Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

kütüb_ü sitteden 5 (1 Kullanıcı)

ibni_erkan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
56
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ka'b İbnu malik (ra) bir oğlundan, İbnu Ömer'e anlatırken şunları işitmiştir: "babası kendisine haber vermiştir ki: davar güden cariyeleri, bir koyunun ölmek üzere olduğunu görmüş,
Ka'b İbnu ucre (ra)'ye "oruçtan yahut sadakadan yahut kurbandan bir fidye lazımdır" (bakara, 196) mealindeki ayetten sordum. dedi ki: "başımda bitler kaynaştığı halde resulullah (s
Ka'b İbnu'l-eşref, resulullah (sav)'ın aleyhine hicviyeler düzüyor ve bunlarla kureyş kafirlerini, ona karşı tahrik ediyordu. resulullah (sav) medine'ye hicretle geldiği zaman, şeh
Ka'b, mescide girince abdurrahman İbnu Ümmi'l hakem'i oturarak hutbe verir görmüş ve derhal müdahele etmiştir: "Şu habise bakın hele! oturarak hutbe veriyor. halbuki cenab-ı hakk k
Ka'bu'l-ahbar demiştir ki: "Çekirge deniz avı(ndan sayılmış)dır."
Ka'ka ve zeyd İbnu eşlem, beni, said İbnu meseyyeb rahimehullah'a gönderip müstehazenin nasıl yıkanacağını sordular. said şöyle açıkladı: "müstehaze, öğleden öğleye yıkanır ve her
Kabe'nin yanında ikisi sakifli, biri de kureyşli veya ikisi kureyşli biri sakifli üç kişi biraraya geldi. bunlar göbek yağları fazla, anlayışları kıt kimselerdi. birisi: "ne konuşt
Kabisa İbnu hülb babası (ra)'ndan anlatıyor: "resulullah (sav)'a bir adamın şöyle sorduğunu işittim: "bazı yiyecekler var, onları yemekte zorluk çekiyor, (günah mıdır diye korkuyor
Kabrinde resulullah (sav)'ın altına kırmızı bir kadife kondu.
Kadın hayızlı olduğu takdirde (veda tavafı yapmadan) yola çıkmasına ruhsat verildi demiştir.
Kadınlar hz. aişe radıyallahu anha'ya içerisinde pamuk bulunan bez (veya kap) gönderirlerdi. bu pamuklar hayız kanıyla sarı lekeler taşırdı. (bu safhada) namaz kılınıp kılınmayacağ
Kadınlar resulullah (sav)'a dediler ki: "ey allah'ın resulü! sizden (istifade hususunda) erkekler bize galip çıktı (yeterince sizi dinleyemiyoruz). bize müstakil bir gün ayırsanız!
Kadınlardan biri dedi ki: "ey allah'ın resulü! bizim sana asi olmamamız gereken şu maruf (iyi amel) nedir?" aleyhissalatu vesselam: "matem yapmayın!" buyurdu. kadın: "ey allah'ın r
Kadınların anneleri, kızla olan nikah akdine vaty (temas ) inzimam etmedikçe haram olmaz. anneye duhul (temas ) olmadıkça da kız haram olmaz." [hadisin kaynağı teysir'de sehven tir
Kadınlarına yaklaşmamaya yemin edenler için dört ay beklemek vardır. eğer erkekler (o müddet içinde kefaret yaparak zevcelerine) dönerlerse şüphe yok ki allah cidden gafur ve rahim
Kadir gecesini (ramazanın) yirmi dördünde arayınız buyurdu. (müslim'de bulunamadı)
Kaf ve'l kur'ani'l-mecid suresini, cuma günü minber üzerinden her cum'ada okurken resulullah (sav)'ın kendi dillerinden aldım.
Kanama gören hamile kadın hakkında şunu söylemiştir: "böyle bir kadın namazı bırakır."
Kardeşi veya amcası, hutbe vermekte olan resulullah (sav)'a doğrulup: "komşularım (ve kavmim, ashabın tarafından) niçin tutulup hapsedildiler?" dedi. aleyhissalatu vesselam (cevap
Kardeşinle münakaşa etme, zira münakaşanın hikmeti anlaşılmaz, sıkıntısı eksik olmaz, tutamayacağın bir vaadde de bulunma. (rezin ilavesidir)
Kasım İbnu muhammed'in şöyle söylediğini işittim: "İbnu abbas (ra)'a bir kadın gelip: "ben oğlumu kurban etmeye nezrettim! (ne dersin?)" dedi. İbnu abbas ona: "oğlunu kesme, yemini
Katade (ra)'ye ulaştığına göre, resulullah (sav) hilali görünce şu duayı okurmuş: "hayırlı ve istikametli bir ihtilal (devresi diliyorum,)" bunu üç kere söyledikten sonra, "seni ya
Katade rahimehullah demiştir ki: "allah bu yıldızları üç şey için yaratmıştır: onları semanın zineti kıldı, (semaya yükselip haber toplayan) şeytanlara atılacak taşlar kıldı, kendi
Katan İbnu kubeysa babası (ra)'ndan naklen anlatıyor: "resulullah (sav) şöyle söylediğini işittim: "İyafe, tıyere, tark sihirdendir."
Kavmimden bir grupla Ömer İbnu'l-hattab (ra)'ın yanına geldim. tayy kabilesine mensup her bir adam için ikibin (dirhem) tahsisat ayırdı, benden ise yüz çevirdi. ben karşısına geçti
Kavmimden biri bir veya iki tavşan avladı. bunları taşla kesti. resulullah (sav)'dan soruncaya kadar astı. efendimiz (sav) yemesini emretti."
Kays İbnu müslim, ebu ca'fer'den naklen diyor ki: "medine'de muhacir aileden hiçbiri yoktu ki, üçte veya dörtte bir pay ile ziraatçilik yapmasın. hz. ali, sa'd İbnu malik, İbnu mes
Kays'tan bir adam: "ey allah'ın resulü! hımyer'e lanet et!" dedi. aleyhissalatu vesselam ondan yüzünü çevirdi. adam aynı talebi tekrar edince, aleyhissalatu vesselam: "allah hımyer
Kays, babasından naklediyor: "(bir seferinde mescide) gelmişti, ki, resulullah (sav) hutbe irad ediyordu. (konuşmayı dinlemek üzere) güneşe dikildi. ancak resulullah (sav) , kendin
Kendi anlattığına göre, şu ayeti okumuştu (mealen): "boşanan kadınlar, kendi kendilerine, üç aybaşı hali beklerler..." (bakara 228). ve şu ayeti (mealen): "ey peygamber! kadınları
Kendi aralarında müzakere eden bir grup ashabın arasında oturuyordum. "keşke", diyorlardı "allah nazarında hangi amelin daha muteber olduğunu bilsek de onu yapsak." bunun üzerine ş
Kendilerinde fakirlik ve ihtiyaç olsa bile (onları, muhacirleri) öz canlarından daha üstün tutarlar.. (haşr, 9) mealindeki ayetle ilgili olarak şu açıklamayı yaptı: "ensar'dan biri
Kendilerine benu Übeyrik denen bizden bir aile halkı vardı. ferdlerinin isimleri bişr, büşeyr ve mübeşşir idi. büşeyr münafık bir kimseydi. Şiir düzer, resulullah (sav)'in ashabını
Kendisi, resulullah (sav)'ın ashabından on kişilik bir grupla oturuyor idi. resulullah'ın namazını zikrettiler. bunun üzerine: "ben içinizde aleyhissalatu vesselam'ın namazını en i
Kendisi, ubeydillah İbnu cahş'ın nikahı altında idi. habeşistan'da kocası ölünce, necaşi merhum, onu resulullah (sav)'a, nikahlayıp dört bin dirhem mehir verdi. onu Şürahbil İbnu h
Kendisinde dikbaşlılık olan bir deveye bindim. (hırçınlık etmeye) başlayınca ileri-geri sürmeye başladım. bunun üzerine resulullah (sav): "rifkla, tatlılıkla davran! diye müdahale
Kendisinden anlatıldığına göre, bu muhterem sahabi, ailesini salı günü hacamat olmaktan men ederdi. derdi ki: "resulullah (sav) buyurdular ki: "salı günü kan günüdür. o günde bir s
Kendisinden kasru's-salat yani namazın kısaltılması hakkında sorulmuştu. Şöyle cevap verdi: "resulullah (sav) üç millik mesafeyi veya -Ş'be'nin şekkine göre- üç fersah mesafeyi dış
Kendisinden rivayete göre, cariyeleri hayızlı oldukları halde ayaklarını yıkarlar, humrasını kendisine verirlerdi.
Kendisine -katl sebebiyle ateş- vacib olan bir arkadaşımızla resulullah (sav)'a gelmiştik. "ona bedel bir köle azad edin, allah da onun her bir uzvuna bedel sizden bir uzvu ateşten
Kendisine hz. aişe (ra)'nin: "hicr'ın bir kısmı beytullah'tan değildir" dediği haber verilince şunu söyledi: "allah'a kasem olsun, şayet aişe bunu resulullah (sav)'tan işitmiş ise,
Kendisine, İbnu Ömer (ra)'in "sağ kimsenin üzerine ağlamasıyla ölüye azab edileceğini söylemekte olduğu" haber verilmişti. Şu cevabı verdi: "allah, ebu abdirrahman'ı (İbnu Ömer'i)
Kendisine: "resulullah (sav) yüzük kullandı mı?" diye sorulmuştur da şu cevabı vermiştir: "bir gece, yatsıyı gece yarısına kadar (şatru'l-leyl) tehir etti. sonra yüzü bize dönmüş o
Kesir İbnu mürre, amr İbnu'l-esved ve el-mikdam (ra) dediler ki: "resulullah (sav) buyurdular ki: "emir, halka karşı suizanna düşerse halkı ifsad eder."
Kıtlığa uğradım. bunun üzerine medine bahçelerinden birine girdim. başak ovup hem yedim hem de torbama aldım. derken sahibi gelip beni yakaladı, dövdü, torbamı elimden aldı ve beni
Kıyamet günü, rahman'ın önüne, dava açmak üzere ilk diz çökecek olan benim. kays İbnu ubad der ki: "onlar hakkında şu ayet indi: "İşte rabbleri hakkında tartışmaya giren iki taraf;
Kızkardeşim, beytullah'a yalın ayak yürüyerek gitmeye nezretmişti. bu hususta resulullah'a sormamı talep etti. ben de sordum. aleyhissalatu vesselam: "yürüsün ve binsin!" buyurdula
Kızlarına, kurbanlarını kendi elleriyle kesmelerini, ayağını kurbanın boynuna basmayı, keserken tekbir getirip besmele çekmeyi tenbih etmiştir. rezin ilavesidir. [buhari, senetsiz
Kilab kabilesinden bir adam, resulullah'a damızlık hayvanın suyundan (para almayı) sordu. aleyhissalatu vesselam yasakladı. adam: "ey allah'ın resulü! biz damızlığı aştırıyoruz da
Kim "malım ka'be yolunda feda olsun!" diye nezrederse, ona yemin kefareti gerekir. kim de bağışlayacağı malı tayin edip belirlerse, o malı çıkarması gerekir, hatta bu mal üçte bir
Kim bir bedene kesmeye nezrederse, artık devesine alamet olarak iki nalın takar, (hörgücünü kanatarak) nişan vurur, sonra da onu beytullah'ın yanında veya mina'da yevm-i nahrde (ba
Kim bir kuşu boş yere sırf eğlence olsun diye öldürürse kıyamet günü, o kuş, sesini yükselterek allah'a şöyle seslenir: "ey rabbim! falan beni boş yere öldürdü, bir menfaat için öl
Kim bir müzmini kasden öldürürse cezası içinde ebedi kalacağı cehennemdir ayeti hakkında şöyle söylemiştir: "evet, bu cürmün cezası budur. ancak, allah dilerse onun bu cezasını aff
Kim bizzat gazveye katılmaz veya bir gaziyi teçhiz etmez veya bir gazinin ailesini hayırlı bir şekilde himaye etmez ise, allah kıyamet gününden önce ona hiç beklemediği bir musibet
Kim fatiha'yı okumadan bir rek'at namaz kılarsa, imamın arkasında bulunmadığı takdirde, namaz kılmış sayılmaz.
Kim fenalık yaparsa cezasını görür. kendisine allah'tan başka ne dost ne de yardımcı bulur (nisa 123) mealindeki ayet nazil olduğu zaman, müslümanları çok ciddi bir kedere sevketti
Kim hacc aylarında umre yapar, sonra mekke'de hacc zamanı gelinceye kadar ikamet ederse bu kimse, hacc da yaparsa mütemettidir. bu durumda kolayına gelen bir kurban kesmesi vacib o
Kim hanımını (kendine) haram kılarsa, bu (boşanma ifade eden) bir şey değildir, bu söz bir yemindir, yemin kefaretinde bulunur. nitekim ayet-i kerime'de cenab-ı hakk: "allah'ın res
Kim iki namazı özürsüz olarak cem'ederse büyük günah kapılarından bir kapıya gelmiş olur.
Kim kabe'ye bir deve ihda eder, sonra (daha mahalline ulaşıp, kesilmeden) kaybederse veya hayvan ölürse, şayet bu bir nezir idiyse, yerine yenisini alır. nezir değil de tetavvu idi
Kim kendi boynuna cizye akdi yaparsa, resulullah (sav)'ın gittiği yoldan (sünnetten) beri olmuş olur.
Kim kul hüvallahu ahad süresini günde iki yüz sefer okursa, üzerindeki kul borcu hariç, elli yıllık günah (amel defterinden) silinir.
Kim üzerinde muhammed (sav)'ın mührü bulunan sahifeyi görmek isterse şu ayetleri okusun: "de ki: "gelin size rabbinizin haram kıldığı şeyleri söyleyeyim, o'na hiçbir şeyi ortak koş
Kimin sıkıntısı artarsa şu duayı okusun: "allahım ben senin kulunum, kulunun oğluyum, cariyenin oğluyum, senin avucunun içindeyim, alnım senin elinde. hakkımdaki hükmün caridir. ka
Kisra, resulullah (sa)'a, bazı şeyler hediye etti. aleyhissalatu vesselam ondan bu hediyeleri kabul etti. diğer krallar da ona hediyede bulundu­lar, o da onlardan bunu kabul etti.
Kişi ihramsız olarak (yani mekke'de ikamet edenler veya ümre için gelip, ümreden sonra ihramı çıkaranlar) beytullah'ı ziyaret eder. bu imkan, hacc niyetiyle ihram giymeye kadar dev
Kişi oturduğu zaman, ayakkabılarını çıkarıp (sol) yanına koyması sünnettir.
Kocam evs İbnu's-samit bana zıharda bulunmuştu. derhal hz. peygamber (sav)'e şikayete geldim. resulullah (sav)'a durumu arzedince bana: "allah'tan kork, o senin amcaoğlundur" diye
Koyunun ön budu resulullah (sav)'ın hoşuna giderdi. (bir defasında) ön buda zehir konuldu. bu zehiri yahudilerin koyduğu görüşündeydi.
Köle, hanımını iki talakla boşadı mı artık kadın, başka bir kocaya var(ıp ondan boşan)madıkça ona haram olur. bu kölenin hanımı hür de olsa, köle de olsa hüküm böyledir. hür kadını
Köpekler resulullah (sav) devrinde mescidin içinde gidip gelirlerdi. bu sebeple mescidi yıkamak için içine su serpmezlerdi.
Kuba ahalisinden bir adam -resulullah (sav)'la sohbet etme şerefine ermiş bulunan- babasından naklen demiştir ki: "resulullah bize kuba'dan (gelerek medine'de) cuma namazına katılm
Kufe'de hutbe verirken minberden şöyle seslenmiştir: "cuma günü olunca şeytan çarşı ve pazara erkenden bayraklarıyla gider, insanlara binbir engel çıkararak mani olmaya, onları cum
Kul yalan söylemeye ve yalan söyleme niyetini taşımaya devam edince bir an gelir ki, kalbinde önce siyah bir nokta belirir. sonra bu nokta büyür ve kalbinin tamamı simsiyah olur. s
Kul, kendini allah'ın azabından kurtarmada zikrullahtan daha müessir bir ameli işlememiştir.
Kur'an olarak inenler meyanında "malum on emme ile haram sabit olur" ayeti de vardı. sonra (rab teala) onları, malum beş emme ile neshetti. bu (beş emme) ayetleri, kur'an'ın okunan
Kur'an'daki: "allah sizi (dil alışkanlığı olarak maksadsız yapılan) lağv yeminleriniz için muaheze etmez" ayeti kişinin sözünde sıkça kullandığı, "vallahi evet", "billahi hayır" gi
Kur'an'ı parçalayanlara da... (hicr, 91) ayetini açıklamak üzere: "onlar ehl-i kitaptır, yani yahudi ve hıristiyanlar. bunlar onu parçalara bölerek bazı kısımlarına inandılar, bazı
Kur'an'ın: "(vefat iddeti bekleyen) kadınları nikahla isteyeceğinizi çıtlatmanızda... üzerinize bir vebal yoktur" (bakara 235) ayetinden maksadı, "evlenmeyi arzu eden kişinin: "ben
Kur'an-ı kerim'de en çok sevdiğim ayet şudur: "allah, kendisine ortak koşmayı elbette bağışlamaz, bundan başkasını dilediğine bağışlar..." (nisa, 48).
Kur'an-ı kerim'deki "kocaları, bekleme müddeti içinde barışmak isterlerse onları geri almaya (herkesten) çok layıktırlar" (bakara 228) ayeti hakkında şunu söyledi: "erkek hanımını
Kurban bayramında kılınan namaz iki rek'attir. fıtır (ramazan) bayramında kılınan namaz iki rek'attir, sefer namazı iki rek'attir, cum'a namazı da iki rek'attir. bunlar resulullah
Kurban olacak deveye nişan vurup, boynuna alamet takmak sünnettir demişti. ehl-i reyden birisi kendisine: "nehai'den, bunun müsle (eziyet) olduğu rivayet edilmiştir" dedi. veki 'kı
Kureyş müşrikleri, hz. peygamber (sav)'le kader mevzuunda tartışmak için geldiler. bunun üzerine şu ayet nazil oldu (mealen): "o gün onlar yüzleri üstünde sürüklenirler. (onlara) "
Kureyş şöyle dedikodu yapmıştı: "muhammed'in erkek evladı yok. bir öldü mü arkası kesildi demektir." bunun üzerine cenab-ı hakk, kevser süresini (sonuncu ayet olan): "asıl arkası k
Kureyş ve onun dinine mensub olanlar, (cahiliye devrinde) müzdelife'de vakfe yapıyorlardı ve kendilerine hums denilirdi. diğer araplar ise arafat'da vakfe yapıyorlardı. İslam dini
Kureyş'ten bir adamın benİ kureyza'da bir payı vardı. suyunu paylaştıkları mehzur ve müzeynib vadisinin suyu hususunda ihtilafa düşerek aleyhissalatu vesselam'a müracaat ettiler. r
Kureyşliler, birbirlerine küfrün ve sapıklığın devamını tavsiye ettiler ve aralarında; "bizim üzerinde olduğumuz şey var ya, bu, o köksüz sürgün (mesabesinde olan muhammed)in üzeri
Kureyza ve en-nadir, medine'de yaşayan yahudilerden iki kabile idi. bunlardan en-nadir kabilesi kureyza kabilesinden daha şerefli kabul ediliyordu. sözgelimi, kureyza kabilesine me
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt