Azerbaycan_li
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 8 Ocak 2010
- Mesajlar
- 1,201
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
LA İLAHE: Tağutu ve kendini ilahlaştıranları tanımayıp inkar edeceğime, onlarla ilişkimi keseceğime, kalbimi bu pisliklerden temizlemek için bütün gücümü kullanacağıma dair Allah'a söz veriyorum.
İLLALLAH: İbadetimde ve ibadetimin gerektirdiği şeylerde tam anlamıyla ihlaslı olacağıma, ilim, akide ve amelde sadece ve sadece tek olan Rabbim Allah'ın rızasını hedef kabul edeceğime, bütün amellerimi, ihlasımı Rasulullah'ın öğrettiği şekilde yapacağıma Allah'a söz veriyorum.
Bu mana Kur'anı Kerim'in ayetlerine göre düzenlenmiş bir manadır. Allah (c.c) bunun açıklanmasını insanların keyiflerine bırakmamış, kitabında bunu defalarca açıklamıştır.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"İbrahim babasına ve milletine demişti ki: "Beni yaratan hariç sizin taptığınız şeylerden uzağım. Beni doğru yola eriştirecek olan şüphesiz O'dur."
İbrahim ardından geleceklere bu sözü, devamlı kalacak bir miras olarak bıraktı. Artık belki doğru yola dönerler." (Zuhruf: 2628)
İbrahim (a.s), Allah (c.c)'nun varlığını kabul etmekle beraber ibadet türlerini Allah (c.c) ile beraber bir mahluka yapmak suretiyle Allah (c.c)'a eş koşan kavmi tekfir edip onlardan uzaklaşıyor ve ancak kendisini yaratan, yaratma işinde ortağı bulunmayan Allah'a yöneliyor.
Kavmini tekfir edip onların Allah'tan başka taptıkları şeylerden uzaklaşması "La ilahe"nin, yalnızca Allah'a yönelmesi "İllallah"ın manasıdır.
Alimlerin icmasıyla İbrahim (a.s)'ın kendisinden sonra geleceklere bıraktığı söz "La ilahe ilallah" sözüdür.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"İbrahim ve onunla beraber olanlarda sizin için uyulacak güzel bir örnek vardır. Onlar milletlerine şöyle demişlerdi: "Biz sizden ve Allah'tan başka taptıklarınızdan uzağız. Sizin dininizi inkar ediyoruz. Bizimle sizin aranızda yalnız Allah'a inanmanıza kadar ebedi düşmanlık ve öfke baş göstermiştir..."(Mümtahine: 4)
Allah (c.c) yine İbrahim (a.s)'ın bu tavrını anlatıyor ve bunun mü'minler için örnek bir tavır olduğunu söylüyor. İbrahim (a.s) ailesinden ve kavminden, onlar şirki terk edinceye kadar ayrı kalacağını ve aralarında düşmanlık ve kinin baş gösterdiğini belirtiyor.
İbrahim (a.s) ve beraberindekilerin müşrik olan kavimlerini tekfir edip onlardan uzaklaşmaları "La ilahe"nin manası, bu ayrılığın Allah'a iman edince sona ereceğini belirtmeleri "illallah"ın manasıdır.
"De ki: "Ey kitap ehli! Ancak Allah'a kulluk etmek, O'na hiçbir şeyi eş koşmamak, Allah'ı bırakıp birbirimizi Rab olarak benimsememek üzere bizimle sizin aranızda müşterek bir söze gelin. Eğer yüz çevirirlerse: "Bizim müslüman olduğumuza şahit olun" deyin."(Ali İmran: 64)
Tevhid yalnızca Allah'a iman edip O'na hiçbir şeyi eş koşmamaktır. Bu ayette de "O'na hiçbir şeyi eş koşmayalım" derken Allah'tan başka tapılanlar reddediliyor. Yani "La ilahe", "Yalnız Allah'a kulluk edelim" derken de "İllallah" açıklanmış oluyor
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Tağutu inkar edip Allah'a inanan kimse kopmak bilmeyen sağlam kulpa yapışmıştır." -(Bakara: 256)
Allah (c.c)'nun bu ayette de açık bir şekilde ifade ettiği gibi iman etmeden önce tağutun reddedilmesi gerekir. Bu "La ilahe”nin manasıdır. Ondan sonra Allah'a iman edilmelidir. Bu da "illallah"ın manasıdır.
Tağut insanı Allah'a ibadetten alıkoyan, Allah'a giden yolu kapatan, dini Allah'a has kılmayı ve Allah ve Rasulüne tabi olmayı önleyen her şeydir. Bu cinni ve insi şeytan olabileceği gibi ağaç, beton, taş, mezar, inek, para, kadın, ateş vs. de olabilir.
İLLALLAH: İbadetimde ve ibadetimin gerektirdiği şeylerde tam anlamıyla ihlaslı olacağıma, ilim, akide ve amelde sadece ve sadece tek olan Rabbim Allah'ın rızasını hedef kabul edeceğime, bütün amellerimi, ihlasımı Rasulullah'ın öğrettiği şekilde yapacağıma Allah'a söz veriyorum.
Bu mana Kur'anı Kerim'in ayetlerine göre düzenlenmiş bir manadır. Allah (c.c) bunun açıklanmasını insanların keyiflerine bırakmamış, kitabında bunu defalarca açıklamıştır.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"İbrahim babasına ve milletine demişti ki: "Beni yaratan hariç sizin taptığınız şeylerden uzağım. Beni doğru yola eriştirecek olan şüphesiz O'dur."
İbrahim ardından geleceklere bu sözü, devamlı kalacak bir miras olarak bıraktı. Artık belki doğru yola dönerler." (Zuhruf: 2628)
İbrahim (a.s), Allah (c.c)'nun varlığını kabul etmekle beraber ibadet türlerini Allah (c.c) ile beraber bir mahluka yapmak suretiyle Allah (c.c)'a eş koşan kavmi tekfir edip onlardan uzaklaşıyor ve ancak kendisini yaratan, yaratma işinde ortağı bulunmayan Allah'a yöneliyor.
Kavmini tekfir edip onların Allah'tan başka taptıkları şeylerden uzaklaşması "La ilahe"nin, yalnızca Allah'a yönelmesi "İllallah"ın manasıdır.
Alimlerin icmasıyla İbrahim (a.s)'ın kendisinden sonra geleceklere bıraktığı söz "La ilahe ilallah" sözüdür.
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"İbrahim ve onunla beraber olanlarda sizin için uyulacak güzel bir örnek vardır. Onlar milletlerine şöyle demişlerdi: "Biz sizden ve Allah'tan başka taptıklarınızdan uzağız. Sizin dininizi inkar ediyoruz. Bizimle sizin aranızda yalnız Allah'a inanmanıza kadar ebedi düşmanlık ve öfke baş göstermiştir..."(Mümtahine: 4)
Allah (c.c) yine İbrahim (a.s)'ın bu tavrını anlatıyor ve bunun mü'minler için örnek bir tavır olduğunu söylüyor. İbrahim (a.s) ailesinden ve kavminden, onlar şirki terk edinceye kadar ayrı kalacağını ve aralarında düşmanlık ve kinin baş gösterdiğini belirtiyor.
İbrahim (a.s) ve beraberindekilerin müşrik olan kavimlerini tekfir edip onlardan uzaklaşmaları "La ilahe"nin manası, bu ayrılığın Allah'a iman edince sona ereceğini belirtmeleri "illallah"ın manasıdır.
"De ki: "Ey kitap ehli! Ancak Allah'a kulluk etmek, O'na hiçbir şeyi eş koşmamak, Allah'ı bırakıp birbirimizi Rab olarak benimsememek üzere bizimle sizin aranızda müşterek bir söze gelin. Eğer yüz çevirirlerse: "Bizim müslüman olduğumuza şahit olun" deyin."(Ali İmran: 64)
Tevhid yalnızca Allah'a iman edip O'na hiçbir şeyi eş koşmamaktır. Bu ayette de "O'na hiçbir şeyi eş koşmayalım" derken Allah'tan başka tapılanlar reddediliyor. Yani "La ilahe", "Yalnız Allah'a kulluk edelim" derken de "İllallah" açıklanmış oluyor
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:
"Tağutu inkar edip Allah'a inanan kimse kopmak bilmeyen sağlam kulpa yapışmıştır." -(Bakara: 256)
Allah (c.c)'nun bu ayette de açık bir şekilde ifade ettiği gibi iman etmeden önce tağutun reddedilmesi gerekir. Bu "La ilahe”nin manasıdır. Ondan sonra Allah'a iman edilmelidir. Bu da "illallah"ın manasıdır.
Tağut insanı Allah'a ibadetten alıkoyan, Allah'a giden yolu kapatan, dini Allah'a has kılmayı ve Allah ve Rasulüne tabi olmayı önleyen her şeydir. Bu cinni ve insi şeytan olabileceği gibi ağaç, beton, taş, mezar, inek, para, kadın, ateş vs. de olabilir.