Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

KAder bahsinde Gavs-ı azamın hatası mı çeviri hatası mı (1 Kullanıcı)

zodehala

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Hulasatul Mefahir fi Menakıb-i Şeyh Abdulkadir kitabını okudum. Dua bahsine gelince zaten kader hakkında karışık olan kafam tam çorba oldu nerdeyse aklımdan geçen şu ya Gavs-ı Azam yanlış yada çevirde problem var:

(cümleleri numaraladım)
Kod:
[LIST=1]
[*]Allahtan dünya ve ahiret hayrını iste. 
[*]Sakın"ben istiyorum fakat Allah vermiyor bende bundan sonra istemeyeceğim" deme duaya devam et .
[*]Eğer istediğin şey ezelde senin için taktir edilmiş ise Allahtan istedikten sonra Allah onu sana gönderir.
[*]Eğer istediğin o rızık ezelde senin için taktir edilmemişse  Allah seni o şeye muhtaç kılmaz. ve kendinden gelenlere rıza gösterme nimetine ihsan eder
[*]Eğer Allah senin için fakirlik ve hastalık dilemişse  sende Allaha bundan kurtulmak için yalvarırsan o zaman Allah sana razı ve memnun olacağın bir hal verir.
[*]Eğer ezelde borçlu olmak takdir edilmişse ve sende borçtan kurtulmak için dua edersen. Allah alacaklıyı. sana kötü muamaele etme halinden vaz geçirir. 
[*]Hatta borcundan azaltma veya hepsini bağışlama haline çevirir.Eğer dünyada borçlu halden kurtarmassa buna karşılık sana bol sevap verir
[/LIST]


Sorularım şu şekilde :

1- Dört numaralı cümle için : Bu cümlede benim dua ile istediğim şeyin dışına çıkma var yani Ben mavi kalem istiyorum. Ben kırmızı kalem ile tatmin olmak istemiyorum. veya ben istanbuldan izmire tatile gitmek istiyorum amacaım tosbağa ile yavaş yavaş manzarayı seyrede seyrede gitmek istiyorum.o hissiyatı yaşamak istiyorum burdan bilet alıp 1 saatte izmire gitmek istemiyorum.

2-Yedi numaralı cümle için : Millet gırtlağa kadar borç içinde. nerdeyse peygamberin hadisi gerçek olcak " fakirlik şirke götürür" borç tan faizden intihar edicek. 10 kuruş kaznamak için millet yahudini köpeği olmuş vaziyette bankaların durumu belli. Ben şirke faize bulaştıktan sonra ahirette gelicek sevabı ne yapayım ?Zaten şirk yüzünden ahireti de kaybetmişsin.

3-Beş numaralı cumle için : Ben sağlıklı ibadet için sağlık dilemişsem ve bu bana verilmemişse ve bunun karşılığı ahirete kalmışsa bence sevabının beş kuruş değeri yoktur. Çünkü ibadet bu dünyada lazım ben hastalıktan dolayı ibadetin hazzını alamıyosam ahirette bişey gelemsede olur.

Bu yazının geneli hakkında konuşursak kusura bakmayın ama ben bundan anladığım şudur. Dua hiç bir işe yaramaz . zaten sana yazılı ise geliyo. hiç boşa geceler boyu ibadet edip dua etmeye gerek yok nasılsa ezelde yazılmış sana. Ne yorulucan ki ?

Vel hasıl kelam. Gavs-ı azam Abdulkadir geylani böle bi hata yapmış olamaz. Herhalde bu işte tercüme hatası vardır diye düşünüyorum. siz ne dersiniz
 

hasgül

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Mar 2009
Mesajlar
1,965
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Öncelikle Gavs'ın ne demek olduğunu öğrenelim, sonra bir kıstas yapalım, bir gavs (hala ki Abdul Kadir Geylani) dua etmeyin der mi?

Gavs-ı azam en büyük gavs (yardımcı) demek olup, tasavvufta bu dereceye ulaşan Abdülkadir Geylani hazretlerinin lakabıdır - ki O, İki cihanın serveri'nin sav yolundan gitmiştir hamdolsun. O yollara kurban olunmaz mı? Olma şerefine ulaşalım inşallah...

Dua ibadettir, kulluğun gereğidir. Dua, Yaradan'a cc yöneliştir.

Bazı ayeti kerimeler ve hadisi şerifler şöyle buyurur:
"Habibim, insanlara de ki, duanız olmasaydı Allah katında ne ehemmiyetiniz vardı".
"Anın beni, anayım sizi ''
"Allah'ın fazlından isteyin. Allah kendinden istenilmesini sever"
"Allah katında duadan makbul ve kıymetli hiçbir şey yoktur"

Hz. Nuh, Hz.Musa, Hz.İbrahim, Hz.Yunus (a.s.) ve daha nice peygamberlerimiz dua ile feraha kavuştu.
Dua edip isteyeceğiz, Allah cc isteyen kuluna verir hamdolsun.
 

zodehala

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
hasgul canım benim o konuda diyoki san yazılı değil ise verilmez. zaten bende yok o ve yazılmamışsa verilmicek e bu duruma göre ben ne dua edeyim niye boşa zaman harcayım. (istediklerim makul ölçüde kaldığı sürece peygamberlik istemiyoruz sonuçta)

borç yazılmışsa duan kabul olmaz hastalık ise kabul olmaz şu yazılı ise olmaz bu yazılı ise olmaz oooooooooooo ben neden o zaman dua edeyimki. aklıma 4 halifeden birinin ama kimin olduğunu hatırlamadığım bi söz geldi. yani o putlardan istediğiniz neyi verbiliyo size gibilerinden. bi söz vardı. Şİmdi ben mülkün sahibi olan Allahtan isticem ezelde yoksa vermicek onun için bunlar mesele bile değil. Ama bu yazı bunu gösteriyo bize.

Bu metinden öle garip manalar çıkar. ve bunun Abdulkadir geylaniye ait olduğunu inanmadım.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Esselamu aleykum,

Kıymetli zodehala rumuzlu kardeşimiz ,

Okumuş olduğunuz kitaptaki yazılanları anlamakta zorluk çektiğinizi ve zaten vesvese içinde olmanızdan dolayı şeytanın sizi kolay kandırdığını zan ediyorum,zaten siz de kader hakkında bir bunalım yaşadığınızı beyan etmişsiniz bunu zandan daha ileri bir söz ile de söylemek mümkündür...

Bu kanıya nasıl vardığımıza gelince sizin madde madde yazdığınız sözlerin hiç birisi Abdulkadir Geylani kuddise sırruhu hazretlerinin beyanlarında yoktur,nasılmı?

Buyrun beraber bakalım;

Siz diyorsunuz ki;

1- Dört numaralı cümle için : Bu cümlede benim dua ile istediğim şeyin dışına çıkma var yani Ben mavi kalem istiyorum. Ben kırmızı kalem ile tatmin olmak istemiyorum. veya ben istanbuldan izmire tatile gitmek istiyorum amacaım tosbağa ile yavaş yavaş manzarayı seyrede seyrede gitmek istiyorum.o hissiyatı yaşamak istiyorum burdan bilet alıp 1 saatte izmire gitmek istemiyorum.

Ama Abdulkadir Geylani hazretleri buyuruyorki;

4.Eğer istediğin o rızık ezelde senin için taktir edilmemişse Allah seni o şeye muhtaç kılmaz. ve kendinden gelenlere rıza gösterme nimetine ihsan eder

Bakınız burada bizim bilmediğimiz ama ALLAH TEALA nın ezeli ilminde bildiği ve bizlere taktir ettiği bir hayat var bu hayatın ismine kader deniyor,biz ne yaşayacağımızı bilmiyoruz kaç gün hayatta kalacağımız ALLAH TEALA tarafından takdir edilmiştir,bu ömür günlerinde ne kadar ekmek,ne kadar su,ne kadar sebze ve meyve veya et tüketimi yapılacağı bir takdir gereğidir,bir hadisi şerifte buyrulurki ''Bir insan anne rahmine düştükten 40 gün sonra bir melek rahimdeki (cenine) ruh üfler ve ona şakimi-müslümanmı olacağı,ne kadar yaşayacağı,hangi rızıktan yiyeceği yazılır...'' hadisi şerifi aklımda kaldığı şekli ile yazdım tam ibare aklımda değil...
Şimdi bu husus hakkında dahada geriye gitmek gereklidir ki olayın özünü anlayalım,

ALLAH TEALA arşı yarattıktan sonra kalemi ve levhi mahfuzu yarattı kaleme yaz diye emrettiği zaman kalem ne yazayım rabbim diye söylendi ALLAH TEALA bütün olacakları yaz diye buyurdu,ve kalem levhi mahfuza ALLAH TEALAnın ezeli ilmindeki kaderi yazdı yani başlangıçtan sona kadar herşey yazıldı,peki madem herşey yazıldı ise dua niye ediyoruz diye sormuşsun yani dua birşeyi değiştiren bir olgu olamaz diye dert yanmışsın,ancak cevabı şudur ki,kalemin yazdığı yani levhi mahfuzda olan yazıların yine her yıl değişmesi mümkün olur bunun hakkında bir rivayet duymuştum bir yılda 365 kere kalem levhi mahfuza değer diye...
Buradan anlaşılıyorki kader yazgısını değiştiren bir etken var peki bu etken ne olabilir?
Hasgül kardeşimizinde üstünde durduğu gibi bu etken duadır! Evet duamız olmasaydı ne ehemmiyeti vardı.

Ancak yinede sizin nerede yanlış anladığınızı açıklamış olamadık çünkü Adulkadir Geylani hazretleri 4 numaralı sözlerinde şöyle diyor;
Senin için bir rızık eğer yazgında varsa O rızık seni buluncaya kadar ALLAH TEALA seni O rızık hakkında kimseye muhtaç kılmaz hatta sen O rızka bile muhtaç olmazsın,rızık seni bulduğu zamanda sen bu rızkın ALLAH TEALA dan geldiği bilirsin buda sana ALLAH TEALA nın bir ihsanıdır.

Hatta daha detaylı anlatım şekli ile,

Diyelimki sizin için kaderinizde 2011 de bir arabaya kavuşacağınız yazılı olsun,malum siz bunu bilemezsiniz ,bu arada çalıştığınız işten ayrıldınız yeni işiniz ise evinize çok uzakta,siz bir dua ettiniz veya etmediniz fark etmez 2011 yılında bir arabaya kavuştunuz çünkü ya duanıza cevap olarak yada olmayarak araba size taktir edilmişti,ama siz bu araba için kimsenin kapısını çalmadınız daha önce şayet iş değiştirmeseydiniz belkide arabaya muhtaç olmayacaktınız sonra anladınızki sizin işi değişmenizden sonra ettiğiniz duaya karşılık yada değil,ALLAH TEALA size bu araba nimetini nasip etmiş,sizin bu anlama kabiliyetinizde rıza ya dayalı birşey olarak yine arabayı ihsan edenin bir ihsanıdır,kader sizin bilmediğiniz fakat yaşadığınız şeydir,öyleki ALLAH TEALA levhi mahfuza sizin arabanız olacağını kaderiniz olarak yazdırmışsada bu arabaya sebep olarak sizin ona dua ile münacatınızın sebebi olarak bunu daha evvelden bilmeside şaşılacak birşey değildir,yani siz bugün dua ettiniz araba istediniz ama ALLAH TEALA sizin bir dua edip araba isteyeceğinizi elbette daha sizi yaratmadan biliyordu,şimdi dua et kulum benden isteki sana bende icabet edeyim diyen yaradanına ''Kaderimde varsa verirsin yoksa vermezsin...'' demek cahilliğin ta kendisidir,sen dua etmiş istemişsen şayet verecek olan ALLAH TEALA da ezelde sana istediğini vermeyi murad etmiş ve kaderine yazmıştır...
Kader zor bir bilmece değildir kardeşler,kaderin değişmesi olayını anlamak zor gelebilir bu konuyu isteyen olursa başka bir zamanda daha detaylı konuşabiliriz...
2-Yedi numaralı cümle için : Millet gırtlağa kadar borç içinde. nerdeyse peygamberin hadisi gerçek olcak " fakirlik şirke götürür" borç tan faizden intihar edicek. 10 kuruş kaznamak için millet yahudini köpeği olmuş vaziyette bankaların durumu belli. Ben şirke faize bulaştıktan sonra ahirette gelicek sevabı ne yapayım ?Zaten şirk yüzünden ahireti de kaybetmişsin.

6-7/ Eğer ezelde borçlu olmak takdir edilmişse ve sende borçtan kurtulmak için dua edersen. Allah alacaklıyı. sana kötü muamaele etme halinden vaz geçirir. Hatta borcundan azaltma veya hepsini bağışlama haline çevirir.Eğer dünyada borçlu halden kurtarmassa buna karşılık sana bol sevap verir

6 ve 7 numara bir biri ile alakalı olduğu için beraber işlemekte fayda vardır,yine burada da ezelde olan bir yazgı varki sen bu yazgıya ne yaparsan yap birşey olmayacak ancak duanın ehemmiyeti burada da ortaya çıkıyor,şudur ki bir insan alacaklısı kapısına geldiği zaman ezilir bükülür bu onun için dünyanın en fena işidir,işte diyorki Abdulkadir Geylani hazretleri sen dua etmeye devam et şayet kaderinde bu borç yazgısı varsa ve değişmeyeceksede ALLAH TEALA sana öyle bir alacaklı nasip ederki evliya gibi bir adam olur ve seni mahcup etmez seni borcundan dolayı rencide etmez işte buda ALLAH TEALA nın duana icabetidir,ancak sen istiyordunki borcun gitsin borcun ödensin yada hiç borcun olmasın ama olacak olacakta sana sıkıntı vermeyecek dua etmeye devam et...
Şayet alacaklıyı yinede sana karşı sakin kılmazsa senin bu borcunu senden almazsa sen yinede dua etmeye devam et çünkü senin duan ve sabrının mükafatı olarak ahirette sana sevap olarak nimetler verecektir.
Kardeşim Abdulkadir Geylani hazretleri oğluna nasihat etmektedir,sizinde beyan ettiği gibi 3 kuruşa dinini satanlara değil bu hususda müsterih olunuz ve ayrıca o zamanın insanları yokluktan,darlıktan borçlanırlardı bizim gibi arabam olsun evim olsun içide dolu eşya olsun kaynana düğünde 10 burma istedi yapmazsak elaleme rezil oluruz borçları değil,yada tatil için banka kredisi aldım,yada kredi kartı şişti gibi rezalet borçları değil birde bu insanlar utanmadan '' Ya rabbi dünyalar kadar borcum var bana yardım et...'' diye dua etmeleri yokmu bizi bile çilden çıkarıyor...

3-Beş numaralı cumle için : Ben sağlıklı ibadet için sağlık dilemişsem ve bu bana verilmemişse ve bunun karşılığı ahirete kalmışsa bence sevabının beş kuruş değeri yoktur. Çünkü ibadet bu dünyada lazım ben hastalıktan dolayı ibadetin hazzını alamıyosam ahirette bişey gelemsede olur.

5/Eğer Allah senin için fakirlik ve hastalık dilemişse sende Allaha bundan kurtulmak için yalvarırsan o zaman Allah sana razı ve memnun olacağın bir hal verir.

Kardeşim senin aklındaki islam çok farklı islamın aslı ise dahada farklı mesela sen beden sağlığı olan bir insanın sakat olandan daha iyi ibadet ettiğini düşünüyorsun işte burada yanılıyorsun çünkü ibadet kalb ile yapılır beden ise ibadetin aracıdır şayet senin yaklaşımın doğru olsa idi sakat doğan veya sonradan sakat olanlar ibadeti bırakmak zorunda kalırlardı halbuki ibadet sakatlık dinlemiyor kafan sakat olmadığı kalbin küfür ile dolmadığı müddetçe ibadet etmeye mecbursun bu senin kulluk görevin ancak başına bir musibet gelmişse ve senin ibadetini sağlam halinde yapmaya müsaade etmiyorsa sakatlığının tesiri nasılsa ona göre ibadet etmen gereklidir,sana verilen musibet için ALLAH TEALA ''Ben kulumun canından,malından,evlatlarından eksiltirim,onu imtihan ederim şayet buna sabrederse ne mutlu ona ahirette cennet vaad ediyorum...'' diye buyuruyor,sen ise istemiyorum senin 3 kuruşluk sevabını beni dünyada sakat bıraktın diye ALLAH TEALA ya isyan ediyorsun ,halbuki sana sorsalar cennetmi cehennemmi? diye elbette cennet dersin peki kardeşim cennete gitmenin bir bedeli yokmu sanıyorsun,elbette sakat kalacaksın ki elbette musibetlere sabredeceksinki cenneti hak edesin,bu yazdığınız cümlede 3 kuruşluk sevap sözünüzden dolayı sizi TEVBE ye davet ediyorum...

Ve Abdulkadiri Geylani hazretlerinin sözünün manası ise ALLAH TEALA sana sakatlık yada fakirlik vermişse sen bundan kurtulmak için dua etmiş isen ancak yagın değişmedi de sen hala sakat ve fakir isende korkma senin bu halinden dolayı sana bir sıkıntı yoktur çünkü ALLAH TEALA kuluna taşıyamayacağı yükü yüklemez sana öyle bir hal verirki sen sakat ve fakir olmakla övünürsün...

Bu yazının geneli hakkında konuşursak kusura bakmayın ama ben bundan anladığım şudur. Dua hiç bir işe yaramaz . zaten sana yazılı ise geliyo. hiç boşa geceler boyu ibadet edip dua etmeye gerek yok nasılsa ezelde yazılmış sana. Ne yorulucan ki ?

Vel hasıl kelam. Gavs-ı azam Abdulkadir geylani böle bi hata yapmış olamaz. Herhalde bu işte tercüme hatası vardır diye düşünüyorum. siz ne dersiniz

Siz ne dersiniz diye sordunuz bizde cevap verdik,siz yanılıyorsunuz...

Abdulkadir Geylani hazretleri dua etmeyin demiyor akise dua et evladım duadan düşme diyor,
Siz diyorsunuzki duanın bir işe yaradığı yoktur o zaman,
Abdulkadir Geylani hazretleri diyorki,senin başına gelen yazgıyı dua tersine döndürmesede duanın hürmetine bu musibetler gözünde ve gönlünde hafifletilir eğer bu dünyada bir değer bulazsada ahirette kesin olarak mükafatı vardır...

Kıymetli kardeşim umarım faydamız dokunmuştur,yazıda ne matbaa nede çeviri hatası yoktur hata varsa sadece anlayış hatasıdır,rabbini tanıyan bilen kul asla böyle vesveseler ile kalbini meşgul ettirmez...
Baki selamlar ve dualarımızla...
 

zodehala

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Tekrar tekrar okudum ama şu kısmı çözemedim. Ezelde yazılı olan gelicekse. Benim dünyalık için dua etmemin amacı ne ? (Hadis : Zenginlik ahir zamanda ümmetim için fazilettir)

gunde iki vardiya çalışıp ibadetleri kıl payı yapmak mı daha iyi yoksa normal şartlarda veya daha iyi şartlarda çalışıpta ibadetleri rahat yapmak mı iyi ?
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Tekrar tekrar okudum ama şu kısmı çözemedim. Ezelde yazılı olan gelicekse. Benim dünyalık için dua etmemin amacı ne ? (Hadis : Zenginlik ahir zamanda ümmetim için fazilettir)

gunde iki vardiya çalışıp ibadetleri kıl payı yapmak mı daha iyi yoksa normal şartlarda veya daha iyi şartlarda çalışıpta ibadetleri rahat yapmak mı iyi ?


Değerli kardeşim sizin ezelde yazılı olan gelecekse diye tabir ettiğiniz şeye saplantınızı anlayamıyorum doğrusu siz bundan bir kurtulun bakalım,hadi kurtaralım...

Siz İzmire gitmek istiyorsunuz ve yola çıktınız,yolda benzinliğe uğradınız arabanıza benzin aldınız kendinize çikolata aldınız sonra yola çıktınız güzergahınızda bir çok insan ve araba gördünüz yani kısacası birçok şey yaşadınız,taki yola çıkmaya ilk karar verdiğiniz andan itibaren izmire girinceye kadar siz ne yapacağınıza kimlere rastlayacağınıza dair bir bilgi sahibi değildiniz ama sizin kararınızı ve yapacaklarınızı bir bilen vardır,herşeyi bilen ALLAH TEALA sizin ne yapacağınızı bildiği için size kader tayin etmiştir bunuda ezeli ilim diye tabir ettiğimiz bir hal ile bildiği için size bu kaderi yazmıştır,siz daha yeni izmire gitmeye karar vermiştiniz ama ALLAH TEALA daha hiç bir mahlukatı yaratmamışken senin izmire gideceğini biliyordu sonra bu düzeni yarattı sonra devran aktı gitti ve zamanı gelince sen izmire gitmeyi planladın ve yola çıktın işte bu yola çıkmayı planlama işi senden seni yola çıkarmak ve yapacaklarını tayin etmek ALLAH TEALA nın eseridir,yollarda başına musibet gelmesi halindede aynı sisteme dahildir hatta senin bu musibetlerden kurtulmak için duacı olmanda buna dahildir,yani sen ALLAH TEALA nın bilgisi dahilinde daha hiçbir varlık yaratılmamışken başına gelecek musibetler için duacıydın zamanı geldiğinde yaptığın bu dua ya göre planlandı bütün hayatın veya hayatından kesitler eğer sen dua etmeyecek olmasaydın daha farklı bir hayatın olacaktı,dualarımız yada kararlarımız ne olursa olsun sonuçlarında yaşanacaklar işte budur kaderimizde yazılanı yaşamak...

Ezelde yazılı olan gelecekse benim dünyalık için dua etmemin amacı ne? demişsiniz sizin şimdi birşey istemeniz veya istememeniz birşey değiştirmez varsayalım istemediniz ve duada etmediniz ALLAH TEALA size ne nasip etmiş ise yani elinizde şuan ne varsa yine o olacaktır,dua etseniz de bir nimete kavuşsanızda yine kaderinizde o olacaktır,yani şu kısmı iyi kavrayalım kader bizim bilmediğimiz ama ALLAH TEALA nın bildiği hayatlarımızdır biz ne yaşarsak işte o bizim kaderimizdir.
ALLAH TEALA yazdığı için değil biz bu hayatları yaşamayı istediğimiz için bu hayatlar bize kader olarak yazılmıştır,misal namaz kılmak istiyorsun ve namaza yöneliyorsun senin bu isteğin daha sen yaratılmadan evvel yaratanın tarafından biliniyordu ALLAH TEALA yarattığı bu sistem içinde senin kader döngünü namaz kılmana elverişli olarak planladı tasarladı ve sana uygulaman için yollar gösterdi ve yarattı,şayet içki içmek isteseydin sana bu konu hakkında bir kader yaratırdı,yani sen ne yapmak istiyor ve yapıyorsan sana bu ezeli ilimde tasarı olarak bu dünyada yaptırılıyor,yapmayı arzuladığın şeyler için madem kaderim niye uğraşayım demek mantıksızdır...!


Zenginlik ahir zamanda ümmetim için fazilettir diye bir hadisi şerif duymadım ama var olduğunu size güvenerek ele alırsak şayet,burada ALLAH Rasulu aleyhisselatu vesselam çok çalışın aman zengin olun diye bir emir yada öneri sunmuyor bize velhasıl günde iki vardiya çalışmaklada zaten zengin olunmaz...

ALLAH TEALA kalu bela denilen yani kuranda adı geçen hali ile bizlerden söz aldığı vakit Adem aleyhisselam ilerde dünyaya gelecek olan bizlere bakındı ve gördüli kimimiz zengin,kimimiz fakir,kimimiz hasta,kimimiz sağlam,kimimiz güzel,kimimiz daha daha güzel,dediki '' Ya Rabbi aralarındaki farkları eşitlesen...'' ALLAH TEALA buyurduki '' Onlar arasındaki farklar onları imtihan içindir...'' yani şimdi herkes zengin olacak diye bir kural kaide zaten yok ama ALLAH Rasulu zengin olanlar zengin olmayandan daha faziletlidir diye buyurmuştur,ona bakarsanız başka bir hadisi şerifte '' Ümmetimin zenginleri fakirlerinden beş yüz yıl sonra cennete girecektir...'' diye hadisi şerif de mevcuttur...

Bunları kafamıza takmak bize zarar verir...
 

Ahmed Muhammed

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 May 2010
Mesajlar
861
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Dua hiç bir işe yaramaz . zaten sana yazılı ise geliyo. hiç boşa geceler boyu ibadet edip dua etmeye gerek yok nasılsa ezelde yazılmış sana. Ne yorulucan ki ?

Herşeyin ezelde yazılmış olduğu doğru.Fakat şuda unutulmamalıdır ki Hak teala (c.c) yazılmış olanlardan dilediğini siler yada değiştirir.Hak teala'nın gücü herşeye yeter.O dilediğini yapandır.Allahu azimüşşan Rahmandır,Rahimdir,Metindir,Bâsit'tir,Berrdir,Cebbârdır,Fettâhdır,Hayydır,Kayyumdur,Evveldir,Ahirdir,Zahirdir,Batındır,Alimdir.O sultanların sultanı,padişahların padişahı,güzellerin en güzeli Alemlerin rabbi Hak Teala 'dır
4 - Abdulkadir Geylani hz.(k.s) nin anlatmak istediği senin isteğin ; senin için hayırlı değilse Hak Teala sana isteğini vermez.Duaya devam ettiğin müddetçe Hak Teala sende o istekten vazgeçme,sana gelenlere razı olma,hevanın isteklerine kapılmama halini hazır kılar.Allah teala alimdir.O herşeyin en iyisini bilendir.

Bizler Hakk'a dua ederiz.Allah'ım bana falanca şeyi ver.Allah'ın bunu bize verdikten sonra ne getireceğini,ne götüreceğini bizlerden ne gideceğini bilerbilir miyiz ? (tabikide hayır)O Yüzden herşeyin en iyisini bilen O'dur.Birşeyi çok istediğimizde ve Allah'a dua ettiğimizde o şey gelmiyorsa; Neden olmuyor?Niye olmuyor?Demekki duam kabul olmuyor,bundan sonra bende dua etmem deyip vazgeçmek olmaz.Bunlar şeytanın vesvesesidir.

7-Allahu teala Dünyada fakirliği biz kullarına binek olarak kılmıştır.Unutmayın ki Allahla fakirin arasında perde yoktur...Allah onlara(gelen bela,sıkıntı ve hastalıklara şükür ve hamd edenlere) bu dünyada çektikleri çilelere karşılık muhakkak ecrini verir.

''Mümine dünyada gelen belalar,hastalıklar ve sıkıntılar onların derecesinin yükselmesine delalettir.''
''Dünya Mümine zindan,kafire ise cennettir.''

3-''Sevabın beş kuruş değeri yok'' bu çok ağır bir sözdür.Bizler bir ecrin değerini asla ve asla bilemeyiz.Bu Dünya bir sınav.Cennet ise sınavı geçenlere yani Allah'a Peygambere iman etmiş,Fahri kainat efendimiz Hz.Muhammed'e(s.a.s) uymuş.Allah'a tam anlamıyla teslim olmuş ve ondan gelenlere razı olanlar için -müjdelenmiş- bir mükafat.Cehennem ise bu sınava razı olmayıp,dünya mahiyetini kavrayamamış Allahtan gelenlere isyan etmişlerin günahlarının ağırlığı adedince azap görecekleri,cezalandırlacakları yer.

(Hak teala bizleri cennetine kabul etsin.Cehhenemden uzak eylesin.)

Son olarak Peygamber efendimizin(s.a.s) DUA ile ilgili (1,2 tane) hadislerini verelim:

* Acele etmediği müddetçe herbirinizin duasına icâbet olunur. Ancak şöyle diyerek acele eden var: "Ben Rabbime dua ettim duamı kabul etmedi."
* Allah'a dua eden herkese icâbet eder. Bu icâbet, ya dünyada peşin olur, ya da ahirete saklanır, yahut da dua ettiği miktarca günahından hafifletilmek süretiyle olur, yeter ki günah taleb etmemiş veya sıla-ı rahmin kopmasını istememiş olsun, ya da acele etmemiş olsun.
* Dua ibadetin kendisidir.
* Dua, inen ve henüz inmeyen her musibet için faydalıdır. Kazayı sadece dua geri çevirir. Öyle ise sizlere dua etmek gerekir.
* Duadan bıkkınlık göstermeyiniz. Çünkü dua ile beraber olan hiç kimse helak olmamıştır.
* Ezanla kaamet arasında yapılan dua reddedilmez.
* Kardeşinin gıyabında dua eden hiçbir mü'min yoktur ki melek de: "Bir misli de sana olsun" demesin.
* Kime dua kapısı açılmış ise ona rahmet kapıları açılmış demektir.
* Sizden biri dua edince "Ya Rabb! Dilersen beni affet! Ya Rabb dilersen bana rahmet et!" demesin. Bilâkis, ısrarla istesin, zira Allah Teâlâ Hazretleri'ni kimse zorlayamaz.
* Üç dua rededilmez: Mazlumun duası, misâfirin duası, babanın evladına duası.

Allahu tealaya hamdü senalar olsun.Peygamber efendimiz (s.a.s) efendimize ve aline salat u selamlar olsun.

 

zodehala

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Ocak 2009
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Ben felsefe hiç okumadaım çok hadis ve fıkıh kitap okurum. (hava olsun diye demiyorum içinde bulunduğum durumu izah etmek için). okuduğum hadisler sanki birbirine zıt diyorum ama şu fikir aklımdan çıkmıyor hadisler birbirine zıt değil problem bende ama o aklımdaki bozuk fikirde bi türlü gitmiyor. Mesela
  1. Herkes kendisi için yazılmış olan kadere sürüklenip gider.
  2. Çok kaygı çekme mukadder olan olur taktir olunan rızkında seni bulur.
  3. Kaderi değiştircek bişey olsa idi bu sihir ve dua olurdu.

1 ve 2 birbirini tamamlıyor ama 3 numaralı hadis her iki hadis ile çelişiyo gibi geliyo ama duru bir akıl ile düşünüyorum onlar çelişmiyo benim anlamadığım bi yer var ama neresi ? (Çünkü onlar çelişiyo demek veya bunun idda etmek peygambere kadar iftira etmek olur bundan Allah bizi korusun)

Okuduğum onca hadis fıkıh kitabından sonra A.geylanin bu esrini okuduktan sonra yörüngeyi şaşırdım.:a02:
 

Ahmed Muhammed

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 May 2010
Mesajlar
861
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Senin durumun için Peygamber efendimiz(s.a.v) zamanından bir örnek vermek isterim :

Fahri Kâinat Aleyhisselatu ve Selam Efendimiz ashabıyla birlikte haremi şerifin etrafında oturuyorlardı.
Henüz müşrikleri Hicazdan men eden ayeti celile inzal olmadığı için cemaat içinde Yahudilerin de önde gelen din adamları bulunuyorlardı.

Aniden telaşlı bir şekilde sahabenin birisi geliyor ve ortama dikkat etmeden soruyor:

--Ey ALLAH ın Resulü bir müşkülüm var... Efendimiz SallALLAHu Aleyhi ve Sellem izin verince;
--Namazlarımı eda ederken kalbim bir türlü sükûn bulmuyor kendimi tam olarak namaza veremiyorum şeytan hep musallat oluyor diyor.

Yahudi din adamlarından birisi riya içinde hemen müdahale ediyor:

-- Bizim dinimiz çok büyük ve sağlam olduğu için biz ibadetlerimizi yaparken şeytan bize musallat olamaz ve kalbimiz hazır olur diyor...

Kâinatın Efendisi Mahbub-u Hüda SallALLAHu Aleyhi ve Sellem Hz. Ali ye dönerek sen cevap ver buyuruyor...

Hz. Ali sükûnetle sahabeye dönerek:

-- Sen hiç boş eve hırsız girdiğini gördün mü? Senin kalbinde iman olduğu için şeytan çalmak için uğraşıyor olmasaydı uğraşmazdı diyor. Kalbinde iman olduğu için ALLAH-u Teala ya şükret ve her namaz sonrası 'SubhanALLAH' 'ALLAHuekber' diyerek tesbihatta bulun bir zaman sonra kalbinin çok daha iyi olduğunu göreceksin buyuruyor...
 

Ahmed Muhammed

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 May 2010
Mesajlar
861
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
1. Herkes kendisi için yazılmış olan kadere sürüklenip gider.
2. Çok kaygı çekme mukadder olan olur taktir olunan rızkında seni bulur.
3. Kaderi değiştircek bişey olsa idi bu sihir ve dua olurdu.

Buradaki hadislerde çelişki yok.Çelişiyor gibi gösteren şeytandır.Bunun şeytandan geldiğini anlayamaman,bu hadislerdeki mantığı kavrayamamandandır.

Tüm yaşadıklarımız,yaşıyor olduklarımız ve yaşayacaklarımız ezelde yazılmıştır.Fakat bu ezelde yazılanlardan Allahu teala dilediğini siler,dilediğini değiştirir.

Kadere etki eden 2 şey vardır.(1 dua,2 sihir)

1.Allahu tealanın bizler için emrettiği (doğru yol olan) ; ibadet'tir.
En büyük ibadet ise dua'dır.''Allah ne yazmışsa o olur.Yani ben uğraşsam ne olacak,uğraşmasam ne olacak,nasılsa yazılı olan olacak demek yanlıştır.''
Neden yanlıştır?
Çünkü Allahu teala kullarının kötülüğünü istemez.Kulların yaptıkları kötülük kendi hevalarına ve şeytana uymalarındandır.Allahu teala bizlere irade vermiştir.

''Kuşkusuz biz ona yolu gösterdik; ister şükredici olsun, ister nankör.''

Bu ayeti kerimedende anladığımız üzre bizlere seçme hakkı verilmiştir.Kulun işlediği kötülükler kendi seçimlerinden dolayıdır.

Eğer kul kendine verilen irade ile doğru yolu seçerse ve Hakk'a dua ederse ileride onun için yazılı olan başına gelecek bela,dert ve musibetlerden kurtulur.

''Dua, kazayı, belayı defeder. ''

Hakk'a dua ettiğimizde ; Allah bizler için yazılmış olandan,şer olanları siler yahut onları hayra çevirir.Dua'nın kadere etkiside bu şekilde cereyan eder...

2.Allahu teala'nın bizlere yasakladığı (yanlış olan) sihir
Bu ise hasetlikten kaynaklanan.İçinde Allah korkusu olmayanların seçtiği ve ahiretlerini yaktıkları yanlış yoldur.Bunun kadere etki etmesi ise insanlara nazar ederek yahut cinleri kullanıp onlara musallat ederek olur.
Belki ''Hak teala bunlara neden müsade ediyor.'' diyeceksiniz.
Hak teala bizlere doğru olan yolu göstermiştir.Yanlış olan yolu yasaklamıştır.Bizler doğru yolu kullanarak yani ibadetlerimizi yapıp,Allah'a dua ederek başımıza gelecek hertürlü belayı defedebiliriz.Yada bunları ahiretimiz için birer mükafat olarak alırız.
Yahut yanlış olan yolu seçeriz.Hakk'a karşı gelip onun yasakladıklarını yaparız.Ve insanlara zarar vererek kaderin etkisini değiştiririz.Ama mahşer günü Hakkın Kahredici azabını tadarız.

Belki ''Hak teala bunlara neden müsade ediyor.'' diyeceksinize cevap olarak ayet vereyim:

''Sakın, Allah'ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma! Ancak, Allah onları (cezalandırmayı), korkudan gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne erteliyor.'' (14 / İBRÂHÎM - 42 )

duanın ve sihrin kadere tesir etmesi,etkilemesi bu açıdandır.

Allahu teala bizleri şeytanın ve nefsimizin vesvesesinden korusun.Bizlere doğru olanı seçmeyi ve doğruluktan ayrılmamayı nasip etsin.Bizlere yanlışı göstersin,göstersin ki yanlışa sapmayalım.Yanlışta olanları uyaralım.Allah sonumuzu hayr eylesin! (amin)

selam ve dua ile...

 

sahiner

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
410
Tepki puanı
0
Puanları
0
gavs ne demek, gavs ne iş yapar,görevi varmı?
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Ayın En İyi Üyesi
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
33,084
Tepki puanı
8,129
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
2.Sakın"ben istiyorum fakat Allah vermiyor bende bundan sonra istemeyeceğim" deme duaya devam et .

DUA...
DUA...
DUA...

Rabbimiz mealen buyuruyor ki:
" Duanız olmasa ne ehemmiyetiniz var..."
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt