Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İslam'da doğum kontrolünün Hükmü (1 Kullanıcı)

´´GüLiѕтaи´´

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
1,209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
BAZI KİMSELER FAZLA ÇOCUK YAPMAMAK İÇİN TEDBİR ALIP BiRTAKIM ÇARELERE BAŞ VURUYORLAR. FAZLA ÇOCUK YAPMAMAK İÇİN TEDBİR ALIP DOĞUM KONTROLÜ YAPMAK CAİZ MİDİR?

Doğum kontrolü mes'elesi ülkemizi ve İslam alemini aşan bir meseledir. Her yerde ondan söz edilmektedir. İslam aleminde münakaşası yapıldığı gibi, hiristiyanlık aleminde de münakaşası yapılmaktadır. Asrımızda Mevdudi, Seyyid Kutub, Ahmed al-Şarbasi ve Sa'id al-Buti gibi zevat bu konuyu ele alarak durumu açıklamışlardır. (Allah onlardan razı olsun). Bunların bir kısmı Türkçeye tercüme edilmiştir. Bunun için bu konuda fazla bir şey söylemek icab etmez. Yalnız bazı kimseler bu hususta kanaatimi sordukları için kısa da olsa bir şeyler söylemeye mecbur kaldım. Evlenmek, Peygamber (sav)'in sünnetlerinden biridir. Onunla ilgili çok hadis varid olmuştur.Ez cümle şöyle buyuruyor: "Nikah benim sünnetimdir" (İbn Mace). Evlenmenin birçok hikmetleri vardır.

1- Fıtratın ihtiyacını karşılamaktır. Kur'an-ı Kerim şöyle buyuruyor: "Huzur bulasınız diye cinsinizden sizin için eşler yaratması Allah'ın büyük ayetlerinden biridir" (er-Rum).

2- Neslin devamı ve beşeriyeten çoğalmasıdır. Peygamber şöyle buyurur: "Evleniniz. Çünkü ben sizin çoğalmanızla iftihar ediyorum" (Buhari, Müslim).

3- Şerefi muhafaza edip ahlaksızlığa düşmekten korumaktır. Peygamber (sav) şöyle buyuruyor: "Ey gençler evlenmeye gücü yeten evlensin. Çünkü o, gözü –harama bakmaktan- korur, zinadan da muhafaza eder (Müslim).

Durum böyle olmakla beraber iradesi kuvvetli olup gayr-i meşru hayata yaklaşmayacağını bilen kimsenin evlenmeyebileceği gibi, evlenen kimse de azl gibi bir yol ile çocuk yapmamak için tedbir alabilir. Cabir bin Abdullah (ra) dan şöyle rivayet edilmiştir:"Kur'an-ı Kerim nazil olurken biz azl ederdik. Bu durum Peygambere (sav) ulaştığı halde bizi men etmedi" (İbn Mace).

Azl'ın manası: meniyi dışarıya akıtmaktır. Azl ile ilgili çok hadis vardır. Bir kısmı onu hoş görmemiş ise de, kesin olarak yasaklayan bir hüküm de getirmemiştir. Bunun için Cumhur-u ulemaya göre, kadının rızasıyla azl mübah kabul edilmiştir. Hatta Şafii ulemasının birçokları kadının rızasını almak söz konusu değildir, diyorlar. Fakat tamamaıyla tenasül cihazının görevine son vermek için ilaç kullanmak veya ameliyata başvurmak kesinlikle haramdır. Bu husus için asla cevaz olmamıştır.

Sa'd bin Ebi vakkas'dan rivayet edilmiştir: "Peygamber (sav), Allah'a kulluk etmek maksadıyla daimi surette evlenmeyi terketmek isteyen Osman bin Ma'zun'un dileğini reddetti.İzin verseydi biz de kendimizi iğdiş edecektik."

Meni rahimde yerleştikten sonra nutfe ve alaka –kann pıhtısı- halinde iken herhangi bir ilaç ile onu düşürmenin caiz olup olmadığı hususunda ihtilaf vardır.

Hanefi ulemasından meşayıh-i maveraünnehir, Cevahir al-Ahlati ve al-Nehr ile Şafii ulemasından Abu İshak el-Merzedi ve Remli'nin sözünden anlaşıldığına göre ma'zeret olmasa da caizdir (al-Fetava'l-Hindiyye, Şebramilisi). Gazali, İbn Hacer, la-Bahr ve Hanefi mezhebinde racıh kavle göre ma'zeret olmazsa caiz değildir (İbn Abidin).

Ama meşru bir ma'zerete binaen onu aldırtmak veya ilaç ile onu düşürmekte beis yoktur. Meşru mazerete birkaç misal:

1- Hamile kadının hastalığını artıracak veya helakine vesile olacak hastalığın bulunması.

2- Çevrenin çok bozuk olup, fitne ve fesadın azgın halde olması, yani doğacak çocuğun ahlakını bozacak mahiyette olması,

3- Fakr ve zaruretin hüküm sürmesi, ibn Vehban şöyle diyor: Hamile kadının hamlı alınmadığı takdirde, emzikli çocuğunun sütü bozulup babasının da fakir oluşu yüzünden kendisine süt verecek bir kadın bulamamış olması bir mazerettir (İbn Abidin).
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
33,120
Tepki puanı
8,195
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
Esselamünaleykum...

Esselamünaleykum...

Allah CC. razı olsun kardeşim...
Zamanımızda bilinmesi gereken bilgiler bunlar...
Paylşaım için teşekkürler...
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

azl veya diğer kontrol yolları esasen muktedir olamam ile ilgili bir durum. bunun ndeni şu islamiyet 4 kadınla nikaha iziz vermesi yapılası emredilen bir iş olması bakımından değil.
yani 4 kadınla evlilik tek hanımı korumak için değildir.
burdaki husus o hanımın aslında 2. ya da 3. ya da 4. eş olmak isteyip istememesi ile ilgilidir.

yani dindar kiş oruç ve diğer rükünlere tabiyetle bir hanım yeter ve o hanımla olan münasebet neslin devamı hususnda olur ve hanımı da olsa aşırı hallerden kaçınılır. eğer ki bir sağlık problemi varsa bu hal müstesna hanımın müsaadesi ile 2. eş bir çözümdür.
efendimiz(SAS) çok evliliği bu açıdan önemli eğer 2. ve diğer hanımları bunda bir beis görmemişse bir problem yoktur.

diğer mümminlere 4 eş sınırı zaman gösterdiki biz birini bile ibata edemezken hayal mahsulü bir olay. yani ulul azm olmanın kitabın bir iddiası olan evlilik birlikteliğinde adaleti ikamenin yolu peygamber(AS) fıtratıyla mümkün. efendimiz(SAS) eşleriyle olan bağının bizi ilgilendiren kısmı da bu kadardır. ehl-i takva olun açılsın göğün kapıları bakın 2. 3. hanım kimmiş onların fıtratları nasılmış.

burdaki 4 hanım hükmü ancak kamil müslüman içindir. ve hz. ömer hz. osman hz. ali(RTA) hazretleri halife olmalarına ve iktidar sahibi olmalarına rağmen ikinci hanımları olmamıştır.

demekki takva ehli 1 hanımla iktifa ederken nesep sahibi olmayı da fıtri ahlaka bırakmış aile ilşkisini nesebe dayandırmış ve israfkar bir tutuma girmemiştir. bu yüzden yukarıdaki müesseseler gerek tıbbi gerekse şahsi korunma yolları meseleye yaklaşımdaki eşler araasındaki uyumsuzluğu ve evlilik birlikteliğine bakışı gösterir. evlilik huzur bulmak için yapılır deniyorsa bilinir ki kalpler ancak ALLAH(cc) anmakla huzur bulur.
temel sorun şu evlilik ve salih nesep amacı gütmeyen evlilikler de kontrol altına alınması gereken nefislerdir. çünkü kontrolsüz nefis elbette tabiata üstün gelecek ve istenmeyen gebeliklere netice verecek veya iyi bir şey yapılıyor zannedilirken eşleri fıtratın dışında çözümlere mahkum edecektir.

aslolan huzuru ALLAH(cc) anmakla bulmaktır. hanım ondan sonra bir nimettir ki o dahi israf kabul etmez ve sevilen olmak isteyen hanım da nefsini taşkın bırakacağı için 2. veya 3. eş hayali kuracak olan erkeğe sıkıntı verecek ve istenmeyen neticeler doğacaktır. hanımlar fıtraten ALLAH(cc) emrine daha yakındır ve sevme sevilme bakımından tek olmak ister o yüzden erkek fiili ile bu husuta eksik kaldığını ve kendisine olan alakanın tek boyutlu olduğu zehabını uyandıracak hareketlerden kaçınmalı ve eşine çocuk amaçlı evlilik talebi ile ben seni hakiki halini sevdim demeli muhabbet onun ruhuna yakınlıkla kazanılmalı, böylece hanımlar da fıtri paylaşımı bilen bir eş karşısında hakka karşı olan israfkar tutumlardan kaçınmayı öğrenir ve öğretir. böyle bir hanım biiznillah eşinin malına ve canına kefildir ve asla onu eliyle bir mal ya da can israfı olmaz.
korunan değer bakımından aslolan nesil olmalı ve taraflar bu bilinçle evlenip evlilik birlikteliğini devam ettirmeli.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt