Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kelime-i Tevhîd (den ne anlıyoruz?) (1 Kullanıcı)

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Selamün Aleyküm sevgili ve pek muhterem site sakini kardeşlerim.
Kelime-i tevhidin muhtevasını, islamın ön şartını daha iyi anlayacağımızı, düşünüyorum okur isek inşaAllah.

Bismillahirrahmanirrahim.

''Bir gün peygamber efendimizin karşısına mekkeli müşrikler geldi.Dedilerki ey Muhammed ne istersen yapalım ne istersen söyleyelim ancak şu aramızdaki kavga arbede bitsin.Peygamber efendimiz (S.A.S) onları dinledi ve şöyle buyurdu.Ben sizden fazla birşey istemiyorumki ben sizden sadece bir tek cümle söylemenizi istiyorum.Deyince müşriklerin yüzleri güldü ve dedilerki Ya Muhammed bir değil on cümle söyleyelim neymiş o cümle söyle.Madem iş bukadar basit neden bu aramızdaki kavga neden bu aramızdaki savaş deyince Allah'ın rasülü (S.A.S) şöyle buyurdu.Ben sizden Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demenizi istiyorum deyince birden bire müşriklerin rengi attı yüzleri kıpkırmızı kesildi ve sonra elbiselerini omuzlarının üstüne atıp ayaga kalktılar ve şöyle diyorlardı vallahi ya Muhammed sen bizi ağır bir yükün altına çağırdın okadar zor bir yükün altına çağırdınki ebediyen biz bu yükün altına girmeyiz deyip kalkıp gittiler.''

Şimdi burada düşünelim ne demişti bu adamlar bir değil on cümle söyleyelim ya Muhammed demişlerdi ama ALLAH'ın rasülünün ağzından daha Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah cümlesinin döküldüğünü duyar duymaz işitir işitmez aslandan kaçar gibi o sözden kaçtılar o sözün altına girmek istemediler, neden çünkü dilleri arapça idi o sözün manasını çok iyi anlamışlardı.O söz hayatlarını değiştirecekti o sözle bir sorumluluğun altına gireceklerdi.Bizim dilimiz arapça olmadığı için Lâ ilâhe illallah sözünü çoğu zaman kavrayamayız anlayamayız.Lâ ilâhe illallah sözünü söyleriz ama hangi sözün altına girdiğimizin farkında değiliz.Yada hangi sözü verdiğimizin farkında değiliz.

Arkadaşlar Lâ ilâhe illallah cümlesinin altında şu manalar yatmaktadır.Allahtan başka rab yoktur Allahtan başka kanun koyucu yoktur.Günlük hayat programımızı tespit edecek, Allah'tan başka hayatımızda güç ve otorite yoktur rab yanlız Allah'tır.

İşte müşrikler böyle birşeyi kabul etmekten kaçındılar Lâ ilâhe illallah La razıgaillalah Allah'tan başka razzag yoktur.Rızkımızı veren ancak Allah'tır.İşte bunu kabullenmeleri gerekiyordu Allah'ın rızasıyla, efendilerinin tağutların rablerinin arzuları karşı karşıya geldiği zaman herşeyi ayaklarının altına alıp sadece Allah'ın rızasını tercih etmeyle karşı karşıyaydı onlar ama böye bir yükün altına giremediler.Başka efendilerimizde var dediler.Başka razzaglarınmızda var dediler.

Şimdide öyle değilmi.Kişi vazifeden atılırım korkusuyla rızkım kesilir korkusuyla maaşım kesilir korkusuyla zaman zaman Allah'ın arzuları ile başkalarının arzuları karşıkarşıya geldikleri zaman, çoğu zaman Allah'ın arzularını ayaklarının altına alma pahasına başkalarının arzularını yapmıyormu .İşte bunun altında bu manalar gizli idi o yuzden müşrikler Lâ ilâhe illallah kelimesini söylemekten kaçındılar.

Esasen kelime-i tevhid kişinin hayatını değiştirir.Lâ ilâhe illallah cümlesini söyleyen kişide çok muazzam değişiklikler olamalıdır.Bakın, bu cümleyi söylemeden önce adam kafirdi, söylediği andan itibaren bu adam müslümandır.Söylemeden önce bu adamın kestiği yenmezdi söyledikten sonra bu adamın kestiği yenir.Söylemeden önce bu adamın kabeyi tavaf etmesi kur'ana el sürmesi haramdı, çünkü necisti fakat bu cümleyi söyledikten sonra bu adam temizdir.Hatta bu kelimeyi kadın söylüyor kocası söylemiyorsa arda ne nikah kalır ne kocalık nede kadınlık kalır.Kadınla koca bir anda birbirine yabancı olur.Bakın bir tek cümle insanı nasıl değiştirdi.Bu kelimeyi evladı söylüyor babası söylemiyorsa arada ne babalık kalır nede evlatlık nede miras kalır.Bir tek cümle bakın evladı babaya babayı evlada yabancı yaptı.Kadını kocaya kocayı kadına yabancı yaptı.Demekki bu kelime insanın hayatında çok muazzam değişiklikler meydana getiriyor.Peki alttarafı altı yedi tane harften meydana gelen bir cümleyi şu iki dudağınızın arasından çıkardığınız andan itibaren tıpkı sihirli bir deynek değmiş gibi bambaşka bir insanmısınız.Yok öyle şey.İslamda esas mana o lafızların ihtiva ettiği manalardır.
Yani bir kişi Lâ ilâhe illallah kelimesini sadece lafız olarak agzından cıkarıyorsa mana olarak manasına inmiyorsa dudagından söylediği halde gırtlağından aşağıta indirmiyorsa yada o kelimeye uygun bir hayatı ortaya koyamıyorsa sabahtan akşama kadar binler kere o kelimeyi söylese o kişinin Allah katında fazla bir kıymeti yoktur.
Bakın mesela hap kullanırız, ne için şifa bulamak için eger hapı kullanmadan önceki halinizle hapı kullandıktan sonraki haliniz arasında fevkalade bir değişiklik olmadı ise o hapı kullanmanın manası kalmamıştır.Atın o hapı gitsin öyle değimli.
Kelime-i tevhidde böyledir Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önceki halimiz ile söyledikten sonraki halimizde eger bir değişiklik olmadı ise o kelimenin pek önemi kalmamıştır.Sadece lafızda kalmıştır.Farzedinki üşüyorsunuz neye ihtiyacınız var yorgana değilmi ama siz tesbihi elinize alıyorsunuz bir köşeye çekiliyorsunuz yorgan yorgan yorgan yorgan sabahtan akşama kadar tesbih çekiyorsunuz çektiğiniz bu tesbih üşümenizi giderirmi.Gidermez dimi.Susadınız diyelim elinize tesbihi aldınız bir köşeye geçtiniz sabaha kadar su su su su su binler tesbih çektiniz suzuzluğunuz gidermi? gitmez değilmi.İşte kelime-i tevhidde böyledir her şeyde bir gaye vardır.
Lâ ilâhe illallah cümlesi hayatımızı değiştirmesse yani bakın Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önce kadına bir bakışınız vardı ama Lâ ilâhe illallah cümlesini söylediğiniz andan itibaren kadına bakışınız değişmiyorsa önceki haliniz devam ediyorsa..veya
Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önce bir istikbal anlayışınız bir tesettür anlayışınız vardı okumada bir niyetiniz vardı ama Lâ ilâhe illallah cümlesini söyleyip o sorumluluğun altına girdikte sonra okumadaki niyetiniz yada istikbaldeki, tesettürdeki niyetiniz değişmedi ise kadına bakışınız paraya bakışınız eve bakışınız değişmedi ise o kelimeyi sabahtan akşama kadar binler kere söyleseniz dahi sadece lafızda kalacak.İşte onun için bilelimki Lâ ilâhe illallah kelimesini söyledikten sonra biz müslümanız.Bir kafir gibi davranamayız kafir böyle bir taahüdün altına girmediği için o benim mantığıma hoş geliyor der onu yapar kafir hürdür serbestir ben böyle bir taahhüdün altına girmem demiştir.Hangi şey mantığına hoş geliyorsa onu yapmakta serbesttir.Amma Lâ ilâhe illallah kelimesini söyleyen bir kişi hüriyetini benliğini Allah'a satmış demektir.Artık o bir kafir gibi özgür değildir.Artık bir konuda ben bu kanaate sahibim deme özgürlüğü yoktur.Allah ve rasülü bir konuda bir şey söylemişse artık müminin o konuda kanaat söylemesine yada benim vicdanım bunu böyle kabul ediyor benim mantığım bunu böyle yorumluyor demesine artık imkan yoktur.
Ayeti kerimede Allah buyururki 'Allah ve rasülü birşeye hükmetmiş ise o konuda müminlere muhayyerlik yoktur artık'.Yani biz Lâ ilâhe illallah kelimesini söylemekle kendimizi Allah'a sattık.Bakın bu satışı Allah ayetinde net birşekilde açıklıyor.'Şüphesizki müminler malları ve canları karşılıgında cenneti satın almıştır''Yada şöyle anlayabiliriz 'Cenabü hak canları ve malları karşılıgında müminlere cenneti satmıştır.'
Bakın bir alışveriş var, yüce rabbimiz tenezzül buyurmuş müminlerle bir alışverişe tutuşuyor.Kafirlerle böyle bir alışveriş söz konusu değil.

Bakınız tabiri caizse bir misal vereyim inşaAllah.
Pazarda cenneti koymuş tezgahın üzerine cennetin satıcısı, pazarlıyor cenneti varmı cennet isteyen, varmı cennet isteyen, bir kısım insanlar cennete bir istekleri olmadığı için geçip duruyorlar nedir acaba kaç paradır sorma lüzümünü dahi duymuyor geçip gidiyorlar, (asrımızda bir çok insanı görüyoruz heva hevesinin peşinde).Bir kısım insanlarda yanaşıyor merak ediyor, acaba kaç para bu cennet, soruyor cennetin satıcısına, bedeli nedir?cennetin satıcısı diyorki mal ve can malınızı ve canınızı şu tezgahın üzerine korsanız karşılığında size cenneti vereceğim.Adamın mantıgına agır geliyor çekip gidiyor.Alışverişe yanaşmıyor böyle insanlarıda çok görüyoruz.Fakat bazı insanlarda yaklaşıyor ve diyorki mademki cennetin bedeli mal ve candır benımde cennete içimde bir istek vardır malını ve canını o tezgahın üzerine koyuyor, alışverişe giriyor. cennetin satıcısı, dilerse malımızı alır canımızı geri verir, yine cennet verir, dilerse malımızıda canımızıda geri verir.Mademki canını ve malını bu tezgahın üzerine koyma cesaretinde bulundun benim rızamı kazandın malında canında senın olsun al cennette senin olsun der.
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Devamıdır...

Muhterem kardeşlerim, bu öyle bir muazzam bir alışveriştirki bakın şöyle bir misalle arzedeyim, benim 1 liram var birisine diyorumki al ben bu bir lirayı sana hibe ettim cıkarıyorum cebımden 1 lirayı hibe ediyorum artık benden cıktı para bu ınsanın hukmune gectı.tasarruf hakkı ona aıttır artık istedği yerde harcayabilir.On dakika sonra diyorumki kardeş ben sana 1 lira vermiştimya onu bana satarmısın? kaça? 1 milyar liraya Allah Allah yaw zaten benim o para, az evvel verdiğim paramı ondan cok daha kıymetli bir bedelle ondan satın almaya kalkıyorum.İşte Allah'ta bizlerle böyle bir alış veriş yapıyor

Kardeşlerim.zaten bizlerdeki mal ve can Allah'ındır.Onları bize Allah verdi bakın bize verdiği şeyi ondan çok daha kıymetli birşeyle satın almaya kalkıyor Allah-ü teala cennet bedeli ile.
Evet arkadaşlar biz kelime-i tevhid ile istesekte istemesekte kendimizi Allah’a sattık irademizi Alllah’a sattık.Örnekler bira fazlalaştı ama daha iyi anlayacağız inşaAllah. Bakın irademizi Allah’a satmanın manasını şöyle açıklayayım.Eger bir kominist toplumda değilseniz yani düşünce hürriyetine sahipseniz yani sabahleyin kalktığınız zaman, bir çok şeyi yapma hürriyetine sahipsiniz demektir.Mesela kalktınız sabahleyin, namaz kılabilirsiniz, kur’an okuyabilirsiniz, zikir yapabilirsiniz, müzik dinleyebilirsiniz içki içebilirsiniz yani eğer hürseniz bunları yapma hürriyetine sahipsiniz demektir.Amma Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah dediyseniz bu şu demektir ki yarabbi ben her ne kadar bunları yapma hürriyetine sahip isemde ben bu irademden bu hürriyetimden vazgeçtim ,bunlardan sen benim için hangisini seçtiysen ben onu yapacağım, işte Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demenin manası budur.Yani Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah kelimesi ile biz kendi irademizden kendi hürriyetimizden vazgeçtiğimizin göstergesidir.O halde arkadaşlar satılan bir şey birdaha başkasına satılmaz.Eğer biz irademizi Allah’a satıysak artık bu göz bu kulak bu eller bizim değildir biz artık sahibinin musaade etmediği şeyleri yapamayız demektir.

Evet işte bu şatış meseleside Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demektir.
Evet bu şekilde davranmayacaksak mantımız keyfimiz doğrultusunda hareket edeceksek o zaman bu kelimeyi başta söylemeseydik bu yükün altına girmeseydik.Birde şunu söyleyeyim kişi malını canını ve iradesini tüm azalarını Allah’a sattıktan sonra onu bir başkasına satması ğerçekten çok korkunç bir harekettir.Bir malı birine satan adam onu bir başkasına satmaya kalksa dünyada bile bu olaya bir mahkeme açılır.Evet artık satışı yaptıktan sonra bide başka insanlara başka tağutlara, zamanımızı onun istediği doğrultuda kullanmayıp, başkasına satmaya kalkarsak işte bu korkunç bir günahtır.

Evet, Allah bize kuran’da kendisini bize nasıl tarif etmişse bizde onu öyle tanımamız gerekiyor demektir.Allah bizi kendimize 100 birimle tanıttı ise biz 99 birimle inandıysak o zaman biz müşrikçe inanmışız demektir.Mesela hukuk konusunda Allah’a inanmıyoruz hukuğumuzu kendimiz düzenliyoruz o konuda Allah ne dedi bakmıyoruz, neden Allah okonuda cahildir o konuda bir şey bilmez mi diyoruz acaba.Malesef çoğumuz öyle bir Allah’a inanıyoruzki ne karışır Allah cahildir bilmezki diyoruz sanki hayatımızda.Biz çoğumuz öyle bir Allah’a inanıyoruzki sanki cebimizde ki paraya düğün derneğimize eğitimimize hukuğumuza söylediklerimize dinlediklerimize Allah’ı karıştırmıyormuyuz acaba yoksa Allah bu konuda bir şey bilez mi diyoruz.Peki neyi dinliyoruz töreleri büyükleri atalarımı dinliyoruz modayımı dilmiyoruz şarkıları mı dinliyoruz.Ne işi var canım Allahın düğünde dernekte eğitimimizde hukuğumuzda, bir çoğumuz bu gün böyle demiyormuyuz soruyorum sizlere
İşte şimdi toplumumuz böyle bir Allah’a inanıyor ama kur’anda böyle bi Allah’ yokki .bakın böyle bir şekilde Allah’a inanan kişi aristonun Allah’a inandığı gibi inanır.Evet aristo Allah’a inanıyormuş peki nasıl bir Allah’a, Benim inandığım Allah yer yüzünü yarattı, (buraya kadar doğru bizde öyle inanıyoruz).Ondan sonra zırvalıyor ve diyorki Allah yarattıktan sonra dönüp dünyaya bir baktı ve beğenmedi çok bayağı bulduda onunla ilgilenmekten haya etti dünya işini bize bıraktı.
Evet hiristiyanlık dünyası gibi inanmıyormu toplum artık sadece kilisenin içine karışan bir Allah var hiristiyanlıkta duvarlara asılmış bir Allah, yazık değimli kiliseden çıkamıyor .Kiliseden çıkarken arka arka çıkarlar neden kilisede Allah varya dışarıda Allah yokya çıkana kadar arkasını dönmüyor adam.

Nerdeyse artık bizim toplumumuzda böyle hale gelmiyormu.Adam camide Allah’ın farkında fakat çıktıktan sonrayok.Camiye hapsedilmiş bir Allah var artık hayatımızda haytımıza karıştırmıyoruz dimi Allah’ı ibadette Allah var ama diğer işlerimizde, toplum anane moda var öyle değilmi. Ebu cehilde bir Allah’a inanıyordu ve söyle tarif ediyordu inandığı Allah’ı yeryüzünde de putlara ibadete karışmayacak kadar uyuşuk bir Allah düşlemişti işlerini putlara dağıtmıştı.Biz putlara bizi büyük Allah’a bizi yaklaştırsın diye ibadet yapıyoruz diyordu.Bakın Allah’a inanıyordu ama yer yüzünde başka tağutlara hizmeti meşru görüyorlardı.Halbuki öyle bir Allah yok Yani Allah bizden ebu cehil gibi aristonun inandığı gibi inanmamızı istemiyor.Allah açık bir şekilde bir ayetinde şöyle buyuruyor.’’o Alah hükmünde ortağa ihtiyacı yoktur’’Yani hem Allah’a kulluk yapalım hem de başka tağutlara kulluk yapalım, Allah’ın buna asla rızası yoktur.
Demek ki insan Allah’tan başka rablara tağutlara kulluk yaptığı zaman insan şirke düşmüş olur. Allah bizden böyle bir kulluğu kabul etmeyecektir.İşte Allah kuran’da bize kendini anlattığı şekilde bir Allah’a inanmıyor kendi hayalinden çıkardığı toplumun uydurduğu bir Allah’a inanıyorsa o kişi müşrikçe bir Allah’a inanıyor demektir.Kimisi diyorki benim inandığım Allah yirminci asırda işte kısas el kesme vs.yoktur. kısas diye çağdışı bir şey emretmez diyor.Buda kendi kafasından bir Allah çıkarmış buda kendi Allah’ına inanıyor.Kimide ben Kur’anı baştan aşağı okudum örtünmeye dair bir ayet bulamadım, buda örtünmeyi emretmeyen bir Allah’a inanıyor.İşte kardeşlerim biz kendi kafamızda biçimlendirdiğimiz hayellediğimiz Allah’a inanmayacağız da Allah kendini Kur’an’ı kerimde nasıl tanıttı ise o şekilde bir Allah’a inanacağız ki gerçek manada Müslüman olabilelim .Evet islamda Allah inancı çok önemlidir.Eğer kişi Kur’andaki Allah’ı tanımıyorsa yani Allah’ın vasıflarını Allah’ın özelliklerini tanımıyorsa Allah’ın sıfatlarını tanımıyorsa nasıl bir Allah’a inandığının farkında değilse o kişi o Allah adına bir takım emirleri yerine getiremeyecek bir takım kötülüklerdende yakasını kurtaramayacak demektir.İslamda Allah inancı çok çok önemlidir.

Evet buraya kadardan şunu anlamalıyız birinci olamadan ikinci olmaz ikinci olmadan üçüncü olmaz bu bir metoddur islamın anlaşılmasında, tebliğinde.Yani önce kelime-i tevhidi anlamak ve anlatmak zorundayız.İşe önce Allah’ı tanıyıp tanıtmaktan başlamalıyız kelime-i tevhidi anlayamadıysak yada anlatamadıysak , namazdan başlayamayız zekattan başlayamayız oruçtan tesettürden zinadan kumardan faizden başlayamayız.Çünki gerçek manada Allah’a inanamıyorsak bütün bunları yapamayacağız demektir.
Allah hakkı ile anlamayı,Kur’an’da anlattığı biçimde iman etmeyi ibadetleri hakkı ile yapmayı cümle Müslüman kardeşlerimize nasip ve mukadder eylesin Allah hepimizden razı olsun inşaAllah.
Selametle
Elhamdülillah
 

Birnur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Haz 2006
Mesajlar
1,099
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Konum
İsTaNBuL
Allah hakkı ile anlamayı,Kur’an’da anlattığı biçimde iman etmeyi ibadetleri hakkı ile yapmayı cümle Müslüman kardeşlerimize nasip ve mukadder eylesin Allah hepimizden razı olsun inşaAllah.

Amin..Allah razı olsun..Çok dikkatle okudum..


 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Allah hakkı ile anlamayı,Kur’an’da anlattığı biçimde iman etmeyi ibadetleri hakkı ile yapmayı cümle Müslüman kardeşlerimize nasip ve mukadder eylesin Allah hepimizden razı olsun inşaAllah.

Amin..Allah razı olsun..Çok dikkatle okudum..


Selamün Aleyküm
Cümlemizden inşaAllah
Selametle
 

hacımusa

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Ağu 2008
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
ey müslüman kardeşlerim iki gündür bu siteyi okuyorum ve taşlar yerine oturnaya başladı yenice sizler ve sizin gibilerden allah razı olsun
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
selamünaleyküm kardeşim.idrak edebilmek duası ve ümidi ile.selametle kalınız.
 

Kaan Erdem

Yönetici
Katılım
9 Ara 2006
Mesajlar
11,197
Tepki puanı
230
Puanları
63
nasiplenmeye vesile olmak adına güncellemedir.
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,244
Tepki puanı
3,614
Puanları
163
Yaş
46
Devamıdır...

Muhterem kardeşlerim, bu öyle bir muazzam bir alışveriştirki bakın şöyle bir misalle arzedeyim, benim 1 liram var birisine diyorumki al ben bu bir lirayı sana hibe ettim cıkarıyorum cebımden 1 lirayı hibe ediyorum artık benden cıktı para bu ınsanın hukmune gectı.tasarruf hakkı ona aıttır artık istedği yerde harcayabilir.On dakika sonra diyorumki kardeş ben sana 1 lira vermiştimya onu bana satarmısın? kaça? 1 milyar liraya Allah Allah yaw zaten benim o para, az evvel verdiğim paramı ondan cok daha kıymetli bir bedelle ondan satın almaya kalkıyorum.İşte Allah'ta bizlerle böyle bir alış veriş yapıyor

Kardeşlerim.zaten bizlerdeki mal ve can Allah'ındır.Onları bize Allah verdi bakın bize verdiği şeyi ondan çok daha kıymetli birşeyle satın almaya kalkıyor Allah-ü teala cennet bedeli ile.
Evet arkadaşlar biz kelime-i tevhid ile istesekte istemesekte kendimizi Allah’a sattık irademizi Alllah’a sattık.Örnekler bira fazlalaştı ama daha iyi anlayacağız inşaAllah. Bakın irademizi Allah’a satmanın manasını şöyle açıklayayım.Eger bir kominist toplumda değilseniz yani düşünce hürriyetine sahipseniz yani sabahleyin kalktığınız zaman, bir çok şeyi yapma hürriyetine sahipsiniz demektir.Mesela kalktınız sabahleyin, namaz kılabilirsiniz, kur’an okuyabilirsiniz, zikir yapabilirsiniz, müzik dinleyebilirsiniz içki içebilirsiniz yani eğer hürseniz bunları yapma hürriyetine sahipsiniz demektir.Amma Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah dediyseniz bu şu demektir ki yarabbi ben her ne kadar bunları yapma hürriyetine sahip isemde ben bu irademden bu hürriyetimden vazgeçtim ,bunlardan sen benim için hangisini seçtiysen ben onu yapacağım, işte Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demenin manası budur.Yani Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah kelimesi ile biz kendi irademizden kendi hürriyetimizden vazgeçtiğimizin göstergesidir.O halde arkadaşlar satılan bir şey birdaha başkasına satılmaz.Eğer biz irademizi Allah’a satıysak artık bu göz bu kulak bu eller bizim değildir biz artık sahibinin musaade etmediği şeyleri yapamayız demektir.

Evet işte bu şatış meseleside Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demektir.
Evet bu şekilde davranmayacaksak mantımız keyfimiz doğrultusunda hareket edeceksek o zaman bu kelimeyi başta söylemeseydik bu yükün altına girmeseydik.Birde şunu söyleyeyim kişi malını canını ve iradesini tüm azalarını Allah’a sattıktan sonra onu bir başkasına satması ğerçekten çok korkunç bir harekettir.Bir malı birine satan adam onu bir başkasına satmaya kalksa dünyada bile bu olaya bir mahkeme açılır.Evet artık satışı yaptıktan sonra bide başka insanlara başka tağutlara, zamanımızı onun istediği doğrultuda kullanmayıp, başkasına satmaya kalkarsak işte bu korkunç bir günahtır.

Evet, Allah bize kuran’da kendisini bize nasıl tarif etmişse bizde onu öyle tanımamız gerekiyor demektir.Allah bizi kendimize 100 birimle tanıttı ise biz 99 birimle inandıysak o zaman biz müşrikçe inanmışız demektir.Mesela hukuk konusunda Allah’a inanmıyoruz hukuğumuzu kendimiz düzenliyoruz o konuda Allah ne dedi bakmıyoruz, neden Allah okonuda cahildir o konuda bir şey bilmez mi diyoruz acaba.Malesef çoğumuz öyle bir Allah’a inanıyoruzki ne karışır Allah cahildir bilmezki diyoruz sanki hayatımızda.Biz çoğumuz öyle bir Allah’a inanıyoruzki sanki cebimizde ki paraya düğün derneğimize eğitimimize hukuğumuza söylediklerimize dinlediklerimize Allah’ı karıştırmıyormuyuz acaba yoksa Allah bu konuda bir şey bilez mi diyoruz.Peki neyi dinliyoruz töreleri büyükleri atalarımı dinliyoruz modayımı dilmiyoruz şarkıları mı dinliyoruz.Ne işi var canım Allahın düğünde dernekte eğitimimizde hukuğumuzda, bir çoğumuz bu gün böyle demiyormuyuz soruyorum sizlere
İşte şimdi toplumumuz böyle bir Allah’a inanıyor ama kur’anda böyle bi Allah’ yokki .bakın böyle bir şekilde Allah’a inanan kişi aristonun Allah’a inandığı gibi inanır.Evet aristo Allah’a inanıyormuş peki nasıl bir Allah’a, Benim inandığım Allah yer yüzünü yarattı, (buraya kadar doğru bizde öyle inanıyoruz).Ondan sonra zırvalıyor ve diyorki Allah yarattıktan sonra dönüp dünyaya bir baktı ve beğenmedi çok bayağı bulduda onunla ilgilenmekten haya etti dünya işini bize bıraktı.
Evet hiristiyanlık dünyası gibi inanmıyormu toplum artık sadece kilisenin içine karışan bir Allah var hiristiyanlıkta duvarlara asılmış bir Allah, yazık değimli kiliseden çıkamıyor .Kiliseden çıkarken arka arka çıkarlar neden kilisede Allah varya dışarıda Allah yokya çıkana kadar arkasını dönmüyor adam.

Nerdeyse artık bizim toplumumuzda böyle hale gelmiyormu.Adam camide Allah’ın farkında fakat çıktıktan sonrayok.Camiye hapsedilmiş bir Allah var artık hayatımızda haytımıza karıştırmıyoruz dimi Allah’ı ibadette Allah var ama diğer işlerimizde, toplum anane moda var öyle değilmi. Ebu cehilde bir Allah’a inanıyordu ve söyle tarif ediyordu inandığı Allah’ı yeryüzünde de putlara ibadete karışmayacak kadar uyuşuk bir Allah düşlemişti işlerini putlara dağıtmıştı.Biz putlara bizi büyük Allah’a bizi yaklaştırsın diye ibadet yapıyoruz diyordu.Bakın Allah’a inanıyordu ama yer yüzünde başka tağutlara hizmeti meşru görüyorlardı.Halbuki öyle bir Allah yok Yani Allah bizden ebu cehil gibi aristonun inandığı gibi inanmamızı istemiyor.Allah açık bir şekilde bir ayetinde şöyle buyuruyor.’’o Alah hükmünde ortağa ihtiyacı yoktur’’Yani hem Allah’a kulluk yapalım hem de başka tağutlara kulluk yapalım, Allah’ın buna asla rızası yoktur.
Demek ki insan Allah’tan başka rablara tağutlara kulluk yaptığı zaman insan şirke düşmüş olur. Allah bizden böyle bir kulluğu kabul etmeyecektir.İşte Allah kuran’da bize kendini anlattığı şekilde bir Allah’a inanmıyor kendi hayalinden çıkardığı toplumun uydurduğu bir Allah’a inanıyorsa o kişi müşrikçe bir Allah’a inanıyor demektir.Kimisi diyorki benim inandığım Allah yirminci asırda işte kısas el kesme vs.yoktur. kısas diye çağdışı bir şey emretmez diyor.Buda kendi kafasından bir Allah çıkarmış buda kendi Allah’ına inanıyor.Kimide ben Kur’anı baştan aşağı okudum örtünmeye dair bir ayet bulamadım, buda örtünmeyi emretmeyen bir Allah’a inanıyor.İşte kardeşlerim biz kendi kafamızda biçimlendirdiğimiz hayellediğimiz Allah’a inanmayacağız da Allah kendini Kur’an’ı kerimde nasıl tanıttı ise o şekilde bir Allah’a inanacağız ki gerçek manada Müslüman olabilelim .Evet islamda Allah inancı çok önemlidir.Eğer kişi Kur’andaki Allah’ı tanımıyorsa yani Allah’ın vasıflarını Allah’ın özelliklerini tanımıyorsa Allah’ın sıfatlarını tanımıyorsa nasıl bir Allah’a inandığının farkında değilse o kişi o Allah adına bir takım emirleri yerine getiremeyecek bir takım kötülüklerdende yakasını kurtaramayacak demektir.İslamda Allah inancı çok çok önemlidir.

Evet buraya kadardan şunu anlamalıyız birinci olamadan ikinci olmaz ikinci olmadan üçüncü olmaz bu bir metoddur islamın anlaşılmasında, tebliğinde.Yani önce kelime-i tevhidi anlamak ve anlatmak zorundayız.İşe önce Allah’ı tanıyıp tanıtmaktan başlamalıyız kelime-i tevhidi anlayamadıysak yada anlatamadıysak , namazdan başlayamayız zekattan başlayamayız oruçtan tesettürden zinadan kumardan faizden başlayamayız.Çünki gerçek manada Allah’a inanamıyorsak bütün bunları yapamayacağız demektir.
Allah hakkı ile anlamayı,Kur’an’da anlattığı biçimde iman etmeyi ibadetleri hakkı ile yapmayı cümle Müslüman kardeşlerimize nasip ve mukadder eylesin Allah hepimizden razı olsun inşaAllah.
Selametle
Elhamdülillah
amin kardeşim amin.Rabbim sevabınıza yazsın inşallah.Allaha emanet olunuz.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt