Kadın sesi yerine göre haramdır, yerine göre de haram değildir. Meselâ, vekar ve ciddiyet içinde ihtiyaçlarını temin için konuşan kadının sesi haram olmaz. Zira bir fitneye sebeb olmuyor, bir gösteriş arzusundan gelmiyor. Pazarlarda yapılan vekarlı alış veriş konuşması gibi.
Bu hem Şafiî, hem de bazı Hanefî âlimlerince böyledir. Ancak, hiçbir ihtiyaçtan doğmayan, sadece gösteriş ve sükse için yapılan konuşmalarda, muhatap olan erkeğin zihninde kötü düşünceler meydana gelebileceğinden, böyle sesler haramdır, avrettir. Bu sesin sahibi kadın günaha girmiş olacağı gibi, dinleyen erkek de fitneye sebebiyet vereceğinden mes’uliyete mâruz kalır. Demek ki, şarkı, türkü sesleri ihtiyaçtan meydana gelen sesler değildir. Belki fitneye sebeb olabilecek haram sesler cümlesine dahildir. Böylesi kadınlar mesuliyetten kurtulamazlar.
Vekar ve ciddiyet içindeki ihtiyaç konuşmalarında kadın sesinin haram olmadığını söyleyen Muhammed Ali Es-Sabûnî, Resûlüllahın zevceleri hadîs naklederken erkeklerle konuşur, hadîsleri bizzat kendi seslerinden dinletirlerdi demektedir. Bu hususta İbni Âbidin ve Âlûsîde bilgi vardır.KAYNAK:AHMET ŞAHİN HOCAEFENDİ
Bu hem Şafiî, hem de bazı Hanefî âlimlerince böyledir. Ancak, hiçbir ihtiyaçtan doğmayan, sadece gösteriş ve sükse için yapılan konuşmalarda, muhatap olan erkeğin zihninde kötü düşünceler meydana gelebileceğinden, böyle sesler haramdır, avrettir. Bu sesin sahibi kadın günaha girmiş olacağı gibi, dinleyen erkek de fitneye sebebiyet vereceğinden mes’uliyete mâruz kalır. Demek ki, şarkı, türkü sesleri ihtiyaçtan meydana gelen sesler değildir. Belki fitneye sebeb olabilecek haram sesler cümlesine dahildir. Böylesi kadınlar mesuliyetten kurtulamazlar.
Vekar ve ciddiyet içindeki ihtiyaç konuşmalarında kadın sesinin haram olmadığını söyleyen Muhammed Ali Es-Sabûnî, Resûlüllahın zevceleri hadîs naklederken erkeklerle konuşur, hadîsleri bizzat kendi seslerinden dinletirlerdi demektedir. Bu hususta İbni Âbidin ve Âlûsîde bilgi vardır.KAYNAK:AHMET ŞAHİN HOCAEFENDİ