Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Insanı İslam dininden çıkaran şeyler... (1 Kullanıcı)

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
İslam dini ile çelişen on madde vardır.

Tevhid inancına bağlı, dinine düşkün kimselerin her şeyden önce, İslamla çelişen bu maddeleri öğrenmeleri gerekir. Çünkü insanların çoğu bunları bilmemekte ve bu yüzden şirk bataklığına saplandığı halde, hala kendisini hidayet üzere zannetmektedir. Şimdi sırasıyla bu on maddeyi sunalım:

1 - Allah'a ibadette ortak koşmak:

Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

"Allah, kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz. Bundan başkasını dilediği kimse için bağışlar." (Nisa: 4/48,116)

"Kim Allah'a ortak koşarsa, muhakkak ki Allah ona cenneti haram kılar. Varacağı yer cehennem ateşidir. Zalimler için yardımcı yoktur." (Maide: 5/72)

Allah'tan başkası adına, cinler ve kabirler adına kurban kesmek şirk olan amellerdendir.

2 - Allah ile kendisi arasına aracılar koymak, bunlara dua etmek, bunlardan şefaat istemek, bunlara dayanıp güvenmek. İşte bütün bunlar alimlerin icmaıyla küfür olan amellerdir. (Zümer: 39/3), (Yunus: 10 /18) ayetleri buna örnektir.

3 - Müşrikleri tekfir etmemek, onların kafir olduklarında şüphe etmek, veya onların doğru yolda olduklarına inanmak küfürdür.

4 - Rasulullah (s.a.v)'dan başkasının yolunun Rasulullah (s.a.v)'in getirdiği yoldan daha iyi olduğuna, ya da ondan başkasının hükmünün onun hükümlerinden daha iyi olduğuna inanmak, bunlara bağlanmak küfürdür. Örneğin tağutların koymuş oldukları hükümleri, Rasulullah'ın hükmünden daha değerli ve üstün tutmak gibi.

5 - Allah'ın Kitabı ve Rasulullah (s.a.v)'in sünnetinden herhangi bir şeyi sevmemek veya beğenmemek, bununla amel edilse bile küfürdür.

Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

"Bunun sebebi Allah'ın indirdiğini beğenmemeleridir. Allah da onların amellerini boşa çıkarmıştır." (Muhammedi 47/9)

6 - Rasulullah (s.a.v)'in getirdiği dinle veya onun mükafat ve ceza olarak bildirdiği şeylerle alay etmek, bunlara karşı tavır almak. Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

"De ki: "Allah'la, ayetleriyle ve Rasulü'yle mi alay ediyorsunuz? (Boşuna) Özür beyan etmeyin. Çünkü siz iman ettikten sonra tekrar kafir oldunuz." (Tevbe: 9/65-66)

7 - Sihir ya da büyü yapmak, göz değmemesi için mavi boncuk ve bunun gibi şeyler takmak. Kim böyle bir şeyi yapar ya da buna rıza gösterirse küfre girer.

Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

"...Biz ancak imtihan (fitne) için gönderildik, sakın (sihir yaparak) küfre girmeyin, demeden hiç kimseye (sihir ilmini) öğretmezlerdi." (Bakara: 2/102)

8 - Müslümanları bırakıp, müşriklerin yanında yer almak, müslümanlar aleyhinde müşriklere yardım etmek, onlara destek olmak. Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

"İçinizden kim onları dost tutar (onların yanında yer alır, velayet yetkisini onlara verir)se, o da onlardandır. Şüphesiz Allah zalimler topluluğuna hidayet etmez." (Maide: 5/51)

9 - Kim: "Hızır (as), Musa (a.s)'ın şeriatıyla yükümlü değildi, gerektiğinde onun şeriatı dışında hareket etme serbestisine sahipti. Muhammedi (s.a.v)'in şeriatından da birtakım kimseler, ona uyup uymama konusunda serbesttirler, diledikleri takdirde Muhammed (s.a.v)'in şeriatına göre hareket etmeyebilirler" der ve buna inanırsa, kafir olur.

*AIIah (c.c) şöyle buyuruyor:

"Kim İslam'dan başka bir din ararsa o ondan kabul edilmeyecektir." (Al-i imran: 3/85)

10 - Allah'ın dinine sırt çevirmek, onu öğrenmemek ve onunla amel etmemek. Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

"Kendisine Rabbinin ayetleri hatırlatıldıktan sonra onlardan yüz çevirenden daha zalim kim olabilir? Muhakkak ki biz, günahkarlara, yaptıklarının karşılığı olan cezayı vereceğiz." (Secde: 32/22)

Bir kimse, ister şakayla, isterse korku ve endişeyle olsun, bu on maddeden herhangi birini işlerse kafir olur. Ancak kişi buna gerçekten zorlanmış ve hayati tehlikeyle karşı karşıya bırakılmış ise, yani ortada bir ikrah var ise, işte bu durumda (kalbi imanla dolu olmak şartıyla bunları yaparsa) küfre girmekten kurtulur.

İster ciddi, ister şaka ve ister basit anlamda bir korku sonucu olsun, bu tülleri işlemek çok büyük tehlikedir, işte bu yüzden bir müslümanın görevi, bunlardan kaçınmak, böyle bir duruma düşmekten kendi adına korkmak ve endişe içinde bulunmakdır. Biz Allah'ın gazabını çağrıştıracak ve acıklı azabını getirecek durumlardan yüce Allah'a sığınırız.
 

Cihat-82

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Ara 2009
Mesajlar
232
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Selamun aleyküm. Emeğinize sağlık kardeşim, Allah razı olsun.
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31
Allah razı olsun.ama birşey kafamı karıştırdı.
Allah ile kendisi arasına aracılar koymak, bunlara dua etmek, bunlardan şefaat istemek, bunlara dayanıp güvenmek. İşte bütün bunlar alimlerin icmaıyla küfür olan amellerdir. (Zümer: 39/3), (Yunus: 10 /18) ayetleri buna örnektir.
mesela hz.mevlana nin türbesine gidip istediklerimizi Mevlana dan istersek bu şirk oluyor.
ama o mübareği aracı kılarak Allah a dua edilebilir.böyle değil miydi kardeşim?
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
okudugunuz gibi duada aracı yoktur...üç türlü dua edilir..Allah ın güzel adları ile, işlediyimiz salih amellerle..mesela eskiden bir çeşme yaptırmıştım, bu salih amelimden dolayı şu duamı kabul et...ve salih bir kimse sag ise hayatta ise gider deriz ki ey falan Allah rızası için bana dua et...yoksa ölmüş insanları aracı yaparak edilen duaya Kuran ve sunnetten hic bir delil yoktur...varsa bismillah delilinizi getirin..
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Vasıtaya gerek yok.

Çünkü Allah kuluna herkesten ve her şeyden yakındır.

Cenab-ı Hak buyuruyor:

"Kullarım sana (Habibim) beni sorarsa (haber ver ki) işte ben muhakkak yakınımdır. Bana dua edince bana dua edenin davetine icabet ederim. O halde onlar da benim davetime (itaatle) icabet ve bana iman (da devam) etsinler. Ta ki, O sayede doğru yola ulaşmış olalar" (Bakara: 2/186)

Yukardaki ayette Yüce Allah, emir ve yasaklarıma uymaları için onları çağırdığımda, bu davetime icabet etsinler ve bana iman eylesinler. Ben de onların, isteklerine, yakarışlarına, dualarına ve çağrılarına icabet ederim, demek istemektedir.

Aşağıdaki ayeti kerimeler de konumuz hakkında ikaz mahiyetindedir:

"O halde boş kaldın mı hemen (kalk) yorul. Ve (her işinde) ancak Rabbine sarıl." (İnşirah: 94/7-8)

"Denizde size bir sıkıntı isabet ettiği zaman, O'ndan başka bütün kendinize efendi edindikleriniz kaybolup gider. Sadece gerçek efendi olan Allah'tan yardım istersiniz. Fakat O sizi kurtarıp karaya çıkarınca yine O'ndan yüz çevirirsiniz. Şu insan ne de nankördür" (İsra: 17/67)

"Yoksa bunalmışsa, kendine dua ve iltica ettiği zaman icabet eden, fenalığı gideren, sizi yeryüzünün efendisi ve hükümdarı kılana mı? Allah ile birlikte bir başka ilah ha? Siz ne rezilane düşünüyorsunuz!" (Neml: 27/62)

"Göklerde ve yerde ne varsa hepsi O'ndan ister. O her an bir iştedir" (Rahman: 55/29)
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
kardeş eger kastın salih bir kimsenin hurmetine ve s demekse yani omndan istememek şartıyla bu konuyu uygun gpren ve bidat digen alimler vardır..dogrusnu allah bilir...benim vasıta dedigim turblerden, salihlerden ves istemektir
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31
okudugunuz gibi duada aracı yoktur...üç türlü dua edilir..Allah ın güzel adları ile, işlediyimiz salih amellerle..mesela eskiden bir çeşme yaptırmıştım, bu salih amelimden dolayı şu duamı kabul et...ve salih bir kimse sag ise hayatta ise gider deriz ki ey falan Allah rızası için bana dua et...yoksa ölmüş insanları aracı yaparak edilen duaya Kuran ve sunnetten hic bir delil yoktur...varsa bismillah delilinizi getirin..
dua ederken 'Allah ım bu yaptığım duaları peygamber efendimizin yüzü suyu hürmetine kabul eyle' diyoruz ama.yanlış anlamayın kardeşim.amacım sizin bu yazdığınzın yanlış olduğunu göstermek değil yanlış anlamayın.amacım doğruyu öğrenebilmek.dua ederken peygamberimizin yüzü suyu hürmetine dememiz kafamı karıştırdı.şimdi bu konuyu araştırdım ve çoğu yerde vesile olmaması gerektiğinden bahsedilmiş.ama bazıları da vesile edilebilir demiş.bu konuda şu hadis örnek gösterilmiş bilemiyorum..
Enes b Malik (RA) anlatıyor: “Hz Ömer döneminde, müslümanlar kuraklık yüzünden kıtlık tehlikesiyle karşı karşıya geldiler Durumu halife Ömer’e anlattılar O da Hz Peygamber’in amcası Abbas’ı (RA) yanına aldı, onu vesile ederek Allah’tan yağmur talebinde bulundu, şöyle yalvardı: - ‘Allahım! Bizler daha önce Peygamberimiz’i vesile edinerek sana niyazda bulunurduk, sen de bize yağmur verirdin Şimdi ise O’nun amcasını vesile kılıyor ve senden talep ediyoruz; bize yağmur ihsan et’ Dua ve vesilesi kabul edildi; o anda yağmura kavuştular” (Buhari, Aynî)
“Onlara Allah tarafından yanlarında bulunanı (Tevrat’ı) tasdik edici bir kitap (Kur"ân) gelince -ki daha önce (o gönderilecek peygamberi vesile yaparak) inkâr edenlere karşı fetih istiyorlardı- işte bildikleri (o peygamber) kendilerine gelince, onu inkâr ettiler. Bu yüzden Allah’ın lâneti kâfirler üzerinedir.” (Bakara 89)
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
yok estagfurllah..dediginiz tevessul şeklini bir çok alim caiz göruyor...ama bidat diyen alimler de var...

ben kendi adıma yerle gök arası kadar günahım da olsa yine de salihlerin hurmetine demem..içim rahat etmez..Allah ın guzel ismlerini ögrenip gunahkar halimizle Ondan istememiz en guzeli dige düşnüyorum... sizin yazdığınız hadisin açıklamasını ben şöyle okumuştum...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Enes b. Malik (r.a) şöyle demiştir:

«Halk kıtlığa düştüklerinde, Ömer b. Hattab (r.a) Rasulullah (s.a.s)'in amcası Abbas b. Abdilmuttalib (r.a)'ye, yağmur yağması için Allah'a dua etmesini söyler ve:

«Allah'ım! Bizler nebimiz hayatta iken ona dua ettirerek senden niyazda bulunurduk da bize yağmurlar ihsan ederdin. Şimdi de nebimizin amcasının duasıyla senden niyaz ediyoruz. Bize yine yağmur ihsan et» diye dua ederdi. Bu duayı edince yağmur yağardı.» (Buhari)


HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ

1- Tevhid inancı, her çeşidiyle ibadetlerin yalnız Allah'a yapılmasını emreder. Her kim, küçük ya da büyük olsun ibadet hükmüne giren herhangi bir ameli Allah'tan başkasına yaparsa, tevhidi bozucu harekette bulunmuş, şirk koşarak müşrik sıfatını kazanmış olur. Burada şunu da belirtmemiz gerekiyor: Herhangi bir amelin Allah'tan başkasına yapıldığında şirk hükmüne girebilmesi, bu amelin Kur'an veya sünnette ibadet olarak vasıflandınlması şartına bağlıdır. Örneğin; dua etmek, yardıma çağırmak, kanunlarına teslim olmak, hakimiyetini kabul etmek, kurban kesmek, adak adamak gibi fiiller, Kur'an ve sünnette ibadet olarak vasıflandmldığı için bunlardan birisini Allah'tan başkasına yapan kimse müşrik olur. Allah (c.c) Muhammed (s.a.s)'i risalede görevlendirdiği anda, bu gerçeği kendisine vahyetmeye başlamış, La ilahe illallah düsturunu dinin giriş kapısı göstererek, buna teslim olan kullarını her türlü şirkten temizlemiş, «yalnız Allah'a ibadet» şuurunu kalblerine yerleştirmişti. Ömer (r.a)'nun yukarıdaki yağmurun yağmaması gibi sıkıntılı bir anda, daha önceden vefat etmiş olan Rasulullah'ı yardıma çağırmayıp onu tevessül (vesile edinmek) edinmemesi ve bunun yerine yanlarında sağ olarak bulunan Abbas (r.a)'den, dua etmesini istemesi de La ilahe illallah şuurunun kalbine yerleşmesindendi. Ömer (r.a), vefat etmiş olan Rasulullah (s.a.s)'i yardıma çağırması halinde, bunun kişiye fayda veya zarar vermeyecek halde olan bir ölüyü yardıma çağırmak, böylelikle de Allah'a şirk koşmak manasına geleceğini çok iyi biliyordu. Bu sebeple Abbas (r.a)'ya dua talebinde bulunmuştu.

2 - İslam dini, duada; Allah'ın isim ve sıfatlarını, kulun işlediği salih amelleri vesile kılmayı ve diri olan salih kişilerden dua talebinde bulunmayı caiz kılmıştır.

Dinin birçok yönünün yanlış anlaşılması gibi, bu caizlik de bazı kişiler tarafından yanlış anlaşılmış ve diri olan salih kimselerden dua talebinde bulunmaya dair izin, ölü veya çağırışını duyamayacak mesafede olan kimselerden yardım isteme, onları manevi yolla yardıma çağırmaya izin şeklinde değiştirilmiştir. Ve günümüzde birçok kimse buna dayanarak, salih olarak kabul ettikleri bazı şahıslan, manevi yolla yardıma çağırıp sıkıntı anında sıkıntılarını gidermesi için manevi yolla onlardan imdat istiyorlar. Oysa, bu kişiler böyle bir çağırmanın ibadet olduğunu ve bunun Allah'tan başkasına yapıldığında şirk manasına geldiğini bilmiyorlar ve bunu işleyerek Allah'a şirk koşuyorlar. Allah'ın mübarek dini, müşriklerin bu amelinden Rabbi Teala'yı tenzih ediyor ve ister rasul, ister melek, isterse salih bir kul olsun, Allah'tan başka hiçbir yaratılmışın ibadet edilmeye layık olmadığını kulakları patlatırcasına haykırıyor. Fakat hakka karşı kulağını sağır edenin değil kulağı, beyni dahi patlasa hakikati duyması ve kabul etmesi mümkün değildir, elbette.

3 - Sıkıntı, üzüntü ve darlık anında namaz kılarak, Allah'a yönelmek ve O'ndan bu hususlarda yardım istemek, kişinin rahatlamasına ve bu sıkıntılardan kurtulmasına vesile olacaktır.


dogrusnu Allah bilir
 

Cileli54

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
329
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
Allah razi olsun kardesim,hatirlatmalarindan dolayi.
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31
Enes b. Malik (r.a) şöyle demiştir:

«Halk kıtlığa düştüklerinde, Ömer b. Hattab (r.a) Rasulullah (s.a.s)'in amcası Abbas b. Abdilmuttalib (r.a)'ye, yağmur yağması için Allah'a dua etmesini söyler ve:

«Allah'ım! Bizler nebimiz hayatta iken ona dua ettirerek senden niyazda bulunurduk da bize yağmurlar ihsan ederdin. Şimdi de nebimizin amcasının duasıyla senden niyaz ediyoruz. Bize yine yağmur ihsan et» diye dua ederdi. Bu duayı edince yağmur yağardı.» (Buhari)


HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ

1- Tevhid inancı, her çeşidiyle ibadetlerin yalnız Allah'a yapılmasını emreder. Her kim, küçük ya da büyük olsun ibadet hükmüne giren herhangi bir ameli Allah'tan başkasına yaparsa, tevhidi bozucu harekette bulunmuş, şirk koşarak müşrik sıfatını kazanmış olur. Burada şunu da belirtmemiz gerekiyor: Herhangi bir amelin Allah'tan başkasına yapıldığında şirk hükmüne girebilmesi, bu amelin Kur'an veya sünnette ibadet olarak vasıflandınlması şartına bağlıdır. Örneğin; dua etmek, yardıma çağırmak, kanunlarına teslim olmak, hakimiyetini kabul etmek, kurban kesmek, adak adamak gibi fiiller, Kur'an ve sünnette ibadet olarak vasıflandmldığı için bunlardan birisini Allah'tan başkasına yapan kimse müşrik olur. Allah (c.c) Muhammed (s.a.s)'i risalede görevlendirdiği anda, bu gerçeği kendisine vahyetmeye başlamış, La ilahe illallah düsturunu dinin giriş kapısı göstererek, buna teslim olan kullarını her türlü şirkten temizlemiş, «yalnız Allah'a ibadet» şuurunu kalblerine yerleştirmişti. Ömer (r.a)'nun yukarıdaki yağmurun yağmaması gibi sıkıntılı bir anda, daha önceden vefat etmiş olan Rasulullah'ı yardıma çağırmayıp onu tevessül (vesile edinmek) edinmemesi ve bunun yerine yanlarında sağ olarak bulunan Abbas (r.a)'den, dua etmesini istemesi de La ilahe illallah şuurunun kalbine yerleşmesindendi. Ömer (r.a), vefat etmiş olan Rasulullah (s.a.s)'i yardıma çağırması halinde, bunun kişiye fayda veya zarar vermeyecek halde olan bir ölüyü yardıma çağırmak, böylelikle de Allah'a şirk koşmak manasına geleceğini çok iyi biliyordu. Bu sebeple Abbas (r.a)'ya dua talebinde bulunmuştu.

2 - İslam dini, duada; Allah'ın isim ve sıfatlarını, kulun işlediği salih amelleri vesile kılmayı ve diri olan salih kişilerden dua talebinde bulunmayı caiz kılmıştır.

Dinin birçok yönünün yanlış anlaşılması gibi, bu caizlik de bazı kişiler tarafından yanlış anlaşılmış ve diri olan salih kimselerden dua talebinde bulunmaya dair izin, ölü veya çağırışını duyamayacak mesafede olan kimselerden yardım isteme, onları manevi yolla yardıma çağırmaya izin şeklinde değiştirilmiştir. Ve günümüzde birçok kimse buna dayanarak, salih olarak kabul ettikleri bazı şahıslan, manevi yolla yardıma çağırıp sıkıntı anında sıkıntılarını gidermesi için manevi yolla onlardan imdat istiyorlar. Oysa, bu kişiler böyle bir çağırmanın ibadet olduğunu ve bunun Allah'tan başkasına yapıldığında şirk manasına geldiğini bilmiyorlar ve bunu işleyerek Allah'a şirk koşuyorlar. Allah'ın mübarek dini, müşriklerin bu amelinden Rabbi Teala'yı tenzih ediyor ve ister rasul, ister melek, isterse salih bir kul olsun, Allah'tan başka hiçbir yaratılmışın ibadet edilmeye layık olmadığını kulakları patlatırcasına haykırıyor. Fakat hakka karşı kulağını sağır edenin değil kulağı, beyni dahi patlasa hakikati duyması ve kabul etmesi mümkün değildir, elbette.

3 - Sıkıntı, üzüntü ve darlık anında namaz kılarak, Allah'a yönelmek ve O'ndan bu hususlarda yardım istemek, kişinin rahatlamasına ve bu sıkıntılardan kurtulmasına vesile olacaktır.


dogrusnu Allah bilir

evet kardeşim.bu konuda bende çok tereddütte kaldım şimdi bu ayetleri görünce.bir taraftan bu ayetler bir taraftan da peygamber efendimizin yüzü suyu hürmetine demememiz..en iyisi yöneticilerimizin de bir fikrini almak için ben bu konuyu yeni konu olarak açayım ve sorayım.
benim buradaki demek istediğimi de anladınız sanırım.o kişiden istemek değil,o hayırlı kişiyi vesile yaparak istemek..
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
evet kardeşim.bu konuda bende çok tereddütte kaldım şimdi bu ayetleri görünce.bir taraftan bu ayetler bir taraftan da peygamber efendimizin yüzü suyu hürmetine demememiz..en iyisi yöneticilerimizin de bir fikrini almak için ben bu konuyu yeni konu olarak açayım ve sorayım.
benim buradaki demek istediğimi de anladınız sanırım.o kişiden istemek değil,o hayırlı kişiyi vesile yaparak istemek..[/B][/COLOR]

evet anladım sizi...kardeş yeni konuya gerek yok Allah ın iznile...saliten istemek şirk, onu vesile etmegi ise caiz gören ve görmegen alimler var..en guzeli ise yukarıda dedigimiz üç şekilde dua..yine de siz bilirsiniz..Allah yardımcınız olsun
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31
evet anladım sizi...kardeş yeni konuya gerek yok Allah ın iznile...saliten istemek şirk, onu vesile etmegi ise caiz gören ve görmegen alimler var..en guzeli ise yukarıda dedigimiz üç şekilde dua..yine de siz bilirsiniz..Allah yardımcınız olsun
sağolun kardeşim sizi anladım da bundan sonra buna dikkat ederim fakat bu zamana kadar ben Peygamberimzin aracılığıyla ,onun yüzü suyu hürmetine dua etmiştim.ve hatta bize hocalarımız demişti ki yeryüzünde okunan Kuran I Kerim ler hürmetine ,okunan ezanlar hürmetine dualarımızın kabulünü istersek daha makbul oluyormuş. bu zamana kadar farkında olmadan şirke mi bulaştım(Allah korusun:a33:) bunu öğrenmek istiyorum.
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
sağolun kardeşim sizi anladım da bundan sonra buna dikkat ederim fakat bu zamana kadar ben Peygamberimzin aracılığıyla ,onun yüzü suyu hürmetine dua etmiştim.ve hatta bize hocalarımız demişti ki yeryüzünde okunan Kuran I Kerim ler hürmetine ,okunan ezanlar hürmetine dualarımızın kabulünü istersek daha makbul oluyormuş. bu zamana kadar farkında olmadan şirke mi bulaştım(Allah korusun:a33:) bunu öğrenmek istiyorum.

iyide yazımızda bunun şirk oldugu geçmiyor ki, böle diyerek sanki ben şirktir demiş gibi oluyorum ama ben öle şey demedim...neyse
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
sağolun kardeşim sizi anladım da bundan sonra buna dikkat ederim fakat bu zamana kadar ben Peygamberimzin aracılığıyla ,onun yüzü suyu hürmetine dua etmiştim.ve hatta bize hocalarımız demişti ki yeryüzünde okunan Kuran I Kerim ler hürmetine ,okunan ezanlar hürmetine dualarımızın kabulünü istersek daha makbul oluyormuş. bu zamana kadar farkında olmadan şirke mi bulaştım(Allah korusun:a33:) bunu öğrenmek istiyorum.
KURAN HÜRMETİNE,,,
PEYGAMBERİMİZ HÜRMETİNE,,,
OKUNAN EZANLAR HÜRMETİNE..
ALLAHCC DOSTLARI HÜRMETİNE,,,
Allahım dualarımızı kabul eyle...
Bizleri yolundan ayırma..
EN GÜZEL DUA...
ŞEFAATÇİMİZ PEYGAMBERİMİZ...
ALLAH VE RESUL YOLUNDA ÖNDERLERİMİZ,EVLİYALARIMIZ...
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
31
KURAN HÜRMETİNE,,,
PEYGAMBERİMİZ HÜRMETİNE,,,
OKUNAN EZANLAR HÜRMETİNE..
ALLAHCC DOSTLARI HÜRMETİNE,,,
Allahım dualarımızı kabul eyle...
Bizleri yolundan ayırma..
EN GÜZEL DUA...
ŞEFAATÇİMİZ PEYGAMBERİMİZ...
ALLAH VE RESUL YOLUNDA ÖNDERLERİMİZ,EVLİYALARIMIZ...
abi böyle dua edebiliyoruz yani değil mi??
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt