1982 yılı Gazi Üniverstesi Basın Yayın Okulunda 2. sınıf öğrencileri Türkiye Ekonomisi dersinin hocasını bekliyor.
Sınıf, öğrencilerin gürültü patırtısıyla sallanırken sert görünümlü hoca kapıda beliriyor, içeriye kızgın bi bakış atıp kürsüye geçiyor.
Tebeşirle tahtaya kocaman (1) rakamı çiziyor.
'Bakın' diyor.
'Bu, kişilik'tir. Hayatta sahip olabilceğiniz en deperli şey.'
Sonra bu (1)in yanına (0) koyuyor. 'Bu başarıdır'
Başarılı bir kişilik (1)i (10) yapar.
Bir (0) daha 'Bu, tecrübedir.' (10) iken (100) olursunuz.' Sıfırlar böyle uzayıp gidiyor:
Yetenek... Disiplin.... Sevgi....Eklenen her yeni (0)ın kişiliği 10 kat arttırdığını anlatıyor hoca.
Sonra eline silgiyi alıp en baştaki (1)i siliyor. Geriye bir sürü sıfır kalıyor. Hoca yorumu yapıyor.
'Kşiliğiniz yoksa öbürleri HİÇ'tir.'
Sınıf, öğrencilerin gürültü patırtısıyla sallanırken sert görünümlü hoca kapıda beliriyor, içeriye kızgın bi bakış atıp kürsüye geçiyor.
Tebeşirle tahtaya kocaman (1) rakamı çiziyor.
'Bakın' diyor.
'Bu, kişilik'tir. Hayatta sahip olabilceğiniz en deperli şey.'
Sonra bu (1)in yanına (0) koyuyor. 'Bu başarıdır'
Başarılı bir kişilik (1)i (10) yapar.
Bir (0) daha 'Bu, tecrübedir.' (10) iken (100) olursunuz.' Sıfırlar böyle uzayıp gidiyor:
Yetenek... Disiplin.... Sevgi....Eklenen her yeni (0)ın kişiliği 10 kat arttırdığını anlatıyor hoca.
Sonra eline silgiyi alıp en baştaki (1)i siliyor. Geriye bir sürü sıfır kalıyor. Hoca yorumu yapıyor.
'Kşiliğiniz yoksa öbürleri HİÇ'tir.'