Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kızın istemeden, zorla evlendirilimesi... (1 Kullanıcı)

Luvi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ocak 2009
Mesajlar
1,209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Kız veya erkek, ölüm, şiddetli dayak veya uzun müddet hapis tehdidiyle nikâh akdine zorlanırlarsa, yapılan evlenme akdi fasit olur. Resulullah (a.s.m.) bu hususta şöyle buyurmuşlardır:

“Cenab-ı Hak (c.c), hatâ, unutma ve zorlanma ile yapılan amellerden dolayı ümmetimi benim için affetti.”1

İmam Neseî’nin (ra) rivayet ettiği şu hadis-i şerif bu meseleye çok güzel bir ışık tutmaktadır:
Ensar’dan Hidame’nin kızı Hansa, Hz. Âişe’nin (ra) huzuruna girer ve şu şikâyette bulunur:

“Babam itibarını arttırmak için beni kardeşinin oğlu ile evlendirdi. Ben ise istemiyorum.”

Hazret-i Âişe (ra), “Resulullah (a.s.m.) gelinceye kadar bekle” diye oturtur.
Resulullah (a.s.m.) teşrif edince, Hz. Âişe (ra) durumu ona anlatır. Resulullah (a.s.m.) hemen kızın babasını çağırtır ve evlenme yetkisini kıza verir.
Bunun üzerine Hansâ Resulullaha (a.s.m.) şöyle der:

“Yâ Resulallah (sav)! Ben babamın yaptığı bu nikâhı kabul ediyorum, ancak babaların, kızlarına evlilikte böyle yetkisinin olmadığını bildirmek istedim.”2
Burada babaların yetkisinin alınmasından maksadın, kızlarını zorla evlediremeyeceklerini anlıyoruz. Yukarıdaki her iki hadis de, kızın rızasının evliliğin sahih olmasının şartlarından birisi olduğunu göstermektedir. Zorlama, rızayı ortadan kaldırdığından evlilik sahih olmamaktadır.

Bu hüküm cumhur olarak bildiğimiz müçtehid imamların ekserisinin görüşüdür. Yalnız Hanefi mezhebi bu hususta farklı bir görüş bildirir. Onlara göre, esas itibariyle rıza, nikâhın sıhhatinin şartlarından değildir. Bu meseleye delil olarak nikâh akdinde ciddiyetin de, şakanın da aynı hükümde olduğuna dair hadis-i şerifi getirirler.

Ancak, cumhurun bu husustaki görüşü kurulacak yuvanın sıhhati ve tarafların mağduriyetini önleme açısından daha isabetlidir.

1 İbni Mâce, Talâk: 16.
2 Neseî, Nikâh: 36.

Aşk-ı niyaz ederiz...
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
ALLAH(cc) emri altında bulunan cariyelerin zinaya zorlanmamalarını emreder. kim bu zorlama ile bu fiili işlerse ALLAH(cc) ğafur ve rahimdir denerek bu kişilerin bu fiili affedileceği bildirilmiştir. bu bir ruhsat değildir. yani bir kişi bu zorlamaya kaldığını iddia EDEREK BU FİİLİN İŞLENMESİNE ZEMİN OLUŞTURAMAZ.

Şimdiki hanımlar çalışmak zorunda olmak bahanesi ile her türlü zinaya açık kapı bırakacak tarz ve edayla dolaşmaları bu ayetin korumasına girmez. cariye en genel anlamda elinin altında bulunan kimse demektir. evlatlar ve çalışanlar da bu hususta bunların üstünde bulunan ebeveyn ve iş sahiplerine göre aynı hükme tabidir. yani bu kişilerin tahtı risaletinde bulunan bu kişiler kendi haletlerini zorlamalı olarak çalışma hayatının gerekliliğine bağlayamaz. efendi olmak tesettürün asgarisi olan vücut hatlarını belli etmemek imkanı her daim vardır. ve bu başını ört demek de değildir.

bu yüzden yukarıdaki olaydan mütevellit eden kanaat ebeveynlerin kızlarını zorla istemedikleri adamlara veremeyeceği hususunun maddi kaygı ile yapılmaması hususunun açıklamasıdır. yoksa kızına teklif olarak dindar ve aklı başında bir mümmini önermek ve onun belirttiği hayat çerçevesinde yaşamayı teklif etmek arızi bir şart olmadıkça ALLAH(cc) emrini söylemektir. bu yüzden ana-babalar masumdur denilebilir. esasında kimse kızını öyle zorla da evlendirmek istemez.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt