_YUSUF_
Yönetici
- Katılım
- 26 Haz 2008
- Mesajlar
- 4,070
- Tepki puanı
- 1,043
- Puanları
- 113
- Yaş
- 43
Selamün Aleyküm sevgili ve pek muhterem site sakini kardeşlerim.
Kelime-i tevhidin muhtevasını, islamın ön şartını daha iyi anlayacağımızı, düşünüyorum okur isek inşaAllah.
Bismillahirrahmanirrahim.
''Bir gün peygamber efendimizin karşısına mekkeli müşrikler geldi.Dedilerki ey Muhammed ne istersen yapalım ne istersen söyleyelim ancak şu aramızdaki kavga arbede bitsin.Peygamber efendimiz (S.A.S) onları dinledi ve şöyle buyurdu.Ben sizden fazla birşey istemiyorumki ben sizden sadece bir tek cümle söylemenizi istiyorum.Deyince müşriklerin yüzleri güldü ve dedilerki Ya Muhammed bir değil on cümle söyleyelim neymiş o cümle söyle.Madem iş bukadar basit neden bu aramızdaki kavga neden bu aramızdaki savaş deyince Allah'ın rasülü (S.A.S) şöyle buyurdu.Ben sizden Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demenizi istiyorum deyince birden bire müşriklerin rengi attı yüzleri kıpkırmızı kesildi ve sonra elbiselerini omuzlarının üstüne atıp ayaga kalktılar ve şöyle diyorlardı vallahi ya Muhammed sen bizi ağır bir yükün altına çağırdın okadar zor bir yükün altına çağırdınki ebediyen biz bu yükün altına girmeyiz deyip kalkıp gittiler.''
Şimdi burada düşünelim ne demişti bu adamlar bir değil on cümle söyleyelim ya Muhammed demişlerdi ama ALLAH'ın rasülünün ağzından daha Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah cümlesinin döküldüğünü duyar duymaz işitir işitmez aslandan kaçar gibi o sözden kaçtılar o sözün altına girmek istemediler, neden çünkü dilleri arapça idi o sözün manasını çok iyi anlamışlardı.O söz hayatlarını değiştirecekti o sözle bir sorumluluğun altına gireceklerdi.Bizim dilimiz arapça olmadığı için Lâ ilâhe illallah sözünü çoğu zaman kavrayamayız anlayamayız.Lâ ilâhe illallah sözünü söyleriz ama hangi sözün altına girdiğimizin farkında değiliz.Yada hangi sözü verdiğimizin farkında değiliz.
Arkadaşlar Lâ ilâhe illallah cümlesinin altında şu manalar yatmaktadır.Allahtan başka rab yoktur Allahtan başka kanun koyucu yoktur.Günlük hayat programımızı tespit edecek, Allah'tan başka hayatımızda güç ve otorite yoktur rab yanlız Allah'tır.
İşte müşrikler böyle birşeyi kabul etmekten kaçındılar Lâ ilâhe illallah La razıgaillalah Allah'tan başka razzag yoktur.Rızkımızı veren ancak Allah'tır.İşte bunu kabullenmeleri gerekiyordu Allah'ın rızasıyla, efendilerinin tağutların rablerinin arzuları karşı karşıya geldiği zaman herşeyi ayaklarının altına alıp sadece Allah'ın rızasını tercih etmeyle karşı karşıyaydı onlar ama böye bir yükün altına giremediler.Başka efendilerimizde var dediler.Başka razzaglarınmızda var dediler.
Şimdide öyle değilmi.Kişi vazifeden atılırım korkusuyla rızkım kesilir korkusuyla maaşım kesilir korkusuyla zaman zaman Allah'ın arzuları ile başkalarının arzuları karşıkarşıya geldikleri zaman, çoğu zaman Allah'ın arzularını ayaklarının altına alma pahasına başkalarının arzularını yapmıyormu .İşte bunun altında bu manalar gizli idi o yuzden müşrikler Lâ ilâhe illallah kelimesini söylemekten kaçındılar.
Esasen kelime-i tevhid kişinin hayatını değiştirir.Lâ ilâhe illallah cümlesini söyleyen kişide çok muazzam değişiklikler olamalıdır.Bakın, bu cümleyi söylemeden önce adam kafirdi, söylediği andan itibaren bu adam müslümandır.Söylemeden önce bu adamın kestiği yenmezdi söyledikten sonra bu adamın kestiği yenir.Söylemeden önce bu adamın kabeyi tavaf etmesi kur'ana el sürmesi haramdı, çünkü necisti fakat bu cümleyi söyledikten sonra bu adam temizdir.Hatta bu kelimeyi kadın söylüyor kocası söylemiyorsa arda ne nikah kalır ne kocalık nede kadınlık kalır.Kadınla koca bir anda birbirine yabancı olur.Bakın bir tek cümle insanı nasıl değiştirdi.Bu kelimeyi evladı söylüyor babası söylemiyorsa arada ne babalık kalır nede evlatlık nede miras kalır.Bir tek cümle bakın evladı babaya babayı evlada yabancı yaptı.Kadını kocaya kocayı kadına yabancı yaptı.Demekki bu kelime insanın hayatında çok muazzam değişiklikler meydana getiriyor.Peki alttarafı altı yedi tane harften meydana gelen bir cümleyi şu iki dudağınızın arasından çıkardığınız andan itibaren tıpkı sihirli bir deynek değmiş gibi bambaşka bir insanmısınız.Yok öyle şey.İslamda esas mana o lafızların ihtiva ettiği manalardır.
Yani bir kişi Lâ ilâhe illallah kelimesini sadece lafız olarak agzından cıkarıyorsa mana olarak manasına inmiyorsa dudagından söylediği halde gırtlağından aşağıta indirmiyorsa yada o kelimeye uygun bir hayatı ortaya koyamıyorsa sabahtan akşama kadar binler kere o kelimeyi söylese o kişinin Allah katında fazla bir kıymeti yoktur.
Bakın mesela hap kullanırız, ne için şifa bulamak için eger hapı kullanmadan önceki halinizle hapı kullandıktan sonraki haliniz arasında fevkalade bir değişiklik olmadı ise o hapı kullanmanın manası kalmamıştır.Atın o hapı gitsin öyle değimli.
Kelime-i tevhidde böyledir Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önceki halimiz ile söyledikten sonraki halimizde eger bir değişiklik olmadı ise o kelimenin pek önemi kalmamıştır.Sadece lafızda kalmıştır.Farzedinki üşüyorsunuz neye ihtiyacınız var yorgana değilmi ama siz tesbihi elinize alıyorsunuz bir köşeye çekiliyorsunuz yorgan yorgan yorgan yorgan sabahtan akşama kadar tesbih çekiyorsunuz çektiğiniz bu tesbih üşümenizi giderirmi.Gidermez dimi.Susadınız diyelim elinize tesbihi aldınız bir köşeye geçtiniz sabaha kadar su su su su su binler tesbih çektiniz suzuzluğunuz gidermi? gitmez değilmi.İşte kelime-i tevhidde böyledir her şeyde bir gaye vardır.
Lâ ilâhe illallah cümlesi hayatımızı değiştirmesse yani bakın Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önce kadına bir bakışınız vardı ama Lâ ilâhe illallah cümlesini söylediğiniz andan itibaren kadına bakışınız değişmiyorsa önceki haliniz devam ediyorsa..veya
Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önce bir istikbal anlayışınız bir tesettür anlayışınız vardı okumada bir niyetiniz vardı ama Lâ ilâhe illallah cümlesini söyleyip o sorumluluğun altına girdikte sonra okumadaki niyetiniz yada istikbaldeki, tesettürdeki niyetiniz değişmedi ise kadına bakışınız paraya bakışınız eve bakışınız değişmedi ise o kelimeyi sabahtan akşama kadar binler kere söyleseniz dahi sadece lafızda kalacak.İşte onun için bilelimki Lâ ilâhe illallah kelimesini söyledikten sonra biz müslümanız.Bir kafir gibi davranamayız kafir böyle bir taahüdün altına girmediği için o benim mantığıma hoş geliyor der onu yapar kafir hürdür serbestir ben böyle bir taahhüdün altına girmem demiştir.Hangi şey mantığına hoş geliyorsa onu yapmakta serbesttir.Amma Lâ ilâhe illallah kelimesini söyleyen bir kişi hüriyetini benliğini Allah'a satmış demektir.Artık o bir kafir gibi özgür değildir.Artık bir konuda ben bu kanaate sahibim deme özgürlüğü yoktur.Allah ve rasülü bir konuda bir şey söylemişse artık müminin o konuda kanaat söylemesine yada benim vicdanım bunu böyle kabul ediyor benim mantığım bunu böyle yorumluyor demesine artık imkan yoktur.
Ayeti kerimede Allah buyururki 'Allah ve rasülü birşeye hükmetmiş ise o konuda müminlere muhayyerlik yoktur artık'.Yani biz Lâ ilâhe illallah kelimesini söylemekle kendimizi Allah'a sattık.Bakın bu satışı Allah ayetinde net birşekilde açıklıyor.'Şüphesizki müminler malları ve canları karşılıgında cenneti satın almıştır''Yada şöyle anlayabiliriz 'Cenabü hak canları ve malları karşılıgında müminlere cenneti satmıştır.'
Bakın bir alışveriş var, yüce rabbimiz tenezzül buyurmuş müminlerle bir alışverişe tutuşuyor.Kafirlerle böyle bir alışveriş söz konusu değil.
Bakınız tabiri caizse bir misal vereyim inşaAllah.
Pazarda cenneti koymuş tezgahın üzerine cennetin satıcısı, pazarlıyor cenneti varmı cennet isteyen, varmı cennet isteyen, bir kısım insanlar cennete bir istekleri olmadığı için geçip duruyorlar nedir acaba kaç paradır sorma lüzümünü dahi duymuyor geçip gidiyorlar, (asrımızda bir çok insanı görüyoruz heva hevesinin peşinde).Bir kısım insanlarda yanaşıyor merak ediyor, acaba kaç para bu cennet, soruyor cennetin satıcısına, bedeli nedir?cennetin satıcısı diyorki mal ve can malınızı ve canınızı şu tezgahın üzerine korsanız karşılığında size cenneti vereceğim.Adamın mantıgına agır geliyor çekip gidiyor.Alışverişe yanaşmıyor böyle insanlarıda çok görüyoruz.Fakat bazı insanlarda yaklaşıyor ve diyorki mademki cennetin bedeli mal ve candır benımde cennete içimde bir istek vardır malını ve canını o tezgahın üzerine koyuyor, alışverişe giriyor. cennetin satıcısı, dilerse malımızı alır canımızı geri verir, yine cennet verir, dilerse malımızıda canımızıda geri verir.Mademki canını ve malını bu tezgahın üzerine koyma cesaretinde bulundun benim rızamı kazandın malında canında senın olsun al cennette senin olsun der.
Kelime-i tevhidin muhtevasını, islamın ön şartını daha iyi anlayacağımızı, düşünüyorum okur isek inşaAllah.
Bismillahirrahmanirrahim.
''Bir gün peygamber efendimizin karşısına mekkeli müşrikler geldi.Dedilerki ey Muhammed ne istersen yapalım ne istersen söyleyelim ancak şu aramızdaki kavga arbede bitsin.Peygamber efendimiz (S.A.S) onları dinledi ve şöyle buyurdu.Ben sizden fazla birşey istemiyorumki ben sizden sadece bir tek cümle söylemenizi istiyorum.Deyince müşriklerin yüzleri güldü ve dedilerki Ya Muhammed bir değil on cümle söyleyelim neymiş o cümle söyle.Madem iş bukadar basit neden bu aramızdaki kavga neden bu aramızdaki savaş deyince Allah'ın rasülü (S.A.S) şöyle buyurdu.Ben sizden Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demenizi istiyorum deyince birden bire müşriklerin rengi attı yüzleri kıpkırmızı kesildi ve sonra elbiselerini omuzlarının üstüne atıp ayaga kalktılar ve şöyle diyorlardı vallahi ya Muhammed sen bizi ağır bir yükün altına çağırdın okadar zor bir yükün altına çağırdınki ebediyen biz bu yükün altına girmeyiz deyip kalkıp gittiler.''
Şimdi burada düşünelim ne demişti bu adamlar bir değil on cümle söyleyelim ya Muhammed demişlerdi ama ALLAH'ın rasülünün ağzından daha Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah cümlesinin döküldüğünü duyar duymaz işitir işitmez aslandan kaçar gibi o sözden kaçtılar o sözün altına girmek istemediler, neden çünkü dilleri arapça idi o sözün manasını çok iyi anlamışlardı.O söz hayatlarını değiştirecekti o sözle bir sorumluluğun altına gireceklerdi.Bizim dilimiz arapça olmadığı için Lâ ilâhe illallah sözünü çoğu zaman kavrayamayız anlayamayız.Lâ ilâhe illallah sözünü söyleriz ama hangi sözün altına girdiğimizin farkında değiliz.Yada hangi sözü verdiğimizin farkında değiliz.
Arkadaşlar Lâ ilâhe illallah cümlesinin altında şu manalar yatmaktadır.Allahtan başka rab yoktur Allahtan başka kanun koyucu yoktur.Günlük hayat programımızı tespit edecek, Allah'tan başka hayatımızda güç ve otorite yoktur rab yanlız Allah'tır.
İşte müşrikler böyle birşeyi kabul etmekten kaçındılar Lâ ilâhe illallah La razıgaillalah Allah'tan başka razzag yoktur.Rızkımızı veren ancak Allah'tır.İşte bunu kabullenmeleri gerekiyordu Allah'ın rızasıyla, efendilerinin tağutların rablerinin arzuları karşı karşıya geldiği zaman herşeyi ayaklarının altına alıp sadece Allah'ın rızasını tercih etmeyle karşı karşıyaydı onlar ama böye bir yükün altına giremediler.Başka efendilerimizde var dediler.Başka razzaglarınmızda var dediler.
Şimdide öyle değilmi.Kişi vazifeden atılırım korkusuyla rızkım kesilir korkusuyla maaşım kesilir korkusuyla zaman zaman Allah'ın arzuları ile başkalarının arzuları karşıkarşıya geldikleri zaman, çoğu zaman Allah'ın arzularını ayaklarının altına alma pahasına başkalarının arzularını yapmıyormu .İşte bunun altında bu manalar gizli idi o yuzden müşrikler Lâ ilâhe illallah kelimesini söylemekten kaçındılar.
Esasen kelime-i tevhid kişinin hayatını değiştirir.Lâ ilâhe illallah cümlesini söyleyen kişide çok muazzam değişiklikler olamalıdır.Bakın, bu cümleyi söylemeden önce adam kafirdi, söylediği andan itibaren bu adam müslümandır.Söylemeden önce bu adamın kestiği yenmezdi söyledikten sonra bu adamın kestiği yenir.Söylemeden önce bu adamın kabeyi tavaf etmesi kur'ana el sürmesi haramdı, çünkü necisti fakat bu cümleyi söyledikten sonra bu adam temizdir.Hatta bu kelimeyi kadın söylüyor kocası söylemiyorsa arda ne nikah kalır ne kocalık nede kadınlık kalır.Kadınla koca bir anda birbirine yabancı olur.Bakın bir tek cümle insanı nasıl değiştirdi.Bu kelimeyi evladı söylüyor babası söylemiyorsa arada ne babalık kalır nede evlatlık nede miras kalır.Bir tek cümle bakın evladı babaya babayı evlada yabancı yaptı.Kadını kocaya kocayı kadına yabancı yaptı.Demekki bu kelime insanın hayatında çok muazzam değişiklikler meydana getiriyor.Peki alttarafı altı yedi tane harften meydana gelen bir cümleyi şu iki dudağınızın arasından çıkardığınız andan itibaren tıpkı sihirli bir deynek değmiş gibi bambaşka bir insanmısınız.Yok öyle şey.İslamda esas mana o lafızların ihtiva ettiği manalardır.
Yani bir kişi Lâ ilâhe illallah kelimesini sadece lafız olarak agzından cıkarıyorsa mana olarak manasına inmiyorsa dudagından söylediği halde gırtlağından aşağıta indirmiyorsa yada o kelimeye uygun bir hayatı ortaya koyamıyorsa sabahtan akşama kadar binler kere o kelimeyi söylese o kişinin Allah katında fazla bir kıymeti yoktur.
Bakın mesela hap kullanırız, ne için şifa bulamak için eger hapı kullanmadan önceki halinizle hapı kullandıktan sonraki haliniz arasında fevkalade bir değişiklik olmadı ise o hapı kullanmanın manası kalmamıştır.Atın o hapı gitsin öyle değimli.
Kelime-i tevhidde böyledir Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önceki halimiz ile söyledikten sonraki halimizde eger bir değişiklik olmadı ise o kelimenin pek önemi kalmamıştır.Sadece lafızda kalmıştır.Farzedinki üşüyorsunuz neye ihtiyacınız var yorgana değilmi ama siz tesbihi elinize alıyorsunuz bir köşeye çekiliyorsunuz yorgan yorgan yorgan yorgan sabahtan akşama kadar tesbih çekiyorsunuz çektiğiniz bu tesbih üşümenizi giderirmi.Gidermez dimi.Susadınız diyelim elinize tesbihi aldınız bir köşeye geçtiniz sabaha kadar su su su su su binler tesbih çektiniz suzuzluğunuz gidermi? gitmez değilmi.İşte kelime-i tevhidde böyledir her şeyde bir gaye vardır.
Lâ ilâhe illallah cümlesi hayatımızı değiştirmesse yani bakın Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önce kadına bir bakışınız vardı ama Lâ ilâhe illallah cümlesini söylediğiniz andan itibaren kadına bakışınız değişmiyorsa önceki haliniz devam ediyorsa..veya
Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önce bir istikbal anlayışınız bir tesettür anlayışınız vardı okumada bir niyetiniz vardı ama Lâ ilâhe illallah cümlesini söyleyip o sorumluluğun altına girdikte sonra okumadaki niyetiniz yada istikbaldeki, tesettürdeki niyetiniz değişmedi ise kadına bakışınız paraya bakışınız eve bakışınız değişmedi ise o kelimeyi sabahtan akşama kadar binler kere söyleseniz dahi sadece lafızda kalacak.İşte onun için bilelimki Lâ ilâhe illallah kelimesini söyledikten sonra biz müslümanız.Bir kafir gibi davranamayız kafir böyle bir taahüdün altına girmediği için o benim mantığıma hoş geliyor der onu yapar kafir hürdür serbestir ben böyle bir taahhüdün altına girmem demiştir.Hangi şey mantığına hoş geliyorsa onu yapmakta serbesttir.Amma Lâ ilâhe illallah kelimesini söyleyen bir kişi hüriyetini benliğini Allah'a satmış demektir.Artık o bir kafir gibi özgür değildir.Artık bir konuda ben bu kanaate sahibim deme özgürlüğü yoktur.Allah ve rasülü bir konuda bir şey söylemişse artık müminin o konuda kanaat söylemesine yada benim vicdanım bunu böyle kabul ediyor benim mantığım bunu böyle yorumluyor demesine artık imkan yoktur.
Ayeti kerimede Allah buyururki 'Allah ve rasülü birşeye hükmetmiş ise o konuda müminlere muhayyerlik yoktur artık'.Yani biz Lâ ilâhe illallah kelimesini söylemekle kendimizi Allah'a sattık.Bakın bu satışı Allah ayetinde net birşekilde açıklıyor.'Şüphesizki müminler malları ve canları karşılıgında cenneti satın almıştır''Yada şöyle anlayabiliriz 'Cenabü hak canları ve malları karşılıgında müminlere cenneti satmıştır.'
Bakın bir alışveriş var, yüce rabbimiz tenezzül buyurmuş müminlerle bir alışverişe tutuşuyor.Kafirlerle böyle bir alışveriş söz konusu değil.
Bakınız tabiri caizse bir misal vereyim inşaAllah.
Pazarda cenneti koymuş tezgahın üzerine cennetin satıcısı, pazarlıyor cenneti varmı cennet isteyen, varmı cennet isteyen, bir kısım insanlar cennete bir istekleri olmadığı için geçip duruyorlar nedir acaba kaç paradır sorma lüzümünü dahi duymuyor geçip gidiyorlar, (asrımızda bir çok insanı görüyoruz heva hevesinin peşinde).Bir kısım insanlarda yanaşıyor merak ediyor, acaba kaç para bu cennet, soruyor cennetin satıcısına, bedeli nedir?cennetin satıcısı diyorki mal ve can malınızı ve canınızı şu tezgahın üzerine korsanız karşılığında size cenneti vereceğim.Adamın mantıgına agır geliyor çekip gidiyor.Alışverişe yanaşmıyor böyle insanlarıda çok görüyoruz.Fakat bazı insanlarda yaklaşıyor ve diyorki mademki cennetin bedeli mal ve candır benımde cennete içimde bir istek vardır malını ve canını o tezgahın üzerine koyuyor, alışverişe giriyor. cennetin satıcısı, dilerse malımızı alır canımızı geri verir, yine cennet verir, dilerse malımızıda canımızıda geri verir.Mademki canını ve malını bu tezgahın üzerine koyma cesaretinde bulundun benim rızamı kazandın malında canında senın olsun al cennette senin olsun der.