Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Mezhepleri kaldırma gayreti (2 Kullanıcı)

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
Sual: (Mezheplerin hepsinden faydalanarak, üstad Abduh gibi mezhepler üstü ictihadlar yapmak, İslami görüşleri bir noktada toplamak gerekir) diyenler çıkıyor. Rahmet olan dört hak mezhep kaldırılmaya mı çalışılıyor?

CEVAP

Evet, hem dört hak mezhebi kaldırmak, hem de bid’at mezheplerinin hükümlerini almak gayesiyle, ısrarla, “dört hak mezhep” tabirinden kaçıp, “mezhepler” tabiri kullanılıyor. Bir de mezhep hükümlerine görüş deniyor ki, bu çok yanlıştır. Görüş senet olamaz; ama ictihad senettir. İctihad, ıstılahi bir tabirdir, sıradan bir görüş değildir. Müctehidin naslardan çıkardığı hükümdür.

Mezhep içinde bir ictihadın olabilmesi için de, müctehide ihtiyaç vardır. Günümüzde müctehid bulunmadığına göre, ictihaddan bahsedilmesi yanlış olur; çünkü Yusuf Nebhani hazretleri, (Bugün müctehidlik taslayanın, aklı veya dini noksandır) buyurmuştur. Mizan-ül-kübra’da, dört mezhep imamından sonra, hiçbir âlimin, mutlak müctehid olduğunu iddia etmediği bildirilmiştir. Müctehid âlimler, asr-ı saadette, Sahabe-i kiramın zamanında, Tâbiin ve Tebe-i tâbiin devrinde bulunuyor, sohbet bereketiyle yetişiyordu. Zaman ilerleyip, fikirler bozulup, bid’atler çoğalınca, böyle kıymetli zatların azaldığı, hicri dördüncü asırdan sonra, bu vasfa malik bir âlimin ortada kalmadığı da, Mizan-ül-kübra, Redd-ül-muhtar ve Hadika’da yazılıdır.

Buna rağmen günümüzde müctehid ve mutlak müctehid olduğunu kabul etsek bile, müctehid, mezhepler üstü veya mezhepler arası ictihad yapmaz. Mason Abduh’un yaptığı, mezhepleri ortadan kaldırmak, kendi görüşlerini tek mezhep haline getirmekti. Nitekim çömezlerinden Reşit Rıza’nın bozuk (Muhaverat) kitabı, (Telfık-ı mezahib) adı altında Türkçeye çevrilmiş, bu çeviri, daha sonra (İslamın bir noktaya cemi) ismiyle sadeleştirilip, bozuk düşünceler yayılmaya çalışılmıştır.

Mutlak müctehidin, başka bir müctehidi taklit etmesi caiz değildir. Kendi ictihadına uyması lazımdır. Mezhepte müctehidin ise, bir mutlak müctehidin mezhebinin usullerine uyması şarttır. Bu usullere uyarak yapacağı, kendi ictihadına uyar. (Hulasat-üt-tahkik)

Hiçbir İslam âlimi, sicilli masonun yaptığı gibi bir ictihad şekli bildirmemiştir. İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:

Günümüzde, müctehid olmayanların, âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerden anladıkları, delil ve senet olamaz. Din büyüklerinin sözlerini reddetmeye sebep olamaz. Eğer, (Biz şimdi, onların anladıklarının yanlış olduğunu gösteren bilgilere ulaştık) derlerse, müctehid olmayanların bilgisi, bir şeyin helal veya haram olmasına vesika olamaz. Müctehidlerin sözlerini, delillerini örümcek yuvasından daha çürük sanmak, büyük atılganlık olur. Kendi bilgisini, din büyüklerinin bilgilerinden üstün tutmak ve dört mezhebin hükümlerine bozuk, çürük demek, âlimlerin fetva vermek için dayandıkları kıymetli haberleri hiçe saymak ve bunlara yanlış demek, din-i İslam’da büyük bir yara, gedik açmak olur. (1/312)
 

mektubat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
2,308
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Konum
İstanbul
Web Sitesi
www.caglarnetwork.com
Hiçbir İslam âlimi, sicilli masonun yaptığı gibi bir ictihad şekli bildirmemiştir. İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:

Günümüzde, müctehid olmayanların, âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerden anladıkları, delil ve senet olamaz. Din büyüklerinin sözlerini reddetmeye sebep olamaz. Eğer, (Biz şimdi, onların anladıklarının yanlış olduğunu gösteren bilgilere ulaştık) derlerse, müctehid olmayanların bilgisi, bir şeyin helal veya haram olmasına vesika olamaz. Müctehidlerin sözlerini, delillerini örümcek yuvasından daha çürük sanmak, büyük atılganlık olur. Kendi bilgisini, din büyüklerinin bilgilerinden üstün tutmak ve dört mezhebin hükümlerine bozuk, çürük demek, âlimlerin fetva vermek için dayandıkları kıymetli haberleri hiçe saymak ve bunlara yanlış demek, din-i İslam’da büyük bir yara, gedik açmak olur. (1/312)

Allahü teala razı olsun abicim önemli bir konu teşekkür eder,dualarınızı istirham ederiz..
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Hiçbir İslam âlimi, sicilli masonun yaptığı gibi bir ictihad şekli bildirmemiştir. İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:

Günümüzde, müctehid olmayanların, âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerden anladıkları, delil ve senet olamaz. Din büyüklerinin sözlerini reddetmeye sebep olamaz. Eğer, (Biz şimdi, onların anladıklarının yanlış olduğunu gösteren bilgilere ulaştık) derlerse, müctehid olmayanların bilgisi, bir şeyin helal veya haram olmasına vesika olamaz. Müctehidlerin sözlerini, delillerini örümcek yuvasından daha çürük sanmak, büyük atılganlık olur. Kendi bilgisini, din büyüklerinin bilgilerinden üstün tutmak ve dört mezhebin hükümlerine bozuk, çürük demek, âlimlerin fetva vermek için dayandıkları kıymetli haberleri hiçe saymak ve bunlara yanlış demek, din-i İslam’da büyük bir yara, gedik açmak olur. (1/312)

Allahcc yar ve yardımcınız olsun gönüldaş...
BESMELE...SELAM...DUA...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
Hiçbir İslam âlimi, sicilli masonun yaptığı gibi bir ictihad şekli bildirmemiştir. İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:

Günümüzde, müctehid olmayanların, âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerden anladıkları, delil ve senet olamaz. Din büyüklerinin sözlerini reddetmeye sebep olamaz. Eğer, (Biz şimdi, onların anladıklarının yanlış olduğunu gösteren bilgilere ulaştık) derlerse, müctehid olmayanların bilgisi, bir şeyin helal veya haram olmasına vesika olamaz. Müctehidlerin sözlerini, delillerini örümcek yuvasından daha çürük sanmak, büyük atılganlık olur. Kendi bilgisini, din büyüklerinin bilgilerinden üstün tutmak ve dört mezhebin hükümlerine bozuk, çürük demek, âlimlerin fetva vermek için dayandıkları kıymetli haberleri hiçe saymak ve bunlara yanlış demek, din-i İslam’da büyük bir yara, gedik açmak olur. (1/312)

Allahü teala razı olsun abicim önemli bir konu teşekkür eder,dualarınızı istirham ederiz..


Cenabı hak cümlemizden razı olsun abicim. Bizde dua eder dualarınızı bekleriz.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
Hiçbir İslam âlimi, sicilli masonun yaptığı gibi bir ictihad şekli bildirmemiştir. İmam-ı Rabbani hazretleri de buyuruyor ki:

Günümüzde, müctehid olmayanların, âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerden anladıkları, delil ve senet olamaz. Din büyüklerinin sözlerini reddetmeye sebep olamaz. Eğer, (Biz şimdi, onların anladıklarının yanlış olduğunu gösteren bilgilere ulaştık) derlerse, müctehid olmayanların bilgisi, bir şeyin helal veya haram olmasına vesika olamaz. Müctehidlerin sözlerini, delillerini örümcek yuvasından daha çürük sanmak, büyük atılganlık olur. Kendi bilgisini, din büyüklerinin bilgilerinden üstün tutmak ve dört mezhebin hükümlerine bozuk, çürük demek, âlimlerin fetva vermek için dayandıkları kıymetli haberleri hiçe saymak ve bunlara yanlış demek, din-i İslam’da büyük bir yara, gedik açmak olur. (1/312)

Allahcc yar ve yardımcınız olsun gönüldaş...
BESMELE...SELAM...DUA...

Cenabı Hak cümlemizden razı olsun abicim.

Dua eder dualarınızı beklerim.
 

kurt26

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
24 Ağu 2010
Mesajlar
731
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
ALLAHın izniyle 4 mezhebide forma paylaştım herkez okuyup araştırıp istediğini seçsin.
tabiki benim gibi ilk önce mezheb seçme önemini araştırın.
ALLAH doğru yoldan ayırmasın.
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Mesheplerin üzerine laf söylemek Alimlere bile düşmez!!!

Meshep imamları alimlerin de üzerinde bir makamdadır.

bize onlara itaat etmek düşer.

Ümmetin fesada uğramaması için bu şarttır.

Örneğin ;

Abdülkadir geylani hazretlerinin makamını bilirsiniz ( sitede anlatılmıştır)

Gavs makamı olarak en tepede O vardır.

onun makamı meshep imamlarının altındadır.

Abdülkadir geylani hazretlerinin bile haddine değildir. meshep üzerine birşey söylemek

Tasdiklemek zorundadır.

biz Ailecek Hanefi hazretlerine bağlıyız.

bir meselemiz yok dinimizi usul usul yaşıyoruz.

mesheplerin üzerine laf söyleyen DİNDEN CIKABİLİR!!!!

meshepler üzerine gecebilecek tek kişi vardır.

meshep İmamlarının da tasdikiyle onlarında biz uyuraz dedikleri kişi

Hz Mehdi dir.

O gelene kadar meshep alimleriyle devam etmek zorundayız.

Mehdi As. uygulama olarak mesheplerden cok farklı birşey uygulayacağını zannetmem.

Mehdi As. Meshep üstü bir büyüğümüz olsada büyük te olsa Alimleri çiğneyecek değildir.

onların tasdikcisidir.
 
F

FiSeBiLiLLaH

Gülfidan öyle bir yazdın ki sanki bir mezhebi taklit etmek farzda biri bunu yapmayan günahkar oluyor.Dinden çıkarmaya kadar götürüyorsunuz işi...
Bak Mezheb imamın hangi mezheptenmiş öğren...

Ebû Hanife rh.a şöyle demiştir:“Hadis sahih olduğunda, o benim mezhebimdir.” İbn Abidin, “el-Hâşiye” (1/63), “Resmü’l-müftî Mecmûatü’r-resâil” (c.1, s.4) ve Şeyh Sâlih el-Fullânî, “Îkâz’ul-himem” (s.62) ve başkaları nak letmişlerdir.

Ebu Hanife r.h.a yine şöyle der:Nereden aldığımızı bilmedikçe, hiç kimseye bizim görüşümüz ile amel etmek helâl olmaz." …( Kaynak:… îbn Abdil-Berr "el-Intikâ Fî Fezailil-Seîâseül-Eimmeti'l-Fııkahâ" adb eseri,5.145...

Şimdi soruyorum mezheb imamının görüşü diye amel ettiklerinin kaçta kaçının delilini biliyorsun.En başta kıldığın namazı göz önüne al...

Tamam avam tabakası bir mezhebe uysun lakin delilinide öğrensin ve körü körüne taklit etmesin.Mezhebinde Kuran ve sünnete zıt bir amel görürse o görüşü terk etsin Ebu hanife(r.h)'nin dediği gibi sahih hadisle amel etsin...Asıl Ebu hanife(r.h)'nin mezhebide ve ona uyanlara ikazıda budur...Yukarda belirttik.

Bu arada ben Ebu hanife(r.h)'nin mezhebine bağlayım ama körü körüne değil delil üzere olduğu sürece..
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
meshepsizlik fesadtır!

herkez haddini bilecek.

evliyalar bile haddini bilirken

bize ne oluyor ki ???

meshep imamlarımız dini kaideyi koyarken

onca ilimle hasdisle kuranla icma kıyas ... fıkıh ilimleriyle ortaya koyuyorlar.

meshep alimlerini tepmek eşşeğin bile haddine değildir.
 
F

FiSeBiLiLLaH

meshepsizlik fesadtır!

herkez haddini bilecek.

evliyalar bile haddini bilirken

bize ne oluyor ki ???

meshep imamlarımız dini kaideyi koyarken

onca ilimle hasdisle kuranla icma kıyas ... fıkıh ilimleriyle ortaya koyuyorlar.


Ebu Hanife r.h.a yine şöyle der:Nereden aldığımızı bilmedikçe, hiç kimseye bizim görüşümüz ile amel etmek helâl olmaz." …( Kaynak:… îbn Abdil-Berr "el-Intikâ Fî Fezailil-Seîâseül-Eimmeti'l-Fııkahâ" adb eseri,5.145...


Dediğim gibi biz avamlar mezhebleri taklit ederiz lakin delillerini bilerek taklit etmemiz gerekir ki imamımız öyle söylüyor.Nereden aldığınızı bilmedikçe...Şimdi yakındığım şu kaç kişi mezhebindeki amellerinin delillerini biliyor ?Bir Mezhebteki bir imam başka görüş belirtiyor aynı mezhebteki başka imam başka görüş belirtiyor...Şimdi sen hangisinin görüşüne uyacaksın.Delil getirene mi getiremeyen mi ?Hangisi görüşüne delil getirmiş bunları nerden bilecen ? Sorular uzar gider en iyisi sen amellerinin delillerini araştır yoksa Ebu Hanife(r.h)'nin ikazına mahruz kalırsın.Bu sözüm sadece size değil genel yazdım...
 

Gülfidan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
679
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
gerekcelerini ögrenmeye calısıyorum.

Fıkıh hadis calısıyorum.

ilim tahsil ediyorum.

doğru söylemiş ve sizde doğru söylüyorsunuz.

bilmek gerekir.

İlimle amel ediniz

(Allahü teâlâ, ilimsiz ameli kabul etmez.) [B. Arifin]

(İlimle az amel faydalı olur, ilimsiz çok amelin kıymeti olmaz.) [Deylemi]
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
Gülfidan öyle bir yazdın ki sanki bir mezhebi taklit etmek farzda biri bunu yapmayan günahkar oluyor.Dinden çıkarmaya kadar götürüyorsunuz işi...
Bak Mezheb imamın hangi mezheptenmiş öğren...

Ebû Hanife rh.a şöyle demiştir:“Hadis sahih olduğunda, o benim mezhebimdir.” İbn Abidin, “el-Hâşiye” (1/63), “Resmü’l-müftî Mecmûatü’r-resâil” (c.1, s.4) ve Şeyh Sâlih el-Fullânî, “Îkâz’ul-himem” (s.62) ve başkaları nak letmişlerdir.

Ebu Hanife r.h.a yine şöyle der:Nereden aldığımızı bilmedikçe, hiç kimseye bizim görüşümüz ile amel etmek helâl olmaz." …( Kaynak:… îbn Abdil-Berr "el-Intikâ Fî Fezailil-Seîâseül-Eimmeti'l-Fııkahâ" adb eseri,5.145...

Şimdi soruyorum mezheb imamının görüşü diye amel ettiklerinin kaçta kaçının delilini biliyorsun.En başta kıldığın namazı göz önüne al...

Tamam avam tabakası bir mezhebe uysun lakin delilinide öğrensin ve körü körüne taklit etmesin.Mezhebinde Kuran ve sünnete zıt bir amel görürse o görüşü terk etsin Ebu hanife(r.h)'nin dediği gibi sahih hadisle amel etsin...Asıl Ebu hanife(r.h)'nin mezhebide ve ona uyanlara ikazıda budur...Yukarda belirttik.

Bu arada ben Ebu hanife(r.h)'nin mezhebine bağlayım ama körü körüne değil delil üzere olduğu sürece..

Ahmak herif sen kim oluyorsun ki mezhep imamının ictihadını beğenmiyorsun. Allahü teala onların (müctehid alimlerin) hatalarına bile bir sevap verirken sen kalkacaksın onlarda yanlış bulacaksın. Bune cehalet bu ne curet. O zatlar bizim sözümüzü bırakın hadisi alın derken müctehit olan taleberine sesleniyor ve ictihat etmelerini emrediyor. Yoksa senin benim gibi cahillere veya bugün ki mezhepsiz, dinde reformcu din adamı geçinen sahtekarlara değil.
 
F

FiSeBiLiLLaH


Ahmak herif sen kim oluyorsun ki mezhep imamının ictihadını beğenmiyorsun. Allahü teala onların (müctehid alimlerin) hatalarına bile bir sevap verirken sen kalkacaksın onlarda yanlış bulacaksın. Bune cehalet bu ne curet. O zatlar bizim sözümüzü bırakın hadisi alın derken müctehit olan taleberine sesleniyor ve ictihat etmelerini emrediyor. Yoksa senin benim gibi cahillere veya bugün ki mezhepsiz, dinde reformcu din adamı geçinen sahtekarlara değil.

Edepsizlik yapma sofi...Benim Bir tane ''şu imamın ictihadını beyenmiyorum '' diye bir yazım olmadı iftirandan dolayı elim yankandadır...Ki Rabbim hatalara sevap vermiyor hakimlerin gayretine ecir veriyor bunuda saptırma....İmamım Ebu hanife(r.h)'nin elleri göbek altında bağlanması gerektiği ictihadını almayıp diğer 3 Mezhep imamın ictihadını alıyorum bunların delilleri daha kuvvetli...Şimdi böyle yapmak mezhepsizlikse O zaman Hanefi ulemasından Umdet'ul-Kari Sahibi Ayni ve Nasbu'r Raye Sahibi leyle'i(r.h) bu ellerin göbek altında bağlanması ile ilgili rivayetin sahih olmadığını söylemiştir.Hadi bakalım bunlarada ictihadı beyenmiyorlar mezhepsizler desene...Tabi gücünüz bize yeter aynı şeyleri onlarda söyleyince sesiniz çıkmaz demi.Eğer ilmin varsa buyur kıldığın namazı tekbirden selama kadar delillendir...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
.İmamım Ebu hanife(r.h)'nin elleri göbek altında bağlanması gerektiği ictihadını almayıp diğer 3 Mezhep imamın ictihadını alıyorum bunların delilleri daha kuvvetli...

Ahmaka ahmak meshebi olmayana meshebsiz demek edepsizlik değildir. Cümlene baksana.. Bunların delilleri daha kuvvetli imiş. Mezhebsizsin işte. Kendi mesheb imamının ictihadını beğenmiyorsun. Ve haşa kendini müctehid zannettiğin için hangi alimlerin delininin daha kuvvetli olduğunu bildiğini sanıyorsun...


Şimdi böyle yapmak mezhepsizlikse O zaman Hanefi ulemasından Umdet'ul-Kari Sahibi Ayni ve Nasbu'r Raye Sahibi leyle'i(r.h) bu ellerin göbek altında bağlanması ile ilgili rivayetin sahih olmadığını söylemiştir.Hadi bakalım bunlarada ictihadı beyenmiyorlar mezhepsizler desene...


Bir müctehid alim başka bir müctehidin ictihadına uymaya bilir. Bir hadisi şerife ve dini bir konuya hüküm verirken sahih değildir demeleri benim ictihadıma göre sahih değildir demektir. Yoksa Imam-ı azam ebu hanife hazretlerinin verdiği haber yalandır demek değildir. Siz mezhepsizler burasını bir türlü kavrıyamıyorsunuz. Kendinizide müctehid alimlerin arasına koyuyorsunuz.

Tabi gücünüz bize yeter aynı şeyleri onlarda söyleyince sesiniz çıkmaz demi.Eğer ilmin varsa buyur kıldığın namazı tekbirden selama kadar delillendir...

Benim delilim İmam-ı Azam ebu hanife hazretleridir.

(O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki İsra suresinin 71. âyet-i kerimesini Kadı Beydavi hazretleri, (Her ümmeti Peygamberleri ve dinde uydukları imamları ile çağırırız) şeklinde açıklamıştır. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseynide ise, (Herkes mezhebinin imamı ile çağırılır. Mesela ya Şafii veya ya Hanefi denir) şeklinde açıklanmaktadır. Bu açıklamalar da, her müslümanın dört hak mezhepten birine uyması gerektiğini açıkça bildirmektedir.

Medarik tefsirinde (Müminlerin [itikad ve ameldeki] yolundan ayrılan Cehenneme gider) mealindeki Nisa suresinin 115. âyet-i kerimesini bildirdikten sonra, (Kitab ve sünnet gibi icmadan da ayrılmak caiz değildir) buyuruluyor. Beydavi tefsirinde ise aynı âyet-i kerimenin açıklamasında (Bu âyet, icmadan ayrılmanın haram olduğunu göstermektedir. Müminlerin yolundan ayrılmak haram olunca, bu yola uymak da şart olur) buyuruluyor.
 
F

FiSeBiLiLLaH

Benim delilim İmam-ı Azam ebu hanife hazretleridir.

(O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki İsra suresinin 71. âyet-i kerimesini Kadı Beydavi hazretleri, (Her ümmeti Peygamberleri ve dinde uydukları imamları ile çağırırız) şeklinde açıklamıştır. Ruh-ul beyan ve Tefsir-i Hüseynide ise, (Herkes mezhebinin imamı ile çağırılır. Mesela ya Şafii veya ya Hanefi denir) şeklinde açıklanmaktadır. Bu açıklamalar da, her müslümanın dört hak mezhepten birine uyması gerektiğini açıkça bildirmektedir.

Medarik tefsirinde (Müminlerin [itikad ve ameldeki] yolundan ayrılan Cehenneme gider) mealindeki Nisa suresinin 115. âyet-i kerimesini bildirdikten sonra, (Kitab ve sünnet gibi icmadan da ayrılmak caiz değildir) buyuruluyor. Beydavi tefsirinde ise aynı âyet-i kerimenin açıklamasında (Bu âyet, icmadan ayrılmanın haram olduğunu göstermektedir. Müminlerin yolundan ayrılmak haram olunca, bu yola uymak da şart olur) buyuruluyor.

Hanefi mezhebinden olmama rahmen namazla el bağlamayı İmam şafii, İmam malik ve İmam ahmed gibi yapıyorsam ve bu mezhepsizlikse elhamdulillah delil üzere olanlara selam olsun.

Ordaki müctehidler ben kendi ictihadıma göre almıyorum demiyorlar.Hadisin zayıflığından dolayı onla amel etmeyip o konuda sahih hadisle geleni alıyorlar.Ama sofi bunuda çarptırıyor aferim sofi.

Mü'minlerin yolundan ayrılmak tabiki haramdır bunun aksini söyleyen yok ama o yol sapık tarikatların yolu değil sofilerin yolu hiç değil.Resulullah'ın yoludur, sahabelerin yoludur.Ehli sünnetin yoludur...

Ben bir konu açtım '' İmam Ebu Hanife(r.h)'nin Akidesi '' Başlıklı...
Gir oku bu konuyu bakalım İmamın kabirlerden yardım istemeye ne diyor.Resulullah hakkı için kabenin hakkı için istemeye ne diyor iyi oku...

Teklifim hala geçerli.Buyrun ilminiz varsa kıldığınız namazı sahih hadislerle delillendirin.Ben ebu hanife(r.h)'nin kıldığı gibi kılıyorum diye kesip atma yoksa Ebu Hanife(r.h)'nin şu tenkidine maruz kalırsın...

''Nereden aldığımızı bilmedikçe, hiç kimseye bizim görüşümüz ile amel etmek helâl olmaz."( Kaynak:… îbn Abdil-Berr "el-Intikâ Fî Fezailil-Seîâseül-Eimmeti'l-Fııkahâ" adb eseri,5.145.

Allahumme erinal hakke hakken, werzukna ittibaeh. We erinal batile batilen, werzukna ictinabeh . (amin)
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
40
Konum
İstanbul
Hanefi mezhebinden olmama rahmen namazla el bağlamayı İmam şafii, İmam malik ve İmam ahmed gibi yapıyorsam ve bu mezhepsizlikse elhamdulillah delil üzere olanlara selam olsun.

Ordaki müctehidler ben kendi ictihadıma göre almıyorum demiyorlar.Hadisin zayıflığından dolayı onla amel etmeyip o konuda sahih hadisle geleni alıyorlar.Ama sofi bunuda çarptırıyor aferim sofi.

Mü'minlerin yolundan ayrılmak tabiki haramdır bunun aksini söyleyen yok ama o yol sapık tarikatların yolu değil sofilerin yolu hiç değil.Resulullah'ın yoludur, sahabelerin yoludur.Ehli sünnetin yoludur...

Ben bir konu açtım '' İmam Ebu Hanife(r.h)'nin Akidesi '' Başlıklı...
Gir oku bu konuyu bakalım İmamın kabirlerden yardım istemeye ne diyor.Resulullah hakkı için kabenin hakkı için istemeye ne diyor iyi oku...

Teklifim hala geçerli.Buyrun ilminiz varsa kıldığınız namazı sahih hadislerle delillendirin.Ben ebu hanife(r.h)'nin kıldığı gibi kılıyorum diye kesip atma yoksa Ebu Hanife(r.h)'nin şu tenkidine maruz kalırsın...

''Nereden aldığımızı bilmedikçe, hiç kimseye bizim görüşümüz ile amel etmek helâl olmaz."( Kaynak:… îbn Abdil-Berr "el-Intikâ Fî Fezailil-Seîâseül-Eimmeti'l-Fııkahâ" adb eseri,5.145.

Allahumme erinal hakke hakken, werzukna ittibaeh. We erinal batile batilen, werzukna ictinabeh . (amin)

Uydur uydur söyle. Senin kendi meshebinde olduğunu söylediğin imama 'rahmatullahi teala aleyh' itimadın yok. Boşuna senet gösterdiğini filan iddia etme. Sözlerin samimiyetsiz kokuyor. Zayıf hadisler naklettiğini söylediğin imamın mezhebiyle alakalı neden forum açıyorsun. Emin ol içinde eleştiri tenkit vardır.

Cenabı Hak senin gibilerin şerlerinden ümmeti Muhammedi 'aleyhisselatü vesselam. ' muhafaza buyursun.
 

mektubat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
4 Eki 2006
Mesajlar
2,308
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Konum
İstanbul
Web Sitesi
www.caglarnetwork.com
Mezhepsizleri tanımak için

Mezhepsizleri tanımak için

Mezhep ve mezhepsizlik .:.: www.dinimizislam.com :.:.

Sual: Allah’ın emirlerini yapmamak için mezheplerin kolaylıklarını araştırmak veya hile-i şeriyye yapmak caiz midir? Böyle hareket etmek ruhsatla amel etmek değil midir?
CEVAP
Kur'an-ı kerimde mealen buyuruldu ki:
(Allahü teâlâ kullarına kolaylık gösterilmesini istiyor. Güçlük çekmelerini istemiyor.) [Bekara 185]

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Allahü teâlâ azimetlerin yapılmasını sevdiği gibi, ruhsatların yapılmasını da sever.) [Beyheki]
Yani, izin verdiği kolaylıkları yapmayı da sever. Bunu yanlış anlamamalıdır. Mezheplerin kolaylıklarını toplayıp, bir kolaylıklar mezhebi yapmak caiz değildir. Böyle yapmak, İslamiyet’ten ayrılmak olur. (Elcamius sagir şerhi)

İmam-ı Sübki hazretleri de buyurdu ki:
İhtiyaç ve zaruret olduğu zaman, kolayına gelen mezhebe geçmek caizdir. Fakat, zaruret olmadan geçmek caiz olmaz. Çünkü, dinini kayırmak için değil, kendini kayırmak için olur. Sık sık mezhep değiştirmek de caiz değildir.

Allahü teâlânın sevdiği ruhsat, kendi emirlerini yaparken zaruret haline düşenler için, bildirmiş olduğu kolaylıkları yapmaktır. Yoksa, emirleri yapmaktan kurtulmak ve aklına, görüşüne göre kolaylık aramak caiz değildir.

Necmüddin-i Gazzi hazretleri Hüsn-üt-tenebbüh kitabında, (Şeytan, insana, Allahü teâlânın bildirdiği kolaylıkları yaptırmaz. Mesela mest üzerine mesh ettirmez. Ayaklarını yıkattırır.
Ruhsat ile amel etmeli, fakat hiçbir zaman mezheplerin kolaylıklarını aramamalıdır. Çünkü, mezheplerin kolaylıklarını toplamak haramdır. Şeytan yoludur) buyurmaktadır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt