Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İslâm Açısından Sigaranın Tahrimi (1 Kullanıcı)

muhammed25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
879
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
İslâm Açısından Sigaranın Tahrimi
İslâm Açısından Sigaranın Tahrimi

Kitap ve Sünnetten Deliller

Sigara Rasûlullah (S.a.v.) Zamanında yoktu. Ancak kıyâmete kadar her zaman ve mekâna hitap etmesi özelliği itibariyle İslamda birçok ayrıntıyı kapsayan genel kurallar vardır. Bu kurallar çerçevesinde dış müdahelelere karşı adeta bir kale konumunda olan mesur ilim sahibi ulemâmız ise zamanla gündeme gelen ve gelişen olayları inceleyerek Müslümanları aydınlatmakta böylece ümmetin felakete sürüklenmesine ALLAHın izniyle engel olmaktadırlar. Bu genel kurallar kapsamında bulunan sigara için de geçerli olan budur ki az sonra bir kısım delillerini zikrederek ulemânın “sigaranın tahrimi hususundaki kıymetli tespitlerine yer vereceğiz inşâALLAH. Tevfik ALLAHtandır.

İşte O Peygamber onlara temiz ve güzel şeyleri helal pis ve zararlış eyleri haram kılar (Araf 157).

Aklı selim sahibi hiçbir insan sigaranın “temiz ve güzel şeyler kapsamına girmediğinde şek şüphe etmez. Şu halde sigaranın ayetteki ifadesiyle “habis/ pis şeyler sınıfından olduğu gayet açıktır. Habisin; tad veya kokusunun tiksinti verdiği şey anlamına geldiği bilinmektedir. Bu da sigaranın vasıflarındandır. Gerek ulemâ gerek Tıp ehli sigaranın “habis/ pis şeyler kapsamına girdiği konusunda görüş birliği hasıldır.


Malını gereksiz yere saçıp savurma. Zira böylesine saçıp savuranlar şetanların dostlarındandır. Şeytan Rabbine karşı çok nankördür İsrâ 26- 27.
fakat israf etmeyin: Çünkü ALLAH israf edenleri sevmez " Enam 141

ALLAHın geçiminize dayanak kıldığı mallarınızı aklı ermezlere vermeyin...(Nisâ 5).

Ayette zikri geçen aklı ermezlerden (süfehâ) malında gereği gibi tasarrufta bulunamayanlar anlaşılır. Rasulullah (S.a.v.) “boş yere söz söylemek (gereksiz) çok soru sormak ve malı zayi etmek size mekruh kılındı” buyurmuştur (Buhari Müslim). Bir şeyin mekruh olması helalden ziyade harama yakın olmasıdır.

Sigaranın malın zayii olduğunda da şüphe olmadığı gibi ...gıda vermeyen açlığı da gidermeyen..(Ğâşiye 7) ayetindeki tabire de oldukça mutabıktır.
Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın..(Bakara195).
Sigara kişiyi kanser gibi öldürücü hastalıklara düşürmektedir.
Ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz ALLAH sizi çok esirgeyicidir (Nisa 29)

Sigara bağımlısı bir şahıs kendisini yok edecek nedenlere sarılmakta ve nefsini birçok hastalığa hedef kılmaktadır. Alimler zehir toprak cam taş ve benzeri maddelerin yenilmesinin haram olduğunu belirtmişlerdir. Çünkü bunlar sağlığa zarar vermektedir.

Rasûlullah (S.a.v.) “Her kim zehir içip kendini öldürürse cehennem ateşinde ebediyen o zehiri içecektir” buyurmuştur (Buhari Müslim).

Sigara içmek şahsın tedriciyen intihar etmesi demektir. Öldükten sonra ölüm sebebinin sigara olduğu anlaşılan bir kimse intihar etmiş sayılır (ALLAH korusun). İster doğrudan ister dolaylı yollardan hızlı veya yavaş kişinin ölümüne sebep olması haramdır. Netice birdir sigara bağımlısı birinin kendini ölüme sürüklediğinde şüphe yoktur.

Sigaranın kişiyi ölüme götürmediğini farz etsek bile en azından kişiyi güç ve kuvvetten düşürecek çeşitli yıpratıcı hastalıklara müptela kılar.

“Rasûlullah (S.a.v.)tüm uyuşturucu ve gevşetici şeylerden nehyetti” (sahihtir Ebü Davud- Ahmed).

Hadiste geçen “müfettir/ gevşetici vücutta gevşeme uyuşma oluşturan şey anlamındadır. Tiryakilerin böylesine etkilenmemesi asıl itibariyle haramlığına halel getirmez.

Ayrıca sigarayı içkiye kıyas eden alimler olmuş “çoğu sarhoşluk veren şeyin azı da haramdır diyerek sigaranın tahrimine bu delili de istişhâd etmişlerdir. İçkiye yeni başlayan birinin sarhoş olması için bir kaç damla yeterken alkolik birinin bazen bir kadeh dolusu içkiden etkilenmediği vakidir. Sigara da aynı şekilde özellikle yeni başlayanlar veya bir dönemden sonra tekrar başlayanlar yemekten sonra içenler için sinirleri gevşetici uyuşturucu bir özelliğe sahiptir.

“Dinde; zarar vermek te zarara zararla mukabele etmek te yoktur (Müslim). Sigara tümüyle içine de çevresindekilere de zarar vermektedir.


her ikisinde de (içki ve kumar) günahı faydasından büyüktür (Bakara 219).

Sigaranın bazı faydalı yanları olduğunu farz etsek tahmini faydalar ile bil-fiil gerçekleşen zararlarını mukayese edip hangisinin daha ağır bastığına (?!) bakmamız gerekir... Ancak hakka karşı gözlerini kapayan hakkı aramayan ve nefsinin esiri olan sigaranın tahriminde şüphe eder. Ama önemli olan kişinin neye inandığı değil gerçeğin ne olduğudur..


Rasûlullah (S.a.v.)
“kim Sarmısak veya soğan yerse bize ve mescidimize uzak durup evinde otursun buyurmuştur (Müslim).
Sigara tiksindirme ve rahatsız etmede soğan ve sarmısaktan daha kötü veya en azından onlardan geri kalır bir yanı yoktur diyebiliriz. Ayrıca Cuma namazlarında güzel koku sürmenin sünnet olduğu ve sigaranın da bu sünnete aykırı olduğu ortadadır.

“İyi arkadaşla kötü arkadaşın misali misk taşıyan biriyle kor üfleyen birine benzer (Buhari Müsum).
Yani kötü arkadaş ateşi ve dumanı (?!) üfler.


“Müslüman Müslümanların elinden ve dilinden selamette olduğu kimsedir (Buhari).
Müslümanlar acaba sigara için birinin zararından selamette mi olurlar?


“ALLAHa ve ahiret gününe inanan biri komşusuna eziyet etmesin (Buhari).
Sigara bağımlısı sigarasıyla hem eşine evlatlarına komşusuna hem de meleklere ve de mescidde namaz kılan diğer Müslümanlara eziyet vermektedir.


“Günahları açıkça işleyenler hariç bütün ümmetim affolunacaktır (Buhari Müslim).
Buna göre sigara bağışlanmayacak olan açık isyanlardan olur.


“Bir kavme benzeyen onlardandır (Sahihtir. Ebu Davud).
Sigara sömürgecilerin aramızda bıraktıklarındandır. Bu anlamda sigara içmek ruhi bir çöküntünün ifadesi olup kafirlere benzemenin bir tezahürüdür.

Bu illeti islam topraklarına getîrip özellikle gençler arasında yaygınlaştıranlar sömürgecilerden başkası olmamıştır. Aynı zamanda sigara ağız ve burunlarından duman çıkaran cehennem ehlinin durumunu da andırmaktadır.


“Kıyamet günü kişi dört şeyden: Ömrünü nerelerde geçirdiğinden vücudunu ne uğruna çürüttüğünden malını neyde kazanıp nereye harcadığından ve ilmiyle amel edip etmediğinden sorulmadıkça yerinden kımıldamaz (Sahihtir Tirmizi).

Ömrünü sigara içmekle geçiren; haram olduğunu bildiği halde içmekte ısrar eden; malını yararsız yere zayi edip vücuduna zarar veren; malını sigara ticaretinden kazanan; şeytanın pencerelerinden bir pencere olan sigara sayesinde vücudunu dilediği gibi oynaması ve gezmesi üzere şeytana açan bir sigara bağımlısı acaba kıyamet günü ne cevap verebilir (?).

Sigara kişiyi ALLAHa zikir ve ibadet etmekten özellikle de oruç ibadetinden alıkoyan bir zarardır. Oruç sigara müptelâlarına oldukça ağır gelen bir ibadettir. Sigara müptelâsı olanlar mescidde îtikâfa girmekten uzun uzadıya Kuran okumaktan zikir (Kurân) meclislerine oturmaktan ve namaza erkenden hazır olmaktan hoşlanmazlar. Bunların geneli cemaat namazlarına gelmez geldiğinde de sigarayı (ancak) caminin kapısında kuvvetli bir nefes çektikten sonra atıp içeri girerler. Halbuki sünnet gereği bir topluluğa gidildiğinde güzel koku sürünmek gerekir.

Şeriatın temel kuralları sigarayı haram kılmaktadır.

Binlerce hükmü kapsayan temel kurallara bazı örnekler verelim;


Zarar vermek te zarara zararla mukabele etmek te yoktur.
Yararlı şeylerde asıl olan ibâha (mubahlık) zararlı şeylerde asıl olan da (haramlık) tahrimdir.
Zararları bertaraf etmek fayda ve kar kazanmaktan daha önce gelir.
Bir konuda haramla helal müsâvi olsa haram galip gelir.
Seddüz- zerâî götüren araçları ortadan kaldırmak) kaidesi.

Yukarıda zikredilen hiç bir delilin olmadığını farz etsek bu sefer sigaranın en azından sakınmakla emrolunduğumuz şüpheli şeyler kapsamına girdiğini söyleyebiliriz. Buhari ve Müslimin tahriç ettiği hadis-i şeriflerinde Resûlullah (S.a.v.) “Helal da haram da açıktır. Bu ikisinin arasında insanların çoğunun bilmediği şüpheli karışık şeyler vardır. Her kim bu şüpheli şeylerden sakınırsa muhakkak dinini ve ırzını korumuş olur. Ve her kim bu şüpheli alana düşerse harama girmiş olur... buyurmaktadır.

Bilmeliyiz ki helal temiz ve yararlı olan şeylerdir. Haram da pis habis ve de zararlı olan şeylerdir.

Bütün bu delilleri nazarı itibara almayan nefsi hakkında ALLAHtan korkmalı ve er geç tövbe etmelidir. Şüphesiz ALLAH tövbeleri kabul eden ve Rahmeti çok olandır.

Bilinmesi gereken bir başka husus ta şudur: Sigara ilk çıktığı zamanlar ilim ehlinden bir kısmı bunun mahiyetinden habersizdi ve uyuşturucu mu gevşetici (rehavet verici) mi olduğunu sağlığa zarar verip vermediğini kesin bilgilerle bilmiyorlardı. Bu nedenle alimler arasında bunun haram ve tahrimen mekruh olduğu şeklinde görüş ayrılıkları belirmişti. Bazıları etkilenenlere haram
 

muhammed25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
879
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
ve tahrimen mekruh olduğu şeklinde görüş ayrılıkları belirmişti. Bazıları etkilenenlere haram diğer etkilenmeyenlere mubah olduğunu söylemişlerdi. Şurası şüphe götürmeyen bir husustur ki sigaranın mekruh olduğunu söyleyen bazı alimler bugün ortaya çıktığı şekliyle sigaranın gerçeğini bilselerdi haramlığı konusunda asla tereddüt etmezlerdi. Zira onlar dinin genel prensiplerini ve şeri kuralları gayet iyi biliyorlardı.

Bütün bunlardan sonra yine de sigaranın haramlığına kanaat getirmeyenlere bir de şunları sormak lazım:

Sigara haram olmadığına göre neden onu mescidlerde mübârek mekanlarda içmez de her türlü dolabın dönmesine uygun yerlerde içerler?!.. Normal bir şeyse neden her yerde rahatlıkla (su içer gibi) içemezler?!.. Veya çocuklar içince kızar büyükler içince susarlar. Güzel bir şeyse çocukların suçu ne ki onları mahrum ederler? Ve acaba neden ALLAHın temiz nimetlerinde olduğu gibi sigaraya da besmeleyle başlayıp hamd ve şükürle bitirmezler?!.. Cenab-ı Hakkın bir nimeti müyesser kıldığında Ona şükürde bulundukları gibi ellerine bir sigara geçtiğinde de şükrediyorlar mı?!..

İnsan ALLAHtan korkmalıdır. Çoğu kez bazılarının önünde sigara içmekten çekinir ona bakarlarken sigara içmekten kaygı duyar da ALLAHtan sakınmaz hayâ etmez?!. .

Eğer (gerçek) müminler iseniz korkmanız gereken yalnızca ALLAHtır(Tevbe 13).

Son olarak bir de şunu sorabiliriz; Acaba sigara kişinin iyilikler ve kötülükler kefesinden hangisine konulacaktır?...

Evet bütün bunlar karşısında ne gibi bir sonuca varılır?

Müslüman hesap günü gelmeden evvel kendini hesaba çekmeli ALLAHtan bunu terk etmesi için yardım dilemelidir. Kim ALLAH için bir şeyi terk ederse ALLAH ona yardımını bağışlar ona daha hayırlısını nasip eder. Sabretmelidir şüphesiz ALLAH sabredenlerle beraberdir. Kim sabretmeye gayret ederse ALLAH da onu sabırlı kılar.

Bu konuda özellikle üzerinde durulması gereken bir diğer husus ta sigara satmak suretiyle başkalarının haram işlemesine yardımcı olmaktır. Bu durumda kişinin kendisi sigara kullanmasa bile başkalarının bu haramı işlemesine yardım etmekte nafakasını haramdan temin etmektedir. Bu konuda ki ölçü ise gayet açıktır. İnsan bir iyiliğe vesile olduğunda nasıl sevap alıyorsa kötülüğe vesile olduğunda da aynı günaha ortak olur. Sebep olduğu herkesin günahından nasibini alır! Gerekçesi ne olursa olsun bu kötü davranışı terk etmeli Müslüman ALLAHtan korkmalı ve hatasından dönmelidir. Şüphesiz ALLAH günahları bağışlayandır.

Sigara müptelâları şu duayı çokça okumaya gayret etmelidir

“ALLAHım bizi sigara belasından cehennem azabından eziyet ve helaktan kurtar. Cismimizi ve sıhhatimizi korumayı nasip eyle. Kalplerimizi ve ağızlarımızı temiz ve nezih kıl. Akıllarımıza ve anlayışımıza istikamet bağışla. Bizi en doğru olan ahlak ve âdetlere hidayet eyle. İmanı güzel sözü güzel kokuyu ve güzel ameli bize sevdir. Şüphesiz sen işiten ve icâbet edensin (Amin). ALLAH her şeyin en doğrusunu bilendir. Ve tevfik Ondandır.

“SallALLAHu alâ Muhammedin ve alâ âlihi ve Sahbihi ecmâîn
VEL-HAMDÜ LİLAHİ RABBİL ALEMİN



Hayrettin Karaman: Sigara HARAM'dır!

İslâm Açısından Sigaranın Tahrimi
İçinde güve kovucu ve fare zehiri bile barındıran sigara için İlahiyatçı Hayrettin Karaman'dan tiryakileri üzecek fetva: Sigara HARAM'dır..
Yıllık ilaç harcaması 8 milyar dolar olarak gerçekleşen Türkiyede sigaraya 9 milyar dolar ödeniyor. Araştırmalara göre her yıl 100 bin kişi sigaradan hayatını kaybediyor. Çocukların yüzde 75i ise pasif içici konumunda.

Türkiyede geçen yıl sigaraya 9 milyar dolar harcandı. Parasını tütüne yatıran 25 milyon tiryaki karşılığında ölüm ve hastalık aldı. Sigara şirketleri kârına kâr katarken her yıl 100 binden fazla insan sigaranın yol açtığı hastalıklar sebebiyle hayatını kaybetti. Yüz binlercesi de astım kronik bronşit ve kalp damar rahatsızlıklarına yakalandı. Türkiyenin yıllık ilaç harcaması yaklaşık 8 milyar dolar olarak gerçekleşirken sigaraya 9 milyar dolar ödenmesi dikkat çekiyor. Araştırmalara göre Türkiyede yetişkin nüfusun yüzde 44ü sigara bağımlısı. Ancak bu oran 23-35 yaş aralığındaki gençlerde yüzde 60a çıkıyor. İlginç bir sonuç da kadınlar arasında gözleniyor. 10 yıl öncesine kadar her 11 erkeğe karşılık 1 kadın sigara içerken bu rakam şimdilerde 7de 1e kadar çıktı. Yeşilay Derneğinin ‘2006 Yılı Madde Bağımlılığı Raporuna göre ülkede sigaraya başlama yaşı 10a düştü.

Dünyada en fazla sigara içilen ülkeler arasında yer alan Türkiye'de sigara alışkanlığı çocuklar ve kadınlar arasında da hızla artıyor. Sigarayla Savaşanlar Vakfı (SSV) Başkanı M. Ubeyd Korbey ise her bin çocuktan 4'ünün 6 yaşında sigara içmeye başladığını belirtiyor. Küçük çocukların bu alışkanlığa genellikle babasının paketinden sigara çalarak başladığını ifade eden Korbey "Yaş 12-13'e ulaşınca sigara grup arkadaşlığına dönüşüyor. O gruba girmek isteyen diğer çocuklar da sigaraya başlıyor." değerlendirmesinde bulunuyor. Tütün mamullerinin yol açtığı zararlar sürekli büyürken Sigarayla Etkin Mücadele Yasası ise TBMMde bekliyor. Önceki dönem hazırlanan yasa tasarısında kapalı mekanlarda sigara içme yasağı genişletiliyor. Ayrıca okul ve cami bahçelerinde sigara içmek de yasaklanıyor. Öte yandan tasarının yasalaşması halinde asker polis zabıta ve özel güvenlik görevlileri üniformalarıyla sigara içemeyecek. Televizyon programlarında sigara ve diğer tütün ürünleri kullanılamayacak.
 

muhammed25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
879
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Üç sebepten dolayı sigara tiryakiliği ve sigara dinen haramdır. Birekşi olarak sağlığa zararlıdır. İkekşisi çevreye ve insanlara zarar vermektedir. Şeran boşa para vermek israftır. Sigaraya verilen ise boşa verilmenin yanında sağlığa zarar veren bir şeye verilmesinden dolayı israftır. Bunlar tek başlarına bile haramken üçü bir arada olduğunda sigaraya ve tiryakiliğine haram hükmü verilir. Geçmişte İslam alimlerinin bir kısmı sigaraya mekruh veya mubah hükmünü vermeleri tamamen bilgisizlikten kaynaklanmaktadır. Tıbbi tahliller ortada yokken zararının bu kadar tehlikeli olduğu bilinmezken mubah veya mekruh hükmü verilmiştir.

Tiryakilerde kanser ve kalp damar hastalığına yakalanma riski 3 kat fazla

Yedikule Göğüs Hastalıkları Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Sedat Altın sigaraya ne kadar erken başlanırsa kanser ve kalp hastalıklarına yakalanma riskinin de o kadar yükseldiğini aktarıyor. Sigara tüketimindeki artış nedeniyle akciğer kanseri kronik astım (KOAH) ve bronşit vakalarının hızla arttığını dile getiren Başhekim Altın "Geçen yıl hastanemizde 12 bin yataklı hastayı tedavi ettik. Bunun 4 bin 500'ü KOAH 2 bin 800'ü de akciğer kanseriydi. 410 yataklı hastanemizde artan talebe cevap vermekte zorlanıyoruz." şeklinde konuşuyor.

Kartal Koşuyolu Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalp ve Damar Cerrahisi Klinik Şefi Doç. Dr. Kaan Kırali ise sigaranın kalp-damar hastalığına yakalanma riskini 2-3 kat artırdığı bilgisini veriyor. Sigara dumanında bulunan zehirli maddelerin damarlarda tıkanmaya yol açan yağlanmayı hızlandırdığını kaydederek "Kanı pıhtılaştırıyor kılcal damar gelişimini de yavaşlatıyor. Sonuçta tansiyon ve kalp krizleri kaçınılmaz hale geliyor." örneğini veriyor.

Zeynep Kamil Kadın ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi Yenidoğan Yoğun Bakım Klinik Şefi Prof. Dr. Fahri Ovalı ise sigaranın hamileler ve bebekler üzerindeki etkisine dikkat çekiyor. Annenin sigara içen ya da içilen ortamlarda bulunması halinde düşük kilolu doğum riskinin arttığını hatırlatan Ovalı "Doğum sonrasında da genellikle astım bronşit ve zatürre gibi solunum problemleri görülüyor. Bu nedenle hamileler kesinlikle sigara içmemeli ve içilen ortamda bulunmamalı. Ayrıca bebeğin bulunduğu yerde de kesinlikle sigara içilmemeli." uyarısını yapıyor.


İç ve Kalp Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Canan Karatay bir bardak Cola'nın 60 dakikada vücuda verdiği zararları anlattı. İşte felakete götüren kısır döngü...


1. İlk 10 dakikada: Kanınıza hemen 10 çay kaşığı kadar şeker girer. Bu normal günlük dozun 100 katı kadardır. Bulantınızın olmamasının nedeni içinde bulunan 'fosforik asiddir'.

2. İlk 20 dakikada: Kan şekeriniz aşırı şekilde yükselir. Bunun sonucu pankreasınızda aşırı derecede insülin salgılanır ve kan şekerinin fazlası karaciğerde yağ olarak depolanmaya başlar.

3. 40 dakika içinde: Kafeinin tamamı dolaşıma girmiş olur. Kan basıncı yükselir karaciğerden daha fazla şeker yapılarak kana geçer ve kan şekeri tekrar yükselir.

4. 45 dakika içinde: Beyinde dopamin yapımı artar mutluluk hissi başlar (eroinin etkisine benzer bir etki meydana gelir.)

5. 60 dakika içinde: Ani açlık hissi oluşur.

6. Tekrar kolaya ve tatlılara saldırısınız.

7. Bu kısır döngü devam ettiği süre karaciğer ve göbek yağlanması artar vücudun tüm hücrelerinde LEPTİN ve İNSÜLİN DİRENCİ gelişir.

8. Şişmanlık hastalığını başlatmıştır ve bütün dejeneratif hastalıkların nedenidir.



Hastaların dilinden sigara

Yedikule Göğüs Hastalıkları Hastanesi'nde KOAH tedavisi gören Müsellim Soydemir (73) 41 yıl boyunca günde iki paket sigara içmiş. Rahatsızlanınca sigarayı bırakan Soydemir "16 yıldır içmiyorum; ama hâlâ sigaranın hastalığını çekiyorum." diyor.
Yıllardan beri KOAH'ın dışında mide böbrek ve yüksek tansiyon sorunu da yaşadığını anlatan Soydemir "Gerçek bir Müslüman sigara içmez. Bunu şimdi anladım." ifadesini kullanıyor.
38 yıl boyunca içtiği sigaradan astıma yakalanan Ali Ersoy (57) ise "Özellikle gençlere seslenmek istiyorum. Sigaraya elinizi bile sürmeyin." çağrısını yapıyor.
Ersoy televizyon dizilerinde oyuncuların sigara içmesine de çocuk ve gençleri özendirdiği için tepki gösteriyor. KOAH hastası Süleyman Binay (50) nefes alamayıp krize girince acilen hastaneye kaldırılıyor. Her krizde 15-20 gün hastanede yatan Binay "Bu sekizekşi krizim. Bu böyle ne kadar devam edecek bilmiyorum." diyor.
Akciğer kanserine yakalanan Erol Ketenci (48) ise şöyle konuşuyor: "Yıllarca içtiğim sigaranın armağanı kanser oldu. Şimdi oğlumu sigaradan vazgeçirmeye çalışıyorum; ama başaramıyorum."


DİNİ AÇIDAN SİGARA
Dini meseleleri incelemekte mahareti bulunan ilim erbabı tütünün insan sağlığında yaptığı maddi ve manevi tahribatıdikkate alarak haram olduğu neticesine varmışlardır.
Devri Saadette ve müctehidlerin devrinde sigara yoktu. Bu sebeple sigara içmenin hükmünde farklılıklar yapmaktadır.
İslam alimlerinin görüşlerinde ortaya çıkan değişik hükümler meselenin tetkikinde seçilen noktayı hareketin birbirinden farklı olmasında ileri gelişmiştir.
Geçmişte fukaradan bir kısmının sigaranın mubah ya da mekruh olduğunu söyleyenlere gelince; bu konuda onları mazur görebiliriz. Çünkü o yıllarda tıbbi araştırmalar sigaranın zararları tespit edememiştir.
Fukaha bu görüş ve hükmünü "Eşyada asıl olan ibahadır." kaidesine bağlıyor idi. Ama tıp bunun bedene olan zararlarına keşfedip ortaya koydurtan sonra artık aynı hükmü verenleri maruz göremeyiz. Uzmanların yaptığı ciddi araştırmayla sigaranın doruğa yükselen zararlarının ferdi ve cemiyeti menfi yönde tesir aldığı ortaya çıkınca artık sigaranın mekruh yada mubah olduğu hakkında bir tereddüde gerek ve yer kalmamıştır.
Sigara içmenin haram olduğu bugün çok açık ortaya çıkmıştır. Onu itiyat etmenin günah olduğu tahakkuk etmiştir. Sigara kullanmakta İslam dininde haram olduğu bilinen israf başkasına zara verme uyuşturucu vardır.

--------------------------------------------------------------------------------



SİGARANIN İSRAF OLUŞU

Malın israf edilmesi İslam Dininde haram kılınmıştır.İsrafın haram olduğu bildiren ayeti kerimelerin bazısını zikredelim.

"Yakınına düşküneyolcuya hakkını ver elindekileri saçıp savurma"

"Onlar sarfettikleri zaman ne israf ederler ne de cimrilik: ikisi arasında orta bir yol tutarlar."

"Yiyiniziçiniz israf etmeyiniz. ALLAH (C.C) israf edenleri sevmez."

"Muhakkak ki saçıp savuranlar şeytanın kardeşidir."

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) de malın boş yere harcanmasını yasaklamıştır. Hiç şüphe yoktur ki sigarada vücuda gıda veren hiç bir şey yoktur. İnsan sağlığına zararlı binlerce zehirden en tehlikelisi nikotindir.
Nikotin bazı haşeratin itlafında ilaç imalinde kullanılmakta ise de ağrıları dindiren yaraları tedavi eden tek kelime ile şifa verici bir maddeyi içinde bulunduran ilaç imalatında kullanılmamaktadır. Sigara gıda değilse şifa vermiyorsa ve hiçbir derde deva olmuyor ise bilakis insan sağlığına son derece zarar veriyorsa ona verilecek para elbette israftır.



--------------------------------------------------------------------------------
 

muhammed25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
879
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
SİGARANIN BAŞKALARINA ZARAR VERMESİ

Sigara onu kullanmayanlar içim tiksindirici kokusu ve rahatsız edici dumanı ile eziyet vericidir. Bundanda öte sigara dumanı çevresinde bulunan insanların sıhhatini menfi yönde etkilemekte sağlığı zarar vermektedir. Son yıllarda yapılan araştırmalarda kendisi doğrudan sigara içmemekle birlikte sigara içilen mahallerde bulunduğu için duman soluyan pasif sigara içicilerinin de akciğer kanseri hususunda büzük bir risk altında bulundukları tesbit edilmiştir ki; bunların riski hiç sigara içmeyenlerden iki kat daha fazladır.


Hiç bir Müslüman diğer müslümana zarar vermez. Eziyet etmez. Sigara bilhassa cemaatle namaz kılınan yerlerde ve benzeri topluluklarda hem müslümanlara hemde vazifeli meleklere ruhanilere eziyet verir. Namaz da sigara içmeyen çok kimsenin huşu ve huzurunun bozulmasına sebeb olur. Binanaleyh Efendimiz (s.a.v.) kendisinde soğan ve sarmısak kokusu bulunan bir adamı Cennetül baki kabristanlığından çıkarmış ve soğan ve sarmısak kokusu ile cemaate katılmamasını emir buyurmuştur.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) soğan ve sarmısağı kasdederek "Kim bu çirkin kokulu bitkiyi yerse mescideimize yaklaşmasın. İnsanlara eziyet veren bu şey meleklere de eziyet vermektedir" buyurmuştur.

Yine bir hadisi şeriflerinde "Kim bu bitkiyi yerse mescidimize yaklaşmasın samısak kokusu ile bize eziyet etmesin" diğer bir rivayette de; "Bizimle birlikte namaz kılmasın" buyrulmaktadır.

Hadisi Şeriflere binaen Peygamber Efendimiz (s.a.v.) soğan ve sarmısak yiyen kimselerin başkalarına eziyet vermemesi için cemaate katılmamasını emretmiştir. Malumdur ki rahatsız etme bakımından sigaranın kokusu soğan ve sarmısağın kokusunda daha az değildir. Sigaranın kokusunun başkalarını rahatsız ettiği şüphesizdir. Hele hele sigara dumanının ictimai hayatta otobüste kapalı yerlerde rahatsız ediciliği ise daha da tiksindirici ve eziyet vericidir.

Cabir (R.Anh)'dan rivayet olunan şu Hadisi Şerifte İslamın başkasına eziyet etmeği açıkca yasakladığını gösteriri.
"Kim bir müslümana eziyet ederse bana aziyet etmiş sayılır. Bana eziyet eden ALLAH (c.c.)'a eziyet etmiş sayılır."
Bir başka hadisi şerifte de "Her eza veren cehennemdedir" buyuruluyor. Hadisi Şeriflerde görüldüğü gibi insanlara eziyet vermek haramdır. Dinimizde "zarar uğrama ve başkasına zarar verme yoktur" düsturu bunu ifade etmektedir.

_________________________________________________


SİGARANIN UYUŞTURUCULUĞU

Sarhoşluk ve uyuşturuculuk veren şeylerin haram olduğuna delil Şehr Bin Havşebe'nin Ummu Seleme validemizden naklettiği "Rasuluüllah muskir ve müftir herşeyi yasakladı" hadisi şerifidir.

Hadisi Şerifin metnindeki muftir kelimesini ibni Kesir "İçildiği zaman vücuda hararet veren uzuvlarda kırıklık güç azalması göz kapaklarında mahmurluk ve zayıflama meydana getiren şey" diye açıklamıştır.

Bilhassa tiryaki olmıyanların üzerinde tütünün tesiri incelendiği zaman vucüdda bir gerginlik göz kapaklarında bir ağırlık ve mahmurluk hali gerilen uzuvlarda bir gevşeme hali olduğu açıkca anlaşılmaktadır. Günümüzde sigara her ne kadar yuşturucu maddeler arasında sayırmıyor ise de diğer uyuşturucu maddelere alışkanlık kazandırmada başlıca etkin olarak kabul edilmektedir. Baş dönmesi bulantı baygınlık kaslarda gecşeme v.s. bunlar arasındadır.

İslam dini harama giden insanı harama düşürecek bütün yolları kapamıştır. "İçki bütün kötülüklerin anasıdır" derken içkinin içilmesini yasaklamış. Dolaysıyla da diğer kötülüklerin işlenmesinede engel olmuştur.

Binaenaleyh bazı yönleri ile uyuşturucu maddelere benzeyenuyuşturucu olması bile en azından onlara alışkanlık kazanılmasına sebep olan sigara da uyuşturucular sınıfına dahil edilmelidir. Tarihin bir döneminde basit bir alışkanlık göstererek ona göz yumanlar bugünün neslinin esrar eroin afyon gibi uyuşturucuların kucağına düşmesine sebeb olmuştur. Öyle ki bugün sadece Amerika'da 33.5 milyon uyuşturucu tutsağı vardır. Çocuk cesedleri ile uyuşturucu kaçakcılığı yapılmaktadır. Bütün bunların temelinde ise çok basit gibi görünen sigara alışkanlığı yatmaktadır. Bilhassa bugün esrar sigaranın içine konularak içilmektedir.

Plip Morris firmasının ürettiği Marlboro'ya bu sigaraya karşı alışkanlık yapan kullanımı yasaklanmış bazı kimyasal maddelerin karıştırıldığı tesbit edilmiştir.

Malboro'da uyuşturucu madde bulunduğunu da iddia eden yüksek trajlı Alman dergilerinden "Der Spiegel" bu durumun sigaranın satışını önemli ölçüde etkilediğini yazdı. Bütün bu gerçekler karısında ihtiyatla hareket etmek şüpheli şeylerden uzaklaşma inanan insanın vazgeçilmez ölçüsüdür.

--------------------------------------------------------------------------------

İSLAM ALİMLERİNİN SİGARA VE TÜTÜNLE ALAKALI BAZI NAKİLLERİ

Büyük alim (!) ve mutasavvıflardan İsmail Hakkı Bursevi Ruhu-l Beyan Tefsiri'nin 1. Cildinin sonunda teracimi ahvalini verirken Türkçe olarak şöyle yazıyor. Biraz sadeleştirerek aşağıda naklediyoruz:

Şam'da iken Şeyh Ekber (K.S.) bir kaç kere temessül (Bir şekil ve surete girerek gözükme) edip; öyle ki halk ona yaprak (tütün) der. O bizim yanımızda pis ve haramdır. buyurdu. ve şeyhimden de duydum ki; "Tütün içen nefsani ve şeytanidir."

Yine İsmail Hakkı hazzırladığı Hadisi Erbaiyn'in 6. Hadisi Şerifinin Şerhinde şöyle buyuruyor: "Bir şeyin zararı asli fıtrata ( yaratılışa) dokunuyorsa diğer zararlılardan daha çirkindir. Mesela tütün gibi ki bunun zararı doğrudan fıtrat-ı asliyedir. İbadetlere karşı bir ağırlık ve isteksizlik meydana getirir."

Ruhul Beyan'da Vakıa sursinin 43. ayet-i kerimesinin tefsirinde ise "Diğer tefsirlerde tarif edildiği gibi bu tütün haramdır." buruluyor.

"we zallu meyyahmum" Ayetinin manası: "Ve bir de kapkara dumandan bir gölge içindedirler." Alacasız düz siyah yani kapkara dumandan bir gölge var. "yahmum" dumandır. Kamusta olduğu gibi: "Humme" den müştak yef'ulün vezninde her şeyden siyah manasınadır ki bu da kömürdür. Nitekim Arap siyahlık şiddetli olduğu zaman; "eşyede yahmumun" der.

Dahhak buyudu ki:
"- Cehennem ve cehennem ehli simsiyahdırlar. Ve orada her şey simsiyahdır... Bundan dolayı cennette vücuttaki ben kirpiklerin bittiği yer ve kaşlardan başka siyahlık yoktur."

Fakir (İsmail Hakkı Bursevi ) der ki: -Burada şu asrımızda yayılmış olan tütüne içmekten tahzir (sakındırma) vardır. Çünkü bu içildiğinde dumanı yükselir ve içinin üzerinde gölge gibi olur. Bununla beraber içinde çokça gaileler yani sıkıntı verici şeyler meydana gelir.. Gerçi bunun burada anlatılmasının yeri değildir. Biz müptela olana ALLAH (c.c.)'tan afiyet dileriz. (Mevla o kişiyi ondan kurtarsın). Çünkü bu tab-ı Selimenin pis ve çirkin gördüğü bir şeydir ki diğer tefsirlerde de inceden inceye anlatıldığı gibi haramdır.

Büyük hadis alimlerinden Mahmud Muhammed Hattab Es-Subki El-Menhelü'l-Azbü'l-Mevrud Şerhu Süneni'l-imam Ebi Davut isimli eserinde sigaranın zararlı ve aramlığı ile alakalı geniş izahlarda bulunur ve hulasa olarak şöyle der:

"Sigaranın haram olduğu bir gerçektir... Bunun haramlılığı doktorların raporlarına göre sıhhatte zararlı olduğundandır. Şüphesiz zararlı bir şey alimlerin ittifakı ile haramdır. Sigara yalnız içenlere değil içmeyenlere de eza (sıkıntı) verir... Melekler de çok rahatsız olur..."

Son devrin büyük alim ve fazıllarından Mehmet Zihni Efendi merhum da Ni'met-i İslam isimli eserinde şöyle bahseder: "Öyle şeyler vardır ki onlar vücuda faydalı olmak şöle dursun netice itibari ile bedeni harap ettiği halde fazlaca iştah ve istek duyulur. Bundan dolayıdır ki bu gibi şeyler oruçlu iken kullanılırsa hem kaza hemde keffaret lazım gelir. Mesela tütün gibi... Esrar içmek ve afyon yutmak da bu nev'i dendir... Ve hepsi haramdır. Müslümana yakışan ise haram mekruh ve şüphelilerden kaçınmaktır. Zira dinimide yasaklardan kaçınmak emirleri yerine getirmekten bile üstündür."

Şafii mezhebi alimlerinden Kalyubi bir din alimi olduğu kadar tabib idi. Bu muhterem zaat iki ilimdeki dirayeti ile tütün içmenin haramlığına hükmetmiş bulunmaktadır.

--------------------------------------------------------------------------------


EBU'L HASAN EL-MISRİ EL-HANEFİ :

Sahih nakli hükümler açık nakli deliller tütünün haramlığını ilan etmektedir. Tütünün ortaya çıkışı 1000 yıllarındadır. İlk çıktığı yer ise yahudi mecusi ve hrıstiyan cemaatlerin yaşadığı yerlerdir. Tütünü ilk defa kendisinin hekim olduğunu iddia eden bir yahudi batıya getirmiş insanlara tütünü kullanmalarını söylemiştir. Anadoluya tütünü getiren "Etkelin" adında bir hrıstiyandır. Sudan şehirlerinde ise tütünü ilk defa ortaya çıkaran bir macusidir.

İslâm Açısından Sigaranın Tahrimi

--------------------------------------------------------------------------------

EŞ-ŞEYH ABDULLAH BİN MUHAMMED BİN ABDULVEHHAB :

Hanbeli hukukçularındandır. Nargile üzerine kendisine tevcih edilen bir suale şöyle cevap vermiştir:

"Rasulullah'ın hadislerinden ilim ehlinin eserlerinden öğrendimize göre bu zamanda çok kullanılan tütünün haram olduğu açıktır. Bize göre anlatılanlarla ve müşahede ile tütünün vücut üzerinde diğer uyuşturuculara benzer etkişleri vardır. Özellikle çok içildiğinde meydana gelen baş dönmesi ve baş ağrısı mide bulantısı halsizlik gibi durumlar sarhoşluğa yakın şeylerdir. Serhoşluk veren şeylerin haramlığı ise kesindir."


--------------------------------------------------------------------------------

NECMUL'L-GUZZİ EŞ-ŞAFİ'İ:

Tütün sonradan ortaya çıktı. Onun ortaya çıkışı Hicri 1015 senesidir. Tütün içen onun sarhoşluk vermediğini iddia etse bile o uyuşturucudur.



"Rasulullah (s.a.v.) her serhoşluk vereni ve uyuşturucu olanı kullanmayı yasakladı." Hadisi Şerifine göre tütün haramdır. Tütünü bir defa kullanmak büyük günah olmasa bile devamlı kullanmak büyük günahlardan sayılır.

Bazı alimler küçük günahlar aşağıda sayacağımız beş şeyden biri ile büyük günah haline gelir demektedirler.

1 - Küçük günahlar üzerinde ısrar edilirse onu büyük günah haline getirir.

2 - Küçük günahlara lakayd kalmak ehemmiyet vermemek hafife almak.

3 - Küçük günahı büyük günaha kıyas ederek ferahlanmak sevinmek.

4 - İşlemiş olduğu küçük günahla insanlar arasında iftihar etmek.

5 - Küçük günahın bir alimden kendisine uyulan bir rehber kimse tarafından işlenmesi de büyük günah olması gerektiren bir durumdur.

--------------------------------------------------------------------------------

OSMAN PAZARİ

Pazari sigara hakında "habis" tabirini kullanarak şu izahati yapmaktadır: Amma zamanımızda talebelerin çoğu tütün habisini içiyorlar. O tütün ki " (O peygamber) onlara pis şeyleri haram kılar." ayet-i celilesine dahildir.


--------------------------------------------------------------------------------

ABDÜLAZİZ AD-DEBBBAĞ

Abdulaziz Debbağ tütünün zararlarını anlatarak haram olduğuna hükmeder. ALLAH (C.C.) zikirden insanları alıkoyduğunu meşgul ettiğini ve kötü kokusuyla meleklere eziyet verdiğini ifade eder.

Kendisine soğan ve sarmısağın kerih görülen kokusundan sorulunca cevaben: her şeyin insanoğlu için yaratıldığını söyleyerek faydalı şeylerden istifade edilmesi gerektiğini zararlı maddelerden de kaçınılması gerektiğini ifade etmiştir. Soğan ve sarmısağın bir çok faydaları olduğu faakt sigaranın vücuda çok zararlı olduğu dolaysıyla ikisinin aynı kefeye konulmayacağın ifade etmiştir. Çok kimsenin ise "bırakmıyorum" demesi gibi basit mazeretlerle ölüme kucak açtığını teessüfle anlatmaktadır.

Daha sonra velilerin başından geçen şöyle bir hadise nakleder. Velilerden bir grup çeşitli pisliklerden dolayı kötü kokan bir şehre girerler. Çok az bir zaman sonra ise adeta kaçar gibi o beldeyi terkederler. Zira kötü koku yüzünden melekler onlardan ayrılmış o şehre girmemişlerdi. Bunu basiretleriyle sezen veliler ise kurtuluşu o meleksiz beldeden ayrılmakta görmüşlerdir.

Meleklerin bir mü'minden ayrılmasının ne kadar büyük bir tehlike olduğunu ancak akl-ı selim ve basiret sahipleri anlar diyen debbağ böyle bir kimseyi silahsız silahsız olduğu bir anda ansızın düşmanıyla karşılaşan bir acize benzetir. Melaike-i Kiramın bir mü'minden ayrılmasının tehlikesini anlatırken haşyet verici ürpertici şu hakikatı da şöyle dile getirir.

Bir toplulukta herhangi bir günah işlenince melekler oradan uzaklaşır ayrılır. Melekler gidince gidincede şeytan ordusuyla birlikte oraya gelir konaklar. Günah işleyenlerin imanları o anda rüzgarlı bir havada yanan her an sönmeye mahkum bir kandil gibidir. Binaenaleyh her an iman nurunu söndürme ihtimali bulunan hak katında Mü'mini mes'ul duruma düşüren bütün kötülüklerden uzak durmamız gerekir. Çünkü her günah küfrün adeta bir postacısıdır. Her günahta insanı küfre götürecek bir yol bir menfez vardır.

Hulasa; bir mes'ele hakkında helal ve haramlık hükümleri toplanacak olursa haramlık hükmünün galip olacağına dair kaide-i külliye dikkate alındığı zaman sigara içmekle alakalı değişik hükümler arasında haramlılığı tercih etmek ihtiyata muvafık bir davranış olacaktır. Muhtelif görüşlerin ortaya durum vardır; şüphe Hadisi Şerifte "Kim şüpheye düşecek olursa harama da düşer." buyrulmuştur. bunun gibi haramlık ve mübahlık hükmü bir mes'elede içtima ederse haramlık yönü tercih edilmelidir.

Sigara maddi ve manevi zararlarını açıkladıktan sonra risalemize zahiri ve batıni günahlardan bizi nehyeden ayeti Kerime ile nihayet veriyoruz. Cenabı Hakk buyuruzır ki: "Günahın zahiri de batınını da terk ediniz. Günah işleyen işledikleri günahın karşılığını görecektir."
alıntı




ben sigara yüzünden en sevdiğim yaşama sebebim olan insanı kaybettim sizde eğer seviyorsanz sevdiklernzi bırakın bu illeti selam ve dua ile​
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt