Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

isim hakkı (1 Kullanıcı)

H

hado77

Selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

ALLAH(cc) ün isimleri ve o isimlerin anlamları ile kainatın şekillenmesi arasındaki bağlantı ve kuluna muktedir olma eylemleri içinde tek olan ALLAH(cc) ün KADİR(cc) olması.

Bir yerde zulmün varlığını kabul ne anlama gelir? İnandığımızı söylediğimiz ALLAH(cc) dediğimiz kadar KADİR(cc) mü? Yoksa like a prayer denilen hal gereği ona ve kullarına duacımıyız?

Gençliğimin geçtiği dönem bakımından; Hiçbir asır bu yüzyıldaki kadar açık ve aleni vahşet görmedi lafını televizyondan naklen seyretmiş birisi olarak ALLAH(cc) 'e KADİR(cc) demenin azim sırları bakımından inancın hamallık mı yoksa hadimlik mi boyutunda olmak ne demek.

Her türlü ahlak dışı hali kabul edip ALLAH(cc) 'e nasıl KADİR(cc) dersiniz.o yarattığı şeylerden gafil değildir.

Her nefis ALLAH(cc) ün firavun misal hayat yaşama tarzına namzet bir nefistir ve o nefse itaat et denir. Ki o aldatıcı vesvas seni de kandırmasın . ALLAH(cc) firavuna verdiği hayatı anlamlı ve diğer insanlara bir ders vermek amacıyla yaşatmışsa, her kula, ben burdayken o dediğin zulüm olmaz lafzını yakıştırır.

Yani eğer taşkın nefis en ileri halde şeytansa şeytanın hali, ALLAH(cc) ün varlığını inkar değil onun (CC) vazifedeki halini nazara vererek daha iyisi bende ben onun hal lisanı olan dünyada eksik bıraktığını düşündüğüm şeyleri doldurmak için geleceğim demesi halidir.

ALLAH(cc) buna izin verir mi? KADİR (cc) buna izin verir mi? Burası bir süsü günü olan dünyada sadece ALLAH(cc) olan içi boş yalvarmaların veya nefsin taleplerinin açıklanma mevki mi? ALLAH(cc) isimlerini zikir şeytanı mat eder. Ama o zikir bir amel olmak bakımından nazara verdiği şeyleri de kontrole tabi tutmalıdır.

ALLAH(cc) 'E karşı olan hüsn-ü zanlar yine onun kontrolünde olmalıdır. Duanın bir boyutu bakımından şeytanın şerrinden sığınırızın açıklamasıdır Euzübillahimineşşeytanirraciym. Yoksa KADİR(cc) ün kudretini aşan kulların varlığını kabul boyutlu bir dünyada onun ismini zikir anlamsızlaşır.

Devrin zalimi zalimleri içeri girerken inna eğtadna lizzalimine naran ayetleri cennetliklerin haline çevrilmek istenirse orda tilavet kalkar. Çünkü ALLAH(cc) muhabbeti olarak kabul ettiği kelamı ancak tek olan ALLAH(cc) ten korkanlar tilavet edebilir der. ALLAH(cc) zalimi geçmez tehir etmez ben burdayken olmaz der. İşte kul o kuldur ki artık esma-i ilahide kelamullah da o kula açıktır ve müştaktır. ALLAH(cc) isimlerini yaşayarak zikir dediğimiz hal onun istiva ettiği aleme bir bakışla anlamlı. Rabbimiz bizi halledemeyeceğimiz sorunlarla karşılaştırma. Kendine karşı olan hüsn-ü zannını kırdırma.

ALLAH(cc) nihayetinde isminden fazlası olan zat-ı eceli alasıyla tecellisi denen ve merhale bakımından vuku bulan her kıyametin arkasındaki gölgesiyle tecelliyatı yakındır. İsmini zikredene kendisi ile isimlerini zikr edip bundan menfaat sağlayan kör olan akılsız olan ve anlayış sahibi olmayan her kula verdiği maddi ve manevi sıkıntılarla yaptığın işin hakkını ver söylediğin sözlerin anlamını bil ve ALLAH(cc) 'e ait isimleri başkasına yakıştırma.

Bu açıdan ALLAH(cc)'ün isimlerinin cemil kadir vesaire şeklinde bir insana verilmesinin de caiz olmadığı anlaşılır. Veyl o topluma ki bu isimleri verirler bir hatadır o isim sahiplerini de namaza niyaza da başlatmazlar. Gizli şirk dediğimiz haller aslında aleni işlene günahların neticesidir. ALLAH(cc) evi olan cami ile isimleri üzerinde inhisar sahibidir ve bu isimler asla bir kula verilemez. Yoksa insanların üzerindeki ataleti yorgunluğu ve buna rağmen kibri nasıl açıklayabilirdik.

Kadir(CC) meselelere yakın olan ve sorunların üzerinde tam hakim olandır, ve onun isimleri ve sıfatları onda müşahhastır ve onun bulunduğu yerde kudrete dahil hususlarda zaafiyet olmaz. İsminin zikredildiği yerde o muktedirdir. Zikredilmediği yerde KAHHAR(cc) olur.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

İLK VAHİY

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
619
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Web Sitesi
www.tevbequran.com
like a prayer??

Her nefis ALLAH(cc) ün firavun misal hayat yaşama tarzına namzet bir nefistir ve o nefse itaat et denir. Ki o aldatıcı vesvas seni de kandırmasın . ALLAH(cc) firavuna verdiği hayatı anlamlı ve diğer insanlara bir ders vermek amacıyla yaşatmışsa, her kula, ben burdayken o dediğin zulüm olmaz lafzını yakıştırır....Anlayamadım!!

ben onun hal lisanı olan dünyada eksik bıraktığını ?????

Yoksa KADİR(cc) ün kudretini aşan kulların varlığını kabul boyutlu bir dünyada onun ismini zikir anlamsızlaşır. ?????
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt