- Bazı din adamlarımız deccal ve mehdi diye birşey olmadığını dinimize sonradan sokulduklarını duydum. Bunlar Kuran'da da yazmıyormuş galiba, yazmıyorsa inanmamamızda bir sakınca varmı?
Aleykum selam kardeş
İslam, günümüzdeki bazı din adamlarına göre yönetilmez yada yönlendirilmez kardeş. Günümüzde dikkatli olmak lazım herkesi dinlememek lazım (özellikle mustafa islamoğlu, hayrettin karaman, süleyman ateş, bazı ilahiyat prof.ları vehakeza) özellikle ilahiyata ve diyanete sapık mutezile fırkası girmiş bulunmaktadır. Dinlediğiniz din adamlarını itikatlerini iyi bilmek gerekir. Kesin yemin olarak ve Allah c.c. ıda sahit tutarak söylüyorum.
Deccalin gelişini Hz.İsa a.s gelişini inkar eden kafir olur. Hz.mehdi r.a gelişinin inkar eden ehli sünnete göre kafir olmaz (zira kuranda ayet yada işaret yoktur.) ama kesinlikle ve kesinlike ehli sünnet dışında sapık fırkalardan biri olur. Günümüzdeki kendilerini müçtetid sanan şarlatan din adamı müsvettelerini dinlememek gerekir. Bizim için bazı din adamlarının ne dediği değil Allah c.c. ın ve Rasulünün sav. ne dediği önemlidir.
Nasıl deccal, hz.İsa a.s ve Hz.mesih r.a gelmiyecekmiş. Deccal ve Hz.İsa a.s için ayetler (ve tevatür derecesinde hadisler) Hz.Mehdi r.a hakkında ise kesin sahih hadisler mevcuttur. Üstelik bu hadisler kütübi sitte imamlarının hadisleridir. İyi, işimize geleni alalım işimize gelmeyeni almayalım böyle din olurmu. kendilerine din adamı diyen bu müsvetteler hiçmi kuran tefsir okumazlar.
Hadi bir ayet yazalım
Onlar hâlâ kendilerine meleklerin gelmesini, yahut Rabbmm gelmesini veya Rabbınm âyetlerinden birinin gelmesini mi bekliyorlar? Rabbınm âyetleri geldiği gün; kişi daha önceden inanmamış veya îmânından bir hayır kazanmamışsa îmânı ona hiç fayda vermez. De ki: Bekleyin, doğrusu biz de bekleyenlerdeniz.Enam suresi 158.ayet
işde ibni kesir tefsiri ne kadar açık kısaca;
Allah Teâlâ kâfirleri, elçilerine karşı gelenleri, âyetlerini yalanlayanları ve yolundan yüzçevirenleri tehdîdle şöyle buyuruyor : «Onlar hâlâ kendilerine meleklerin gelmesini, yahut Rabbim gelmesini —ki bu kıyamet günü olacaktır— veya Rabbının âyetlerinden birinin gelmesini mi bekliyorlar?» Bu, kıyamet gününden Önce onun alâmetleri ve şartlarından olmak üzere meydana gelecektir.
Nitekim Buhârî bu âyetin tefsirinde şöyle der : Bize Mûsâ İbn İsmail'in... Ebu Hüreyre'- İbn Cerîr der ki: Bize Ebu Küreyb'in... Ebu Hüreyre'den rivayetine göre; Allah Rasûlü (s.a.) şöyle buyurmuşlardır : Üç şey vardır ki, bunlar çıktığında; kişi daha önceden inanmamış veya îmânından bir hayır kazanmamışsa, ona îmânı hiç fayda vermez. Güneşin batıdan doğması, Deccâl ve Dâbbet'ül-Arz. İmâm Ahmed tarafından Vekî' kanalıyla... Ebu Hüreyre'den rivayet edilen hadîste «Ve duman» fazlalığı vardır. Hadîsi Müslim, Ebu Bekr İbn Ebu Şeybe ve Züheyr İbn Harb kanalıyla Vekî'den; Tirmizî başka bir şekliyle Fudayl İbn Gazvân'dan; İshâk İbn Abdullah el-Fervî ise, Mâlik kanalıyla... Ebu Hüreyre'den rivayet etmiştir. Ancak İshâk İbn Abdullah el-Fervî'nin zayıf olması sebebiyle, kitab sahibi muhaddislerden hiç kimse, hadisi bu şekliyle tahrîc etmemişlerdir. En doğrusunu Allah bilir.
Hadi bakalım din adamı müsvetteleri ne olucak peki şimdi, Kuran ve Allah c.c. ın Rasulü s.a.v deccal gelicek diyor.
Hz.Mehdi r.a konusunda hadisler buyrun
Mehdî ben(im neslim) dendir. O açık alınlı ve ince burunludur. Dünyayı zulümle dolduğu gibi adaletle dolduracak ve yedi sene hüküm sürecektir."Bu hadis Ahmed b. Hanbel II-291, 111-17. Sünen-i Ebu Davud da geçiyor.
Dünyanın yıkılmasına birgün kalsa bile, Cenab-ı Hak o günü uzatır; Ehl-i Beytimden ismi ismime, babasının ismi babamın ismine uygun birini gönderir.Ebû Davud, Mehdî: 4; Tirmizî, Fiten: 43.
İmam-ı Rabbanî Mektûbât'ında, "Mehdînin makamı Sahabenin makamından da önde görünüyor." demiştir.
"Mehdî bizden, Ehl-i beyttendir. Allah onu bir gecede zafere erdirecektir. Mehdî, Fatıma evlâdındandır" (İbn Mâce, Fiten, 34; Dârimî, Mehdî, 1).
"Biz Abdülmuttalib evlâdı Cennet ehlinin efendileriyiz. Ben, Hamza, Ali, Cafer, Hasan, Hüseyin ve Mehdî" (Ebu Davud, Mehdî, 1; Tirmizî, Fiten, 52-53; İbn Mâce, Fiten, 34).
Daha sahih hadisler varda bu kadarı yeter sanırım.
-Ben Allah'ın izniyle Kuran okumaya başlıyorum ve sadece Kuran'a ve Allah'a inanmak istiyorum Kuran da geçmeyen hurafeler veya bu hurafelerin bazılarının gerçek olma olasılığı varmıdır?
Kardeş Allah kabul etsin okuduğun kuranı. Zaten itikad Allah c.c. ve kurana ve Rasulüne s.a.v inanmaktır. Sen daha yeni öğrenmeye başlıyorsun İnşallah tez zamanda kuruntulardan ve şüphelerden uzaklaşırsın. Şimdi İslam 4 temel üzerine kuruludur. Kuran Hadis İcma Kıyas kardeş. Ehli SÜnnet Vel cemaat bu 4 temele tavizsiz bağlıdır. Ve hiçbirini birbirinden ayırmaz. Şimdi bizler Kuranı okuruz ama manalarını anlayamayız bu sebeple hadislere başvururuz ve müçtehidlere de müracat ederiz ki onlarda bize yolu gösterir. yani önümüze kuran ve hadisleri alıp kendi kendimize hüküm çıkaramayız. Bu sebeple içtihat sahibi (yani kurandan ve hadislerden hüküm çıkarabilen derin alimler diyelim anlaşılması için) müçtehidller (yeri gelmişken müçtehidlik kapısı da kapılıdır artık heleki günümüzde müçtehid sevdasında olan çok sapık kişi vardır.) bütün hükümşleri çıkarmıştır.
Bizler yani Ehli SÜnnet vel cemaat günümüzdeki sapık din adamlarının içtihat diye öne sürdükleri safsataları değil bu eski zaman gerçek müçtehidlerin icma ve kıyaslarını hayata geçirmek durumundayız, eğerki kurtuluşa ermek istiyorsak.
Şimdi kardeş sen hurafelerden bahsettin ne Kuranda ne hadislerde ne icma kıyas nede ehli sünnet alimlerinin kitaplarında hurafe yoktur olamazda. Fakat sen ne duyduysan buraya yazki bizde bakalım araştıralım hurafe mi uydurmamı yalanmı yanlışmı doğruluğumu varmı yazalım. Şimdi direk açıklama yapmadan hurafe dersen biz ne söyleyeceğimizi bilemeyiz.
Birde ölünün arkasından Kuran okumak ölüye bir yarar sağlamıyormuş. Bu doğrumudur? Yaşar Nuri Öztürk'ten duydum.
Şimdi şu varki yaşar nuri söylemlerinde sıkıntılı olan biridir. Yani sözlerine itibar edilmez bu sebeple dinlemenizi tavsiye etmem. Zira kendisi reformistlerdendir. Yani günümüzdeki insanların isteklerine hükümleri değiştirerek söylemektedir. Bu sebeple rahatına düşkün insanlar tarafından (özellikle zengin ve kendilerine modern diyen kesim) itibar edilmektedir. Ama bizim nazarımızda bir itibarı yada önemi yoktur. Bu sebeple ben sorunu cevap vermeye çalışayım.
Ölüye yarar sağlarmı sağlamaz mı? Bu konuda kuranda bir işaret yoktur fakat hadisalerde işaretler vardır. Müçtehidlerde bunları görerek yarar sağlayabileceği yönünde görüş bildirmiştir ama bu kesin değildir (yani inanılması farz değildir) hüsni zandır. Buna en güzel örnek bir kabre geldiğinizde Fatiha-ı Şerife okumuyormusunuz güzel kardeşim? (yada bunu yaşar nuriye sormak lazım) fatiha kuran değilmidir? Madem yarar sağlamıyorsa niçin okuyoruz değilmi ama? Bakın ölüye kesinlike yarar sağlamaz bu şirktir diyen sapık fırkalardan vehhabi (selefi) kesimdir ve bunlardan ve bunların görüşünden uzak durmak gerekir. Bizim yarar sağlayacağı yönünde görüşümüz vardır. Kaldıki sahih olan hadisi şerifde
Ölüye namaz kıldığınız zaman ona gönülden dua edin. buyuruyor Allah c.c. rasulü s.a.v (Ebu Davud, Sünen, Cenaiz, 59)
Ey Allah'ın Resulü, anne ve babamın vefatlarından sonra da onlara iyilik yapma imkanı var mı, ne ile onlara iyilik yapabilirim?" diye soran Ebû Ubeyd Mâlik İbn Rabîa es-Sâidî (r.a)'ye Peygamber Efendimiz (s.a.v):
"Evet vardır. Onlara dua, onlar için Allah'tan istiğfar (günahlarının affedilmesini) talep etmek, onlardan sonra -vasiyetlerini yerine getirmek, anne ve babasının akrabalarına karşı da sıla-i rahmi ifa etmek, anne ve babasının dostlarına ikramda bulunmak."(21) cevabını vermiştir.(Ebu Davud, Sünen, Edeb, 12; İbn Mace, Sünen, Edeb, 2)
Bu hadisler vefat etmiş müslüman için söylenmiş peki bir faydası yok ise niçin söylesin Allah c.c.ın Rasulü s.a.v değil mi ama...
Haşr suresinde de (kuranda) şöyle bir ayet vardır. "Onlardan sonra gelenler şöyle derler: Rabbimiz, bizi ve bizden önce iman eden kardeşlerimizi bağışla..." bizden önce iman eden kardeşlerimiz derken ölmüş müminlerden bahsediliyor kardeş. Eğer bir faydası yoksa Kuranda böyle bir dua niçin yapılsın diyor müçtehidler.
Ayriyetten birşey daha sormak istiyorum pek çok müslüman görüyorum forumlarda neden hep tek din (İslam) altında inançlarını sürdürüp kendilerince süslüyorlar? Kuran'da insanlar niçin birbirleriyle çelişiyor? fikir ayrılıklarına kapılıyor?
Bu sorunu anlayamadım kardeş biraz açıklayıver. Kim nasıl süslüyor? Fikir ayrılıklarından kastın mezhepler mi?
Bi tane daha aklıma soru geldi insanlar öldükten sonra işte melekler geliyor rabbin kim felan soruyorlarya işte insan o sırada vereceği cevaba göre cennetemi cehennememi gideceğini anlarmı? birde meleklerin gelmesi için cemaatin dağılması gerekiyormuş. bu doğru mu? doğruysa her melekleri ve ölünün ruhunu halukarda göremeyeceğiz niye böyle bir bekleyiş olur?
Bu sorunun cevabını cübbeli hocamız versin. SOhbeti dinlersen cevaplarını bulacaksın hemde sohbet (ilim) dinleme sevabına nail olursun..
Cübbeli Ahmet Hoca | Kabir Azabı ve Hayatı | 15 Ekim 2009 | Mescid Sohbeti - YouTube
Cübbeli Ahmet Hoca | Kabir Azabı ve Dehşeti | 19 Nisan 2008 - YouTube
İnşallah cevaplarını bulursun bulamazsan tekrar sorarsın.
bide bu cesedi yakılan budistmidir nedir onlar ne olacak? melekler nasıl onlara soracak?
Kardeş onlarda aynı normal gömülmüş insanlar gibi melekler onlara soracaktır. Yani bundan kaçış kurtuluş yoktur zira insan bedeni yakarda ruhu nasıl yok edicek. Münkir Nekir melekleri için önemli olan ruh zaten.
Eyvallah