Berzah Aleminde meleklerin güçlü olanlarından birisi,bir İslam alimi ile karşılaşır.Melek kendisini insandan üstün görerek;alim kişiye küçük gözle bakar ve O'nun orada etrafına insanları alarak konuşmasına tahammül edemez.Bunun üzerine alim kişi:
-Kendinizi üstün görmenizin sebebi soyut olmanız değil midir? Eğer biz de ilk soyutluğumuzda kalıp toprak maddesine taalluk etmeseydik, sizinle farkımız olmayacaktı; hatta ilâhlık iddiası bile edebilirdik. Oysa ki kendi yaratılışıyla Âdem'in yaratılışını kıyaslayarak kibirlenen ilk kişi İblis'tir. Ateşten olan her şeyin ateş gibi nurlu, topraktan olanınsa toprak gibi mat ve karanlık olduğunu söylemek doğru olmaz.Ve bildiğin gibi İblis'in kıyası yanlıştı ve bu ululanması sonucu yüce Allah'ın katından kovulmuştu. Oysa senin bu batıl kıyasının karşısında yüce Allah'ın sarih buyruğu var:"O, her gün yeni bir iştedir.
*Yüce Allah her gün yeni bir iştedir. Her gün yeni bir plan icat eder; bir gün bazı kavimlere güç verir, başka bir gün onları yerle bir eder; bir gün sağlık ve gençlik verir, başka bir gün zayıf ve güçsüz eder... Kısacası, her gün hikmetine ve en güzel nizamına uygun olarak yeni bir şey yaratır. (Rahman, 29;bkz. Numune Tefsiri, c.23, s.138)
Şunu da bilmiş olun ki, "Soyut olan her varlık maddî varlıkların tümünden üstündür." diye bir kural yoktur.
"Şapkasını yan koyup sert oturan herkes Şapka korur ve kayserlik bilir sanma.Kıldan ince bin nükte yatmakta bunda.Saçını tıraş etmeyen herkesi derviş sanma."
____________________________________________________________________________________
- Adamın biri gelip İmam Sadık'a (a.s) sordu: "Yüce Allah'ın azat, latif ve mücerret ruhları yüce melekut âleminden indirip cisim kalıbına ve dünya zindanına hapsetmesinin sebebi nedir?"
İmam buyurdu: "Ruhlar, azat ve mücerret oluşlarıyla ilâhlık iddiasında bulunacak kadar mağrur olmuşlardı. Allah da hor, muhtaç, mahluk ve cahil olduklarını kanıtlamak için onları beden ve toprağın esiri kıldı.
Sonra da muhtaç ve hor olduklarının farkına varıp kâmilleşme, âlimleşme ve ganileşme yönünde Allah'tan yardım dilemelerini emretti."
-Kendinizi üstün görmenizin sebebi soyut olmanız değil midir? Eğer biz de ilk soyutluğumuzda kalıp toprak maddesine taalluk etmeseydik, sizinle farkımız olmayacaktı; hatta ilâhlık iddiası bile edebilirdik. Oysa ki kendi yaratılışıyla Âdem'in yaratılışını kıyaslayarak kibirlenen ilk kişi İblis'tir. Ateşten olan her şeyin ateş gibi nurlu, topraktan olanınsa toprak gibi mat ve karanlık olduğunu söylemek doğru olmaz.Ve bildiğin gibi İblis'in kıyası yanlıştı ve bu ululanması sonucu yüce Allah'ın katından kovulmuştu. Oysa senin bu batıl kıyasının karşısında yüce Allah'ın sarih buyruğu var:"O, her gün yeni bir iştedir.
*Yüce Allah her gün yeni bir iştedir. Her gün yeni bir plan icat eder; bir gün bazı kavimlere güç verir, başka bir gün onları yerle bir eder; bir gün sağlık ve gençlik verir, başka bir gün zayıf ve güçsüz eder... Kısacası, her gün hikmetine ve en güzel nizamına uygun olarak yeni bir şey yaratır. (Rahman, 29;bkz. Numune Tefsiri, c.23, s.138)
Şunu da bilmiş olun ki, "Soyut olan her varlık maddî varlıkların tümünden üstündür." diye bir kural yoktur.
"Şapkasını yan koyup sert oturan herkes Şapka korur ve kayserlik bilir sanma.Kıldan ince bin nükte yatmakta bunda.Saçını tıraş etmeyen herkesi derviş sanma."
____________________________________________________________________________________
- Adamın biri gelip İmam Sadık'a (a.s) sordu: "Yüce Allah'ın azat, latif ve mücerret ruhları yüce melekut âleminden indirip cisim kalıbına ve dünya zindanına hapsetmesinin sebebi nedir?"
İmam buyurdu: "Ruhlar, azat ve mücerret oluşlarıyla ilâhlık iddiasında bulunacak kadar mağrur olmuşlardı. Allah da hor, muhtaç, mahluk ve cahil olduklarını kanıtlamak için onları beden ve toprağın esiri kıldı.
Sonra da muhtaç ve hor olduklarının farkına varıp kâmilleşme, âlimleşme ve ganileşme yönünde Allah'tan yardım dilemelerini emretti."