Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İSLÂM'DA YÖNETİM ŞEKLİ --İslâm'da Yönetim Şekli Krallık Değildir (1 Kullanıcı)

HUSEYIN SASMAZ

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
1,204
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
İSLÂM'DA YÖNETİM ŞEKLİ


İslâmi yönetim nizamı yeryüzündeki diğer tüm yönetim nizamlarından;

a- Üzerine kurulduğu esaslar açısından,

b- İşlerin yürütülmesi sırasında benimsediği fikir, mefhum, ölçü ve hükümler açısından ve

c- Uyguladığı anayasa ve kanunlar ile devlet yapısı açısından belirgin farklılıklar taşır.



İslâm'da Yönetim Şekli Krallık Değildir

İslâm’ın yönetim nizamı krallıkla uzaktan yakından ilgili değildir. Bilakis, İslâm krallık sistemini ne tasvip eder, ne de en ufak bir benzerlik taşır.

Krallık sisteminde yönetim verasetle el değiştirir. Her hususta olduğu gibi yönetimde de oğullar babalarının varisi konumundadırlar. Ancak, İslâm’ın yönetim nizamında veraset yoktur. Aksine, yönetim ümmetin isteği ve rızası ile kendisine biat ettiği kişiye verilir.

Krallık sisteminde kralın tebadan hiç bir kimsenin sahip olmadığı özel hak ve imtiyazları söz konusudur. Krallık sisteminde kralın dokunulmazlığı ve kanunlar üstü bir konumu vardır. Krallık sisteminde kral ya Avrupa'da olduğu gibi sembolik bir yönetici konumundadır ya da Suud, Fas ve Ürdün krallıklarında olduğu gibi kralın fiili bir yönetim yetkisi söz konusudur. Bu krallar, yönetimin kaynağı oldukları gibi, ülkelerine ve halklarına diledikleri gibi heva ve heveslerine göre tasarrufta bulunmaktadırlar

Halbuki İslâm nizamı Halife ya da imama hiçbir zaman ayrıcalıklar ve özel haklar tanımaz. Ümmetten herhangi bir ferdin ne gibi hakları varsa Halifeninki de o kadardır. Halife ne Avrupa kralları gibi yönetimde yer alıp ta yönetime karışmayan bir semboldür, ne de ülke ve halklar üzerinde dilediği gibi tasarrufta bulunarak yönetim haklarını kullanan bir yöneticidir. Aksine Halife yönetim ve yönetim yetkisini kullanma noktasında ümmetin vekilidir. O, ümmet tarafından rızaya dayalı olarak seçilmiş ve Allah'ın şeriatını tatbik etmesi için kendine biat edilmiş bir yöneticidir. Halife her işinde ve ümmetin çıkarlarını ilgilendiren her meselede şer'i hükümlerle kayıtlıdır.

Ayrıca, İslâmi yönetim sisteminde veliahtlık da yoktur. Veliahtlık İslâm tarafından kesinlikle reddedildiği gibi, yönetimin veraset yolu ile devredilmesi de şiddetle yasaklanmıştır. İslâm’a göre, yönetim haklarının kazanılmasının tek meşru yolu, Halife ya da imamın ümmetin rızası ile alacakları biattır.
 

alperen1989

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Mar 2012
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Hülefayı Raşidun dönemine baktığımız da halifeler seçimle başa gelmiştir yani ümmetin rızası ile halife olmuştur.Paylaşım için saol kardeş Allah Razı Olsun .
 

HUSEYIN SASMAZ

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
1,204
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
ES SELAM ALEYKÜM VE RAHMETULLAHİ VE BEREKETUHU EBEDEN VE DAİMEN HEM DÜNYEVİ HEM UHREVİ İNŞALLAH

" (Mu'min) kullarıma söyle konuştukları zaman sözün en güzelini söylesinler, çünkü şeytan aralarını ayırmak ister. şüphesiz şeytan insanlar için en büyük düşmandir." isra-53
Allah Hepimizden Razı Olsun.İnşallah.
KENDİNE İYİ BAK.HAYIRLI GÜNLER. ALLAHA EMANET OL.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt