Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

melekeler ve kuran (1 Kullanıcı)

  • Konuyu başlatan hado77
  • Başlangıç tarihi
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

ALLAH tealanın emir ve rukunlarından bir rukun olarak belirlediği her hususun canlı bir varlık olarak insana sunulması ve insanın bu amelden hoşnutluğu onun hesap cetveli olarak görülmektedir.

ALLAH teala meleklerine onlar size taptıklarını söyleyecekler sizin bu konudaki görüşünüz nedir diye soracağı ayetlerde beyan edilmişti.

melekler esasen insin nazarında bir çocuğun ve bir kadının harman edilmiş halindeki gizli, perdeli duasındaki eksikliğin ALLAH teala tarafından yaratılması haliydi. yeryüzüne inmiş melek bir karışım olarak gözükmekte ve ALLAH teala muhammederrasulullah diyen bir kavme dıhyetul kelbi radıyallahu teala anh şeklinde tenezzul etmekteyken bu halin idraksizliğini yaşayan ümmete de bir kadını ve bir çocuğu harman edip perdeleyerek,acayip bir şey meydana getirerek tecelli edecek siz bizim merhametimizi ancak bu şekilde anlarsınız diyerek hem mücazat hem de mükafat yönünden nefse kudretli vuruşun ne demek olduğunu anlatacaktı.HZ.İSA aleyhisselatu vesselamın nuzulundaki bu hal o çocuğu HZ. İSA aleyhisselam o kadını da HZ.MERYEM mertebesine taşıyabilir. bu sessiz hal isevi lisanı olarak hakkı anlatacak kimseler nerde diye sorar.


kıyamet sarhoşluğundaki hal gereği, kişi bir çocuk ve kadının harmanlaşmış haliyle karşı karşıya kaldığında iman rukunlerinin asli amacının mütecaviz olmayan ve rahmete dayalı her hal olduğunu anladığında da dıhyetul kelbi radıyallahu teala anh gibi bir zatla karşılaşacak ve elindeki cennet taamlarından istifade edecekti.

velev ki bu zat her geldiğinde iffetiyle bir kadına HZ.CEBRAİL aleyhisselatu vesselam olarak tecelli etmekte ve kıyametin habercisi HZ. İSA aleyhisselatu vesselamı da müjdelemekteydi.demek ki edep kişiyi cibril-i emin yapar ve bu kişinin tecellisi kıyametin habercisidir.

belki de bizim taamlarımızı hazırlayan dünyanın süsü olan bu kadınlar ve çocukların gizli dualarıydı. ikinci bir lisan ile ağzı ve aklı farklı konuşan bu kimselerin eksiklik olarak ortaya koyduğu gizlenmiş hali ashab-ı kehfi, mümminlerin ilk dönemini ve fetreti anlatacak onlara gizlenmeyin açığa çıkın hireden hadramuta kadar güven içerisindesiniz diyen ses de muhammedi aleyhisselam ahkamı anlatacaktı.

ALLAH teala kainat da kendi esmasıyla muhabbet eder ve insan bu muhabbete kulak misafiri olduğu oranda sorumlu olur ve sorumluluk onun kaldıaramayacağı yükün teklif edilmemesi hali olarak yazılmış bir hakikattı.

ama en önemlisi ALLAH teala meleklerini sorguya çekecek ve siz taamlar hazırlarken bu insanlar rablerini mi unuttu diye bütün insin kadın ve çocuk olup karmanlaşmış halini de sorguya çekecektir.

zira ALLAH tealanın en özde yatan muhabbeti kendi emrini sorguya çekmek bu emirle hem dem olmuş kimseyi de bu sorguya katmaktır.

ayet olarak salat ALLAH tealanın önünde arz ve endam edince insten bir kısım insan da halk olur ve aynı sorguya tabi tutulur . siz rızık kazanırken rabbinizi mi unuttunuz. bu ayet öyle bir ayettir ki ölene kadar eğittiği insanı tekrar diriltir ve yeryüzündeki her kişi ile tekrar haşr olur ve sorumluluğu bittiğinde ALLAH tealadan emir almak için katına çıkar.

ALLAH tealanın ayetlerinin hem yoldaşlığı hem eğitim verme safahatı hem de diriltici nefhası onun teala kelimelerine yaratma kudreti vermiş gözükmekte.demek ki sura emirde böyledir.

toplam olarak sorumlu olan sorumlu olduğu kişileri ALLAH tealanın önüne getirdiğinde ahkam olan kuran-ı hakim sahibul kainat olan ALLAH tealaya dönecektir.

her bir ayete gel dendiğinde kendisiyle gelen onlarca insan münker ve nekirin sorgusundaki haleti anlar ve yanında eksiğini gördüğü kardeşi ile başka bir alemde uyanır. sana şair dediler halbuki bu sana yakışmaz denen aleyhisselatu vesselam yanında şehadet kelimesini öğreteceği binlerle geri dönmüştür.
bu yol miraçtır.

bir şarkıdan şiire kadar her amel kendisi içindeki miracı eksikliği anlatmakta güneşin doğuşuna naat sabah namazını batışı akşam namazını terennüm etmekte ve konuşan kişinin verasında bu kimseye rahmet duyan kimse ise o kimsenin ne dediğini anlamaktadır.

mevcut ve mezkur lisan bozukluğunu hal dilimdeki pelteyi çöz duasıdır. HZ. MUSA aleyhisselatu vesselama bir kardeş olma nevinden bu geri dönüş bir katta kendisiyle karşılaşılmış olduğunu manen bildirir.

şimdi sen aslında şunu dedin de alemlerin rabbi beni sana yoldaş kıldı diyen ayetlerin kardeşliği bir şeyi iktiza etmekte. ALLAH tealanın şedit sorgusuna tabi kılınacak bu kitab ve içinde bizden her şey taşıyan melekuta dair her şeyde, bizim de yardımımız denen her halet alemi kuranlaştırır ve bir ashabın radıyallahu teala anh şehit olurken dediği şu sözü hatırlatır.. şimdi kurtuldum.

bizler ALLAH tealanın şedit hesabına ancak bildiğimiz kadar sorumlu iken diğer ayetler ve onların getiricisi olan zatların aleyhisselatu vesselam ne sıkıntılar çektiğini beyan eden kuran-ı hakim neredeyse kendi nefsine kıyacaksın mertebesine getirdiği bir peygamberin aleyhisselamın ümmeti olmak asgari hadde dikkat ve rikkatin insanı olmayı gerektirmekte..

hesabın şiddeti denen şeyde kendisine yol gösteren ibata eden ve hesabın sonuna kadar tekrar yaratan bu kitabın asli sahipleri olan meleklere şükran ALLAH tealaya övünçtür. sizin bilmediğinizi bilen tealaya şükr ve azametde tesbihtir.

münker nekir ve diğer sorgucu olan her haletin esasen sizi değil haya perdesi kurulmuş olan aranızda ALLAH teala muhafaza buyursun ateşten bir duvar olan amelinizi sorgularken ki siz de meydana gelen endişe nedir? işte gerçekten bu elim endişeyi anlamayan kaldırılan duvarlar arkasında kendisini tanıma yoluna kadar götürecek bir merhametsizliğin kapısı açılmasın demek kardeşliktir.

ALLAH teala büyük yıkım olarak gözükecek kainatın tamamı olan kitabı anladığı ve amel ettiği şekilde yaşayan insana cism ve mekan ve zaman tahsis edecek buraya cennet veya cehennem diyen insan daha kendimi tanımadım ya rab diyerek yüzüne bile bakmadığı ehillere can-ı gönülden kardeş olacaktır. sevmek sevilmek ve bunu iman ölçütleri içinde yapmak kurtarmak ve kurtarılmak bakımından kulun kitabıyla muhaveresidir. harbi bir kitap olan kuran-ı hakim harp ilan etmişse sulh istemek hakkı her daim onun ilim bakımından aşağısındaki bizlere düşer.

meleklerin asli görüntüsü denen ins bakımından anlamlı olan en nazenin varlıklara kadın ve çocuk kavramının harmanlandığı topluluğuna bu kitabı anlatamayan kimse onların asli görüntülerine en kamil bakış olan dıhyeleri radıyallahu teala anh göremez.

en nihayetinde o meleğin aslı olan HZ.CEBRAİL aleyhisselatu vesselamın görüntüsü görülecek ve bir meselede ellerin açılacağı kalplerin buruklaşacağı anda mahzun olma rabbin seninledir diyecek her halde bu meleği azam aleyhisselatu vesselam farkedilecektir.

işte bu ahkam kuran-ı hakimin ahkamıdır ve ALLAH teala ben teala varken bir meseledeki vahşeti ancak kendinle tevil edeceksin demektedir.zira o melek senin her ufka bakışını kenarlarından eksiltti de sen bir naaş olan koca kainatı can sahibi sandın denmektedir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

ALLAH tealanın emir ve rukunlarından bir rukun olarak belirlediği her hususun canlı bir varlık olarak insana sunulması ve insanın bu amelden hoşnutluğu onun hesap cetveli olarak görülmektedir.

ALLAH teala meleklerine onlar size taptıklarını söyleyecekler sizin bu konudaki görüşünüz nedir diye soracağı ayetlerde beyan edilmişti.

melekler esasen insin nazarında bir çocuğun ve bir kadının harman edilmiş halindeki gizli, perdeli duasındaki eksikliğin ALLAH teala tarafından yaratılması haliydi. yeryüzüne inmiş melek bir karışım olarak gözükmekte ve ALLAH teala muhammederrasulullah diyen bir kavme dıhyetul kelbi radıyallahu teala anh şeklinde tenezzul etmekteyken bu halin idraksizliğini yaşayan ümmete de bir kadını ve bir çocuğu harman edip perdeleyerek,acayip bir şey meydana getirerek tecelli edecek siz bizim merhametimizi ancak bu şekilde anlarsınız diyerek hem mücazat hem de mükafat yönünden nefse kudretli vuruşun ne demek olduğunu anlatacaktı.HZ.İSA aleyhisselatu vesselamın nuzulundaki bu hal o çocuğu HZ. İSA aleyhisselam o kadını da HZ.MERYEM mertebesine taşıyabilir. bu sessiz hal isevi lisanı olarak hakkı anlatacak kimseler nerde diye sorar.


kıyamet sarhoşluğundaki hal gereği, kişi bir çocuk ve kadının harmanlaşmış haliyle karşı karşıya kaldığında iman rukunlerinin asli amacının mütecaviz olmayan ve rahmete dayalı her hal olduğunu anladığında da dıhyetul kelbi radıyallahu teala anh gibi bir zatla karşılaşacak ve elindeki cennet taamlarından istifade edecekti.

velev ki bu zat her geldiğinde iffetiyle bir kadına HZ.CEBRAİL aleyhisselatu vesselam olarak tecelli etmekte ve kıyametin habercisi HZ. İSA aleyhisselatu vesselamı da müjdelemekteydi.demek ki edep kişiyi cibril-i emin yapar ve bu kişinin tecellisi kıyametin habercisidir.

belki de bizim taamlarımızı hazırlayan dünyanın süsü olan bu kadınlar ve çocukların gizli dualarıydı. ikinci bir lisan ile ağzı ve aklı farklı konuşan bu kimselerin eksiklik olarak ortaya koyduğu gizlenmiş hali ashab-ı kehfi, mümminlerin ilk dönemini ve fetreti anlatacak onlara gizlenmeyin açığa çıkın hireden hadramuta kadar güven içerisindesiniz diyen ses de muhammedi aleyhisselam ahkamı anlatacaktı.

ALLAH teala kainat da kendi esmasıyla muhabbet eder ve insan bu muhabbete kulak misafiri olduğu oranda sorumlu olur ve sorumluluk onun kaldıaramayacağı yükün teklif edilmemesi hali olarak yazılmış bir hakikattı.

ama en önemlisi ALLAH teala meleklerini sorguya çekecek ve siz taamlar hazırlarken bu insanlar rablerini mi unuttu diye bütün insin kadın ve çocuk olup karmanlaşmış halini de sorguya çekecektir.

zira ALLAH tealanın en özde yatan muhabbeti kendi emrini sorguya çekmek bu emirle hem dem olmuş kimseyi de bu sorguya katmaktır.

ayet olarak salat ALLAH tealanın önünde arz ve endam edince insten bir kısım insan da halk olur ve aynı sorguya tabi tutulur . siz rızık kazanırken rabbinizi mi unuttunuz. bu ayet öyle bir ayettir ki ölene kadar eğittiği insanı tekrar diriltir ve yeryüzündeki her kişi ile tekrar haşr olur ve sorumluluğu bittiğinde ALLAH tealadan emir almak için katına çıkar.

ALLAH tealanın ayetlerinin hem yoldaşlığı hem eğitim verme safahatı hem de diriltici nefhası onun teala kelimelerine yaratma kudreti vermiş gözükmekte.demek ki sura emirde böyledir.

toplam olarak sorumlu olan sorumlu olduğu kişileri ALLAH tealanın önüne getirdiğinde ahkam olan kuran-ı hakim sahibul kainat olan ALLAH tealaya dönecektir.

her bir ayete gel dendiğinde kendisiyle gelen onlarca insan münker ve nekirin sorgusundaki haleti anlar ve yanında eksiğini gördüğü kardeşi ile başka bir alemde uyanır. sana şair dediler halbuki bu sana yakışmaz denen aleyhisselatu vesselam yanında şehadet kelimesini öğreteceği binlerle geri dönmüştür.
bu yol miraçtır.

bir şarkıdan şiire kadar her amel kendisi içindeki miracı eksikliği anlatmakta güneşin doğuşuna naat sabah namazını batışı akşam namazını terennüm etmekte ve konuşan kişinin verasında bu kimseye rahmet duyan kimse ise o kimsenin ne dediğini anlamaktadır.

mevcut ve mezkur lisan bozukluğunu hal dilimdeki pelteyi çöz duasıdır. HZ. MUSA aleyhisselatu vesselama bir kardeş olma nevinden bu geri dönüş bir katta kendisiyle karşılaşılmış olduğunu manen bildirir.

şimdi sen aslında şunu dedin de alemlerin rabbi beni sana yoldaş kıldı diyen ayetlerin kardeşliği bir şeyi iktiza etmekte. ALLAH tealanın şedit sorgusuna tabi kılınacak bu kitab ve içinde bizden her şey taşıyan melekuta dair her şeyde, bizim de yardımımız denen her halet alemi kuranlaştırır ve bir ashabın radıyallahu teala anh şehit olurken dediği şu sözü hatırlatır.. şimdi kurtuldum.

bizler ALLAH tealanın şedit hesabına ancak bildiğimiz kadar sorumlu iken diğer ayetler ve onların getiricisi olan zatların aleyhisselatu vesselam ne sıkıntılar çektiğini beyan eden kuran-ı hakim neredeyse kendi nefsine kıyacaksın mertebesine getirdiği bir peygamberin aleyhisselamın ümmeti olmak asgari hadde dikkat ve rikkatin insanı olmayı gerektirmekte..

hesabın şiddeti denen şeyde kendisine yol gösteren ibata eden ve hesabın sonuna kadar tekrar yaratan bu kitabın asli sahipleri olan meleklere şükran ALLAH tealaya övünçtür. sizin bilmediğinizi bilen tealaya şükr ve azametde tesbihtir.

münker nekir ve diğer sorgucu olan her haletin esasen sizi değil haya perdesi kurulmuş olan aranızda ALLAH teala muhafaza buyursun ateşten bir duvar olan amelinizi sorgularken ki siz de meydana gelen endişe nedir? işte gerçekten bu elim endişeyi anlamayan kaldırılan duvarlar arkasında kendisini tanıma yoluna kadar götürecek bir merhametsizliğin kapısı açılmasın demek kardeşliktir.

ALLAH teala büyük yıkım olarak gözükecek kainatın tamamı olan kitabı anladığı ve amel ettiği şekilde yaşayan insana cism ve mekan ve zaman tahsis edecek buraya cennet veya cehennem diyen insan daha kendimi tanımadım ya rab diyerek yüzüne bile bakmadığı ehillere can-ı gönülden kardeş olacaktır. sevmek sevilmek ve bunu iman ölçütleri içinde yapmak kurtarmak ve kurtarılmak bakımından kulun kitabıyla muhaveresidir. harbi bir kitap olan kuran-ı hakim harp ilan etmişse sulh istemek hakkı her daim onun ilim bakımından aşağısındaki bizlere düşer.

meleklerin asli görüntüsü denen ins bakımından anlamlı olan en nazenin varlıklara kadın ve çocuk kavramının harmanlandığı topluluğuna bu kitabı anlatamayan kimse onların asli görüntülerine en kamil bakış olan dıhyeleri radıyallahu teala anh göremez.

en nihayetinde o meleğin aslı olan HZ.CEBRAİL aleyhisselatu vesselamın görüntüsü görülecek ve bir meselede ellerin açılacağı kalplerin buruklaşacağı anda mahzun olma rabbin seninledir diyecek her halde bu meleği azam aleyhisselatu vesselam farkedilecektir.

işte bu ahkam kuran-ı hakimin ahkamıdır ve ALLAH teala ben teala varken bir meseledeki vahşeti ancak kendinle tevil edeceksin demektedir.zira o melek senin her ufka bakışını kenarlarından eksiltti de sen bir naaş olan koca kainatı can sahibi sandın denmektedir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.



???????????????????????
 

cemcemil

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
177
Tepki puanı
1
Puanları
16
Yaş
33
biraz sade türkçe kullansan iyi olurdu pek bişe anlamadım
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt