''MİSYON'' KELİMESİSÖZLÜKTE ''GÖREV YETKİ VEKALET- BİR KİMSEYE BİR İŞİYAPMASIİÇİN VVERİLEN GÖREV VE BİR KİŞİYİ BİR GÖREVE GÖNDERMEK.'' ANLAMLARINA GELİR.BUNAGÖRE MİSYONER DE''GÖREVLİ,YETKİLİ KİMSE ''DEMEKTİR.KELİME HIRİSTİYANLIKLA İLGİLİ OLARAK ÖZEL BİR ANLAM KAZANDIĞINDAN,MİSYON VE MİSYONER KELİMELERİNİ ŞÖYLE ANLAMAMIZ GEREKİYOR.HIRİSTİYANLIĞI YAYMA GAYESİ İLE KURULAN KURULUŞLARA MİSYON,BU MİSYONDA GÖREV ALANLARA MİSYONER,HIRİSTIYANLIĞI YAYMA FAALİYETİNİN HER ÇEŞİTİNEDE MİSYONERLİK DENİR
ELBETTE SADECE HIRİSTİYANLIK DİNİNİN MENSUPLARI DİNLERİNİ YAYMA ÇABASI GÖSTERMEZ.DİĞER BAŞKA DİNLERDE YAYILMA ARZUSUNDDIR.ANCAK MİSYONERLİK DENİNCE AKLA SADECE HIRİSTİYANLIK GELİR.ZİRA TARİH BOYUNCA VE BUGÜN HIRISTİYANLAR,MİSYONERLİK FAALİYETLERİNE ÇOK BÜYÜK ÖNEM VERMİŞLER,BU FAALİYETLERİ KURUMSALLAŞTIRMIŞLA VE BUNUN İÇİN HER YOLU MÜBAH GÖRMÜŞLERDİR.
Misyonerlik ve tebliğ arasındaki fark
BU NOKTADA,MÜSLÜMANLARIN İSLAMI TEBLİĞ VAZİFESİ VE BUNUN TATBİK METODLARIDA BİR TÜR MİSYONERLİK DEĞİLMİDİR?.....SORUSU AKLA GELEBİLİR.PEŞİNEN SÖYLEYELİM,NE DAYANDIĞI PRENSİPLER BAKIMINDAN NE DE YÖNTEMLERİ İTİBARİYLE TEBLİĞ İLE MİSYONERLİK KESİNLİKLE AYNİ ŞEY DEĞİLDİR.
İNSANLIĞIN BİRİCİK SAHİH DİNİ İSLAMDIR.İNSANLAR BU SAHİH DİNE DAVET EDİLMELİDİR.FAKAT BU DAVETİN ÖLÇÜLERİ VARDIR.CENAB-I ALLAH''ONLARLA MÜCADELENİN EN GÜZEL ŞEKİLDE YAPILMASINI ''(NAHL 125)EMREDER.BUNA GÖRE MÜSLÜMAN TEBLİĞCİ,ALLAH'IN KULLARINA,MÜSAMAHA İLE,İNANÇ VE İRADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜ ESAS ALARAK YAKLAŞIR.''DİNDE ZORLAMA YOKTUR''(BAKARA,256)İLKESİNDEN HAREKETLE KİMSEYİ ZORLAMA VEYA ÇEŞİTLİ VAATLERLE KANDIRARAK MÜSLÜMAN YAPMA YOLUNU SEÇMEZ.YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARA ''EHLİ KİTAP''SİTATÜSÜ TANIYARAK DİNLERİNİ SERBESTÇE YAŞAMA HAKKINI VERİR.İSLAM TARİHİ BUNUN ÖRNEKLERİYLE DOLUDUR.
HIRİSTİYANLAR İSE BU NOKTADA ÇOK FARKLI DAVRANIR.BUGÜN MADDİ MENFAAT,İŞ BULMA,ÖĞRENİM GÖRME,YURT DIŞINA GİTME GİBİ ÇEŞİTLİ VAATLERLE KANDIRILARAK İNSANLAR HIRİSTİYAN YAPILMAYA ÇALIŞILMAKTADIR.
MİSYONERLİĞİN BİRİNCİ HEDEFİ HIRİSTİYANLIĞI YAYMAKSA,İKİNCİ HEDEFİ DE İSLAMİ GELİŞMEYİ V YAYILMAYI DURDURMAKTIR.BUNUN İÇİNDE MÜSLÜMANLARI HIRİSTİYAN YAPAMAZSALARDA NE YAPMALARI ÜZERİNDE DURURLAR.BU AMAÇLADA HİÇ OLMAZSA KENDİ DİNİNDEN,TARİHİNDEN KOPUK,YOZLAŞMIŞ BİR NESLİN ORTAYA ÇIKMASI İÇİN ÇALIŞIRLAR.BUNDA DKISMEN BAŞARILI OLMUŞLAR.
ANCAK MÜSLÜMANLARIN BU GÜÇSÜZ DURUMUNA RAĞMEN İSLAMIN VE KUR'ANIN GÜCÜ KARŞISINDA HİÇ BİR GÜCÜN DURMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR.UMUYORUZKİ ETKİ-TEPKİ PRENSİBİNE GÖRE UZUN VADEDE MİSYONERLİK FAALİYETLERİ İSLAMIN VE MÜSLÜMANLARIN DAHA DA GÜÇLENMESİNE SEBEP OLACAKTIR.....(SEMERKANT DERGİSİNDEN ALINTI)
ELBETTE SADECE HIRİSTİYANLIK DİNİNİN MENSUPLARI DİNLERİNİ YAYMA ÇABASI GÖSTERMEZ.DİĞER BAŞKA DİNLERDE YAYILMA ARZUSUNDDIR.ANCAK MİSYONERLİK DENİNCE AKLA SADECE HIRİSTİYANLIK GELİR.ZİRA TARİH BOYUNCA VE BUGÜN HIRISTİYANLAR,MİSYONERLİK FAALİYETLERİNE ÇOK BÜYÜK ÖNEM VERMİŞLER,BU FAALİYETLERİ KURUMSALLAŞTIRMIŞLA VE BUNUN İÇİN HER YOLU MÜBAH GÖRMÜŞLERDİR.
Misyonerlik ve tebliğ arasındaki fark
BU NOKTADA,MÜSLÜMANLARIN İSLAMI TEBLİĞ VAZİFESİ VE BUNUN TATBİK METODLARIDA BİR TÜR MİSYONERLİK DEĞİLMİDİR?.....SORUSU AKLA GELEBİLİR.PEŞİNEN SÖYLEYELİM,NE DAYANDIĞI PRENSİPLER BAKIMINDAN NE DE YÖNTEMLERİ İTİBARİYLE TEBLİĞ İLE MİSYONERLİK KESİNLİKLE AYNİ ŞEY DEĞİLDİR.
İNSANLIĞIN BİRİCİK SAHİH DİNİ İSLAMDIR.İNSANLAR BU SAHİH DİNE DAVET EDİLMELİDİR.FAKAT BU DAVETİN ÖLÇÜLERİ VARDIR.CENAB-I ALLAH''ONLARLA MÜCADELENİN EN GÜZEL ŞEKİLDE YAPILMASINI ''(NAHL 125)EMREDER.BUNA GÖRE MÜSLÜMAN TEBLİĞCİ,ALLAH'IN KULLARINA,MÜSAMAHA İLE,İNANÇ VE İRADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜ ESAS ALARAK YAKLAŞIR.''DİNDE ZORLAMA YOKTUR''(BAKARA,256)İLKESİNDEN HAREKETLE KİMSEYİ ZORLAMA VEYA ÇEŞİTLİ VAATLERLE KANDIRARAK MÜSLÜMAN YAPMA YOLUNU SEÇMEZ.YAHUDİ VE HIRİSTİYANLARA ''EHLİ KİTAP''SİTATÜSÜ TANIYARAK DİNLERİNİ SERBESTÇE YAŞAMA HAKKINI VERİR.İSLAM TARİHİ BUNUN ÖRNEKLERİYLE DOLUDUR.
HIRİSTİYANLAR İSE BU NOKTADA ÇOK FARKLI DAVRANIR.BUGÜN MADDİ MENFAAT,İŞ BULMA,ÖĞRENİM GÖRME,YURT DIŞINA GİTME GİBİ ÇEŞİTLİ VAATLERLE KANDIRILARAK İNSANLAR HIRİSTİYAN YAPILMAYA ÇALIŞILMAKTADIR.
MİSYONERLİĞİN BİRİNCİ HEDEFİ HIRİSTİYANLIĞI YAYMAKSA,İKİNCİ HEDEFİ DE İSLAMİ GELİŞMEYİ V YAYILMAYI DURDURMAKTIR.BUNUN İÇİNDE MÜSLÜMANLARI HIRİSTİYAN YAPAMAZSALARDA NE YAPMALARI ÜZERİNDE DURURLAR.BU AMAÇLADA HİÇ OLMAZSA KENDİ DİNİNDEN,TARİHİNDEN KOPUK,YOZLAŞMIŞ BİR NESLİN ORTAYA ÇIKMASI İÇİN ÇALIŞIRLAR.BUNDA DKISMEN BAŞARILI OLMUŞLAR.
ANCAK MÜSLÜMANLARIN BU GÜÇSÜZ DURUMUNA RAĞMEN İSLAMIN VE KUR'ANIN GÜCÜ KARŞISINDA HİÇ BİR GÜCÜN DURMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR.UMUYORUZKİ ETKİ-TEPKİ PRENSİBİNE GÖRE UZUN VADEDE MİSYONERLİK FAALİYETLERİ İSLAMIN VE MÜSLÜMANLARIN DAHA DA GÜÇLENMESİNE SEBEP OLACAKTIR.....(SEMERKANT DERGİSİNDEN ALINTI)