ilayda genç
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 17 Mar 2008
- Mesajlar
- 7
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 28
selamun aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü.
soru;
kasten ve bilerek geçirilmiş namazların kazası olur mu?
Seyyid Abdülkadir-i Geylani rahmetullahi aleyh diyor ki:
Üzerine farz olan bir vakit namazı terketmiş yani hiç kılmamış ise, yahud erkan ve şartlarına uygun yapmamışsa, mesela abdestsiz, niyyetsiz namaz kılmışsa ..., o kimse büluğ zamanından tevbesine kadar, [terketmiş veya] bu şekilde kılmış olduğu namazların hepsini kaza eder. Önce farzların kazasıyla meşgul olur. (Gunyetü't-Talibin, s.182)
Önce farzların kazasıyla meşgul olur. Vakit namazının zamanı darlaşınca kazadan sonra vaktin namazını kılar. Sonra yine bu şekilde sonuna kadar kaçırdığı namazları kaza ile meşgul olur. Çünkü Hanbeli mezhebinde namazların kazasında tertip vacibdir.
Bir zaman imanı kuvvetlenip namaz ve orucunu güzel yapmış, necasetten ve dinde haram olan şeylerden sakınmış, başka zaman, şakiliği kuvvetli olup, şeytan kendisini günah ve hataya düşürüp, namazında noksan, şart, erkan ve vaciblerinde gevşeklik ve kusur meydana gelerek, bazısını işlemiş, bazısını terketmiş, yahud bir gün kılmış, bir gün terk etmiş, yahud bir günde farz olan beş vakit namazdan bir veya ikisini kılmış,diğerlerini terketmiş olursa, bu durumda o kimse araştırmalı, hesab etmeli, layıkıyla düşünmelidir. Bildirilen farzlardan şeriata uygun yaptıklarını yakinen bildiklerini kaza etmeyip, diğerlerini kaza etmelidir. Eğer kendi kendine düşünür, azimet yolunu seçer de hepsini kaza ederse, ihtiyatı gözetmiş olur. Kendine iyilik etmiş olur. Onun bu şekilde kazası, ALLAHü tealanın diğer emirlerinde meydana gelen kusurlarına, kıyamet günü kefaret olur. Tevbe, İslam ve sünnet üzere vefat ederse, Cennette derece kazanmasına sebeb olur.
Gunyetü't-Talibin, s.182-183.
selamun aleyküm.
soru;
kasten ve bilerek geçirilmiş namazların kazası olur mu?
Seyyid Abdülkadir-i Geylani rahmetullahi aleyh diyor ki:
Üzerine farz olan bir vakit namazı terketmiş yani hiç kılmamış ise, yahud erkan ve şartlarına uygun yapmamışsa, mesela abdestsiz, niyyetsiz namaz kılmışsa ..., o kimse büluğ zamanından tevbesine kadar, [terketmiş veya] bu şekilde kılmış olduğu namazların hepsini kaza eder. Önce farzların kazasıyla meşgul olur. (Gunyetü't-Talibin, s.182)
Önce farzların kazasıyla meşgul olur. Vakit namazının zamanı darlaşınca kazadan sonra vaktin namazını kılar. Sonra yine bu şekilde sonuna kadar kaçırdığı namazları kaza ile meşgul olur. Çünkü Hanbeli mezhebinde namazların kazasında tertip vacibdir.
Bir zaman imanı kuvvetlenip namaz ve orucunu güzel yapmış, necasetten ve dinde haram olan şeylerden sakınmış, başka zaman, şakiliği kuvvetli olup, şeytan kendisini günah ve hataya düşürüp, namazında noksan, şart, erkan ve vaciblerinde gevşeklik ve kusur meydana gelerek, bazısını işlemiş, bazısını terketmiş, yahud bir gün kılmış, bir gün terk etmiş, yahud bir günde farz olan beş vakit namazdan bir veya ikisini kılmış,diğerlerini terketmiş olursa, bu durumda o kimse araştırmalı, hesab etmeli, layıkıyla düşünmelidir. Bildirilen farzlardan şeriata uygun yaptıklarını yakinen bildiklerini kaza etmeyip, diğerlerini kaza etmelidir. Eğer kendi kendine düşünür, azimet yolunu seçer de hepsini kaza ederse, ihtiyatı gözetmiş olur. Kendine iyilik etmiş olur. Onun bu şekilde kazası, ALLAHü tealanın diğer emirlerinde meydana gelen kusurlarına, kıyamet günü kefaret olur. Tevbe, İslam ve sünnet üzere vefat ederse, Cennette derece kazanmasına sebeb olur.
Gunyetü't-Talibin, s.182-183.
selamun aleyküm.