Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

KAİNATIN YARATILIŞI (1 Kullanıcı)

cemil cemil

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
304
Tepki puanı
0
Puanları
0
KAİNATIN YARATILIŞI









KAİNATIN YARATILIŞI



Hz Muhammed (sav) soruldu . yaratıklar yaratılmadan evvel Rabbimiz neredeydi? Resulullah üstü ve altı hava olan amadaydı buyurdu.

Bir şeyin vechi onun zat ve hakikatidir. Kuviyet zatın aynıdır. Peygamberimiz her şeyden önce Allah vardı onunla birlikte kimse yoktu buyurdu.

Ruyet basar ile müşehadedir. Allah’ın görülmesi haktır. Hz peygamber Allah’ı en iyi bilen kişidir. Fakat Allah kendini ondan daha iyi bilir. Sıfatlar Allah değildir. Ondan başka şeylerde değildir.

Allah mahlukatı yaratmadan evvel ************** ilk zahir olduğu yer burasıydı. Bu ama nur ile renklenince meleklerin sureti açıldı. Bunlar tabii cisimle r aleminin üstündedir. Allah melekleri yaratınca Cemil ismiyle onlara tecelli etti. Allah diğer alemleri yaratmak isteyince bu mekleklerden bir tanesini görevlendirdi. Melekler arasında zahir olan meleğe akıl ve kalem verildi. Bu akıldan başka bir mevcut meydana getirildi. Ona levhi mahfuz denildi. Kıyamete kadar olacak her şeyi lehv üzerine tevdi ve te********* etmesini kaleme emretti. Lehv Allah’ın yaratmak istediği ilk ilim tabiat ilmi yazıldı. Tabiat nefsin altındadır. Bütün bunlar halis nur alemindeydi. Sonra Allah nurun karşılığında özzulmeti yarattı.***** bu mutlak vucudun karşısında mutlak alem mesabesindedir. Zulmeti yaratınca tabiatın kabiliyeti ölçüsünde onun üzerine zatı feyz ile nur feyz etti. Bundan da bir cisim ortaya çıktı ki ona da arş denir . arş üzerine Rahman istiva etti.************* bu nurdan melekeler yaratıldı. Alla sonra kürsiyi arşın içinde yarattı. Orada da onun tabiatı cinsinden melekler yarattı.. Sonra kürsin içinde felekleri birbiri içinde olarak ( yörüngeleri ) yarattı. Her felek içinde alem yaratarak onlara resuller ismi verdi. Bu felekleri de yıldızlar ile süsledi. Her gökte feleğin işini vahyederek *********** nesnelerin yaratılmasına kadar devam etti. Bu nuri ve unsuri suretler kemale erdirilince onlar için ayrıca tecelli etti ve tecelliden de suretleri ve ruhları tekevvün etti..... Ateş küresi , hava , toprak küresi sonra madenler bitkiler , hayvanlar , yer melekleri ve sonra cinler sonrada beşer yaratıldı.

Ama alemin cevheriydi. O alemin suretlerini , ruhlarını ve bütün tabiatlarını kabul etmiştir. Allah’ın ilk yarattığı şey akıldır. Sonra lehv yaratıldı. Kaleme dedi ki “Yaz’’. Kalem ne yazayım dedi. “sen yaz ben sana dikta ederim “dedi Allah cc. Böylece kalem Allah’ın dikta ettiği şeyi kıyamet gününe kadar yaratacağı yaratıklardan bahseden hususlar lehv üzerine yazıldı. Lehv ve kalem arasında akd edilmiş muvazi nikah ve hissi görülen bir eser var idi. Allah nefsin vucudu için şarttır. Hayatta ilmin vucudu için şarttır. Kalem (=akıl ), lehv (= ruh)dur. Ruhun iki sıfatı vardır. İlim sıfatı ve amel sıfatı . dört büyük melek alemde yaratılmış ve yaratılacak şeylerin valileri gibidir. Alemde olacak her şeyin ilmi bu dört meleğe verilmiştir. Allah’ın açtığı ilk şekil küre şeklindedir. Sonra Allah icat ve hulk konusunda sanatın**********oldu. Bütün yarattıklarını bu melekler için bir memleket yaptı. Cansızlar, bitkiler ve canlılar çeşidinden şeylerin yaratılması dünya senelerinden 71.000 senede son buldu. Sonra hz Adem ( as ) yaratıldı. Bütün bu yaratılmalar Hz. Muhammed Mustafa ( sav ) hurmetine olmuştur.

ARŞ : Cisimler alemin kuşatıcılarıdır. Cisimler alemin sonudur. Cisimlerin ihata bakımından en büyüğü olup Arap lugatında mülk, saltanat, irade kast olunur. Arş Allah’ın gölgesi olup onun iki imamı zahir ve batın’dır..

KÜRSİ : Arşın boşluğundadır. Çöldeki bir halka gibi gökler ve yeryüzü kürsinin boşluğundadır. Emr ve nehy alemidir. Arş ilahi ( mukayyet ) isimlerin mustevasıdır. Ve misallerin sureti orada zahir olmuştur.

CAN: Can cinlerin atasıdır. hava ve ateşten yaratılmıştır. Su ve toprak yoğrularak çamur haline getirildi. Ateş hava ile ******** edilerek munic oldu. Bu manicden canın sureti yaratıldı. Cinlerden itaatli ve asi olanı vardır. Melekler suretlerden teşekkül etmiştir. Allah onları görmememizi sağlamıştır. Dilerse bazı kullarına gösterir. Can soyunda çoğalma ve zürriyet meydana getirirler. Can Hz. Adem’den 60.000 sene önce yaratılmıştır. Gökler yumaklar gibidir. Dünya ise bu yumakların iç boşluğundadır. Önce dünya sonra ahiret yaratıldı. Allah güneşi yaratınca gündüz ve gecenin toplamı olan günü yarattı. Bunlar bilinen günlerdir. Allah sema ve arzı altı günde yarattı 7. Sure 54. Ayet. Arş ve kürsi ayette geçmiyor. Aşağılardaki alemse tabiat alemidir. Daha aşağıda başka alem yoktur.

Sahih olan bir hadiste Allah melekleri nurdan, cinleri ise nardan yaratmıştır. Canların gıdası tabi cisimlerin rahiyalarından çıkardığı , taşıdığı şeylerdir. Melekler böyle değildir. Can berzah alemidir. Melekler nurlar içinde nefyedilmiş (üflenmiş ) işlenmiştir. Mürekkep nesnelerde ki hayatın sebebi ilahi nefestir. Melekler nur heykeller içinde Allah’ın yarattığı ruhlardır. Cinlerden bazıları başkalarının kalbine iyilik ihsan ederler. Kabil şeytanın kaderi ilk isyan noktasında aynıdır.
 

cemil cemil

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
304
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: KAİNATIN YARATILIŞI

cemil cemil yazdı:
KAİNATIN YARATILIŞI









KAİNATIN YARATILIŞI



Hz Muhammed (sav) soruldu . yaratıklar yaratılmadan evvel Rabbimiz neredeydi? Resulullah üstü ve altı hava olan amadaydı buyurdu.

Bir şeyin vechi onun zat ve hakikatidir. Kuviyet zatın aynıdır. Peygamberimiz her şeyden önce Allah vardı onunla birlikte kimse yoktu buyurdu.

Ruyet basar ile müşehadedir. Allah’ın görülmesi haktır. Hz peygamber Allah’ı en iyi bilen kişidir. Fakat Allah kendini ondan daha iyi bilir. Sıfatlar Allah değildir. Ondan başka şeylerde değildir.

Allah mahlukatı yaratmadan evvel ************** ilk zahir olduğu yer burasıydı. Bu ama nur ile renklenince meleklerin sureti açıldı. Bunlar tabii cisimle r aleminin üstündedir. Allah melekleri yaratınca Cemil ismiyle onlara tecelli etti. Allah diğer alemleri yaratmak isteyince bu mekleklerden bir tanesini görevlendirdi. Melekler arasında zahir olan meleğe akıl ve kalem verildi. Bu akıldan başka bir mevcut meydana getirildi. Ona levhi mahfuz denildi. Kıyamete kadar olacak her şeyi lehv üzerine tevdi ve te********* etmesini kaleme emretti. Lehv Allah’ın yaratmak istediği ilk ilim tabiat ilmi yazıldı. Tabiat nefsin altındadır. Bütün bunlar halis nur alemindeydi. Sonra Allah nurun karşılığında özzulmeti yarattı.***** bu mutlak vucudun karşısında mutlak alem mesabesindedir. Zulmeti yaratınca tabiatın kabiliyeti ölçüsünde onun üzerine zatı feyz ile nur feyz etti. Bundan da bir cisim ortaya çıktı ki ona da arş denir . arş üzerine Rahman istiva etti.************* bu nurdan melekeler yaratıldı. Alla sonra kürsiyi arşın içinde yarattı. Orada da onun tabiatı cinsinden melekler yarattı.. Sonra kürsin içinde felekleri birbiri içinde olarak ( yörüngeleri ) yarattı. Her felek içinde alem yaratarak onlara resuller ismi verdi. Bu felekleri de yıldızlar ile süsledi. Her gökte feleğin işini vahyederek *********** nesnelerin yaratılmasına kadar devam etti. Bu nuri ve unsuri suretler kemale erdirilince onlar için ayrıca tecelli etti ve tecelliden de suretleri ve ruhları tekevvün etti..... Ateş küresi , hava , toprak küresi sonra madenler bitkiler , hayvanlar , yer melekleri ve sonra cinler sonrada beşer yaratıldı.

Ama alemin cevheriydi. O alemin suretlerini , ruhlarını ve bütün tabiatlarını kabul etmiştir. Allah’ın ilk yarattığı şey akıldır. Sonra lehv yaratıldı. Kaleme dedi ki “Yaz’’. Kalem ne yazayım dedi. “sen yaz ben sana dikta ederim “dedi Allah cc. Böylece kalem Allah’ın dikta ettiği şeyi kıyamet gününe kadar yaratacağı yaratıklardan bahseden hususlar lehv üzerine yazıldı. Lehv ve kalem arasında akd edilmiş muvazi nikah ve hissi görülen bir eser var idi. Allah nefsin vucudu için şarttır. Hayatta ilmin vucudu için şarttır. Kalem (=akıl ), lehv (= ruh)dur. Ruhun iki sıfatı vardır. İlim sıfatı ve amel sıfatı . dört büyük melek alemde yaratılmış ve yaratılacak şeylerin valileri gibidir. Alemde olacak her şeyin ilmi bu dört meleğe verilmiştir. Allah’ın açtığı ilk şekil küre şeklindedir. Sonra Allah icat ve hulk konusunda sanatın**********oldu. Bütün yarattıklarını bu melekler için bir memleket yaptı. Cansızlar, bitkiler ve canlılar çeşidinden şeylerin yaratılması dünya senelerinden 71.000 senede son buldu. Sonra hz Adem ( as ) yaratıldı. Bütün bu yaratılmalar Hz. Muhammed Mustafa ( sav ) hurmetine olmuştur.

ARŞ : Cisimler alemin kuşatıcılarıdır. Cisimler alemin sonudur. Cisimlerin ihata bakımından en büyüğü olup Arap lugatında mülk, saltanat, irade kast olunur. Arş Allah’ın gölgesi olup onun iki imamı zahir ve batın’dır..

KÜRSİ : Arşın boşluğundadır. Çöldeki bir halka gibi gökler ve yeryüzü kürsinin boşluğundadır. Emr ve nehy alemidir. Arş ilahi ( mukayyet ) isimlerin mustevasıdır. Ve misallerin sureti orada zahir olmuştur.

CAN: Can cinlerin atasıdır. hava ve ateşten yaratılmıştır. Su ve toprak yoğrularak çamur haline getirildi. Ateş hava ile ******** edilerek munic oldu. Bu manicden canın sureti yaratıldı. Cinlerden itaatli ve asi olanı vardır. Melekler suretlerden teşekkül etmiştir. Allah onları görmememizi sağlamıştır. Dilerse bazı kullarına gösterir. Can soyunda çoğalma ve zürriyet meydana getirirler. Can Hz. Adem’den 60.000 sene önce yaratılmıştır. Gökler yumaklar gibidir. Dünya ise bu yumakların iç boşluğundadır. Önce dünya sonra ahiret yaratıldı. Allah güneşi yaratınca gündüz ve gecenin toplamı olan günü yarattı. Bunlar bilinen günlerdir. Allah sema ve arzı altı günde yarattı 7. Sure 54. Ayet. Arş ve kürsi ayette geçmiyor. Aşağılardaki alemse tabiat alemidir. Daha aşağıda başka alem yoktur.

Sahih olan bir hadiste Allah melekleri nurdan, cinleri ise nardan yaratmıştır. Canların gıdası tabi cisimlerin rahiyalarından çıkardığı , taşıdığı şeylerdir. Melekler böyle değildir. Can berzah alemidir. Melekler nurlar içinde nefyedilmiş (üflenmiş ) işlenmiştir. Mürekkep nesnelerde ki hayatın sebebi ilahi nefestir. Melekler nur heykeller içinde Allah’ın yarattığı ruhlardır. Cinlerden bazıları başkalarının kalbine iyilik ihsan ederler. Kabil şeytanın kaderi ilk isyan noktasında aynıdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt