H
hado77
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
ALLAH(cc) habibi halili olmak ve bunun kelamullah ölçütleri içinde kabul edilebilirliği ve ievi anlayışlı kelam bakımından hz. isa(AS) ın zuhuru.
ALLAH(cc) alemlerin rabbidir ve kimse ona kul olarak gelmekten başka ali bir vasıta ile yaklaşmamıştır. ALLAH(cc) veli olarak addettiği kullar dinin yayılmasına yardımcı olan ve ALLAH(cc) ile beraber bulunan kullardır ve mazhar oldukları iltifatlar sayesinde onun dostu değil kullarıdırlar.
bu hususta söylenecek söz ALLAH(cc) ile dost olunmaz habiblik ilişkisi kurulmaz bu hususlar dinin isevileşmesinin ve kelamda olmayan vasıfların kişilere verilmesine işarettir. efendimiz(SAS) habibliği ALLAH(cc) göre değil kullara göredir. hz. ibrahim(AS) halilliği de öyle. bizm en büyük yanlış anlamalarımızdan bir olan ALLAH(cc) dostlarından bir dost olmak tabiri evliyalığa oda dine yardıma o da vazife olarak herkese verilmiştir.
ahir zaman ifadesi olarak ALLAH(cc) yere inen ve insanlar arasına karışan ifade tarzları ile söylemlerin çoğalması isevi anlayışa ve onun ifade tarzlarına yakındır ve kıyamet öncesi inen zat HZ.İSA(as) kendisi veya daha anlamlı ifadesiyle isevi anlayış tarzı olacaktır. bu yaygın bir durum olmak bakımından yaşam tarzımızın tamamına şamil olmakla aslında hz. isa(AS) BU BAĞLAMDA SAPIK İTİKAT OLARAK ZUHUR ETMİŞTİR DENEBİLİR. bu itikatın sağlamlığı ile hz. isa(AS) kendisi itikadın sünnet çerçevesine çıkarılması ile efendimiz(SAS) in ahlakı ön plana çıkar.
bu yaklaşım tarzları içinde kul olarak insanın değer olarak yücelme halleri ile ALLAH(cc) kullara ait vasıflarla teçhiz hallerinin artması isevi yani sapık itikadın sonucudur.
ALLAH(cc) RABDİR VE BİZE SİZLER BİZE KULLUK İÇİN YARATILDINIZ DER. ŞAYET ULLUK YAPMAZSA ONU ŞEYTANLARI İLE YOLDAN ÇIKARIrız dediği güruha müslüman müslümanı düşmana teslim etmeyeceğinden şeytanın eline vermez imtihani hal olarak kelamullahın bir ifadesi ile hz. cibril(AS) eline verir. o o kişiye şeytanın edemeyeceğini eder ve hak olanı dahi anlamayan kişi yanındakini şeytan zanneder. ALLAH(cc) kitabını okurken sünnet ve hadis eksenli anlamak dediğimiz husus vardır ki bu hususa dikkat edilmez de ifade aynen yaşatılırsa kişiye ALLAH(cc) muhafaz buyursun alem tam anlamıyla eytan olur ve içinden kimse çıkamaz.
bu ayetlerin derinliğini ALLAH(cc) bilir korkutulan hal şeytanı şeytandan melek aracılığı ile korkutulmasıdır. kişi şeytandan murat kendi ameliyle karşılaştırılır ve yoldan çıkaraılmaz kulluğun meleki yani kulun kul olmayı kabul etmeyerek iddia ettiği boyut gösterilir. bunu bir melek yapar o haşa şeytan falan da değildir.
manen ALLAH(cc) emrine uymayıp ısrar eden kişi isevidir ve ALLAH(cc) mukarrebi gibi davranır ve ceza nevinden mkarreblerle tanıştırılır havası alınıp uygun yerde saklanır.
asıl isevilik ALLAH(cc) iftira hali budur. hz. isa(AS) isevi anlayışıyla zuhuru ibadeti kulluğu terkettiği halde azahiri olarak iyi hal süren kişilerin halidir. o kişiler meleği alanın imtihanına tabidir. dikkat edilmezse bu melekler o kişiyi amelini ALLAH(cc) arz etmezden evvel yoldan çıkmış bir halde de bırakabilirler. ancak korumaları esastır ve bunu yaparlar. onlara verilen vazife cehennemden içeri bir kul bile girerse isyankar doğru söylemiş olur o yüzden o kapıyı kapatmaktır. esasen başarsalarda ALLAH(cc) bir hikmrtine binaen o kapı aralık durur. işin esası ALLAH(cc) ten başka ilah yokturu birlemektir.
kelam eksenli habib ve halil ilşkisi sonradan türetilen bir ilişki olup meal kısmı artışmalı olan bir husus. bu şundan önemli insanlar dinin rükünleri hususnda şaşırmaya ve absürdleşmeye başladılar. ALLAH(cc) ile olan ilişkilerini konumlayamıyor resulüne(AS) VE diğer zatlara gerek ehline gerekse diğer peygamber(AS) lara değer vericez diye hamili yakınımdır kartını değişik bir tarzda çıkarmaya çalışıyorlar.
bu nedenle ALLAH(cc) Kesinlikle dost arkadaş sevgili olarak ilşkilendirilmemeli ve ona rab nazarı ile bakılmalı ve ibadet eksenli adavranılmalı. bu hususta bir şey konuşulmasından ziyade ibadet ve hal evla olmakla biz zaten ulularla akrabalık ilşkimiz varmış gibi davranıyoruz. ve manen dalga geçer gibi bize bi şey olmayacak o bizi korur gibi sapkın isevi taraza girebiliyoruz. bu yüzden ALLAH(cc) E karşı saygı ve edebi kulluk şuuru ile yapmalı ve o bu dünyada ihlas eksenli kular edinmiştir. meal olarak hristiyanlığı öğretmeye çalışan arapça ilah dediği halde ve esmada olmadığın bile bile tanrı lafzı kulanan bir meal anlayışının olduğu ülkede sevgilis halili ifadelerine anlatmak istediğini anlatır tarzda anlamak lazım isevi anlayıştan uzak durulmalı. yoksa baba oğul kutsal ruh gibi saçmalamaların içine girme durumu söz konusu olur o da zaten sapkın isevi anlayışının zuhurudur.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
ALLAH(cc) habibi halili olmak ve bunun kelamullah ölçütleri içinde kabul edilebilirliği ve ievi anlayışlı kelam bakımından hz. isa(AS) ın zuhuru.
ALLAH(cc) alemlerin rabbidir ve kimse ona kul olarak gelmekten başka ali bir vasıta ile yaklaşmamıştır. ALLAH(cc) veli olarak addettiği kullar dinin yayılmasına yardımcı olan ve ALLAH(cc) ile beraber bulunan kullardır ve mazhar oldukları iltifatlar sayesinde onun dostu değil kullarıdırlar.
bu hususta söylenecek söz ALLAH(cc) ile dost olunmaz habiblik ilişkisi kurulmaz bu hususlar dinin isevileşmesinin ve kelamda olmayan vasıfların kişilere verilmesine işarettir. efendimiz(SAS) habibliği ALLAH(cc) göre değil kullara göredir. hz. ibrahim(AS) halilliği de öyle. bizm en büyük yanlış anlamalarımızdan bir olan ALLAH(cc) dostlarından bir dost olmak tabiri evliyalığa oda dine yardıma o da vazife olarak herkese verilmiştir.
ahir zaman ifadesi olarak ALLAH(cc) yere inen ve insanlar arasına karışan ifade tarzları ile söylemlerin çoğalması isevi anlayışa ve onun ifade tarzlarına yakındır ve kıyamet öncesi inen zat HZ.İSA(as) kendisi veya daha anlamlı ifadesiyle isevi anlayış tarzı olacaktır. bu yaygın bir durum olmak bakımından yaşam tarzımızın tamamına şamil olmakla aslında hz. isa(AS) BU BAĞLAMDA SAPIK İTİKAT OLARAK ZUHUR ETMİŞTİR DENEBİLİR. bu itikatın sağlamlığı ile hz. isa(AS) kendisi itikadın sünnet çerçevesine çıkarılması ile efendimiz(SAS) in ahlakı ön plana çıkar.
bu yaklaşım tarzları içinde kul olarak insanın değer olarak yücelme halleri ile ALLAH(cc) kullara ait vasıflarla teçhiz hallerinin artması isevi yani sapık itikadın sonucudur.
ALLAH(cc) RABDİR VE BİZE SİZLER BİZE KULLUK İÇİN YARATILDINIZ DER. ŞAYET ULLUK YAPMAZSA ONU ŞEYTANLARI İLE YOLDAN ÇIKARIrız dediği güruha müslüman müslümanı düşmana teslim etmeyeceğinden şeytanın eline vermez imtihani hal olarak kelamullahın bir ifadesi ile hz. cibril(AS) eline verir. o o kişiye şeytanın edemeyeceğini eder ve hak olanı dahi anlamayan kişi yanındakini şeytan zanneder. ALLAH(cc) kitabını okurken sünnet ve hadis eksenli anlamak dediğimiz husus vardır ki bu hususa dikkat edilmez de ifade aynen yaşatılırsa kişiye ALLAH(cc) muhafaz buyursun alem tam anlamıyla eytan olur ve içinden kimse çıkamaz.
bu ayetlerin derinliğini ALLAH(cc) bilir korkutulan hal şeytanı şeytandan melek aracılığı ile korkutulmasıdır. kişi şeytandan murat kendi ameliyle karşılaştırılır ve yoldan çıkaraılmaz kulluğun meleki yani kulun kul olmayı kabul etmeyerek iddia ettiği boyut gösterilir. bunu bir melek yapar o haşa şeytan falan da değildir.
manen ALLAH(cc) emrine uymayıp ısrar eden kişi isevidir ve ALLAH(cc) mukarrebi gibi davranır ve ceza nevinden mkarreblerle tanıştırılır havası alınıp uygun yerde saklanır.
asıl isevilik ALLAH(cc) iftira hali budur. hz. isa(AS) isevi anlayışıyla zuhuru ibadeti kulluğu terkettiği halde azahiri olarak iyi hal süren kişilerin halidir. o kişiler meleği alanın imtihanına tabidir. dikkat edilmezse bu melekler o kişiyi amelini ALLAH(cc) arz etmezden evvel yoldan çıkmış bir halde de bırakabilirler. ancak korumaları esastır ve bunu yaparlar. onlara verilen vazife cehennemden içeri bir kul bile girerse isyankar doğru söylemiş olur o yüzden o kapıyı kapatmaktır. esasen başarsalarda ALLAH(cc) bir hikmrtine binaen o kapı aralık durur. işin esası ALLAH(cc) ten başka ilah yokturu birlemektir.
kelam eksenli habib ve halil ilşkisi sonradan türetilen bir ilişki olup meal kısmı artışmalı olan bir husus. bu şundan önemli insanlar dinin rükünleri hususnda şaşırmaya ve absürdleşmeye başladılar. ALLAH(cc) ile olan ilişkilerini konumlayamıyor resulüne(AS) VE diğer zatlara gerek ehline gerekse diğer peygamber(AS) lara değer vericez diye hamili yakınımdır kartını değişik bir tarzda çıkarmaya çalışıyorlar.
bu nedenle ALLAH(cc) Kesinlikle dost arkadaş sevgili olarak ilşkilendirilmemeli ve ona rab nazarı ile bakılmalı ve ibadet eksenli adavranılmalı. bu hususta bir şey konuşulmasından ziyade ibadet ve hal evla olmakla biz zaten ulularla akrabalık ilşkimiz varmış gibi davranıyoruz. ve manen dalga geçer gibi bize bi şey olmayacak o bizi korur gibi sapkın isevi taraza girebiliyoruz. bu yüzden ALLAH(cc) E karşı saygı ve edebi kulluk şuuru ile yapmalı ve o bu dünyada ihlas eksenli kular edinmiştir. meal olarak hristiyanlığı öğretmeye çalışan arapça ilah dediği halde ve esmada olmadığın bile bile tanrı lafzı kulanan bir meal anlayışının olduğu ülkede sevgilis halili ifadelerine anlatmak istediğini anlatır tarzda anlamak lazım isevi anlayıştan uzak durulmalı. yoksa baba oğul kutsal ruh gibi saçmalamaların içine girme durumu söz konusu olur o da zaten sapkın isevi anlayışının zuhurudur.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.