Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Meryem Oğlu İsa (1 Kullanıcı)

TakeOne

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
31 Eki 2008
Mesajlar
6,064
Tepki puanı
38
Puanları
48
Konum
Ankara
zyawko.jpg

Kur'ân ayetlerinin ışığında Hz.İsa'nın hayatından kesitler sunan bu film gayri müslimlere tebliğ, müslümanları da bilgilendirme amacı taşımaktadır. İsa peygamberle alakalı klasik film ve belgesellerden çok farklı bir özelliğe sahiptir. Bu yapım Tevrat, Zebur ve İncil'in tahrife uğradığını delilleriyle ispatlamaktadır. Bu kitaplardan Hıristiyan ve yahudilerin hiçbir şekilde cevap veremeyecekleri çok bariz tezatlar gözler önüne serilmiştir. Ayrıca Allah'a ve peygamberlerine attıkları iftiralar da gösterilmiştir. Özellikle hıristiyan din adamlarının insanlardan gizlemeye çalıştığı tezat ve sözler ortaya konulmuştur . Misyonerlere cevap vermek isteyenler içinde çok önemli deliller sunulmuştur.

 
H

hado77

selamun aleykum

isevilerin baba oğul kutsal ruh olarak özetlenen 3 lemeolarak bilinen inanç şekli ve bu inanacın getirileri ve buna uygun hayat sürme şekilleri bilinen şeylerdir.

kuran-ı hakimde bu iman şekline uygun gelen ifade

bismillahirrahmanirrahiym

hamri

sadagallahul aziym

bu ayet bu 3 lemenin tamamını kapsar.

ha oğlunu cennete götüren bir babayı
mim özelde bir çocuğu doğmuş olacak her hayrı
ri bir rasulu kelmullahım getiricisi olarak HZ.CEBRAİL aleyhisseşlatu vesselamı veya efendimiz aleyhi ekmeltu tehayayı işaret eder.

çocuğunu cennete götürecek bir babanın bir hayırda durması ve meleği açıkça seyr etmesi haline hamri denir.

meal anlayışı içinde şarap olarak çevrilen bu ayet sanal bir cennet anlayışını hikaye eder. sarhoş bir kimsenin hayrı durdurması yani evlada rağmen iş yapması ve hayal mefkuresinde sanal bir cenneti yaşaması halidir.

esasen ALLAH tealanın emirleri her kim olursa olsun ruhlara yazılmış ayetlerdir. bu nedenle yahudi isevi olsun o kimseler dahi bu ayetlere manen ittiba ederler.

isevi, tarzdaki yaşam alkol meydana gelen hayırlara rağmen o hayırları yok saymak ve dünyayı sanal cennete çevirip ilahi güce en yakın şeyleri meleğin hali gibi yazmak halleri bir kültürün tamamını anlatır.

sinema tatil lüxs yaşam ve bunları elde ederken her türlü hayrı, özelde çocuğu hiçe sayma hali hamri ayetiyle özetlenmiş olur.

ALLAH tealanın bu ayetten murat ettiği şeylerin kemal manası onun teala katındadır ancak ALLAH teala bir mevzuya yaklaşırken ilah olma vasfıyla o mevzuyu da halletmiş olmakta ve dünya ahiretin tamamına mülkünde şerik olmaksızın hakim olmaktadır.

bu nedenle aslında herkes ALLAH tealanın size din olarak islamı seçtim dediği andan itibaren islama inanır ancak bu imanı kavrayamadığından bir ayetin tecellisindeki yanlış anlamayı yaşar.

isevilerde müslüman olmuştur yahudilerde öyledir. ancak emri anlamayan kimse bu hali kavrayamaz. yıllarca evrim hakkında yaratılışın karşısındaki teori denirken 2. kez topraktan dirilmenin habercisi olması gibi, saygın bir çok kurumdaki ilim adamı da esasen müslüman olarak dünya tarihine geçmiştir.

bu konunun gerekçesini 3 ya da 4 konu önce konularım kısmında bulabilirsiniz.

ALLAH tealanın emrini insan emri gibi kabul anlayışı daraltır ve en nihayetinde ALLAH tealaya düşmanlar üretir. halbuki bu iş öyle değildir. yaratan teala bir şey hakkında hüküm koymuşsa o mesele ins olma sıfatıyla onun teala katında biter.

artık herkes din olarak islama tabidir. efendimiz aleyhi ekmeltu tehaya veda haccında sizin aranızda ufak sürtüşmeler dışında bir şey bırakmadım diyecektim.

şayet bu mevzular derinse demek ki o aleyhisselam sıdk sıfatı gereği doğruyu söyleyenlerdense biz de anlayış hataları vardır demek gerekmekte.

bu meal mantığımızla çok açık şekilde ortaya konmuştur. aslında kardeşi kırmamak isteği bazı şeyleri söylemeyi tehir ettik ama anlatmak lazım.

hristiyanları dost edinmeyin ama isterseniz evlenebilirsiniz meali insanı şaşkınlığa sürükler. onların erkeklerini öldürün kadınlarını cariye edin mantığı tamamen tevrattır ve ALLAH tealaya böyle bir sıfatı uygun gören kişi ebedi olarak çarpılmaya mahkum olur.

bu meali okuyan bir kadın velevki islam toprağında büyüsün kendisine değer verilmediği düşüncesi ile dini reddeder.
bu meallerin kemal anlamı bizler tarafından dahi tam olarak bilinmemekle birlikte kendi acziyetinden meal türetmek de bize uygun düşmez.

en nihayetinde türkçe meal veren bir peygamber aleyhisselam da yoktur. bunlar bizim arabi kelimelere verdiğimiz değerken ALLAH teala benim teala kelimelerini denizler mürekkep ağaçlar kalem olsaydı onlar biterdi de benim kelimelerim bitmezdi diyerek özetlemişti.

en nihayetinde hamri bir ayet olarak baba oğul kutsal ruh anlayışını açıklayan bir ayettir ve bu ayeti anlamak konusunda yanlışa düşmüş insanlar bize isevi gibi gözükürler.

bilinen ayetlerde de kasti, mantığa ahlaka aykırı mealler de insanı yahudileştirir. özellikle cariye ve isevilerle olan alışveriş hükümleri bu yöndedir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Esselamu aleykum;

Takeone rumuzlu kardeşim çalışmalarından dolayı sana teşekkür ederim,ancak indiremedik galiba link bozuk,bakma imkanın olursa ve düzeltebilirsen sevinirim...

Birde yeri değil biliyorum ama affına sığınarak hado77 rumuzla zata bir kaç sözüm var...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
selamun aleykum

isevilerin baba oğul kutsal ruh olarak özetlenen 3 lemeolarak bilinen inanç şekli ve bu inanacın getirileri ve buna uygun hayat sürme şekilleri bilinen şeylerdir.

kuran-ı hakimde bu iman şekline uygun gelen ifade

bismillahirrahmanirrahiym

hamri

sadagallahul aziym

bu ayet bu 3 lemenin tamamını kapsar.

ha oğlunu cennete götüren bir babayı
mim özelde bir çocuğu doğmuş olacak her hayrı
ri bir rasulu kelmullahım getiricisi olarak HZ.CEBRAİL aleyhisseşlatu vesselamı veya efendimiz aleyhi ekmeltu tehayayı işaret eder.

çocuğunu cennete götürecek bir babanın bir hayırda durması ve meleği açıkça seyr etmesi haline hamri denir.

meal anlayışı içinde şarap olarak çevrilen bu ayet sanal bir cennet anlayışını hikaye eder. sarhoş bir kimsenin hayrı durdurması yani evlada rağmen iş yapması ve hayal mefkuresinde sanal bir cenneti yaşaması halidir.

esasen ALLAH tealanın emirleri her kim olursa olsun ruhlara yazılmış ayetlerdir. bu nedenle yahudi isevi olsun o kimseler dahi bu ayetlere manen ittiba ederler.

isevi, tarzdaki yaşam alkol meydana gelen hayırlara rağmen o hayırları yok saymak ve dünyayı sanal cennete çevirip ilahi güce en yakın şeyleri meleğin hali gibi yazmak halleri bir kültürün tamamını anlatır.

sinema tatil lüxs yaşam ve bunları elde ederken her türlü hayrı, özelde çocuğu hiçe sayma hali hamri ayetiyle özetlenmiş olur.

ALLAH tealanın bu ayetten murat ettiği şeylerin kemal manası onun teala katındadır ancak ALLAH teala bir mevzuya yaklaşırken ilah olma vasfıyla o mevzuyu da halletmiş olmakta ve dünya ahiretin tamamına mülkünde şerik olmaksızın hakim olmaktadır.

bu nedenle aslında herkes ALLAH tealanın size din olarak islamı seçtim dediği andan itibaren islama inanır ancak bu imanı kavrayamadığından bir ayetin tecellisindeki yanlış anlamayı yaşar.

isevilerde müslüman olmuştur yahudilerde öyledir. ancak emri anlamayan kimse bu hali kavrayamaz. yıllarca evrim hakkında yaratılışın karşısındaki teori denirken 2. kez topraktan dirilmenin habercisi olması gibi, saygın bir çok kurumdaki ilim adamı da esasen müslüman olarak dünya tarihine geçmiştir.

bu konunun gerekçesini 3 ya da 4 konu önce konularım kısmında bulabilirsiniz.

ALLAH tealanın emrini insan emri gibi kabul anlayışı daraltır ve en nihayetinde ALLAH tealaya düşmanlar üretir. halbuki bu iş öyle değildir. yaratan teala bir şey hakkında hüküm koymuşsa o mesele ins olma sıfatıyla onun teala katında biter.

artık herkes din olarak islama tabidir. efendimiz aleyhi ekmeltu tehaya veda haccında sizin aranızda ufak sürtüşmeler dışında bir şey bırakmadım diyecektim.

şayet bu mevzular derinse demek ki o aleyhisselam sıdk sıfatı gereği doğruyu söyleyenlerdense biz de anlayış hataları vardır demek gerekmekte.

bu meal mantığımızla çok açık şekilde ortaya konmuştur. aslında kardeşi kırmamak isteği bazı şeyleri söylemeyi tehir ettik ama anlatmak lazım.

hristiyanları dost edinmeyin ama isterseniz evlenebilirsiniz meali insanı şaşkınlığa sürükler. onların erkeklerini öldürün kadınlarını cariye edin mantığı tamamen tevrattır ve ALLAH tealaya böyle bir sıfatı uygun gören kişi ebedi olarak çarpılmaya mahkum olur.

bu meali okuyan bir kadın velevki islam toprağında büyüsün kendisine değer verilmediği düşüncesi ile dini reddeder.
bu meallerin kemal anlamı bizler tarafından dahi tam olarak bilinmemekle birlikte kendi acziyetinden meal türetmek de bize uygun düşmez.

en nihayetinde türkçe meal veren bir peygamber aleyhisselam da yoktur. bunlar bizim arabi kelimelere verdiğimiz değerken ALLAH teala benim teala kelimelerini denizler mürekkep ağaçlar kalem olsaydı onlar biterdi de benim kelimelerim bitmezdi diyerek özetlemişti.

en nihayetinde hamri bir ayet olarak baba oğul kutsal ruh anlayışını açıklayan bir ayettir ve bu ayeti anlamak konusunda yanlışa düşmüş insanlar bize isevi gibi gözükürler.

bilinen ayetlerde de kasti, mantığa ahlaka aykırı mealler de insanı yahudileştirir. özellikle cariye ve isevilerle olan alışveriş hükümleri bu yöndedir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.


Konuyu burada fazla detaylandırmadan bir kaç söz söylemek istiyorum;

Gittiğin yol yol değil,birşey anlatıyorsun ama anlaşılmıyor,gayet açık bir dille söylüyorum,üç beş caf caflı kelimeyi bir araya getirip hiç bir gramerde olmayan manasız sözler söylüyorsun,ayrıca ayeti kerimelerede zahiri manalara bakılır,sen nerden duymuşsan yada nasıl üretiyorsan manevi olduğunu zannettiğin sözler söylemeye çalışıyorsun bak sana bir misal vereyim...

Yukarıda isevileri anlatan kelime olarak seçtiğin HAMR ayeti kerimede geçen manası ile ÖRTEN demektir,yani AKLI ÖRTEN İÇECEK türü şeyler demektir,kesinlikle isevilerin halini anlatan bir söz de değildir,ama sen bu sözü burada KURANI KERİMİN açıklayıcı ,aydınlatıcı,karanlıktan nura götürücü bir hikmet pınarı olduğunu ÖRTMEK gayretindesin,sana göre HAMR'ın HA sında başka MİM inde başka Rİ sinde başka başka manalar olabilir o zaman bütün ayetleri hecelemek ve her harfe bir mana vermek gerekmezmi ?
Şunu kafana iyi sok sen bir alim-ulema değilsin olamazsın demiyorum ama olman için çok çalışman gereklidir,ALLAH TEALA nın temiz-pak ayetlerine akıldan manalar vererekte 1000 yıl geçse yine birşey olamazsın...
Benim derdim alim olmak değil diyorsan sana kardeş tavsiyesi,yeter insanların aklını bulandırdığın,sana sabrım doldu taştı,bu vakitten sonra ayeti kerimelere NEFSİNDEN YAZDIĞIN HER HARF İÇİN SANA HAKKIM HARAM OLSUN...
 
H

hado77

selamun aleykum

araştırmalar ve yardımlar neticesinde elif ba ile ilgili olarak değişik bir sonuç ürettim.
buna göre her harfin temel ve yan anlamları var. bu harfler bir mevzuyu beyandan öte yaratan ve meseleyi bitiren bir hal iken insan o kata çıkamadığından dolayı bu harflere kemal anlamını vermeyor.

bu bir araştırma meal mantığını harkesçe kullanılabilir seviyeye getiriyor. arapça bilmek gerkemiyor ancak henry fordun her eve bir araba sloganı gibi ehliyet sahibi olmak şartı var.

eleştirmeden önce neyi anlamadığınızı yazarsanız ben de size eleden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.hem bu ayetlerle sayıların nasıl yazıldığını tam olarak idrak edememiştim yardımcı olan olursa memnun olurum.

bu verilen meal insanların en temel yani insan olma vasfıyla verilmiş mealdir ve atomlar da dahil mendelin kanunlarına hastalıkların çözümüne kadar değişik konularda açıklama içerir.

elif duruş olarak kulları yanında bulunan teala
be en temel anlamda kainat (kişinin algıladığı dünyanın tamamı)
te kadının rahmi(bir hayrın doğduğu yer)
se genel anlamda insana dair kusur
cim nutfesine hakim olarak erkek(kendisini kınamadan uzak tutmuş erkek kul)
ha baba olan kimse(bir meselede karşı tarafa iş yükleyen şahıs)
hı çocuğunu cennete götüren kimse( iş yükleyen olarak bunu kamil anlamda yapmış kimse)
dal rızık(bir meselede kazanılan tasadduk edilen şey)
zel kendisini kusurlu zanneden erkek(zelle sahibi olan kimse)
rı HZ.CEBRAİL aleyhisselam(genel olarak efendimiz aleyhisselam ve ben-i israil)
ze kendisini kusurlu zanneden kadın( hata sahibi olduğunu düşünen kimse)
sin nefsini öldürmüş kimse(kemale en yakın kimse ashab-ı yemin)
şın nefsini melekileştirmiş kimse(kemal bulmuş kimse)
sad eksik husus tamamlayan meleğe ait ilk hal
dad meleklerin genel olarak varlık hali
tı nefsini öldürmüş cinni
zı meleki hale en yakın cinni
ayn hamile kalan kadın(en genelde bir işi hamele eden kimse)
ğayın anne( bilinen hayrın sahibi olan kimse)
fe kendisinde bulunmaması gereken kusuru taşıyan kişi
gaf kusuru gördüğü anda yaratan teala
kef eksiklikleri tamamlayan teala
lam kul kadın(bir işte talepkar olan kimse)
mim kul çocuk(hayrın tamamı olan her şey)
nun yardımcı(yardım eden her nesne)
vav bir meseleyi döndürmek(zaman kavramı açısından ALLAH tealaın kainatı çevirmesi)
he erkekte nutfe(bir hayrın doğum kaynağı olan her şey)
lamelif kadının yanında bulunan teala(talep edenin yanında duasını kontrl eden teala)
ye ilim( işaret olarak ilme dair her şey)

üstün meseleyi perdeleyerek anlatma, gece hali, haya ile gizliden söyleme
esre meseleyi apaçık anlatma , gündüz hali, gizlemeye gerek duymama
ötre meseledeki anlayışı o meseleyi talep ederken ki hal ile anlatma
şedde bir nushayı alıp diğerini inanların arasına bırakma
cezm o meseleyi bitime

tenvinler o meseleyi aşikar gizli veyahut anlayışı değişmiş halde yardımcı kılmak

elifin a yakın çekimi mevzuyu ALLAH tealaya yöneltmek, dua etmek.

tecvide ait kurallar da kullanılmaktadır.
iklab kalb etme değiştirme manasında.
ihfa gizleyerek, tam bir döngü yapmayarak
izhar açıkça beyan

tecvid eksiğim olduğu için yardım isteyebilirim.


benim dediğim şey şu yeni bir meal değil bir ayet aslında neyi yarattığını ve ALLAH tealanın katında neyin hazır olduğunu ve o mekanın nasıl bir yer olduğunu beyan eder. hükümler gerekçeleri ile ve bazı sırlarla açıklanmıştır. tefsire ihtiyaç bırakmaz. ancak bu tefsir edilmez değil yalnız tefsiri kullar değil ALLAH teala yapar.

şimdiye kadar bayağı bir yardımı oldu. ayet ayet açıklamalar gayet tatmin edici sonuçlar üretti.
ayetlerin sure meali ise acayip sıkıntılı bir şey.
yapılıyor ama oldukça uzun sürüyor.

ben eleştirilerinizi beklerim. yanlış olması da mümkün meselelere bir nebze ışık tutması da mümkün.
belki kuran-ı hakimi gerçekten özümsemiş bir kimse tam anlamıyla bu meal anlayışını yanlışlar ama kendi açtığı bir ufuktan bizleri de aydınlatır.

en nihayetinde ALLAH tealanın kelamını kendisi tealadan başka kimse bilemez. bu benim kurtuluş beyyinemdir. ben kuran-ı hakimi yıllardır okurum ve bazı ayetlere verilen mealler beni tenakuza düşürdü ve başka bir ayet yardımıyla kendime gelebildim.

bu yüzden eğer soru sormak istiyorsanız önce ayet ayet inceleme yapalım. ancak surenin tamamında anlam değişiklikleri de olabiliyor beyan edeyim. bu durum çeviriden kaynaklanan bir durum. zaten kuran meali. org da da göreceğiniz üzere aynı ayete 28 farklı meal de çıkabiliyor. öz aynı ancak kavram kargaşası mevcut.ancak bedbaht olmadım ile mutsuz olmadım baya bir farklıdır. veya ğafilun kelime-i ekberi hem efendimiz aleyhi ekmeltu tehayaya hem de inançsız kesime söylenince edeb hususu karmaşa yaşamakta.

amacım gayet halisanedir. bu meali eleştirin veya eklemelerde bulunun. ancak gerçekten bazı hususları çözdüğünü de bilin.

sorular sorulacaksa yeni din getiren adam değil araştırma yapmış adam muamelesi yaparsanız sevinirim. ayrıca sorular da sorun hataya düştüm demesini öğreneli yıllar oldu. bazı ayetler gerçekten de çok sırlı görünmesine rağmen yaşanan dünyanın görülmeyen tarafına ışık tutuyor.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt