Kiliselere müziğin sokulmasıdır. İslamiyet’i de Hıristiyanlığın durumuna düşürmek için müziğe ağırlık verilmektedir. Bir gazete haberi şöyledir:
“Yedikule Zindanları, iftardan sonra zindan duvarlarını sarsacak kadar tempolu bir konsere tanıklık etti. Mustafa Özcan’ın Kur’an tilavetinden sonra Avusturya’dan gelen ve daha çok Türk Tasavvuf Musikisi icrasıyla tanınan Abdurrahman Toprak, soğuktan titreyen kalabalığı kendine eşlik ettirmeye çalışarak ilahi söyledi. Ardından bir zamanların ‘Yeşil Pop’çuları sahneye çıktı. Daha sonra heyecanla Yusuf İslam’ın geldiği müjdelendi. Hip Hop şarkılarıyla İslam çağrısı yapan, ramazan münasebetiyle özel olarak getirtilen Amerikalı müzik grubu Native Deen (Yerli Din) de sahnede yerini aldı. Her biri en fazla 20 yaşında üç tane çikolata renkli Afro-Amerikan, başlarındaki beyaz takkeler ile koşarak sahneye fırladı. Grubun üyeleri Joshua Salem, Naim Muhammed ve Abdülmelik Ahmed sahnede izleyici ile kurdukları diyalog açısından Yedikule Zindanlarındaki kalabalığı adeta kendinden geçirdi. En fazla ortaokul öğrencisi oldukları her hallerinden belli çocuklar, başlarına beyaz namaz takkelerini geçirmiş sahnenin hemen önünde ‘hip hop’ figürleriyle dans ettiler. Gece, Native Deen’in genç üyeleri ile öncüleri olan Yusuf İslam’ın birlikte söylediği sazlı sözlü ‘Taleal Bedru’ ile noktalandı...”

Ramazan aylarında yoğunlaştırılan bu faaliyetler projenin birinci aşamasıdır: Bu aşamada maksat, dinimizce haram olan müziği meşru hâle getirmek. Daha sonra da, müziği Hıristiyanlıkta olduğu gibi ibadetin bir parçası haline sokmak. Birinci aşamada hayli yol alındı.

Ramazanda pek çok otelin kapısında, “Canlı müzik eşliğinde iftar” afişlerini gördük. İşte İstanbul’da beş yıldızlı bir otelin ilanı: “Zengin bir mönünün sonunda Çeşmi bülbül Fasıl Grubu eşliğinde her akşam iftar...” Dört kız, ellerinde tambur, kanun ve ud eşliğinde, “Ben yanarım yane yane”, ”Sordum sarı çiçeğe...” ilahilerini seslendiriyorlar iftarda. Ardından saz eserleri... Akşama kadar Allah için oruç tutan, akşam genç kızların seslendirdiği Klasik Türk Müziği eşliğinde iftar ediyor.

Şapla şeker karıştı. Eskiden saflar ayrı ve netti. Kim ne yaptığını biliyordu. İçki içen meyhaneye, eğlenecek olan eğlence yerine, ibadet edecek olan da, camiye giderdi. Haram işleyen de günahını bildiği için üzülürdü. Yaptığını meşru görmediği için de küfre düşmezdi. Şimdi her şey birbirine karışmış durumda. İbadet mi yapıyor, eğleniyor mu belli değil. Bütün bunlar müziği ve haramları meşrulaştırmanın, haramı helali birbirine karıştırmanın yani “Dini sulandırma” projesinin bir parçasıdır.

Görünüşe bakıldığında bu davranışlar halkın cahilliğine veriliyorsa da, bu o kadar basit bir olay değildir. Müslümanlar bu hâle planlı bir şekilde, belli bir proje doğrultusunda getiriliyor. Bu projenin içeride ve dışarıda bayraktarlığını yapan pek çok kimse var. Rock Müziğin başını çeken Cat Stevens diğer ismi ile Yusuf İslam’ın takip ettiği çizgi hayli enteresan. Önce İslam âlimlerinin kitaplarından ve çevresindeki Müslüman kimselerden müziğin haram olduğunu öğrenip Müslüman olmasıyla beraber müziği de bırakıyor. Daha sonra birden fikir değiştiriyor. Bu değişikliği de kendince şöyle yorumluyor:
“Başlangıçta müzik konusunda şüphelerim oluşmuştu. Daha sonra Kur’ana ve hadislere baktım, müzik ile ilgili bir şey göremedim. İyi, faydalı şeyleri İslamiyet emrediyor. Müzik iyi ve faydalı olduğuna göre, haram olamaz diye yorumladım. Yeniden çalışmaya başladım...”

Binlerce İslam âlimi, Kur’an-ı kerime ve hadis-i şeriflere dayanarak müziğin haram olduğunu söylüyorlar; bu ise, göremedim, diyor. Demek ki bir yönlendirenler var. Kendisine, “Yedikule’de hip-hop grubu Native Deen ile birlikte sahneye çıktınız. Bu hip-hop tarzını nasıl buluyorsunuz?” diye soruyorlar, o da, “Native Deen, gençleri İslam’a ve Allah’a çağırıyor. Albümleri insanlık adına son derece olumlu mesajlar içeriyor. Bence gayet de başarılı bir hip-hop örneği ortaya çıkarıyorlar” diyor.

Yani dinimizin haram kıldığı müzik vasıtasıyla gençler İslam’a çağrılıyor. Böyle çağrılarla gelenlerin İslami anlayışının, yaşayışının ne olduğunu bilmek zor değildir
 

nigdeli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Şub 2007
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
es selamu aleyküm. paylaşımınız çok yerinde ve güzeldi. Rabbim razı olsun sizden.
müziğin dine sokulmasının yanında, halay da kafa karıştıran bir konu..
bunu güvendiğim, çok bilinen bir sitede yayınlanan bir ilahi klibinde görmüştüm ve çok şaşırmıştım.sanatçı eseri söylüyor, arkada da 3 kişi halay çekiyor. klip tartışmaya yol açtığı için, siteden kaldırılmıştı sonradan.
ben de bu konuyu merak ediyor ve araştırıyorum. buradan sorulmaması gerektiğini biliyorum ancak,net bir sonuç alamadığımdan, yardımcı olabileceğinizi düşünerek size de sormak istedim.
halayın dinimizdeki yeri nedir?
Allah'a emanet olun. duayla kalın.
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
es selamu aleyküm. paylaşımınız çok yerinde ve güzeldi. Rabbim razı olsun sizden.
müziğin dine sokulmasının yanında, halay da kafa karıştıran bir konu..
bunu güvendiğim, çok bilinen bir sitede yayınlanan bir ilahi klibinde görmüştüm ve çok şaşırmıştım.sanatçı eseri söylüyor, arkada da 3 kişi halay çekiyor. klip tartışmaya yol açtığı için, siteden kaldırılmıştı sonradan.
ben de bu konuyu merak ediyor ve araştırıyorum. buradan sorulmaması gerektiğini biliyorum ancak,net bir sonuç alamadığımdan, yardımcı olabileceğinizi düşünerek size de sormak istedim.
halayın dinimizdeki yeri nedir?
Allah'a emanet olun. duayla kalın.

Ve aleyna aleyküm Selam ve Rahmetullahi Ve Berekakatuhu...Hoş geldin muhterem kardeşim.Katılıyorum soylediklerine.En güzel cevabı değerli hocalarımızdan alırsınız ancak derdinizi bir nebze dindirebilmek için size bir hadis ile örnek vermek isterim.

Bir gün sefer dönüşü mescidde Efendimiz(sav)e bir hanım gelir ve ben eğer dönerseniz def çalıp dast ediceğime söz vermiştim der. Efendimiz(sav) ilk başta olmaz deyince hanım yemin ettiğini söyler o zaman bişey demez...
Hanım çalıp oynamaya başlar Efendimiz(sav)nazar etmez...
Hz.Ebubekir gelir aynı hal üzere devam eder...
Hz.Osman gelir aynı...
Hz.ALi gelir aynı...
Ama Hz.Ömer gelince kapanır ve oturur bir köşede...
Efendimiz tebessüm eder ve Ya Ömer sen geldin şeytanlar burayı terk etti der...
Yani oynamak çalmak şeytandandır!...Yinede Allah-u Alem Bilir diyorum..Duayla kalınız.
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bir hadisi şerifte buyruluyorki:Çalgı dinlemek günahtır, o mecliste oturmak fasıklıktır,o çalgı ile lezzetlenmek küfürdür.Duayla kalınız.
 

nigdeli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Şub 2007
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Ve aleyna aleyküm Selam ve Rahmetullahi Ve Berekakatuhu...Hoş geldin muhterem kardeşim.Katılıyorum soylediklerine.En güzel cevabı değerli hocalarımızdan alırsınız ancak derdinizi bir nebze dindirebilmek için size bir hadis ile örnek vermek isterim.

Bir gün sefer dönüşü mescidde Efendimiz(sav)e bir hanım gelir ve ben eğer dönerseniz def çalıp dast ediceğime söz vermiştim der. Efendimiz(sav) ilk başta olmaz deyince hanım yemin ettiğini söyler o zaman bişey demez...
Hanım çalıp oynamaya başlar Efendimiz(sav)nazar etmez...
Hz.Ebubekir gelir aynı hal üzere devam eder...
Hz.Osman gelir aynı...
Hz.ALi gelir aynı...
Ama Hz.Ömer gelince kapanır ve oturur bir köşede...
Efendimiz tebessüm eder ve Ya Ömer sen geldin şeytanlar burayı terk etti der...
Yani oynamak çalmak şeytandandır!...Yinede Allah-u Alem Bilir diyorum..Duayla kalınız.


Hoşbulduk, teşekkür ederim.
Estağfirullah kardeşim. Benim kastettiğim forumlarda soru sormanın yasak oluşuydu.
sizin sorulara nakil yaparak verdiğiniz cevapları bildiğimden ve vereceğiniz cevaba güvendiğim için size sormak istedim. Allah razı olsun her daim inş.Teşekkür ederim.

Peki, zikir halkalarındaki buna benzer durumla ilgili bir bilginiz var mı kardeşim?
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hoşbulduk, teşekkür ederim.
Estağfirullah kardeşim. Benim kastettiğim forumlarda soru sormanın yasak oluşuydu.
sizin sorulara nakil yaparak verdiğiniz cevapları bildiğimden ve vereceğiniz cevaba güvendiğim için size sormak istedim. Allah razı olsun her daim inş.Teşekkür ederim.

Peki, zikir halkalarındaki buna benzer durumla ilgili bir bilginiz var mı kardeşim?

Bakınız:http://forum.islamiyet.gen.tr/dua-kosesi/44370-cehri-sesli-zikir-hafi-gizli-zikir.html

Mahmud-i Encirfagnevi hazretleri, Silsile-i aliyyenin on birincisidir. Maveraünnehrin Tur-i Sina gibi mukaddes bir yer olmasına vesile olan, orayı nurlandıran büyük âlim ve velilerden olan Mahmud-i Encirfagnevi, Buhara'nın Fagne köyünde doğdu. 1315 yılında vefat etti. Mimarlık ile geçinirdi.

Hace Ârif-i Rivegeri hazretlerinin derslerinde ve sohbetlerinde yetişip, kemale geldi. Maddi ve manevi ilimlerde zamanının büyük âlimlerinden oldu. İnsanları irşad etmek ve onlara saadet yolunu göstermek için hocasından icazet aldı. Birçok âlim yetiştirdi. Binlerce kimsenin, dalaletten hidayete, yani sapıklıktan doğru yola ve saadete kavuşmasına vesile oldu. Yetiştirdiği âlimlerin en büyüğü ve kendisinden sonra halifesi Hace Ali Ramiteni’dir.

Hocası Ârif-i Rivegeri'den icazet alıp, insanları doğru yola irşad ile vazifelendirilince, vaktin gereği sesli zikre başladı. Sesli zikre ilk başlaması, hocasının vefat hastalığı sırasında, Riveger tepesi üzerinde olmuştu. Hace Ârif bu zaman; "Şimdi vaktidir" buyurdu. Bu sözünü, kabulüne işaret tutmuşlardır. Hace Ârif Rivegeri'nin vefatından sonra, Kale Kapısı önündeki mescitte sesli zikre devam eyledi. Vaktinin büyük âlimlerinden Hace Muhammed Parisa'nın dedelerinden Mevlana Hafızuddin, âlimlerin üstadı Şemsüleimme Hulvani'nin işareti ile, Buhara'da, o zamanın en büyük imam ve âlimlerinin huzurunda, Hace Mahmud'a; "Siz hangi niyetle cehri (sesli) zikir ile meşgul oluyorsunuz?" diye sordu. Cevabında; "Uyuyanları uyandırmak, gafillere işittirmek ve insanları dinin ana caddesi ve doğru yolu üzerinde yürütmek, hakikate teşvik etmek, böylece insanların, bütün iyiliklerin anahtarı, her saadetin esası olan tevbeye ve bir büyüğe bağlanmalarına sebep olmak istiyorum" buyurdu. Bunu duyunca, Mevlana Hafızuddin ona; "Niyetiniz böyle dürüst olunca, böyle zikretmeniz caiz olur" dedi. Mahmud-i Encirfagnevi buyurdu ki: "Sesli zikri ancak, dili yalandan ve gıybetten, midesi haram ve şüpheliden temiz, kalbi riyadan ve gösterişten uzak, sırrı Rabbinden başka her şeye teveccühten münezzeh olan yapabilir."
 

nigdeli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Şub 2007
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
""Zikrullah yapılan yerde zikir yapanlar hareket halinde zikrederlerse..""

evet, benim de sormak istediğim buydu. Allah razı olsun. Hakkınızı helal edin inşaAllah.
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
""Zikrullah yapılan yerde zikir yapanlar hareket halinde zikrederlerse..""

evet, benim de sormak istediğim buydu. Allah razı olsun. Hakkınızı helal edin inşaAllah.

Hakkım helal hoş olsun nedemek muhterem.Yeterki elimizden birşeyler gelsin.Bilgi paylaştıkça güzeldir.Duayla kalınız.
 

asya_y

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
herşeyi karıştırmaya başladık ve günden güne ayıp yada günah dediklerimiz doğal şeyler olmaya başladı kendimize göre uyarlamaya başladık Allah sonumuzu hayır etsin ve doğru yoldan ayırmasın aile yapısının bozukluğu bence doğru öğrenmiyoruz dinimiz islam bu yeterli geliyor müzik ile ibadet ?herşey günden güne DOĞALLAŞIYOR........ AEO
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
herşeyi karıştırmaya başladık ve günden güne ayıp yada günah dediklerimiz doğal şeyler olmaya başladı kendimize göre uyarlamaya başladık Allah sonumuzu hayır etsin ve doğru yoldan ayırmasın aile yapısının bozukluğu bence doğru öğrenmiyoruz dinimiz islam bu yeterli geliyor müzik ile ibadet ?herşey günden güne DOĞALLAŞIYOR........ AEO

Anlamadım desem ?
 

ebrar_21

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Ağu 2007
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
S.A.HAYIRLI GECELER,SÖYLEDİKLERİNİZ ÇOK FAYDALI BİLGİLER RABBİM RAZI OLSUN İNŞ. AMA BENİM KAFAMI KARIŞTIRAN SON ZAMANLARDA ÖZELLİKLE MUBAREK RAMAZAN AYINDA ÇIKARILAN İLAHİ ALBÜMLERİ VE İLAHİ KANALLARI HAKKINDA...SEVEREK DİNLİYORUZ AMA,ACABA ??????? AEO,DUA İLE......
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
S.A.HAYIRLI GECELER,SÖYLEDİKLERİNİZ ÇOK FAYDALI BİLGİLER RABBİM RAZI OLSUN İNŞ. AMA BENİM KAFAMI KARIŞTIRAN SON ZAMANLARDA ÖZELLİKLE MUBAREK RAMAZAN AYINDA ÇIKARILAN İLAHİ ALBÜMLERİ VE İLAHİ KANALLARI HAKKINDA...SEVEREK DİNLİYORUZ AMA,ACABA ??????? AEO,DUA İLE......

Ve aleyna aleyküm Selam ve Rahmetullahi ve Berekatuhu..Şimdi şöyle tamamlıyabiliriz.
Muhakkaki ALLAH adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder; çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar...O Düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor...
Ey nefsim! Deme "Zaman değişmiş, asır başkalaşmış,herkes dünyaya dalmış,hayata perestiş eder, derd-i maişetle sarhoştur." Çünkü ölüm değişmiyor..
Hem deme : "Ben de herkes gibiyim" Çünkü herkes sana kabir kapısına kadar arkadaşlık eder.
Herkesle musibette beraber olmak demek olan teselli ise, kabrin öbür tarafında pek esassızdır...Duayla kalınız.
 

ysmnkaos

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
1,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
16
Konum
kaosşehristanbul
ne yazmalıki şimdi?

müziği yadırgamıyoruz artık..

ALLAH ALLAH nidalarından, israili boykota dek,,

hip-hop, rock, slov...

her zevke uygun müzikte var,,,

şimdi olurmu günah demek, ruhumuzu besliyoruz..

modernleşiyoruzz yavaş yavaş:!

ramazan ile bağdaştırılan yeni normlar...

ramazanın kalbinin attığı sultanahmette,

canli müzik eşliğinde yapılan iftar sonrası,

kızlı erkekli gidilen nargile cafeler..

ibadet olarakta camilerde kılınan karma namaz,,

liste uzun, zaman kısa.......


HAYIRLI RAMAZANLAR


,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ALLAHA EMANET OLUNUZ
 

ebrar_21

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Ağu 2007
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ve aleyna aleyküm Selam ve Rahmetullahi ve Berekatuhu..Şimdi şöyle tamamlıyabiliriz.
Muhakkaki ALLAH adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder; çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar...O Düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor...
Ey nefsim! Deme "Zaman değişmiş, asır başkalaşmış,herkes dünyaya dalmış,hayata perestiş eder, derd-i maişetle sarhoştur." Çünkü ölüm değişmiyor..
Hem deme : "Ben de herkes gibiyim" Çünkü herkes sana kabir kapısına kadar arkadaşlık eder.
Herkesle musibette beraber olmak demek olan teselli ise, kabrin öbür tarafında pek esassızdır...Duayla kalınız.

YAZDIKLARINIZ ÇOK DEĞERLİ BİLGİLER AMA BEN BUNLARIN DİNLENMESİ KONUSUNDAKİ YANLIŞ YADA DOĞRU SEVİYELERİNİ ÖĞRENMEK İSTEMİŞTİM??? AMA YİNEDE HAKKINIZI HELAL EDİN,AEO,DUA İLE....
 

berra34

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
s.a sonuna kadar katılıyorum.allah hepımızı affeder inşallah
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
YAZDIKLARINIZ ÇOK DEĞERLİ BİLGİLER AMA BEN BUNLARIN DİNLENMESİ KONUSUNDAKİ YANLIŞ YADA DOĞRU SEVİYELERİNİ ÖĞRENMEK İSTEMİŞTİM??? AMA YİNEDE HAKKINIZI HELAL EDİN,AEO,DUA İLE....

Çalgının yasak olduğunu bildiren hadisler.!!!

(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]
(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]

(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]
(Melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]

(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]
(Şarkıcı kadını dinlemek, yüzüne bakmak haramdır.) [Taberani]

(Cenab-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ.Ahmed]

(Bir zaman gelecek, zina, içki ve mizmarı [çalgıyı] helal sayanlar çıkacaktır.) [Buhari]
(Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]

(Suyun otu büyüttüğü gibi, şarkı, oyun ve eğlence kalbde nifakı büyütür.) [Deylemi]
(Rabbim içkiyi, kumarı, darbukayı ve şarkıcı kadınları haram kıldı.) [İ. Ahmed]

(İçkilere başka isim verilerek içilir. Çalgılarla eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yere batırır, domuz ve maymun haline getirir.) [İbni Mace]

(Şunlar zuhur ederse, ümmetimin helaki hak olur: Lanetleşmeler, içkiler, çalgılar ve erkeğin erkekle, kadının kadınla iktifa etmesi.) [Deylemi, Hâkim]

(Mizmarları, putları yok etmek için gönderildim.) [İ.Ahmed, Ebu Nuaym, İ.Neccar]

(İblise, “Mizmarlar [çalgılar] müezzinin, yazıların dövme, Resulün [elçin] kâhinler, ve falcılardır” denildi.) [İbni Ebiddünya, İbni Cerir, Taberani]

(İki ses melundur: Nimete kavuşunca çalgı, musibete maruz kalınca feryat.) [Bezzar]
(Nimete kavuşunca mizmar [çalgı çalmak] gazabı ilahiye sebep olur.) [Deylemi]

(Şarkılar, içkiler yayılınca, yere batmalar görülür.) [Tirmizi, Ebu Davud, İ.Mace]
(Kur’an mizmarlardan okunmadan önce salih amel işlemekte acele edin.) [Taberani]

(Kur'an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]
(Kur'anı mizmarlardan [çalgı aletlerinden] okuyanlara Allah lanet eder.) [Müsamere]

(Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.) [Tirmizi]
(Gözün zinası [harama] bakmak, kulağın zinası [haram şeyleri] dinlemektir.) [Müslim]

Resulullah çalgı aletleriyle para kazanmayı yasakladı. (Begavi)
 

ebrar_21

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Ağu 2007
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
RABBİM RAZI OLSUN,HAYIRLI GECELER,AEO,DUA İLE...
 

nakşibendi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
1,946
Tepki puanı
0
Puanları
0
RABBİM RAZI OLSUN,HAYIRLI GECELER,AEO,DUA İLE...

InşaAllah.Dediğim gibi din nakil dinidir.Ve Bizlere nakledilen şeyde ;müziğin haram,günah olduğudur.Buda hadislerle tasdiklenmektedir.Kendi fikirlerimizden kaçınalım.Dinimizin emrettiklerine uyalım.Aşağıdaki ayetlerdede Peygamber Efendimize uymamız gerektiği Allahü teâlâ tarafından bizlere emredilmektedir.Duayla kalınız.

(O ümmi Peygamber, temiz şeyleri helal, pis, çirkin şeyleri haram kılar.) [Araf 157]

Demek ki Resulü de haram etme yetkisine sahiptir. Bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir.) [Tirmizi]

Yine âyet-i kerimede mealen buyuruluyor ki:
(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
 

gecekondu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
1,726
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Aşıklar Diyarı
s.aleyküm şimdiki zamanlardaa teknolojide ilerledikçe müzikle bin türlü aletler çıktı müsik yaşamın içinde yer alıyor resmen ne şiklde günahtır o koonuya değinmek istemiyorum ama ben artık dinlemiyorum bi çoğu isyan şarkıları yapıyo rabbim yardımcımız olsun ben ilahi dinliyorum sürekli arada bi arabesk türüne yöneliyorum ama sevgi anlamllı şarkılar :( yanlış şeyler yapıyorsak rabbim bağışlasın inş
 

tiryaki38

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Musikî hususunda umumî ölçümüz şu ifadeler olmalıdır:

“Şeriatça bazı savtlar (dinî bakımdan bazı sesler) helâl, bazılar ıharam kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri, RAbbanî aşkları iras eden (hatırlatan) sesler helâldir. Yetimane hüzünleri, nefsanî şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır.”1

Musikîde iki ses kullanılır: insan sesi ve âlet sesi. Bir eser icra edilirken ya tek başına insan sesi veya müzik âletleri kullanılır; çok kere de her ikisinden birden istifade edilir. Her üç halde de insanın hoşuna giden, onun zevk duyduğu ve tesirinde kaldığı ölçülü, belli bir makamda ses çıkarılır. Bu sesler mahiyetine, mevzuuna ve tesirine göre değerlendirilir. Ya insanın ruhuna tesir eder, onda ulvî, dinî, hamâsî hislerin canlanmasına sebep olur; ya da dinlediği bir musikî parçası, nefsine ve süflî hislere hitap ederek yüce hislerin körelmesine sebebiyet verir. Yukarıdaki ifadelerde de açıkça görüldüğü gibi, meşru olan, dinlenilmesinde bir mahzur bulunmayan ses, insana ulvî hüzünleri, yani dünyanın fâniliğini, ölümün her an gelebileceğini, insanın bir gün gelip toprak olacağını, Allah korkusunu hatırlatmalı veya ilâhî aşkı, Allah sevgisini, dünya üzerinde Cenab-ı Hakkın güzel sanat eserlerindeki yüce isimlerinin ve sıfatlarının tecellîlerini hatıra getirmeli. Bu hisleri tahrik eden her türlü sesi dinlemek helâl ve caizdir. Fakat yetimane hüzünleri; insana ümitsizlik veren, sevdiği kimselerden ve nimetlerden ayrılmanın ıztırabını hatırlatan, insanı bedbinliğe, karamsarlığa iten; insanın şehevanî hislerine hitap eden, dinlediği zaman nefsin hoşuna giden sesler ise haramdır, dinlemek caiz değildir.

Bu iki sınıfa girmeyen birtakım sesler de vardır ki, insandan insana değişir. Meselâ aynı musikî parçasını dinleyen iki kişiden birisi nefsânî bir his duyarken, diğeri ondan daha ulvî bir mânâ çıkarmaktadır. Meselâ “İncecikten bir kar yağar, tozar elif elif diye/Deli gönül abdal olmuş, gezer elif elif diye” parçasını bir musikî eşliğinde dinleyen iki kişiden birisi “elif”ten Allah’ı hatırlayıp, ilâhî aşkı düşünürken, öbürü zahirî mânâsına bakarak “elif”ten bir kadını hatırlar, mecâzî bir aşk düşünür.

Bir başka misâl: Yunus’un, “Aşkın aldı benden beni/ Bana Seni gerek Seni/Ben yanarım dünü gün/Bana Seni gerek Seni/Aşkın şarâbından içem/Mecnûn olup dağa düşem/Sensin dünü gün endîşem/Bana Seni gerek Seni” şiiri bugün hem ilâhî olarak, hem de türkü olarak söylenmektedir. Şimdi biri burada geçen “aşk”tan ilâhî aşkı düşünürken, diğeri zâhirî mânâsına bakarak mecâzî bir aşkı hatırlar.

İmam Gazalî Hazretleri ise musikîyi, haram, mekruh ve mubah olhmak üzere üç ana başlık altında inceleyerek şöyle der:

Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan kimseler için yalnızca bu duyguları tahrik eden sesler haramdır.

Vakitlerinin çoğunu buna veren, meşguliyeti âdet haline getiren kimse için mekruhtur.

Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde yalnızca güzel sıfatları tahrik eden kimse için müstehaptır.

İmam Gazalî daha sonra, musikîyi haram kılan şeyin kendisi değil, sonradan ârız olan bazı sebepler olduğunu ifade eder, bunu da şöyle tasnif eder:
Şarkı söyleyen kadın olur, dinleyen de kadın sesinin şehvetini tahrik edeceğinden korkarsa dinlemek haramdır. Burada haram hükmü müzikten değil, kadının sesinden gelmektedir.

Şarkı ve türkünün güftesi bozuk, İslâm inancına ve ahlâkına aykırı ise, bunu müzikli veya müziksiz söylemek ve dinlemek haramdır.
Gençliği icabı şehevî duyguların mahkûmu olan bir kimse aşırı derecede müziğe düşer, vaktinin çoğunu bu yolda geçirirse sefih olur.

1. İşaratü’l-İ’câz, s. 78; Sözler, s. 382, 687-688.
2. İhyâ, 2: 279-81.
Mehmed Paksu Helal – Haram
Selam ve dua ile...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt