Dini_Güzel
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 28 Şub 2013
- Mesajlar
- 25
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
Özet bir konuşma olsun:
Kuranı Kerim yalnız ellfaz-ı şerifesine bakılıp da hemen mana verielcek bir kitabı şerif değildir
Zira o büyük kitap lafzan Arapça isede manası Allah'cadır. Keza ehadis-i şerife de öyledir. Lafzı Arapca ise de manası Muahmmed'cedir.
Binaenaleyh, Elfaz, mana-yı Kuranı gösteren münevver bir ayinedir. Kuranın İnceliklerini anlamak için Hak ile ünsiyet ve Hazreti Muhammed'e kendisini sevdirmek şarttır.
Burada şunuda arzedeyim ki:
"Men feserel kur'ane bire'yihi fekad kefer" hadisi şerifini bazı kimseler yanlış anlamışlardır... Murad-ı Nebi şudur
"Ayat-ı İlahiyeyş ahkam-ı nefsanisine mağlup olup. kendşi arzularına muvafık bir şekilde tağyi ü tebdil etmek suretiyle tefsir etmek küfürdür"
Yoksa kendisinin abd-i mahz olduğunu ve ihlas-ı tam sahibi bulunduğunu DUYAN her mümin Kuran Sofrasında hissesi vardır ve aldığını Ümmet-i Muhammede söylemekliğe me'zundur.
Onun için kitabullah'dan meal çıkarılır. herkes hissesi kadar nasibini alır. Mesela bir kimse evine istediği kadsar denizden su alabilir, fakat denizin hepsini çıkarabailir mi? halbui mana-yı Kuran onada benzemez. O manası ile urefayı, elfası ile füsehayı hayrette bırakmış kitab-ı celildir. Onun hitabı ruhadır. O'nun ayetinin her tekerrüründe ayrıca bidialar gizlenmiştir. O. mealinin, fazailin, mekarimin manbaıdır
Kuranı Kerim yalnız ellfaz-ı şerifesine bakılıp da hemen mana verielcek bir kitabı şerif değildir
Zira o büyük kitap lafzan Arapça isede manası Allah'cadır. Keza ehadis-i şerife de öyledir. Lafzı Arapca ise de manası Muahmmed'cedir.
Binaenaleyh, Elfaz, mana-yı Kuranı gösteren münevver bir ayinedir. Kuranın İnceliklerini anlamak için Hak ile ünsiyet ve Hazreti Muhammed'e kendisini sevdirmek şarttır.
Burada şunuda arzedeyim ki:
"Men feserel kur'ane bire'yihi fekad kefer" hadisi şerifini bazı kimseler yanlış anlamışlardır... Murad-ı Nebi şudur
"Ayat-ı İlahiyeyş ahkam-ı nefsanisine mağlup olup. kendşi arzularına muvafık bir şekilde tağyi ü tebdil etmek suretiyle tefsir etmek küfürdür"
Yoksa kendisinin abd-i mahz olduğunu ve ihlas-ı tam sahibi bulunduğunu DUYAN her mümin Kuran Sofrasında hissesi vardır ve aldığını Ümmet-i Muhammede söylemekliğe me'zundur.
Onun için kitabullah'dan meal çıkarılır. herkes hissesi kadar nasibini alır. Mesela bir kimse evine istediği kadsar denizden su alabilir, fakat denizin hepsini çıkarabailir mi? halbui mana-yı Kuran onada benzemez. O manası ile urefayı, elfası ile füsehayı hayrette bırakmış kitab-ı celildir. Onun hitabı ruhadır. O'nun ayetinin her tekerrüründe ayrıca bidialar gizlenmiştir. O. mealinin, fazailin, mekarimin manbaıdır