_YUSUF_
Yönetici
- Katılım
- 26 Haz 2008
- Mesajlar
- 4,070
- Tepki puanı
- 1,043
- Puanları
- 113
- Yaş
- 43
CEVAP:
Ebû Hureyre’nin (r.a.) naklettiği bir hadiste Allâh Rasûlu (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: “Nefsim elinde olan Allâh’a yemin olsun ki, kişinin ağzının içine toprak koyması, Allâh’ın haram kılmış olduğu şeyleri ağzının içine koymasından hiç şüphe yok ki daha hayırlıdır.” (1) Malının tamamını yada çoğunu gayri meşru olan faiz, rüşvet, gasp ve karaborsacılık gibi haram yollardan kazanmış bir kimse ile alışveriş yapmak helâl olmaz. Zira o mal gaspedilmiş yada haksız yere insanlardan alınmışsa, sahiplerine iade edilmesi gerekir. (2) Bankanın kazancı da; haksız faiz gelirlerinden oluşup sahiplerine iade edilmesi gereken gayrimeşru kazançlar olduğu için, bankalardan çekilen bu haram kredi karşılığında malını satmak caiz olmaz. Bir kimse elinde bulunan haram bir sermaye ile alışveriş yaparken, satın aldığı malların bedelini (haram parayı tayin edip, aldığı malın karşılığında o parayı vereceğini) söylerse, bu kişiye bu para karşılığında mal satmak caiz olmaz. (3) Kredi (sermayesi gayrimeşru kazançlardan oluşan bankadan alınan borç) ile daireyi satın almak isteyen müşteri, evi kredi ile alacağını söyleyerek yada söylemeyip satış işlemleri sırasında kredi ile satın alındığının ortaya çıkmasında da durum böyledir. Yani gayri meşru bir para mukabilinde, mal sahibinin mülküne talip olunmuş demektir ki bu durumda, faizli kredi karşılığında daire satmak caiz olmayacaktır.
1) Müsned, 12/459, h. no: 7490
2) Raddu’l-Muhtâr, c. 6, s. 182
3) Gazzâlî, İhyâ, c. 2, s. 129
Ebû Hureyre’nin (r.a.) naklettiği bir hadiste Allâh Rasûlu (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: “Nefsim elinde olan Allâh’a yemin olsun ki, kişinin ağzının içine toprak koyması, Allâh’ın haram kılmış olduğu şeyleri ağzının içine koymasından hiç şüphe yok ki daha hayırlıdır.” (1) Malının tamamını yada çoğunu gayri meşru olan faiz, rüşvet, gasp ve karaborsacılık gibi haram yollardan kazanmış bir kimse ile alışveriş yapmak helâl olmaz. Zira o mal gaspedilmiş yada haksız yere insanlardan alınmışsa, sahiplerine iade edilmesi gerekir. (2) Bankanın kazancı da; haksız faiz gelirlerinden oluşup sahiplerine iade edilmesi gereken gayrimeşru kazançlar olduğu için, bankalardan çekilen bu haram kredi karşılığında malını satmak caiz olmaz. Bir kimse elinde bulunan haram bir sermaye ile alışveriş yaparken, satın aldığı malların bedelini (haram parayı tayin edip, aldığı malın karşılığında o parayı vereceğini) söylerse, bu kişiye bu para karşılığında mal satmak caiz olmaz. (3) Kredi (sermayesi gayrimeşru kazançlardan oluşan bankadan alınan borç) ile daireyi satın almak isteyen müşteri, evi kredi ile alacağını söyleyerek yada söylemeyip satış işlemleri sırasında kredi ile satın alındığının ortaya çıkmasında da durum böyledir. Yani gayri meşru bir para mukabilinde, mal sahibinin mülküne talip olunmuş demektir ki bu durumda, faizli kredi karşılığında daire satmak caiz olmayacaktır.
1) Müsned, 12/459, h. no: 7490
2) Raddu’l-Muhtâr, c. 6, s. 182
3) Gazzâlî, İhyâ, c. 2, s. 129