Esselamu aleykum,
Aramızda geçen tartışmalardan sonra bu konuya maksatlı girmedim,ama bir sorum olacak,önce bir kaç satır birşey yazayım sonra soracağım cevap yazan olursa sevinirim...
1-Bir kişi Kabire gidipte ''Ey burada yatan falanca ben senden medetkarım sen benim şu ihtiyacımı giderirsin...'' derse işte bu kişi kafirlerden olur...
A/ Ancak aynı kişi kabire gitse de ''Ey ALLAH'ım burada yatan şu falanca senin müslüman kullarına faydası dokunan biri idi,halk arasında muteberdi şimdi ben hem onu ziyarete geldim hemde Onun insanlar arsında hayırla anılmasını sebeb kılarak,Onu sevdiğini ümit ederek senden şu ihtiyacımı gidermeni dilerim...'' derse ASLA kafir olmaz...
B/ Birde kabirlere türbe yapılması mevzusu var,dünya üzerinde bir çok müslüman ülkede geçmişte yaşamış insanlar varki;bu zatlar yaşadıkları yerlerde muteber kişiler olup,islamın yayılması ve iyi anlaşılması adına çokca faydaları dokunmuştur,halk ise onların bu çalışmalarına isnaden ölülerine bile hürmet ederek ''Falanca zat burada yaşadı işte mezarıda şurada dır...'' diye ,mezar yerlerini daha temiz,daha bakımlı ve halkın duasına mazhar olunması için ziyaret edilesi yerler olan TÜRBELERE çevirmişlerdir...
Malumunuz odur ki ALLAH RASULU s.a.v efendimizin de RAVZA-İ MUTAHARASI da aynı bu durumda bir MESCİD İÇİ TÜRBESİ halindedir,hatta yeşil kubbesi ile de türbegahlara bir sembol olmuştur...
Bilindiği üzere kabir ziyareti ve türbe mevzuları çokca gündem edilmiş,hatta bazıları hepsini yerle bir etmek gereklidir demişlerdir...
Benim 3 sorum olacak;
1- Yukarıda yazdığım A/ maddesinde ki kabir ehlini vesile etmek BİDAT mıdır ?
2- B/ maddesindeki türbeleri gerçekten yıkmak gereklimidir ?
3- ALLAH TEALA Peygamber efendimizin s.a.v her hayırlı duasını kabul edermi ?
Bu sorulara aklı selim cevap verecek birileri varmıdır.?