Muhtazaf
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 30 Mar 2008
- Mesajlar
- 9,590
- Tepki puanı
- 954
- Puanları
- 113
- Yaş
- 66
- Web Sitesi
- www.aydin-aydin.com
Müddei iddiasını isbat etmeli!!
Bismillah Elhamdulillah her iddia isbat ister. Kur’anda ya eyyuhellezine amenu ibaresi aslında ey iman ettiklerini iddia edenler manasınadır. Çünkü böyle başlayan ayetler in ardından bir emir yada yasak gelir ki iman iddiamızı isbat edebilelim. Namaz iman iddiasının isbatıdır. Mesela bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Yine ankebut suresinin 2. nci ayetinde insanlar yalnızca iman ettik demekle imtihan edilmeden bırakılacaklarınımı sandılar buyrulur. Gerçekten insanlarda böyle bir sanı var. Ayet devam eder. Onlardan öncekileri imtihan ettiğimiz gibi sizide imtihan edeceğiz ve sadıklar ile yalancılar ortaya çıkacacak. Bu iddiayı isbat ile şöyle bir hikaye vardır.
Fabılımsı su ile gülün aşkı.
Gül suya derki:
-Seni seviyorum. Su derki:
-Bende seni seviyorum.
Biraz zaman geçer gül tekrar:
- Su seni seviyorum der.
-Bende seni seviyorum dedim ya der, s u güle. Aradan biraz daha geçer. Gül hastalanır, sararır solar, boynunu büker yapraklarını döker. Su telaşlanır ve hemen doktor çağırır. Doktor muayene eder.
Su Doktora sorar:
-Nesi var gülün?
-Doktor derki:
-Durumu umutsuz ölecek.
-Peki nesi var?
-Susuz kalmış.
İşte sevgi seviyorum demekten ibaret değildir. Bunu isbat edecek eylemler ortaya koymak gerekir. İman da aynen bunun gibi iman ettim demek yetmiyor. İmanı isbat eden eylemler ortaya koymadıkça, Kur’anı Kerim imanlarında hayr kazanamayanların ahirette hüsrana düşeceklerini haber verir. O iman iman değildir. Zaten Kur‘anda hem amenu ve amilussalihat formunda gelir ayetler. İman ve salih amel ayrılmaz bir bütün.
Sahabeye soruyorlar: -La ilahe illallah cenetin anahtarı değilmi?
-Evet ama kapıyı açmak için anahtarın dişleri olmalı ameller anahtarın dişleridir diyor. Kişiler müddei iddiasını isbat ile yükümlüdür...
Alıntı.
Bismillah Elhamdulillah her iddia isbat ister. Kur’anda ya eyyuhellezine amenu ibaresi aslında ey iman ettiklerini iddia edenler manasınadır. Çünkü böyle başlayan ayetler in ardından bir emir yada yasak gelir ki iman iddiamızı isbat edebilelim. Namaz iman iddiasının isbatıdır. Mesela bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Yine ankebut suresinin 2. nci ayetinde insanlar yalnızca iman ettik demekle imtihan edilmeden bırakılacaklarınımı sandılar buyrulur. Gerçekten insanlarda böyle bir sanı var. Ayet devam eder. Onlardan öncekileri imtihan ettiğimiz gibi sizide imtihan edeceğiz ve sadıklar ile yalancılar ortaya çıkacacak. Bu iddiayı isbat ile şöyle bir hikaye vardır.
Fabılımsı su ile gülün aşkı.
Gül suya derki:
-Seni seviyorum. Su derki:
-Bende seni seviyorum.
Biraz zaman geçer gül tekrar:
- Su seni seviyorum der.
-Bende seni seviyorum dedim ya der, s u güle. Aradan biraz daha geçer. Gül hastalanır, sararır solar, boynunu büker yapraklarını döker. Su telaşlanır ve hemen doktor çağırır. Doktor muayene eder.
Su Doktora sorar:
-Nesi var gülün?
-Doktor derki:
-Durumu umutsuz ölecek.
-Peki nesi var?
-Susuz kalmış.
İşte sevgi seviyorum demekten ibaret değildir. Bunu isbat edecek eylemler ortaya koymak gerekir. İman da aynen bunun gibi iman ettim demek yetmiyor. İmanı isbat eden eylemler ortaya koymadıkça, Kur’anı Kerim imanlarında hayr kazanamayanların ahirette hüsrana düşeceklerini haber verir. O iman iman değildir. Zaten Kur‘anda hem amenu ve amilussalihat formunda gelir ayetler. İman ve salih amel ayrılmaz bir bütün.
Sahabeye soruyorlar: -La ilahe illallah cenetin anahtarı değilmi?
-Evet ama kapıyı açmak için anahtarın dişleri olmalı ameller anahtarın dişleridir diyor. Kişiler müddei iddiasını isbat ile yükümlüdür...
Alıntı.