gercekislam
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 2 Ara 2007
- Mesajlar
- 6
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
- Konum
- Mugla
- Web Sitesi
- www.gercekislam.net.tc
Kıyamet günü dediğimiz şey aslında “Diriliş/Ayağa kalkış Günüdür”. Sura üfürüldüğünde çürümüş bedenler dahil tüm canlı varlıklar bu günde yeniden diriltilir ve yeniden derlenir (79/6-14, 22/7). Allah’ın huzurunda hesap vermeleri için mahşer yerine sürülürler (20/100-102). İşte bu günde görülecek olan sonuç “Hesap/Yargı/Din Günü”dür (82/18-19, 1/4). Hesap günü tüm canlıları Allah huzurunda toplayacak!
36/32 Hepsi toplanıp huzurumuza getirileceklerdir.
78/17 Yargılama Günü, belirlenmiş bir vakittedir.
Peki canlılığı Allah yaratmış ise neden hesaba çekecek olsun? Diğer canlılarda olmayan bir özellik vardır insanda. “Özgür seçim hakkı+akıl”. Allah, insanlara akıl/hafıza gibi bir lütuf bağışlamakla onu, diğer yaratılmışlara üstün ve şerefli kılmıştır.
17/70 Adem oğullarına onur verdik. Onları karada ve denizde taşıdık. Onları güzel nimetlerle besledik. Yarattıklarımızın bir çoğundan daha üstün kıldık.
Bir üst cennette iken iblis’in oyununa gelen ve dünyaya (bir alt cennete) gönderilen insana, Allah akletmesi/aklını kullanabilmesi için bir fırsat/zaman belirlemiştir.
35/37- İçinde onlar (şöyle) çığlık atarlar: “Rabbimiz, bizi çıkar, yaptığımızdan başka salih bir amelde bulunalım.” Size orda (dünyada) , öğüt alabilecek olanın öğüt alabileceği kadar ömür vermedik mi? Size uyarıp-korkutan da gelmişti. Öyleyse (azabı) tadın; artık zalimler için bir yardımcı yoktur.
İşte bu dünya hayatında insanın kesin bir karar vermesi ve artık bu karara göre hayatına yön vermesi gerekiyor. Ya inanmalı - Ya inkar etmeli! İkisini de tercih etmeyenler ikiyüzlü sayılıyorlar ve inkarcılarla aynı akıbeti paylaşacaklar (4/142-145). Fakat (samimice) tevbe edip durumlarını düzeltirlerse müstesna! (4/146) Allah, insanın bu seçiminde bir dayatma yapmıyor. Bu yüzden insan (seçiminin sonucu olarak) “Yargı Günü” nde yapıp-ettikleri ile hesaba çekilecek. Özgür seçim hakkın var, bunun sonucu olarak da “Hesap Günü” var! Eğer insanın özgür seçim hakkı olmasaydı Hesap Günü’nün olmasının bir anlamı olmayacaktı.
18/29 De ki, “Bu gerçek senin Rabbindendir.” Dileyen inansın, dileyen inkar etsin. Biz zalimler için onları çepeçevre saracak bir ateş hazırladık. Onlar her ne zaman feryad ederek yardım isteseler, derişik asit gibi yüzleri haşlayan bir su sunulur. Ne kötü bir içecek, ne kötü bir son!
74/54-55 Doğrusu, bu bir öğüttür. Dileyen ondan öğüt alır.
80/11-13 Doğrusu, bu bir hatırlatmadır. Dileyen bundan öğüt alır. Onurlu kitaplardadır,
Ayetlerdeki “dileyen” ifadesine dikkat edin! Bu ifadenin kullanılması, insanın özgür seçim hakkının kendisine bırakıldığını kanıtlıyor olamaz mı? Şimdi şunu soranlar olacaktır. Özgür seçim hakkı/karar vermesi insanın kendisine bırakılmışsa, yok edilen topluluklara ne demeli? Kuran-ı Kerim’de bu tür halkların “azgın/zalim/cahil/zorba” lığı seçmelerinden/kendileri dışında kalan canlılara haksızlık etmeleri yüzünden helak edildikleri ve bu helake/yıkıma “kendi ellerinin kazandıkları şeylerin/özgür seçimlerinin” etken olduğu vurgulanmaktadır. Yani bazı insanlar kendi helaklerini/yıkımlarını kendileri ısrarla istemişlerdir.
29/53 Azabı getirmen için sana meydan okuyorlar! Belirlemiş olduğumuz bir zaman olmasaydı, o azap onlara gelecekti. Onlara ansızın, haberleri olmadan gelecektir.
11/32 Dediler ki: “Ey Nuh, sen bizimle tartıştın ve bizimle tartışmayı uzattın. Doğru sözlü isen haydi bizi tehdit ettiğin şeyi getir bakalım.”
“29/40 Hepsini günahlarıyla yakaladık. Onlardan kimine çılgın bir fırtına gönderdik, kimini korkunç bir ses yakaladı, kimini yerin dibine geçirdik, kimini de boğduk. Onlara zulmeden ALLAH değildi; onlar kendi kendilerine zulmediyorlardı.
42/30 Size dokunan bir kötülük, işlediklerinizin bir sonucudur. O, bir çoğunu da affeder.”
Peki “Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz (76/30)” ayetinin hükmü ne oluyor? Bu ayette insanın seçim şansı olmadığı vurgulanıyor olabilir mi? Önceki ve sonraki ayetleri incelediğimizde bunun ne anlama geldiğini daha iyi kavrayabiliyoruz.
76/27 Bunlar şu geçici (dünya hayatını) seviyorlar ve önlerindeki ağır bir günü ise önemsemiyorlar. (Bazı insanlar dünyayı tercih etmişler/seçmişlerdir)
76/28 Onları biz yarattık ve yerleştirdik. Dilediğimiz zaman da onları benzerleriyle değiştiririz. (Mazlumların Allah’a ulaşan duası, zalimlerin gazaba uğraması için yeterli bir nedendir ve Allah mazlumların yanındadır)
76/29 Bu bir hatırlatmadır: Dileyen, Rabbine varan bir yol tutar. (Uyarıyı dinlemeyen/kabul etmeyen zalim biri değilsen, Allah sana kendisine ulaşman için yardımda/lütufta bulunur)
76/30 ALLAH dilemedikçe siz dileyemezsiniz. ALLAH Bilendir, Bilgedir. (İnancında samimi isen (yani samimice inanmaya karar vermişsen/kendini Allah’a teslim etmişsen/münafıklar gibi ikiyüzlü değilsen) Allah senin için hidayet diler. İkiyüzlü zayıf bir inanca sahipsen fakat ibadet yönünden diğer insanlardan üstün isen(!), işin yine Allah’ın dilemesine kalmıştır! Her iki durumda da “SON KARARI VERECEK OLAN ALLAH’TIR” ve elbette Allah, dilediği (samimi inanan) iyilerin çabasını boşa çıkartmayacaktır. Allah’ın, senden hoşnut kalacağı bir mümin olmaya bak!(89/28) Ve Allah’ın, zalimler için kararlaştırdığı/dilediği azabı da hiçkimse savabilecek değildir. 16/40 Bir şeyin olmasını istediğimiz zaman ona sadece “Ol,” deriz ve o da olur)
76/31 O, dilediğini ve/veya dileyeni Rahmetine sokar. Zalimlere ise acı bir ceza hazırlamıştır. (Takva/iman ölçüne göre, yaptığın “SAMİMİ İMAN” seçimine göre, Allah’da dilerse yeniden Cennet’e dahil olabilirsin! AMA ÖNCE İNANMAYI SEÇMELİSİN/ALLAH’A ULAŞMAYI DİLEMELİSİN ve BUNDA SAMİMİ OLMALISIN)
16/41 Zulme uğradıktan sonra ALLAH uğrunda göç edenleri, dünyada güzelce yerleştireceğiz. Ahiret ödüllleri ise daha büyüktür; bir bilseler…
Görüldüğü gibi zalimlerin kendileri için (istedikleri) kesinleşmiş azabı savma dilekleri geçersizdir. Allah mazlumların dileğini süratli kabul edendir. Demek ki Allah, inkar/zulüm seçimi yapmış zalimler için daha da bir (+) seçim hakkı tanımıyor. Zalimler için dedim dikkat edin! Herkes için değil!
10/99 Rabbin dileseydi, yeryüzünde bulunanların hepsi inanırdı. öyle iken insanları inanmaya sen mı zorlayacaksın?
10/100 Allah’ın izni olmadıkça hiç kimse inananamaz. O, aklını kullanmayanlara kötü bir azap verir.
Eğer Allah senin göğsünü İSLAM’a açmamış ise ne kadar inanıyorum desen de boş (6/125). Mutlaka bir yerde hata yapıyorsundur. Ya İblis’in fısıltısına kulak asıyorsundur yada farkında olmadığın bir günahta ısrar ediyorsundur Önce kendini hesaba çekmelisin (17/14-15, 50/16) ve inancını sağlam bir temele oturtmalısın. Bunu önce kendin kabul etmelisin. Samimi inanmaya başladığında ve kendini TEK ALLAH’a adadığında, Allah sana mümin olma/inanma izni verecektir ve bu şekilde Allah’a kavuşacaksındır. Örneğin Putperest bir toplumda yetişen Hz.İBRAHİM gibi. O, ataperestlerden farklı olarak aklını kullandı/düşündü ve Allah’a giden bir yol aradı, sonuç itibarı ile Allah’a inanmayı seçti. Akletmeseydi inanma/mümin olma imkanı var mıydı? Diğer putatapıcılardan bir farkı olacak mıydı? Allah, akıllı ile cahili neden bir tutmuyor dersiniz? (39/9) İnanmamayı seçmiş bir toplumun, Allah dileyinceye kadar inanmaları mümkün değildir! Allah, inananların yardımcısıdır.
4/146 Ancak tevbe eden, durumunu düzelten, ALLAH’a sarılan ve dinlerini sadece ALLAH’a ait kılanlar başka… Bunlar, inananlarla birliktedir. ALLAH inananlara daha sonra büyük bir ödül verecek.
10/98 Hangi toplum inanırsa, inancı ona yarar sağlar. Örneğin; Yunus’un halkı: İnandıkları zaman, bu dünya hayatındaki aşağılayıcı azabı kendilerinden kaldırdık. Bir süreye kadar onları nimetlerle yaşattık.
Şu halde inanan yada inanmayan tüm varlıklar, yaptıkları seçimin sonucu olarak hesaba çekileceklerdir. Allah’ın izin verdiği/onayladığı/desteklediği samimi inanan müminler, yeniden Cennet’e (Allah’ın Cennetlerinden birine) girecektir ve burada süresiz kalacaklardır.
48/5 Ve inanan erkeklerle inanan kadınları, içinden ırmaklar akan cennetlere ebedi kalmak üzere soksun ve onların günahlarını örtsün. Elbette bu, ALLAH’ın katında büyük bir başarıdır.
İnkarı/inanmamayı seçenler, Cehennem’e gönderileceklerdir. Dünyanın bir sonu var ama Cehennem’in bir sonu yok! Her buradan çıkmak istediklerinde yine/yeni/yeniden Cehenneme geri döndürüleceklerdir.
32/20 Ama yoldan çıkanların, işte onların varacağı yer ateştir. Oradan çıkmak isteyişlerinin her defasında geri çevrilirler ve onlara: “Yalanlayıp, durduğunuz ateşin azabını tadın” denir.
_ Dünyanın Sonu ve Sonrası
20/15 Dünyanın sonu elbette gelecektir. Herkes yaptığının karşılığını görsün diye Ben nerdeyse onu gizleyeceğim.
40/59 Dünyanın sonu (Saat) elbette gelecektir, bunda kuşku olmasın. Ne var ki insanların çoğu inanmaz.
33/63 Halk senden Saat’i (dünyanın son saatini) soruyor. De ki, “Onun bilgisi ALLAH’ın katındadır; ne bilirsin, belki de o Saat yakındır.”
Dünyanın sonu ile ilgili birçok mitolojik öykü anlatıldı ve birçok senaryolar üretildi. Holywood’a ilham kaynağı olan bu senaryolar kimilerinin kesesini doldururken kimilerinin de konu üzerinde yoğunlaşmalarını/düşünmelerini sağladı. “Kurtuluş Günü, Derin Darbe, Armagedon, Yarından Sonra vb.” filmlerde değinilen tema, hemen hemen hepsinde aynıydı. Senaristlerin bu yokoluş hikayelerini oluştururken tamamen Kuran’dan esinlenmediklerini söylemekle birlikte daha çok “İncil ve Tevrat” taki Kıyamet anlayışından esinlenerek hazırladıklarını söyleyebiliriz. Merak edilen konu, bunun aslı nedir? Bu tür filmlerdeki senaryoların gerçekleşme ihtimali var mıdır?
Peki dünyanın sonu hakkında Kuran’da neler anlatılıyor? Sıralamaya çalışalım!
_ Hesap gününden önce Rabbin, işaret ve kanıtlarını bir şekilde göstermeye başlar ve bunların farkına “AKLEDENLER” varır,
41/53 Onun gerçek olduğu onlara apaçık oluncaya kadar onlara, ufuklarda ve kendi içlerinde ayetlerimizi (işaret ve kanıtlarımızı)göstereceğiz. Rabbinin her şeye tanık olması yetmez mi?
47/18 Saatin kendilerine ansızın gelmesini mi bekliyorlar? Kuşkusuz onun alametleri gelmiş bulunuyor. Onlara gelip çatınca kendilerine gelen mesajın ne yararı olur?
29/44 ALLAH gökleri ve yeri belli bir amaç için yarattı. Bunda inananlar için bir kanıt vardır.
_ Bir yer canlısı (dabbetul arz), insanlara aslında Allah’ın ayetlerine inanmadığını söyler,
27/82- Söylenen başlarına geleceği vakit, bunlar için yerden bir “dâbbe” (canlı) çıkarırız ki bu, onlara insanların âyetlerimize kesin bir iman getirmemiş olduklarını söyler.
_ Yeryüzünü bir duman kaplar,
44/10-12 Göğün apaçık bir dumanı getireceği günü gözetle. İnsanları çepeçevre saracaktır; bu acı bir azaptır. “Rabbimiz, bizden bu azabı kaldır; biz inanıyoruz.”
_ Yecüc ve Mecüc’ün orduları esaretten (Allah’ın izniyle) kurtulurlar ve önlerine çıkan herkesi öldürmek isterler,
21/96-97 Nihayet, Yecuc ve Mecuc’un önü açıldığı zaman, onlar her yönden saldırırlar. Hak sözün gerçekleşmesi yaklaşmış ve kafirlerin gözleri korkudan dona kalmıştır: “Vah bize, Biz bundan gaflet içinde idik. Biz gerçekten zalimler olduk.”
Yorum: Yecüc ve Mecüc’ün henüz keşfedilmemiş bir bölgede olduğu düşünülebilir. Bu, dünyada da olabilir dünya dışında da. Yahut buzullar altında kalmış da olabilirler. Çünkü Yecüc ve Mecüc anlatılırken hep “saat/dünyanın sonu” ile ilişiklendiriliyor.
_ Sura üfürülür herkes şoka girer ve panikler,
69/13 Boruya bir kez üfürüldüğü zaman,
101/1-4 Şok. Hem de ne şok! Şoke edenin niteliği sana bildirildi mi? O gün halk, yayılmış kelebekler gibi olur.
_ Sura üfürülüşle Allah’ın diledikleri hariç herkes ölür/bayılır ve bir müddet sonra ayılırlar, bayılanların müminler olmaları muhtemeldir -ki geriye inanmayan zalim/münafık/kafirler kalır ve felaketler bunların üzerine yağmaya başlar,
39/68 Boruya üflenir üflenmez göklerde ve yerde kim varsa, ALLAH’ın diledikleri hariç kendinden geçip bayılırlar. Sonra ona tekrar üflenir de onlar ayağa kalkıp bakışırlar.
_ Atmosfer ve koruyucu tabaka ortadan kalkmıştır,
13/41 Yeryüzünün uçlarından eksilttiğimizi görmüyorlar mı? ALLAH hüküm verir ve O’nun hükmünü izleyip çevirecek de yoktur. O, en hızlı hesaplıyandır.
21/44 Halbuki biz onları ve atalarını yaşlanıncaya kadar nimetlendirdik. Yeryüzünün uçlarından habire eksilttiğimizi görmüyorlar mı? Buna rağmen onlar mı üstün gelecek?
_ Güneş yaklaşır yada dünya güneşe yaklaşır yahutta güneş başka (büyük) bir güneşe yaklaşır,
82/2 Gezegenler saçıldığı zaman,
36/38 Güneş belirlenmiş olan rotasında akıp gitmektedir. Bu Üstün ve Bilgin olanın kurduğu bir düzendir.
_ Yıldızlar/meteorlar Şeytan izleyicilerinin tepelerine düşmeye başlar,
81/2 Yıldızlar sönüp düştüğü zaman,
67/5 En aşağı göğü lambalarla süsledik ve onları şeytanlar için bir taşlama kıldık. Onlara alevli ateş azabını hazırladık.
_ Yeryüzü şiddetle sallanır ve dağlar parçalanır,
79/6-8 O gün o sarsıntı sarsar. Ardından bir diğeri izler. O gün yürekler titrer.
69/14 Yer ve dağlar kaldırılıp birbirine çarpılıp darmadağın edildiği zaman,
78/20- Dağlar yürütülmüş, serap olmuştur.
_ Eriyen buzullar ve/veya taşan denizler, kabirlerdekileri dahi dışarı çıkarmaya/atmaya başlar,
81/6 Denizler kaynatıldığı zaman,
82/3-4 Denizler akıtılıp taşırıldığı zaman, Mezarların içi dışına çevrildiği zaman,
_ Sığınılacak hiçbir yer kalmamıştır, yeryüzü artık dümdüz olmuştur ve hiçbir canlı da kalmamıştır,
42/47 ALLAH katından, geri çevrilmesi olanaksız olan gün gelmezden önce Rabbinize cevap veriniz. O gün sizin için ne bir sığınak ne de bir koruyucu vardır.
20/105-107 Senden dağları sorarlar. De ki, “Rabbim onları ufalayıp savuracak.” , “Yerlerini dümdüz, bomboş bırakacaktır.”, “Orda ne ufak bir eğrilik ne de bir tümsek göreceksin.”
... Devam Edecek!
36/32 Hepsi toplanıp huzurumuza getirileceklerdir.
78/17 Yargılama Günü, belirlenmiş bir vakittedir.
Peki canlılığı Allah yaratmış ise neden hesaba çekecek olsun? Diğer canlılarda olmayan bir özellik vardır insanda. “Özgür seçim hakkı+akıl”. Allah, insanlara akıl/hafıza gibi bir lütuf bağışlamakla onu, diğer yaratılmışlara üstün ve şerefli kılmıştır.
17/70 Adem oğullarına onur verdik. Onları karada ve denizde taşıdık. Onları güzel nimetlerle besledik. Yarattıklarımızın bir çoğundan daha üstün kıldık.
Bir üst cennette iken iblis’in oyununa gelen ve dünyaya (bir alt cennete) gönderilen insana, Allah akletmesi/aklını kullanabilmesi için bir fırsat/zaman belirlemiştir.
35/37- İçinde onlar (şöyle) çığlık atarlar: “Rabbimiz, bizi çıkar, yaptığımızdan başka salih bir amelde bulunalım.” Size orda (dünyada) , öğüt alabilecek olanın öğüt alabileceği kadar ömür vermedik mi? Size uyarıp-korkutan da gelmişti. Öyleyse (azabı) tadın; artık zalimler için bir yardımcı yoktur.
İşte bu dünya hayatında insanın kesin bir karar vermesi ve artık bu karara göre hayatına yön vermesi gerekiyor. Ya inanmalı - Ya inkar etmeli! İkisini de tercih etmeyenler ikiyüzlü sayılıyorlar ve inkarcılarla aynı akıbeti paylaşacaklar (4/142-145). Fakat (samimice) tevbe edip durumlarını düzeltirlerse müstesna! (4/146) Allah, insanın bu seçiminde bir dayatma yapmıyor. Bu yüzden insan (seçiminin sonucu olarak) “Yargı Günü” nde yapıp-ettikleri ile hesaba çekilecek. Özgür seçim hakkın var, bunun sonucu olarak da “Hesap Günü” var! Eğer insanın özgür seçim hakkı olmasaydı Hesap Günü’nün olmasının bir anlamı olmayacaktı.
18/29 De ki, “Bu gerçek senin Rabbindendir.” Dileyen inansın, dileyen inkar etsin. Biz zalimler için onları çepeçevre saracak bir ateş hazırladık. Onlar her ne zaman feryad ederek yardım isteseler, derişik asit gibi yüzleri haşlayan bir su sunulur. Ne kötü bir içecek, ne kötü bir son!
74/54-55 Doğrusu, bu bir öğüttür. Dileyen ondan öğüt alır.
80/11-13 Doğrusu, bu bir hatırlatmadır. Dileyen bundan öğüt alır. Onurlu kitaplardadır,
Ayetlerdeki “dileyen” ifadesine dikkat edin! Bu ifadenin kullanılması, insanın özgür seçim hakkının kendisine bırakıldığını kanıtlıyor olamaz mı? Şimdi şunu soranlar olacaktır. Özgür seçim hakkı/karar vermesi insanın kendisine bırakılmışsa, yok edilen topluluklara ne demeli? Kuran-ı Kerim’de bu tür halkların “azgın/zalim/cahil/zorba” lığı seçmelerinden/kendileri dışında kalan canlılara haksızlık etmeleri yüzünden helak edildikleri ve bu helake/yıkıma “kendi ellerinin kazandıkları şeylerin/özgür seçimlerinin” etken olduğu vurgulanmaktadır. Yani bazı insanlar kendi helaklerini/yıkımlarını kendileri ısrarla istemişlerdir.
29/53 Azabı getirmen için sana meydan okuyorlar! Belirlemiş olduğumuz bir zaman olmasaydı, o azap onlara gelecekti. Onlara ansızın, haberleri olmadan gelecektir.
11/32 Dediler ki: “Ey Nuh, sen bizimle tartıştın ve bizimle tartışmayı uzattın. Doğru sözlü isen haydi bizi tehdit ettiğin şeyi getir bakalım.”
“29/40 Hepsini günahlarıyla yakaladık. Onlardan kimine çılgın bir fırtına gönderdik, kimini korkunç bir ses yakaladı, kimini yerin dibine geçirdik, kimini de boğduk. Onlara zulmeden ALLAH değildi; onlar kendi kendilerine zulmediyorlardı.
42/30 Size dokunan bir kötülük, işlediklerinizin bir sonucudur. O, bir çoğunu da affeder.”
Peki “Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz (76/30)” ayetinin hükmü ne oluyor? Bu ayette insanın seçim şansı olmadığı vurgulanıyor olabilir mi? Önceki ve sonraki ayetleri incelediğimizde bunun ne anlama geldiğini daha iyi kavrayabiliyoruz.
76/27 Bunlar şu geçici (dünya hayatını) seviyorlar ve önlerindeki ağır bir günü ise önemsemiyorlar. (Bazı insanlar dünyayı tercih etmişler/seçmişlerdir)
76/28 Onları biz yarattık ve yerleştirdik. Dilediğimiz zaman da onları benzerleriyle değiştiririz. (Mazlumların Allah’a ulaşan duası, zalimlerin gazaba uğraması için yeterli bir nedendir ve Allah mazlumların yanındadır)
76/29 Bu bir hatırlatmadır: Dileyen, Rabbine varan bir yol tutar. (Uyarıyı dinlemeyen/kabul etmeyen zalim biri değilsen, Allah sana kendisine ulaşman için yardımda/lütufta bulunur)
76/30 ALLAH dilemedikçe siz dileyemezsiniz. ALLAH Bilendir, Bilgedir. (İnancında samimi isen (yani samimice inanmaya karar vermişsen/kendini Allah’a teslim etmişsen/münafıklar gibi ikiyüzlü değilsen) Allah senin için hidayet diler. İkiyüzlü zayıf bir inanca sahipsen fakat ibadet yönünden diğer insanlardan üstün isen(!), işin yine Allah’ın dilemesine kalmıştır! Her iki durumda da “SON KARARI VERECEK OLAN ALLAH’TIR” ve elbette Allah, dilediği (samimi inanan) iyilerin çabasını boşa çıkartmayacaktır. Allah’ın, senden hoşnut kalacağı bir mümin olmaya bak!(89/28) Ve Allah’ın, zalimler için kararlaştırdığı/dilediği azabı da hiçkimse savabilecek değildir. 16/40 Bir şeyin olmasını istediğimiz zaman ona sadece “Ol,” deriz ve o da olur)
76/31 O, dilediğini ve/veya dileyeni Rahmetine sokar. Zalimlere ise acı bir ceza hazırlamıştır. (Takva/iman ölçüne göre, yaptığın “SAMİMİ İMAN” seçimine göre, Allah’da dilerse yeniden Cennet’e dahil olabilirsin! AMA ÖNCE İNANMAYI SEÇMELİSİN/ALLAH’A ULAŞMAYI DİLEMELİSİN ve BUNDA SAMİMİ OLMALISIN)
16/41 Zulme uğradıktan sonra ALLAH uğrunda göç edenleri, dünyada güzelce yerleştireceğiz. Ahiret ödüllleri ise daha büyüktür; bir bilseler…
Görüldüğü gibi zalimlerin kendileri için (istedikleri) kesinleşmiş azabı savma dilekleri geçersizdir. Allah mazlumların dileğini süratli kabul edendir. Demek ki Allah, inkar/zulüm seçimi yapmış zalimler için daha da bir (+) seçim hakkı tanımıyor. Zalimler için dedim dikkat edin! Herkes için değil!
10/99 Rabbin dileseydi, yeryüzünde bulunanların hepsi inanırdı. öyle iken insanları inanmaya sen mı zorlayacaksın?
10/100 Allah’ın izni olmadıkça hiç kimse inananamaz. O, aklını kullanmayanlara kötü bir azap verir.
Eğer Allah senin göğsünü İSLAM’a açmamış ise ne kadar inanıyorum desen de boş (6/125). Mutlaka bir yerde hata yapıyorsundur. Ya İblis’in fısıltısına kulak asıyorsundur yada farkında olmadığın bir günahta ısrar ediyorsundur Önce kendini hesaba çekmelisin (17/14-15, 50/16) ve inancını sağlam bir temele oturtmalısın. Bunu önce kendin kabul etmelisin. Samimi inanmaya başladığında ve kendini TEK ALLAH’a adadığında, Allah sana mümin olma/inanma izni verecektir ve bu şekilde Allah’a kavuşacaksındır. Örneğin Putperest bir toplumda yetişen Hz.İBRAHİM gibi. O, ataperestlerden farklı olarak aklını kullandı/düşündü ve Allah’a giden bir yol aradı, sonuç itibarı ile Allah’a inanmayı seçti. Akletmeseydi inanma/mümin olma imkanı var mıydı? Diğer putatapıcılardan bir farkı olacak mıydı? Allah, akıllı ile cahili neden bir tutmuyor dersiniz? (39/9) İnanmamayı seçmiş bir toplumun, Allah dileyinceye kadar inanmaları mümkün değildir! Allah, inananların yardımcısıdır.
4/146 Ancak tevbe eden, durumunu düzelten, ALLAH’a sarılan ve dinlerini sadece ALLAH’a ait kılanlar başka… Bunlar, inananlarla birliktedir. ALLAH inananlara daha sonra büyük bir ödül verecek.
10/98 Hangi toplum inanırsa, inancı ona yarar sağlar. Örneğin; Yunus’un halkı: İnandıkları zaman, bu dünya hayatındaki aşağılayıcı azabı kendilerinden kaldırdık. Bir süreye kadar onları nimetlerle yaşattık.
Şu halde inanan yada inanmayan tüm varlıklar, yaptıkları seçimin sonucu olarak hesaba çekileceklerdir. Allah’ın izin verdiği/onayladığı/desteklediği samimi inanan müminler, yeniden Cennet’e (Allah’ın Cennetlerinden birine) girecektir ve burada süresiz kalacaklardır.
48/5 Ve inanan erkeklerle inanan kadınları, içinden ırmaklar akan cennetlere ebedi kalmak üzere soksun ve onların günahlarını örtsün. Elbette bu, ALLAH’ın katında büyük bir başarıdır.
İnkarı/inanmamayı seçenler, Cehennem’e gönderileceklerdir. Dünyanın bir sonu var ama Cehennem’in bir sonu yok! Her buradan çıkmak istediklerinde yine/yeni/yeniden Cehenneme geri döndürüleceklerdir.
32/20 Ama yoldan çıkanların, işte onların varacağı yer ateştir. Oradan çıkmak isteyişlerinin her defasında geri çevrilirler ve onlara: “Yalanlayıp, durduğunuz ateşin azabını tadın” denir.
_ Dünyanın Sonu ve Sonrası
20/15 Dünyanın sonu elbette gelecektir. Herkes yaptığının karşılığını görsün diye Ben nerdeyse onu gizleyeceğim.
40/59 Dünyanın sonu (Saat) elbette gelecektir, bunda kuşku olmasın. Ne var ki insanların çoğu inanmaz.
33/63 Halk senden Saat’i (dünyanın son saatini) soruyor. De ki, “Onun bilgisi ALLAH’ın katındadır; ne bilirsin, belki de o Saat yakındır.”
Dünyanın sonu ile ilgili birçok mitolojik öykü anlatıldı ve birçok senaryolar üretildi. Holywood’a ilham kaynağı olan bu senaryolar kimilerinin kesesini doldururken kimilerinin de konu üzerinde yoğunlaşmalarını/düşünmelerini sağladı. “Kurtuluş Günü, Derin Darbe, Armagedon, Yarından Sonra vb.” filmlerde değinilen tema, hemen hemen hepsinde aynıydı. Senaristlerin bu yokoluş hikayelerini oluştururken tamamen Kuran’dan esinlenmediklerini söylemekle birlikte daha çok “İncil ve Tevrat” taki Kıyamet anlayışından esinlenerek hazırladıklarını söyleyebiliriz. Merak edilen konu, bunun aslı nedir? Bu tür filmlerdeki senaryoların gerçekleşme ihtimali var mıdır?
Peki dünyanın sonu hakkında Kuran’da neler anlatılıyor? Sıralamaya çalışalım!
_ Hesap gününden önce Rabbin, işaret ve kanıtlarını bir şekilde göstermeye başlar ve bunların farkına “AKLEDENLER” varır,
41/53 Onun gerçek olduğu onlara apaçık oluncaya kadar onlara, ufuklarda ve kendi içlerinde ayetlerimizi (işaret ve kanıtlarımızı)göstereceğiz. Rabbinin her şeye tanık olması yetmez mi?
47/18 Saatin kendilerine ansızın gelmesini mi bekliyorlar? Kuşkusuz onun alametleri gelmiş bulunuyor. Onlara gelip çatınca kendilerine gelen mesajın ne yararı olur?
29/44 ALLAH gökleri ve yeri belli bir amaç için yarattı. Bunda inananlar için bir kanıt vardır.
_ Bir yer canlısı (dabbetul arz), insanlara aslında Allah’ın ayetlerine inanmadığını söyler,
27/82- Söylenen başlarına geleceği vakit, bunlar için yerden bir “dâbbe” (canlı) çıkarırız ki bu, onlara insanların âyetlerimize kesin bir iman getirmemiş olduklarını söyler.
_ Yeryüzünü bir duman kaplar,
44/10-12 Göğün apaçık bir dumanı getireceği günü gözetle. İnsanları çepeçevre saracaktır; bu acı bir azaptır. “Rabbimiz, bizden bu azabı kaldır; biz inanıyoruz.”
_ Yecüc ve Mecüc’ün orduları esaretten (Allah’ın izniyle) kurtulurlar ve önlerine çıkan herkesi öldürmek isterler,
21/96-97 Nihayet, Yecuc ve Mecuc’un önü açıldığı zaman, onlar her yönden saldırırlar. Hak sözün gerçekleşmesi yaklaşmış ve kafirlerin gözleri korkudan dona kalmıştır: “Vah bize, Biz bundan gaflet içinde idik. Biz gerçekten zalimler olduk.”
Yorum: Yecüc ve Mecüc’ün henüz keşfedilmemiş bir bölgede olduğu düşünülebilir. Bu, dünyada da olabilir dünya dışında da. Yahut buzullar altında kalmış da olabilirler. Çünkü Yecüc ve Mecüc anlatılırken hep “saat/dünyanın sonu” ile ilişiklendiriliyor.
_ Sura üfürülür herkes şoka girer ve panikler,
69/13 Boruya bir kez üfürüldüğü zaman,
101/1-4 Şok. Hem de ne şok! Şoke edenin niteliği sana bildirildi mi? O gün halk, yayılmış kelebekler gibi olur.
_ Sura üfürülüşle Allah’ın diledikleri hariç herkes ölür/bayılır ve bir müddet sonra ayılırlar, bayılanların müminler olmaları muhtemeldir -ki geriye inanmayan zalim/münafık/kafirler kalır ve felaketler bunların üzerine yağmaya başlar,
39/68 Boruya üflenir üflenmez göklerde ve yerde kim varsa, ALLAH’ın diledikleri hariç kendinden geçip bayılırlar. Sonra ona tekrar üflenir de onlar ayağa kalkıp bakışırlar.
_ Atmosfer ve koruyucu tabaka ortadan kalkmıştır,
13/41 Yeryüzünün uçlarından eksilttiğimizi görmüyorlar mı? ALLAH hüküm verir ve O’nun hükmünü izleyip çevirecek de yoktur. O, en hızlı hesaplıyandır.
21/44 Halbuki biz onları ve atalarını yaşlanıncaya kadar nimetlendirdik. Yeryüzünün uçlarından habire eksilttiğimizi görmüyorlar mı? Buna rağmen onlar mı üstün gelecek?
_ Güneş yaklaşır yada dünya güneşe yaklaşır yahutta güneş başka (büyük) bir güneşe yaklaşır,
82/2 Gezegenler saçıldığı zaman,
36/38 Güneş belirlenmiş olan rotasında akıp gitmektedir. Bu Üstün ve Bilgin olanın kurduğu bir düzendir.
_ Yıldızlar/meteorlar Şeytan izleyicilerinin tepelerine düşmeye başlar,
81/2 Yıldızlar sönüp düştüğü zaman,
67/5 En aşağı göğü lambalarla süsledik ve onları şeytanlar için bir taşlama kıldık. Onlara alevli ateş azabını hazırladık.
_ Yeryüzü şiddetle sallanır ve dağlar parçalanır,
79/6-8 O gün o sarsıntı sarsar. Ardından bir diğeri izler. O gün yürekler titrer.
69/14 Yer ve dağlar kaldırılıp birbirine çarpılıp darmadağın edildiği zaman,
78/20- Dağlar yürütülmüş, serap olmuştur.
_ Eriyen buzullar ve/veya taşan denizler, kabirlerdekileri dahi dışarı çıkarmaya/atmaya başlar,
81/6 Denizler kaynatıldığı zaman,
82/3-4 Denizler akıtılıp taşırıldığı zaman, Mezarların içi dışına çevrildiği zaman,
_ Sığınılacak hiçbir yer kalmamıştır, yeryüzü artık dümdüz olmuştur ve hiçbir canlı da kalmamıştır,
42/47 ALLAH katından, geri çevrilmesi olanaksız olan gün gelmezden önce Rabbinize cevap veriniz. O gün sizin için ne bir sığınak ne de bir koruyucu vardır.
20/105-107 Senden dağları sorarlar. De ki, “Rabbim onları ufalayıp savuracak.” , “Yerlerini dümdüz, bomboş bırakacaktır.”, “Orda ne ufak bir eğrilik ne de bir tümsek göreceksin.”
... Devam Edecek!