AHSEN-I FIGAN
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 22 Nis 2007
- Mesajlar
- 1,021
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
Marifet nefsin kara perdesini, kalb aynasını açmak ve onu temizlemekle hasıl olur.o zaman ALLAH'ın Cemalinin gizli hazinesi gözükmeye başlar, kalb sırrının özünde gözükür.ALLAH TEALA bir kusi hadisinde şöyle buyuruyor;BEN BİR GİZLİ HAZİNEYDİM ZATIMA İRFAN DUYGUSUNU TAŞINMASINI İSTEDİM HALKI,BUNUN İÇİN YARATTIM"
Burdan anlaşılıyor ki ALLAH'ın insanı, marifeti(bilinmekliği)için yarattı.marifet yani irfan sahibi olmak ikiş şekilde anlşatılır biri ALLAH'ın zatına öbürüde sıfaına karşı irfan sahibi olmaktır.
ALLAH'ın sıfatına karşı arif olmada, dünya ve ahirette cismin alacağı tad vardır.ama onun zatına karşı irfan duygusunda, öbür alemde mukaddes ruhun alacağı haz vardır.ayeti kerimede şöyle buyurulmuştur;
BİZ ONU KUDSİ RUHLA TEYİD ETTİK (BAKARA 2;87)
ALLAH'ın zatına karşı irfan duygusu taşıyanlar, kutsal ruh'la kuvvet bulmuşlardır.anlatılan bu marifet ancak iki yönlü ilim ile meydana gelir. zahiri ilim birde batıni ilim.anlatılanların gerçekleşmesi, bu iki ilme bağlıdır.PEYGAMBER EFENDİMİZ(ALEYHİSSALATÜ VESSELAM )bu iki ilmi anlatırken şöyle buyurmuşardır;
İLİM İKİYE AYRILIR.BİRİ DİLDE OLUR Kİ BU ALLAH'IN KULLARI ÜZERİNDEKİ DELİLİDİR BİRDE KALBTE OLAN İLİM VARDIR Kİ, AMAÇLARIN HASIL OLMASI İÇİN YARARLI OLAN BUDUR"
GAVSULAZAM ŞEYH SEYYİH ABDULKADİR GEYLANİ(K.S)
Burdan anlaşılıyor ki ALLAH'ın insanı, marifeti(bilinmekliği)için yarattı.marifet yani irfan sahibi olmak ikiş şekilde anlşatılır biri ALLAH'ın zatına öbürüde sıfaına karşı irfan sahibi olmaktır.
ALLAH'ın sıfatına karşı arif olmada, dünya ve ahirette cismin alacağı tad vardır.ama onun zatına karşı irfan duygusunda, öbür alemde mukaddes ruhun alacağı haz vardır.ayeti kerimede şöyle buyurulmuştur;
BİZ ONU KUDSİ RUHLA TEYİD ETTİK (BAKARA 2;87)
ALLAH'ın zatına karşı irfan duygusu taşıyanlar, kutsal ruh'la kuvvet bulmuşlardır.anlatılan bu marifet ancak iki yönlü ilim ile meydana gelir. zahiri ilim birde batıni ilim.anlatılanların gerçekleşmesi, bu iki ilme bağlıdır.PEYGAMBER EFENDİMİZ(ALEYHİSSALATÜ VESSELAM )bu iki ilmi anlatırken şöyle buyurmuşardır;
İLİM İKİYE AYRILIR.BİRİ DİLDE OLUR Kİ BU ALLAH'IN KULLARI ÜZERİNDEKİ DELİLİDİR BİRDE KALBTE OLAN İLİM VARDIR Kİ, AMAÇLARIN HASIL OLMASI İÇİN YARARLI OLAN BUDUR"
GAVSULAZAM ŞEYH SEYYİH ABDULKADİR GEYLANİ(K.S)