AHSEN-I FIGAN
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 22 Nis 2007
- Mesajlar
- 1,021
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
Kisi vitir namazini eda ederken kunut`u unutup ruku`a vardiginda tekrar kiyama dönüp ve kunut duasini okuyup namazini tamamlayip ve sehv secdesi etse,namazi sahih(hatasiz-saglam) olur mu?
Cevap:Sahih olur.(ibni Nüceym,9)
Kisi vitirde sehven (dalginlikla) kunutu terkedip sonra rukudan kalktiginda hatirlasa,kunutu okur mu yoksa sehv secdesi mi eder?
Cevap:Sehv secdesi eder.(Behce,23)
Kaynak:Mülteka El-Ebhur tercümesi..
Unutmuş olduğu, vitrin Kunut'u ise ve bunu rükûdayken hatırlarsa, artık Kunut'u okumak için kıyam hâline dönmek gerekmez. Ama sehiv secdesi yapmak vâcib olur. Geri dönüp Kunut'u okuduğu takdirde rükûu geçerliliğini korur. Ama yine sehiv secdesi yapması gerekir.
Abdurrahman el-Ceziri -- Dört Mezhebe Göre İslâm Fıkhı
Vitir namazında rüküdan sonra Kunut duasının unutulduğu hatırlanmış olsa, artık onu okumak için geri kıyama dönülmez. Rükudan sonra okunması da gerekmez. Çünkü yeri kaçırılmıştır. Rüku halinde hatırlandığı halde de okunması gerekmez. Sahih olan rivayet böyledir. Bununla beraber okunsun veya okunmasın, her iki halde de sehiv secdeleri gerekir.
Kunut tekbirini unutup yapmamak, bir görüşe göre sehiv secdesi gerektirir, bir görüşe göre de gerektirmez.
Büyük İslam İlmihali Ömer Nasuhi Bilmen
Bir kimse vitirde Kunut duasını okumadığını rükûdan sonra anlasa, secdeden önce veya sonra olması farketmez, dönüp Kunut duası okumaz; namazın sonunda sehiv secdesi yapar. Kunut okumadığını rükû esnasında hatırlasa sahih olan rivayete göre dönüp Kunut okuması gerekmez. İster dönüp Kunut okusun, isterse dönmeyip namazına devam etsin, sehiv secdesi gerekir.
Kunut tekbirinin terkinden dolayı sehiv secdesi gerekip gerekmediği konusunda imamlardan rivayet olmadığı için kimi âlimler Kunut tekbirinin terkedilmesi durumunda sehiv secdesi gerekmediğini, kimileri de bayram namazına kıyasla sehiv secdesi gerekeceğini söylemişlerdir.
Diyanet İşleri Başk. İlmihali
Cevap:Sahih olur.(ibni Nüceym,9)
Kisi vitirde sehven (dalginlikla) kunutu terkedip sonra rukudan kalktiginda hatirlasa,kunutu okur mu yoksa sehv secdesi mi eder?
Cevap:Sehv secdesi eder.(Behce,23)
Kaynak:Mülteka El-Ebhur tercümesi..
Unutmuş olduğu, vitrin Kunut'u ise ve bunu rükûdayken hatırlarsa, artık Kunut'u okumak için kıyam hâline dönmek gerekmez. Ama sehiv secdesi yapmak vâcib olur. Geri dönüp Kunut'u okuduğu takdirde rükûu geçerliliğini korur. Ama yine sehiv secdesi yapması gerekir.
Abdurrahman el-Ceziri -- Dört Mezhebe Göre İslâm Fıkhı
Vitir namazında rüküdan sonra Kunut duasının unutulduğu hatırlanmış olsa, artık onu okumak için geri kıyama dönülmez. Rükudan sonra okunması da gerekmez. Çünkü yeri kaçırılmıştır. Rüku halinde hatırlandığı halde de okunması gerekmez. Sahih olan rivayet böyledir. Bununla beraber okunsun veya okunmasın, her iki halde de sehiv secdeleri gerekir.
Kunut tekbirini unutup yapmamak, bir görüşe göre sehiv secdesi gerektirir, bir görüşe göre de gerektirmez.
Büyük İslam İlmihali Ömer Nasuhi Bilmen
Bir kimse vitirde Kunut duasını okumadığını rükûdan sonra anlasa, secdeden önce veya sonra olması farketmez, dönüp Kunut duası okumaz; namazın sonunda sehiv secdesi yapar. Kunut okumadığını rükû esnasında hatırlasa sahih olan rivayete göre dönüp Kunut okuması gerekmez. İster dönüp Kunut okusun, isterse dönmeyip namazına devam etsin, sehiv secdesi gerekir.
Kunut tekbirinin terkinden dolayı sehiv secdesi gerekip gerekmediği konusunda imamlardan rivayet olmadığı için kimi âlimler Kunut tekbirinin terkedilmesi durumunda sehiv secdesi gerekmediğini, kimileri de bayram namazına kıyasla sehiv secdesi gerekeceğini söylemişlerdir.
Diyanet İşleri Başk. İlmihali