Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kevser Sûresi (1 Kullanıcı)

Nevin_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
5,000
Tepki puanı
8
Puanları
38
Yaş
42
Konum
sakarya
Bu sûre Kur'an-ı Kerim'in en kısa süresidir. Bu ülkenin 65 milyon in*sanının % 98"i bu sureyi bilmektedir. Sure kısa olduğu gibi ayetleri de kısadır. Çocukluğumuzda ilk ezberlediğimiz surelerdendir. Mekke dev*rinde nazil olmuştur, üç ayettir.[1]



1- Biz sana kevseri verdik.

2- Sende Rabbin için namaz kıl, kurban kes.

3- Şüphesiz sonu kesik olan sana kin tutandır.

Kelimelerdeki harfler birbirine o kadar uyumluki, bir kuyumcunun, en harika bir süs eşyasını en hassas aletlerle, en hassas bir şekilde işle*yişinden daha hassas.

Harfler dilimizde sanki bir şelalenin damlaları gibi. Cümle ise sanki bir nehrin etrafına hayat saçarken akışı gibi bir akış.

Dünyanın en harika çiçeklerinden bir demet yapılmış. İşte Allah (c.c) de kıyamete kadar gelecek olan insanların dillerinde virt olsun, zikir olsun, moral olsun, gönüllerim hoş tutsunlar ve ona bağlansınlar, hayatlarına hep dayanak olsun, ona güvensinler diye kısacık bir sure indirmiş.

Allah (c.c) Mekke'li müşriklerin bir iftirasına cevap veriyor. Onlar şöyle diyorlardı. "Muhammed bu kitabı kendisi uyduruyor." Allah (c.c) de Bakara Suresinde; "Eğer kulumuza indirdiğimiz ayetler ve sureler konusunda şüphe içerisinde iseniz, yani "Muhammed kendisi uyduru*yor" diyorsanız O zaman buyurun siz de bir sure getirin" diyor.[2]

Siz de Arapsınız, Muhammed sizin aranızdan çıktığı için, o da Arap. Sizin bildiğiniz dili O biliyor, O'nun bildiği dili siz biliyorsunuz. Buyurun Mekke'nin bütün ediplerini, şairlerini, nesir ve nazm yazarlarını bir araya getirin ve onlar el birliği yaparak, Kur'ân'ın benzeri bir sûre ge*tirsinler. Kevser suresine denk bir sure getirsinler. Eğer gücünüz yet*mezse, Allah'tan başka ne kadar yardımcınız varsa onları da çağırın di*yor Allah (c.c). Aynı meydan okumaşimdiki kafirler için de geçerli.

Bu sûre şu olay üzerine nazil olmuştur. Peygamber Efendimiz (s.a.v)'in üç tane oğlu dünyaya geldi. Hepsi çocuk yaşta vefat ettiler. Bir rivayete göre oğlu Abdullah öldüğünde, bir başka rivayete göre oğlu İbrahim öldüğünde, Mekke'nin imansızları, her an Allah'ın nurunun sönmesini bekleyenler sevinivermişler. Efendimizin çocuğu öldüğü ve ondan sonra da erkek çocuğu olmadığı için, Peygamberimizin ölümü ile de bu davanın son bulacağını söylüyorlar. Araplar arasında da erkek çocuğu olmayanın neslinin tükeneceğine inanış vardır. Çünkü onlar bir ayet-i kerimede bildirildiği gibi şu inançtadırlar. "Kendilerine "kız çocu*ğun oldu" diye müjde getirildiğinde yüzü kararır, kinlenir."Yani kız çocuğunun olmasından memnun olmaz, bundan utanç duyar. Mekke'li müşriklerin durumu bu.

Günümüzde de aynı durumda olan insanlar var. Mekkeli müşrikler, başta As b. Vail, Efendimizin çocuğu ölünce sonu'kesik anlamına gelen "Ebter" kelimesini kullanıyorlar. "Kendisinin de ölümü ile bu İslâm Davası da bitecek, İslâm nuru da sönecek böylece toprağa karışıp gi*decek" diye Mekkeli müşrikler birbirlerine müjdelemektedirler.

Efendimiz de bir insandır. Can, kan taşımaktadır. O da bu söz üze*rine üzülür. Üzüntüsü Rabbim tarafından bilinir. Allah (c.c) Cebrail'i gönderir. Cebrail ile beraber bu sûreyi gönderir. Cebrail bir gün gelir ve Peygamberimize bu sureyi indirir.

"Biz sana kevseri verdik."

Kevser; hayrın çok olması manasına geliyor. Allah (c.c) Peygamber (s.a.v)'e biz sana kevseri verdik diyor. Yani dünyada bir insana veri*lebilecek en değerli şeyi sana verdik. Bu dünyada bir insana verilebile*cek en değerli şey.nedir? O gün için sevgili Peygamberimize verilen en değerli şey "Peygamberliktir." Dünya bir tarafa o peygamberlik bir ta*rafa. Peki bu gün? Bu gün için de bize verilen en değerli şey Allah'a imandır. Dünya bir tarafa imanımız bir tarafa.

İşte Peygamberimize verilen o "peygamberlik" en büyük nimet. Ve o peygamberlikle beraber gelen Allah'ın ayetleri, en büyük hayırdır. En çok hayır işte ondadır.

Şöyle de anlaşılır ayet; "Sana diğer peygamberlerden daha fazla ümmet verdik." gerçekten de öyledir. 1400 seneden beri geçen milyon*larca müslüman Peygamberimizin adı anıldığında O'na "salat-u selam" getirirler. Bu gün de dünyanın her yerindeki 1,5 milyar müslüman Peygamberimizin adı anıldığında O'na salatu selam getirmektedir.

Rabbim ebter'e karşılık Peygamberimize "Kevser"i vermiştir. Cennetteki kevser ırmağım ve onun toplandığı Kevser Havzını vermiş*tir. Efendimize ebter diyenlerin sonu gelmiş, kendisine kevser verilen peygamberimizin davası ise yayılarak gelişmiş, günümüze kadar gel*miş ve kıyamete kadar da devam edecektir.

Ehl-i Beyt;

1- Soyundan gelenler

2- O'nun yolundan gidenler.

Hepimiz kendimizi ehl-i beyt sayabiliriz. O'nun yolundan gittiğimiz*den dolayı.

Mekke'li müşriklerin sonu gelmiştir. Bugün 20. Asırda "Ben As b. Vail'in torunuyum" diyen bir tek insan yok. Yolundan giden var, o ayrı. Ama soyundan geldiğini iddia eden yok. Ama Peygamberimizin yolun--dan giden milyarca insan var. Aynı zamanda soyundan olduğu için ifti*har eden milyonlarca insan var. Hangisinin sonu gelmiş, hangisinin sonu bitmiş.?

Yani Hz. Fatırha validemizle Peygamberimizin soyu devam etmiş, ama erkek çocuklarıyla Ebu Cehil'in soyu gelememiş. Hatta Ebu Cehil'in oğlu İklime müslüman olmuş ve İslâm'ın yavuz bahadırlarından olmuştur.

Bu sure bu gün bize şunu söyler. Dinime düşmanlık edenlerin sonu gelecektir. İslâm dinine diş bileyenierin sonu gelecektir. İslâm devam edecektir.

Öyle olunca, "Rabbin için namaz kıl ve Rabbin için kurban kes." Mekke müşrikleri de bir şeyler yapıyorlar. Kabeye gelip kendilerine göre birşeyler yapıyorlar, putlarının önünde kurbanlar kesiyorlar.

Bu sûre Mekke'de nazil oldu. Kurban bayramı Medine'ye hicret» edince ilan edildi. Öyle olunca Kurban bayramından öncede, tarih bo*yunca insanlar Allah için veya putları için kurban kestiler. Rabbimiz de efendimize; "Rabbin için namaz kıl, kurban kes." buyuruyor.

Rabbim diyor ki; "Sen büyüyeceksin, senin ümmetin büyüyecek, bu ' din dünyayı aydınlatacak. Öyleyse bu yolda yürürken namaza devam et, kurban kes." Biz de asırlardır namazımızı kılmaya, kurbanımızı kesmeye devam ediyoruz elhamdülillah.[3]



--------------------------------------------------------------------------------

[1] Mahmut Toptaş, Kur’an-ı Kerim Şifa Tefsiri, Cantaş Yayınları: 8/389.

[2] Bakara 23.

[3] Mahmut Toptaş, Kur’an-ı Kerim Şifa Tefsiri, Cantaş Yayınları: 8/389-392.
 

~Elçi~

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
20 Haz 2007
Mesajlar
2,893
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
1- Soyundan gelenler

2- O'nun yolundan gidenler.

Hepimiz kendimizi ehl-i beyt sayabiliriz. O'nun yolundan gittiğimiz*den dolayı.


Esselamun aleyküm kardeşim rahman razı olsun tefsir güzeldi.
Bu ne güzel bir müjde Resulun yolunda gitmemize karşılık ehl-i beytinden sayılacağız Rabbim yolundan gidenlerden eylesin inşaallah...
Kevser Havzunun başında bulaşanlardan olmak duası ile selametle
 

Nevin_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
5,000
Tepki puanı
8
Puanları
38
Yaş
42
Konum
sakarya
1- Soyundan gelenler

2- O'nun yolundan gidenler.

Hepimiz kendimizi ehl-i beyt sayabiliriz. O'nun yolundan gittiğimiz*den dolayı.


Esselamun aleyküm kardeşim rahman razı olsun tefsir güzeldi.
Bu ne güzel bir müjde Resulun yolunda gitmemize karşılık ehl-i beytinden sayılacağız Rabbim yolundan gidenlerden eylesin inşaallah...
Kevser Havzunun başında bulaşanlardan olmak duası ile selametle

amin zeynepçim inşallah oluruz biz yeterki isteyelimmm
 

aliye_aliye

Altın Üye
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
16,828
Tepki puanı
4
Puanları
38
Konum
~* پایتخت آن بهشت *~
Web Sitesi
www.fizikist.com
1-Ey muhammed! Doğrusu biz sana pek çok nimet vermişizdir.
Kevser çokluğun bir çeşididir. Sınırlı olmayan, sonsuzluğu ifade eder. Gerçeği görmek istemeyen bu insanların ileri sürdüğü yaftalamanın tam tersine olarak biz sana bol ve tükenmez nimetler verdik. Engellenemeyen, sonu gelmeyen nimetler. Bir insan yüce Allah'ın Hz. Peygambere verdiği bu nimetleri araştırdığında gözünün iliştiği ve düşüncesinin takıldığı her noktada bu nimetlerin izini görecektir.
Bu nimeti peygamberlikte de görecektir. Büyük gerçekle, büyük varlıkla kurduğu söz konusu bağda bu nimeti görecektir. Kendisinden başka varlığın ve gerçekte kendisinden başka bir şeyin bulunmadığı varlıkla temasa geçişinde görecektir. Allah'ı bulan adam için artık kayıp söz konusu olur mu?
O'na gönderilen Kur'an'da büyük bir nimetti. Kur'an'ın bir suresi dahi bereketinin sonu olmayan bir hazine, bolluğu ve bereketi sonsuz olan bir kaynaktır.
Yüceler aleminde kendisi için dua eden melekler de büyük bir nimettir. Bu melekler yeryüzünde O'na dua edenlere de dua ederler. Öyle ki artık O'nun ismi hem yerde hem de gökte Allah'ın adıyla birlikte anılır olmuştur.
O'nun asırlar boyunca devam eden sünneti de büyük bir nimettir. Bütün yeryüzünde O'nun izinde giden milyonlarca insanın, milyarlarca dilin milyarlarca dudağın O'nun adını anması, O'nun hayatına ve anısına kıyamete kadar Hayranlık duyan milyarlarca kalbin varlığı da bir nimettir.
Onun sebebi ve O'nun vasıtasıyla insanlığın onca nesillerine kazandırılan sonsuz hayır da kevserin kapsamındadır. Bu Hayrı kabul edip inananlar da, onu tanımayanlar da ondan faydalanmışlardır. Herkes bu hayırdan nasibini almıştır.
Bu kevserin pek çok görüntüleri bulunmaktadır. Bunları tek tek saymaya kalkmak, onları da kalıplara sıkıştırmak, azaltmak ve küçültmek türünden bir girişim olur.
Kısacası o kevseri getirmiştir. Feyzinin sonu bulunmayan, bilgisinin sınırı olmayan, alemlerinin ucu bucağı bulunmayan kevseri. Bu nedenledir ki ayeti, onu sınırlamadan, çoğalan ve artan, her yeri sayabilecek şekilde bırakmıştır.
Birçok kanallardan gelen bazı rivayetler, kevserin cennette bir nehir olduğunu ve Hz. Peygambere verildiğini ifade etmektedir. Fakat ibni Abbas bu rivayetlere şöyle karşılık vermiştir: "Bu nehir? Hz. Peygambere verilen sonsuz iyiliğin sadece bir parçasıdır. Yani bu da kevserlerden biridir."
Bu anlatım içinde ve bu şartlarda en uygun yorum da budur.
2- Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.
Düşmanların ve tuzak kuranların tam tersine bol, bereketli, iyilik ve hayır kaynağı pekiştirildikten sonra Hz. Peygamber; şükür nimetine karşılık başta gelen görevine yöneltilmektedir. Bu da ibadette ve yönelişte sadece kendini Allah'a adamak ve samimi bir şekilde O'na yönelmektir. Namaz da ve kurban kesme de Allah'a samimiyetle yönelmektir. "Öyle ise Rabbin için namaz kıl ve kurban kes." Kafanı müşriklerin şirkine takma, onların ibadetlerine kapılma. Kurbanlarını keserken Allah'tan başkasının adını anma.
Hayvanları keserken yalnız Allah'ın adının anılmasına, Allah'tan başkası adına kesilenlerin ve yalnız Allah adının anılmadığı hayvanların etlerinin haram olduğunun ifade edilmesi, bu dinin hayatın tamamını şirkin etkilerinden ve tortularından arındırılmasına verdiği önemi ifade etmektedir. Sırf düşünce ve vicdan arındırmakla yetinmediğini göstermektedir. Çünkü bu din bütün ilkeleri, amaçları ile ve bütün uzantılarıyla birlik dinidir. Aynı zamanda bu din yalın, açık ve saf tevhid dinidir. Bu nedenle her yerde gizli-açık her tür şirki ortadan kaldırmaya çalışır. Vicdana yerleşen, ibadetlerde ortaya çıkan ve hayatın geleneklerine sızan her çeşidini en ince noktasına varıncaya kadar tesbit eder ve onu sert bir biçimde koparıp atar. Çünkü hayat gizli-açık yönleri ile bir bütündür. islam da hayatı parçalanmayan bir bütün olarak ele Alır ve şirkin tüm şaibelerinden arındırır onu. Açık, net ve yalın bir biçimde Allah'a yöneltir. Nitekim bu anlayışı ibadet şekillerinde veya hayatın geleneklerinde kurban kesme meselesinde ve diğer konularda görüyoruz.
3- Doğrusu adı sanı ortadan kalkacak olan sana kin tutan kimsedir.
Birinci ayette Hz. Peygamberin soyunun kesik olmadığı bilakis kevsere sahip olduğu belirtilmişti. Bu ayette ise hilekarın hilesi, kendisine çevrilmekte ve yüce Allah soyu kesik olanın Hz. Muhammed olmadığını, bilakis O'na kin tutanlar ve O'ndan hoşlanmayanlar olduğunu vurgulamaktadır. Gerçekten de yüce Allah'ın onlar hakkındaki sözü gerçekleşmiştir ve onların adı sanı anılmaz olmuştur. Defterleri dürülmüştür. Bunun yanında Hz. Muhammed'in sürekli adı anılmış ve yüceltilmiştir. Biz bugün bu yüce sözün doğrulandığını görüyoruz. Bu sözü ilk işitenlerin bilemedikleri daha geniş, daha sevindirici sonuçlarını seyredebiliyoruz.
Hiç şüphesiz imanın, hakkın ve iyiliğin soyunun kesik olması mümkün değildir. Çünkü onların kökleri derinlerde, dalları alabildiğine yaygındır. Soyu kesik olan küfür, batıl ve kötülüktür. Ne kadar parlarsa parlasın, ne kadar gelişip azgınlaşırsa azgınlaşsın.
Hiç şüphesiz yüce Allah'ın ölçüleri insanların ölçülerinden başkadır. Ne var ki insanlar aldanıyorlar, gururuna kapılıyorlar. Kendi ölçülerinin işlerin gerçeğini tayin edeceğini sanıyorlar! Ama önümüzde susturulamayan bu ebedi örnek duruyor. Hz. Muhammed hakkında çirkin sözlerini söyleyen ve böylece kitlelerin kalplerini karartmak isteyenler ve o zaman Hz. Muhammed'in işini bitirdiklerini ve O'nun yolunu kestiklerini sananlar neredeler? Nerede onlar? Kim anıyor onları? Ne etkileri olmuştur? Bunlar nerede, herşeyden kendisine verilen kevserin sahibi nerede? Onların kendisine soyu kesik dediği adam nerede, onlar nerede?!
Allah'a, hakka ve hayr'a çağırının asla soyu kesik olmaz ve bu işleri yapanların da soyları kesik olmaz. Bunlar diri, baki, ezeli ve sonsuz olan Allah'a bağlı oldukları halde nasıl sonları kesik olabilir ki? Ancak küfürdür, batıldır, kötülüktür soyu kesik olan ve bunlara sahip çıkanlardır. Herhangi bir zaman diliminde uzun bir zaman yaşayacakları köklerinin derinlerde olduğu sanılsa da asıl köksüzler onlardır.
Şüphesiz yüce Allah doğru söylemiştir, tuzak peşinde koşan düzenbazlar ise yalancılardır...


MEVDUDİ / TEHFİMU'L- KUR'AN
 

TEBYİN

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Mahmut topbaş hocanın tefsiri de, Mevdudi'nin tefsiri de,
2 ci ayeti, RABBİN İÇİN NAMAZ KIL, KURBAN KES diye verilmiş,
Şöyle baktım da kevser suresi 15.nci sure, yani daha ibadet ayetleri inmemiş, ibadetler ayetler inmeden peygamberimizden ibadet etmesini istemek biraz garip geldi bana..
Dün Mustafa İslamoğlu tv konuşmasın da, NAMAZ İLE ALAKALI ayetleri EKAMUSSALAT veya İKAMESSALAT kipiyle indiğini söylemişti..
Hal böyleyse, ne FESALLİ namaz kıl manasına geliyor ne de VENHAR kurban kes manasına,
Bu konuya açıklık getirecek bir arkadaşımız varsa, memnun oluruz.
Şimdiden teşekkürler
 

Nevin_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
5,000
Tepki puanı
8
Puanları
38
Yaş
42
Konum
sakarya
s.a tebyin kardeşim bide bu yorumu oku istersen daha açıklayıcı

DR. HALUK NURBAKİ

Kur'an'ın en kısa üç suresi: Sure-i Asr insanı, Sure-i İhlas Allah'ı, Sure-i Kevser'de Peygamberimizi tanımlar. Bu üç kısa sure, namazda sık sık okunduğu gibi, ayrıca niyaz emeliyle, müşkilleri çözmek amacıyla da pek sık okunur. Fakat asıl önemli olan bu üç kısa surenin taşıdığı kesin ve çok önemli hükümleri eksiksiz bilerek gönlümüze sindirmektir.
Kevser Suresi, aşağıdaki nedenlerle de sık sık okunmalıdır:
1- Üç İhlas, bir Fatiha okuyarak, küçük hatim yapmak istediğimiz zaman, İhlaslardan önce 3 defa Kevser Suresi okunmalıdır.
2- Âliabâ, Ehl-i Beyt ve Ashab-ı Güzin'in ruhlarına 11 defa Kevser, 3 kez İhlas, 1 Fatiha şeklinde dua ve niyaz edilmelidir.
3- Müşkil ve çıkmazlarda 7 defa Kevser okunmalıdır.
4- İstihareye yatarken, sabah namazına vaktinde uyanabilmek için üç kez Kevser okunmalıdır.

Kevser Suresinin birinci ayetinde geçen 'A'taynâ' kelimesinden kasıt, Îta ve Âtiyeden verdik, anlamındadır. Ancak bu üç zaman eyleminde de verdik hükmü taşır: Yani geçmişte, şimdi ve gelecekte geçerli olmak üzere verdik demektir. "Ezelden ebede geçerli olarak, sana Kevser sırrını verdik" şeklinde anlamak daha doğrudur.

Surenin ikinci ayetinde geçen 'namaz kıl' emri, "Fesalli"dir. Taklit namazdan ayırmak için âyet, "Fesalli" kelime kalıbı içinde gelmiştir. Bu gerçek namaz, miraç namazıdır. Buradaki, "Fesalli" kelimesini anlatabilmek için basit bir örnek vereceğim: Bir öğretmen talebelerine bir soru sorar; sıra ile talebeler yanlış ve eksik cevabı verirler. O zaman öğretmen en güvendiği talebeye:
-Sen cevap ver; bu problemi sen yap, der.
İşte buradaki, "Sen namazı kıl" emri aynen böyledir. Namazı ancak sen kılarsın anlamınadır ki, bütün mutasavvıflar bu namazın miraç namazı olduğunda müttefiktirler.

"Venhar" (Kurban kes) emrine gelince: Bu ayet, Efendimize has bir emri simgeler. Bu ayetin bayram namazı ve kurbanla ilgisi yoktur. Zira, Kevser Mekke'de nazil oldu. Kurban Bayramı Medine'de emroldu. Kurban müminlere dolaylı yoldan vaciptir.

Kevser Suresinin üçüncü ayetinde geçen 'Şenâin' kötülüklerin tümüdür; günlük konuşma lisanında buğz, kin hınç, gayz anlamında kullanılır. Ancak kavram olarak 'Şenâin' kötülüklerin tümüdür.

Aslında Efendimizle ilgisini kaybeden herkes Şenâin'i temsil eder. Gelelim Efendimize şenâin'i olanların tanımına:
1. Açıkça Efendimize karşı olanlar, ona dil uzatanlar.
2. Efendimize karşı, çok basit çizgilerde olsa bile, eleştiriye kalkanlar.
3. O'nun kevser hikmetini tahribe yeltenenler, evlatlarına, Ehl-i Beyt'ine kötülükleri dokunanların tümü.
4. Ahlak-ı Muhammedi'yi tahrip etmek çabası gösterenler, Efendimiz'e gitmek için gayret sarf edenleri yolundan alıkoyanlar.
5. Efendimiz'i dar mantığın kısır penceresinden görerek, O'nu basit bir çizgide göstermek isteyenler. O’nun engin ve sonsuz yüceliğini görmezden gelenler.

İşte yukarıda saydıklarımın tümü, ebter'dir; güdük, kurumuş, tükenmiştir. Bakınız tarihe, Ehl-i Beyt'e kılıç çekenlerin zahirde yüz binleri geçen sayıları ne olmuş? Hiçbiri dünya sahnesinde ne kendi ne de nesli ile kalabilmiş mi?

Kevser Suresinin ikinci yorumuna gelince, Hay sırrına geçiyoruz: Hay sırrı, en açık seyreden surelerden biri, Kevser Suresidir. Dünya zenginliğinin yarısından çoğu, bu surenin bereket sırrıyla, İslam merkezlerindedir.

"Biz sana Kevseri verdik."
Biz sana mânâyı verdik. Fatiha'nın esrarengiz hikmeti içinde; elest'ten sonra var olan her şeyin mânâ hikmetini sana verdim.
Ümmetin için bereket ve rahimiyet olarak tecelli edecek olan Kevser, gönüllerde aşk-ı Muhammedî'dir.
Allah'ın rahman sıfatı, Efendimize muhalefeti olanlara dahi tecelli eder ki, bu da bir Kevser sırrıdır.
Bereket ise, Efendimize Mîraç'ta verilen bir Kevser hikmetidir. Aklın, matematiğin ötesinde cereyan eden ilahi bir nimettir.
Mânâ, her varlığın özünde (enfüs) gizli bir hikmet olduğundan, Kevser, ölümsüzlüğü ve evrenin her noktasındaki öz mânâyı temsil etmektedir.
Sevgi, gönüllerde Kevser sırrıyla sonsuzluğa götürür.
Yine bu sır ile, nefret, kin, şenâin, nefslerde düğümleşir ve ebterleşir. Bu çift yönlü yasayı anlatarak, Efendimiz'e koşanlara kevser müjdeliyor, aksine ondan kopanlara ebterlik felaketini bildiriyor.

Efendimiz'e, Onun âline, ehl-i beyt'ine ve ashab-ı güzinine devamlı muhabbet, ebterliğe karşı en iyi sigortadır.
_____________________________________________________________

Bu yazı, Dr. Haluk Nurbaki'nin Namaz Sureleri Yorumu isimli eserinin, 153-163. sayfalarından özetlenerek alınmıştır.
Damla Yayınevi - KÜLTÜR HAZİNENİZ
 

TEBYİN

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Aleykümesselam nevin hanfendi kerdeş, Rabbim emeğinizi zay etmesin,
Bu tefsiri okuyunca kafam daha da karıştı iyi mi, şöyle ki,
FESALLİ eğer mirac namazıysa, bu durum da Peygamberimiz Mirac'a Kevser Suresi inmeden çıkmıştır ki, kevser ile isra suresi arasın da nerden baksanız 20 nin üzerin de sure mevcut..
Bu durum da, Allah Nebisini önce Miraca çıkardı sonra Nebi'lik verdi mantığı çıkar ki belki de böyledir, bilemiyorum..
Venharın Kurban manasına gelmediği mantığına ben de katılıyorum.
Teşekkürler
 

Nevin_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
5,000
Tepki puanı
8
Puanları
38
Yaş
42
Konum
sakarya
Aleykümesselam nevin hanfendi kerdeş, Rabbim emeğinizi zay etmesin,
Bu tefsiri okuyunca kafam daha da karıştı iyi mi, şöyle ki,
FESALLİ eğer mirac namazıysa, bu durum da Peygamberimiz Mirac'a Kevser Suresi inmeden çıkmıştır ki, kevser ile isra suresi arasın da nerden baksanız 20 nin üzerin de sure mevcut..
Bu durum da, Allah Nebisini önce Miraca çıkardı sonra Nebi'lik verdi mantığı çıkar ki belki de böyledir, bilemiyorum..
Venharın Kurban manasına gelmediği mantığına ben de katılıyorum.
Teşekkürler

tebyin kardeş namaz müminin miracıya namazı en güzel kılabilen ise peygamber efendimiz(s.a.v)dir.Ben bu şekilde anladım.Ve tuafta gelmedi.Çünkü bu ayette allahu teala peygamberimize bir nevi teselli veriyor...
 

T.Nur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
939
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar Yazilari Okudum Allah Razi Olsun Güzel Bir Paylaşim Rabbim Bizleri Kevser Başinda Toplamyi Orada Buliuşmayi Nasip Etsin Selam Ve Dua Ile Kalin
 

mansur27

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
62
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
1- Soyundan gelenler

2- O'nun yolundan gidenler.

Hepimiz kendimizi ehl-i beyt sayabiliriz. O'nun yolundan gittiğimiz*den dolayı.


Esselamun aleyküm kardeşim rahman razı olsun tefsir güzeldi.
Bu ne güzel bir müjde Resulun yolunda gitmemize karşılık ehl-i beytinden sayılacağız Rabbim yolundan gidenlerden eylesin inşaallah...
Kevser Havzunun başında bulaşanlardan olmak duası ile selametle
:A:
ne güzel yerdir kevser havuzu efendimiz (s.a.v.) bizleri orada hasretle bekleyecek:A: Yarabbi günlerin en hayırlısı bu günde habibin aşkına günahlarımızı af et ve bizleri bekleyen efendimize (s.a.v.) kevser havuzunda buluşmayı nasip eyle :A
 

nuresma

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
2,975
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Konum
ankara
selamun aleykum güzel ablam,
Rabbim razı olsun, teşekkür ederim paylaştığınız için.
Ramazanımız mübarekB)
selam ve dua ile...
 

Sebahat.28

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ağu 2008
Mesajlar
160
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Dünyanın en harika çiçeklerinden bir demet yapılmış. İşte Allah (c.c) de kıyamete kadar gelecek olan insanların dillerinde virt olsun, zikir olsun, moral olsun, gönüllerim hoş tutsunlar ve ona bağlansınlar, hayatlarına hep dayanak olsun, ona güvensinler diye kısacık bir sure indirmiş.
______________________________________________________________
Selamün aleyküm
Ne güzel cümleler yazmissin. Allah c.c. razi olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt