Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Itaat,isyan ve imtihan (1 Kullanıcı)

06hitaf06

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Mar 2010
Mesajlar
86
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
---ALINTIDIR---



Ateist diyor ki:
Sual: Bir âyette her şeyin Allah’a itaat ettiği bildirilirken, diğer âyetlerde İblis’in itaat etmediği bildiriliyor. Bu bir çelişkidir. İşte âyetler:
Göklerde ve yerde olanlar hep Onundur. Hepsi Ona boyun eğmiştir. (Rum 26)
Önce sizi [ruhlarınızı] yarattık, sonra size şekil verdik [cisimlerinizi yarattık], sonra da meleklere, Âdem'e secde edin diye emrettik. İblis'in dışındakiler secde ettiler. O secde edenlerden olmadı. (Araf 11)
CEVAP
İtaat etmeyen milyonlarca insan var iken, (Hepsi ona boyun eğmiştir) denir mi? Demek buradaki boyun eğmek insanlarla ilgili değildir. Ay, güneş, yıldızlar, gezegenler boyun eğerek belli yörüngelerde hareket etmektedir. Tabiat kanunu denilen olaylarda mevcut olan her şey, Rabbimize boyun eğmektedir. Burada boyun eğenlerin insan olduğu bildirilmiyor. Nasıl bildirilir ki, sayısız insan dinsizdir.

İblis’in secde etmemesi, henüz dünyada tek insan yok iken, insanlığın başlangıcında meydana gelmiştir. Melekler ve İblis imtihana tâbi tutulmuştur. Melekler imtihanı kazanmış, İblis kaybetmiştir. Şimdi artık ne İblis, ne de melekler imtihan içinde değildir. Melekler günah işlemez. Şimdi imtihan içinde olan insanlar ve cinlerdir. İnsanlar da, cinler de itaat edip etmeyeceklerine dair imtihan için serbest bırakılmıştır. Serbest bırakılmazsa imtihanın önemi kalmaz.

Yine bir ateist diyor ki:
Sual: (Allah, insanların ne yapacağını, Cennete veya Cehenneme gideceğini ezeli ilmi ile bilir diyorsunuz. Bildiğine göre, ne diye cin ve insanları imtihan ediyor? Bir öğretmen, öğrencisinin durumunu iyi biliyorsa imtihana ne gerek var?)
CEVAP
Öğretmen öğrencisini imtihan etmeden sınıfta bıraksa, öğrenci, (Ben çalışmıştım, eğer imtihan etseydin, elbette bilirdim) diyebilir. Böyle söyleyip itiraz etmemesi için imtihan ediliyor. Bir öğretmen, öğrencisinin sınıfta kalacağını yüzde yüz bilse de, (Sen zaten bilmiyorsun, imtihana girmene gerek yok) demez.

Allahü teâlâ da, imtihan etmeden de kullarının ne yapacağını, elbette bilir. Fakat, bir kimse, henüz suç işlemeden cezalandırılsa, (Suçum yokken, imtihan edilmeden, cezalandırılmam uygun değildir) demez mi? Suç işleyenle işlemeyen belli olsun diye, emir ve yasaklar konmuştur. Ahirette hiç kimse, ben haksızlığa uğratıldım diye herhangi bir bahane ileri süremeyecektir.

Bir âyet-i kerime meali:
(Allah isteseydi sizleri, tek bir ümmet [hepsini Müslüman] yapardı. Fakat, imtihan edip itaat edeni isyan edenden ayırmak istedi.) [Maide 48]

Demek ki, Allahü teâlâ insanları imtihan etmektedir. Onlara akıl gibi büyük silah verip, en mükemmel bir rehber olan Kur’an-ı kerimi ve en büyük yol gösterici olarak son Peygamberini göndermiş, emir ve yasaklarını bildirmiş, bunlara göre hareket etmeleri için de, insanlara irade ve ihtiyar vermiştir. İki âyet-i kerime meali şöyledir:
(De ki: Ey insanlar, size Rabbinizden hak [Kur’an] gelmiştir. Artık hidayeti kabul eden, ancak kendi faydası için kabul etmiş, sapıtan da, kendi aleyhine sapıtmış olur.) [Yunus 108]

(İsteyen iman etsin, dileyen inkâr etsin. İnkârcılara Cehennem ateşini hazırladık.) [Kehf 29]

Görüldüğü gibi, Allahü teâlâya itaat etmeyen dinsizler de bir imtihan içinde bulunuyorlar.

Bir âyet meali:
(Yedi kat gök ve yer ve bunların içinde bulunan varlıklar, Allah’ı tesbih eder. Allah’ı hamd ile tesbih etmeyen hiçbir varlık yoktur. Fakat siz onların tesbihini anlayamazsınız.) [İsra 44]

İnsan da bir varlık değil mi? Ama ateistler zikretmez. Demek ki bu âyette de, insandan başka varlıklar kast ediliyor. Bu kadar basit bir ifadeyi ateist anlayamaz. Çünkü Allahü teâlâ, (İnkârcılar Allah'a karşı yalan uydururlar, çoğu da akletmez) buyuruyor. (Maide 103)
 

nisan21

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ara 2009
Mesajlar
690
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
ALLAH Celle Celaluhu razı olsun güzel, faydalı bir paylaşım...
 
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

hal lisanı denen halde ALLAH teala imtihan denen hali zaten yaşam olarak açıklar. kuran-ı kerimin en temel tefsirini efendimiz salllallahu aleyhi ve sellem yapmış ve aşere-i mübeşşere denen 10 kişinin cennetle müjdelendiğini bildirmişti.

burdan çıkan azim sonuç şuydu imtihan diye bir hal yoktu herkes ameliyle cennet ve cehennemi haletini yaşıyor ve doğru yaşayan kimse direkt cennete gidiyordu.

kuran-ı hakimin ifade tarzı olarak her imtihani hal kafirler sizinle dalga geçer sizi alaya alırlar hükmünce bir mekrdi tuzaktı ve kafirleri böyle tuzağa düşürüyordu. yani haliniz zaten lisandı ve ayetler ancak kafirin küfrünün artırılması vesilesi oluyordu. dinsizlik değil esas olan ahlaki çöküntü olunca da bu ayetlerin nasıl olsa biliyor denen kısmı her kula açık oluyordu. herkes diğerinin imani eksikliğini ahlaki buhran olarak değerlendiriyordu.

bu nedele imtihanın kendisi bir şaşkınlık ve sarhoşluk hali olmakla cevabi hali uygun olmayan kimse için sorun teşkil eder. kul namaz kılabiliyorsa sorun yoktur ve imtihan kalkar. herkes bu halde biriktirdiği ameli ortaya serdeder. bu nedenle ALLAH tealanın nasılsa bildiği değil buradan çıkış yerin cennet mi yokksa cehennem mi olacağının yaşamsal değerleri vardır. kişi yaşarken yaşadığı cehennemi değerlendirebilmelidir. ALLAH tealanın imtihanı denen her halin özü bu dünyanın onun evi olması ve ashab dönemindeki 300 tane putun o haremden çıkarılması safahatıdır. kişi dünyaya gelmekle efendimiz sallallahu aleyhi ve selleme olan ahdini bu işin bir kısmını yüklenerek yapar. ALLAH tealanın beyti denen harem-i şerif esasen namaz için tahir kılınmış dünyanın tamamı olunca bu hususdaki her türlü ifade tarzı o putlarla birlikte haşra ve neşre götürecektir. o zaman ALLAH tealanın yakıtı insan ve taş olan dediği kısmın insan dışındaki put malzemesiyle yanışı cehennemin açıklaması olur.

bu nedenle iş çoktan bitmiş bir alemde ALLAH teala halifesi olan kula kendinden gayrı her ilahı temizleme safahatını yaşam yapan ALLAH celle şanuhu hesap veya imtihan dediği hali taraf olma haliyle birleştirmiş ve bildiğim ve size yaşattığım tek şey sizin nereye ve nasıl gideceğinizdir demiştir.

isyan ve itaat denen halde ALLAH tealanın birden çok açıklama yapması denen ayetlerin açıklaması kafirlerin beyinsizlikle ithamıdır ve hallerini dahi kavrayamayan kimsenin sorgusu olur. bu yüzden kelamullah onların tuzaklarını boşa çıkarırız derken onlarla muhabbet edecek kimselerin azabi varlıklarından bahseder. o kimselere öyle dostlar verir ki, o kimseler akil gözle seyredilse cehennem nerde diye sorana işte yanında diye cevap verilir.
yani sana imtihan yok hal lisanı var ALLAH tealanın imtihanı onu kabul edenedir. ve din asil kimselerin elinde yükselen bir değerdir. ordaki imtihan süfli insanlara gösterme bile gösterilmez denerek sorduğu sorunun akim kaldığı bildirilir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
hado77 kardeş senin yazıların çok tuhaf yani neyi anlatıyon neyden bahsediyon belli değil.Konudan konuya geçiş yapıyor yorumların bir konuyu anlatsan yorumunda daha güzel olacak kardeş...
Eleştiri noktasında değil benimkisi sadece bir izlenim ve değerlendirme.
Selam ve Dua ile.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt