[h=2]Kerahet vakti niçin namaz kılınmaz?[/h]
Kerahet vaktin de namazdan menedilmenin üç sebebi vardır.
1. Güneşe tapanlar bu üç vakitte güneşe ibadet ederler.Onlara benzememek için.
2. Şeytanların intişarı (yayılmaları) anından kaçınmak içindir.Çünkü Peygamber Efendimiz (s.a.v)
Şeytanların boynuzları güneş ile beraber doğar,güneş yükselince ayrılır,zevale gelince tekrar gelirler alçalmaya başlayınca ayrılırlar,batacağı sırada tekrar gelir ve battıktan sonra tekrar ayrılır
Nesei,Buhari,Müslim
Bu hadis beş şekilde te'vil edilmiştir.Yani o vakitlerde şeytanlar bazı insanlara sokulur ve onları güneşe taptırırlar demektir.Resulullah Efendimiz (s.a.v) bu hadis ile bu vakitler de namazdan menetmenin illetini bildirmiştir.
3. Ahiret yolcuları,her vakitlerini taat ve ibadetle geçirir.Halbuki devamlı ibadet neticeye usanç getirir.Bunun için kıldığımız namazlarda da kıyam,rüku,sücud ve teşehhüd gibi muhtelif şekiller vardır.Daima namaz kılmaktan usanç getirirsin diye Allah-u Teala'nın muayyen bu üç vakitte namazdan menetmiş olması ve bu vakitleri daha kolay olan zikir,tesbih ve istiğfara tahsis ile kişinin imanını artırmış olur.Ve aynı zaman da insan menedildiği şeye daha haris olduğu için,bu vakitlerin geçmesini ve yeniden namaza başlamayı candan arzu eder.
İşte bu ve benzeri gibi bizim anyamadığımız ve ancak Allah'ın ve Resulunun bileceği bazı sebebler dolayısıyle,bu vakitler de namazdan menedilmiştir.
İmam Gazali'nin İhya-u Ulumi'd-Din adlı eserinden alıntıdır..
Kerahet vaktin de namazdan menedilmenin üç sebebi vardır.
1. Güneşe tapanlar bu üç vakitte güneşe ibadet ederler.Onlara benzememek için.
2. Şeytanların intişarı (yayılmaları) anından kaçınmak içindir.Çünkü Peygamber Efendimiz (s.a.v)
Şeytanların boynuzları güneş ile beraber doğar,güneş yükselince ayrılır,zevale gelince tekrar gelirler alçalmaya başlayınca ayrılırlar,batacağı sırada tekrar gelir ve battıktan sonra tekrar ayrılır
Nesei,Buhari,Müslim
Bu hadis beş şekilde te'vil edilmiştir.Yani o vakitlerde şeytanlar bazı insanlara sokulur ve onları güneşe taptırırlar demektir.Resulullah Efendimiz (s.a.v) bu hadis ile bu vakitler de namazdan menetmenin illetini bildirmiştir.
3. Ahiret yolcuları,her vakitlerini taat ve ibadetle geçirir.Halbuki devamlı ibadet neticeye usanç getirir.Bunun için kıldığımız namazlarda da kıyam,rüku,sücud ve teşehhüd gibi muhtelif şekiller vardır.Daima namaz kılmaktan usanç getirirsin diye Allah-u Teala'nın muayyen bu üç vakitte namazdan menetmiş olması ve bu vakitleri daha kolay olan zikir,tesbih ve istiğfara tahsis ile kişinin imanını artırmış olur.Ve aynı zaman da insan menedildiği şeye daha haris olduğu için,bu vakitlerin geçmesini ve yeniden namaza başlamayı candan arzu eder.
İşte bu ve benzeri gibi bizim anyamadığımız ve ancak Allah'ın ve Resulunun bileceği bazı sebebler dolayısıyle,bu vakitler de namazdan menedilmiştir.
İmam Gazali'nin İhya-u Ulumi'd-Din adlı eserinden alıntıdır..