Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Lanetleme... (1 Kullanıcı)

Luvi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
1,209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Hz. Ebu Zerr radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:
"Bir kimse diğer bir kimseyi fıskla veya küfürle itham etmesin. Aksi taktirde, itham edilen arkadaşında bunlar yoksa, kelime kendine dönderilir."
Buhârî, Edeb 44.

“Herhangi bir kimse, din kardeşine “Ey kafir!” derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner. Eğer o kimse dediği gibi ise ne ala. Aksi takdirde sözü kendi aleyhine döner.” buyurdular. (Müslim 1/319)

Tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner, ifadesinin manası tekfiri kendine döner, kendisi kafir olur, demektir. Zira eğer kafir diyen sözünde sadıksa muhatabı kafir olur. Yalan söylemişse sözü kendisine döner. Ancak kendisi kafir olur sözü, dinden çıkar anlamında değil, o sözün günahı kendine döner anlamındadır.

Din kardeşine kafir demek akibet kendini küfre götürebilir. Çünkü “Günahlar küfrün postasıdır.” derler. Bu sözü diline dolayanın akıbeti küfür olacağından korkulur. Bu nedenle hiç bir mümine kafir dememek gerekir.

Kör bir adama kör demek bir nevi hakarettir, bir eziyettir ve bu uslub ile şayet İslamı tebliğ etme gibi bir niyet varsa, bunu hakaret ederek değil , seviyeli bir uslub ile yapmak Kur'an ve sünnetin gereğidir. Çünkü :

- ALLAH Hz. Musa ve Hz Harun (AS) ’mı, Firavuna gönderirken: “Ona yumuşak söz söyleyin. Belki öğüt alır, yahut korkar.” (Taha, 44)

- Yine Efendimiz (SAV) için: 'Sen, Rabbinin yoluna hikmet ve güzel öğütle davet etmeyi ” (Nahl, 16/125) vaz etmektedir.

- Allah’ın Ayetlerini inkar eden ve Efendimiz (SAV) ‘i yalanlayanlar için: “Şimdi sen onlara yumuşak davran ve güzel muamele et.” (Hicr, 85) demektedir.

- Efendimiz (SAV) ‘e Uhud Savaşı ve sonrasında hitab ederken, Efendimiz (SAV) ‘min yanında yer almayan, onun emir ve tavsiyelerini yerine getirmeyen hem Münafık hemde İmanları Tahkiki seviyede olmayanlar için: “Sen yalnızca Allah'ın rahmeti sayesinde onlara yumuşak davrandın. Eğer katı yürekli biri olsaydın kesinlikle etrafından dağılıp gitmişlerdi.' (Ali İmran, 159) demektedir.

****
Peygamber efendimiz (s.a.v) "Mümin lanet edici değildir." buyurmuşlardır. Lanetin manası Allah'ın rahmetinden kovulmak uzaklaştırılmaktır.

Lanet üç Mertebeye ayrılır...

1-)Umumi bir ifade ile lanet..

2-)Hususi vasıf ile lanet (zalimleri lanet gibi)

3-)Şahısları lanet.

En tehlikeli olanda şahısları lanet etmektir.

Bir müslüman için ancak Allahü Teala'dan rahmet dilenir.Rahmetin manası dininde ve taatinde ALLAH Onu sabit kılsın demektir.

İnanmayanlar için rahmet dilenmez. Çünkü böyle demek küfrünün devamını istemektir. İman ile gitmesi ihtimalinden dolayı inanmayanlara da lanet edilmez. Her halde lanetde tehlike vardır. Laneti terk etmekte ise hiçbir tehlike yoktur.Kafir hakkında durum böyle olunca diğerleri için laneti terk etmenin evla olduğu aşikardır.

Peygamber efendimiz bir hadisi şeriflerinde "Bir kul , bir şeyi lanetleyince lanet göğe yükselir, gök kapıları onun önünde kapanır. Sonra yere iner ,yer kapıları da onun önünde kapanır. Sonra sağı ve solu tutar, gidecek bir yol bulamayınca lanet edilen (kimsey)e döner o, lanete layık ise (onda kalır), değilse sözün sahibine döner" buyurmaktadır.

Sözlerimize dikkat edebilmek ümidiyle...

Selam ve dua ile...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt