Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İçinizde ilahiyat fakültesi mezunu yada okuyanı varmı? (1 Kullanıcı)

Eftalyasun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
539
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
S.A. herkese
Forumun genel niteliği itibari ile bu foruma üye olanlardan ilahiyat fakültesi mezunu yada okuyanı kardeşlerimiz varmı merak ettim.
Bazı konularda onlara danışmak onların fikirlerini almak isterim doğrusu.
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
bende okuyorum kardeşim varsa söylemek istediğin buyur dinliyoruz..

vesselam...
 

Eftalyasun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
539
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
Sağolun kardeşlerim
Ben genelde bu forumda geçen duaların türkçe meallerini ve kuranda geçip geçmediklerini merak ediyorum.
birde belli sayılarda dualar ediyoruz. bu sayılara hocalarınız nasıl yaklaşıyor. Doğrumu yapıyoruz.
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
Sağolun kardeşlerim
Ben genelde bu forumda geçen duaların türkçe meallerini ve kuranda geçip geçmediklerini merak ediyorum.
birde belli sayılarda dualar ediyoruz. bu sayılara hocalarınız nasıl yaklaşıyor. Doğrumu yapıyoruz.

kardeşim öncelikli şu dua meselesine bakacak olursak "Dua" elbetteki müminin en büyük silahıdır fakat bazı arkadaşlarımız işi çıgırından çıkartıp işi küfre kadar götürüyorlar..

ben burda bir konu hakkında çok sert konuşmuştum o konuya bakarsan yorumlarımı göreceksin "bekar kardeşlerimiz için" diye başlıgı olan bir konu..

bu konuda efendim bekarlıktan kurtulup kısmet bulmak için yunus-yusuf süreleri iyi geliyormuş bilmem kaç defa cuma suresi kaç defa diğer sureler okunmalıymış!!!

yani Allah aşkına ben sizlere soruyorum acaba Kuran-ı Azimuşşan kısmet için mi indi!
veya bahsi geçen sureler kısmet içinmi nazil oldu!
veya hangi peygamber,hangi sahabi,hangi Allah dostu şu sure kısmet için iyidir okuyun dedi!

bunlar tamamen hurafedirler şu sure şu kadar okunacak falan filan..!!

sen kendin olursan imanında dürüst olursan ne şu sureyi okumana gerek kalır nede şu kadar okumana gerek kalır zaten Allah'a olan inancın ve dinine olan baglılıgından ötürü cenabı hak sana mükafatını er yada geç verir hemde en hayırlısıyla verir yeterki kendini buna inandır..

ama sen kendini buna inandırmayıp imanı yönden sallantıdaysan ve ne gelirse rabbimden gelir deyip sabretmiyorsan halen daha sureleri okuyayım iyi gelir diyorsan ben şahsen bir doktora görün derim..

çünkü Kuran-ı Kerim kısmet için inmedi mezarlıklarda,bayramlarda,kurbanlarda okumak için inmedi!
Kuran-ı kerim kafaların içine,kalplerin içine girmek için indi ki ona sarılıp yolumuzu şaşırmayalım..

ama malesef burdaki bazı arkadaşlarımızı görünce üzülüyorum demek ki Kuranın onlara ne mesaj verdiğini Kuranın niye indiğini hala anlamamışlar ki kısmet için okuyorlar!!!

İnşAllah sorunuza yeterli cevap verebilmişimdir kardeşim..

vesselam...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul


ben burda bir konu hakkında çok sert konuşmuştum o konuya bakarsan yorumlarımı göreceksin "bekar kardeşlerimiz için" diye başlıgı olan bir konu..


Allahü teala korusun . Buda ne demek oluyor . Arkadaş size sizin yorumunuzu sormadıki . Nasıl oluyorda dini bir suale yorumlarımı göreceksin diye cevab verebiliyorsunuz. Bu ne cesaret anlıyamıyorum. :(
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Sağolun kardeşlerim
Ben genelde bu forumda geçen duaların türkçe meallerini ve kuranda geçip geçmediklerini merak ediyorum.
birde belli sayılarda dualar ediyoruz. bu sayılara hocalarınız nasıl yaklaşıyor. Doğrumu yapıyoruz.

Arkdaşım yanlış anlamayın. Dini konularda söz sahibi olmak hüküm vermek için ilahiyat mezunu olmak yetmez. Aşağıdaki linklerden istifade etmenizi tavsiye ve temenni eder dualarınızı beklerim.

İlaçların en iyisi .:.: www.dinimizislam.com :.:.

Duanın önemi-Çeşitli dualar .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
Allahü teala korusun . Buda ne demek oluyor . Arkadaş size sizin yorumunuzu sormadıki . Nasıl oluyorda dini bir suale yorumlarımı göreceksin diye cevab verebiliyorsunuz. Bu ne cesaret anlıyamıyorum. :(


kardeşim dini bir suale yorum yapılmazmı?!!
asıl sizin zihniyetinize ben şaştım tefsir dediğin şey Kuran-ı Kerimin yorumu değilmi din çeşitli yorumlarla zenginleşmezmi?!!

siz yorum derken futbol yorumu spor yorumumu anlıyorsunuz!

Allahım sen aklıma mukayyet ol..

ben gereken cvbı verdim yorumlarımla isteyen istifade eder isteyen etmez bizim görevimiz irşaddır ve ben görevimi yaptıgıma inanıyorum.
artık gerisi için ise rabbim Akıl fikir versin dogru yola iletsin diyorum..

vesselam...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
kardeşim dini bir suale yorum yapılmazmı?!!
asıl sizin zihniyetinize ben şaştım tefsir dediğin şey Kuran-ı Kerimin yorumu değilmi din çeşitli yorumlarla zenginleşmezmi?!!

siz yorum derken futbol yorumu spor yorumumu anlıyorsunuz!

Allahım sen aklıma mukayyet ol..

ben gereken cvbı verdim yorumlarımla isteyen istifade eder isteyen etmez bizim görevimiz irşaddır ve ben görevimi yaptıgıma inanıyorum.
artık gerisi için ise rabbim Akıl fikir versin dogru yola iletsin diyorum..

vesselam...

Alllahü teala korusun. Dinde yorummu olurmuş. Müctehid alimlerin ictihadı olur. oda yorum değil ictihaddır. Hemde bunu ilahiyat mezunları değil, ictihad makamındaki müctehid alimler yapar. Haşa siz müctehidmisiniz ki yorum yaparım isteyen istifade etsin diyebiliyorsunuz. Nerde kaldıki onlarınki yorum değil ictihaddır. İkisi farklı şeylerdir.

Seyyid Abdülhakîm efendi “rahmetullahi aleyh” (Eshâb-ı kirâm) kitâbında buyuruyor ki, (İctihâd, insan gücünün yetdiği kadar, ya’nî cehd ile zahmet çekerek çalışmak demekdir. Ya’nî, Kur’ân-ı kerîmde ve hadîs-i şerîflerde sarîh ve açık bildirilmemiş bulunan ahkâmı ve mes’eleleri, açık ve geniş anlatılmış mes’elelere benzeterek, meydâna çıkarmağa uğraşmakdır. Bunu ancak Peygamberimiz “sallallahü aleyhi ve sellem” ve Onun Eshâbının hepsi ve diğer müslimânlardan ictihâd makâmına yükselenler yapabilir ki, bu çok yüksek insanlara, (Müctehid) denir. Cenâb-ı Hak, Kur’ân-ı kerîmin birçok yerinde, ictihâd etmeği emr ediyor. O hâlde, ma’nâları açıkça anlaşılmayan âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîflerin derinliklerinde bulunan ahkâm-ı islâmiyyeyi ve mesâil-i dîniyyeyi, mefhûm ile ve delâlet ile anlıyabilen büyüklere, ya’nî mutlak müctehidlere, ictihâd etmek farzdır. Müctehid olmak için, arabî yüksek ilmleri temâmen bilip, Kur’ân-ı kerîmi ezber bilmek, her âyet-i kerîmenin ma’nây-ı murâdîsini, ma’nây-ı işârîsini ve ma’nây-ı zımnî ve iltizâmîsini bilmek ve âyet-i kerîmelerin geldikleri zemânları ve gelme sebeblerini ve ne hakkında geldiklerini, küllî ve cüz’î olduklarını, nâsih veyâ mensûh olduklarını, mukayyed veyâ mutlak olduklarını ve kırâet-i seb’a ve aşereden ve kırâet-i şâzzeden nasıl çıkarıldıklarını bilmek, Kütüb-i sittedeki ve diğer hadîs kitâblarındaki, yüzbinlerce hadîsi ezberden bilmek ve her hadîsin ne zemân ve ne için îrâd buyurulduğunu ve ma’nâsının ne kadar genişlediğini ve hangi hadîsin diğerinden önce veyâ sonra olduğunu ve bağlı bulunduğu hâdiseleri ve hangi vak’a ve hâdiseler üzerine buyurulduğunu ve kimler tarafından nakl ve rivâyet olunduğunu ve nakleden kimselerin ne hâlde ve ne ahlâkda olduklarını bilmek, fıkh ilminin üsûl ve kâ’idelerini tanımak, oniki ilmi ve Kur’ân-ı kerîmin ve hadîs-i şerîflerin işâretlerini, rumûzlarını ve açık ve kapalı ma’nâlarını kavramak ve bu ma’nâlar kalbinde yer etmiş olmak, kuvvetli îmân sâhibi olmak ve itmînân ile dolu, nûrlu ve sâf bir kalbe ve vicdâna mâlik olmak lâzımdır. İctihâd ve tefsîr hakkında, fârisî (Redd-i Vehhâbî) kitâbında uzun bilgi vardır. (Redd-i Vehhâbî) kitâbı, 1264 h. de Delhîde ve 1415 de İstanbulda tab’ edilmişdir.

Bütün bu üstünlükler, ancak Eshâb-ı kirâmda ve sonra, ikiyüz sene içinde yetişen, ba’zı büyüklerde bulunabildi. Dahâ sonraları, fikrler, re’yler dağılıp, bid’atler çıkıp yayıldı. Böyle üstün kimseler azala azala, dörtyüz sene sonra, bu şartları hâiz kimse, ya’nî mutlak müctehid olarak meşhûr olan görülmedi). Hicretden dörtyüz sene sonra, müctehide ihtiyâc da kalmadı. Çünki, Allahü teâlâ ve Onun Resûlü Muhammed aleyhisselâm, kıyâmete kadar hayât şekllerinde ve fen vâsıtalarında yapılacak değişikliklerin, yeniliklerin hepsine şâmil olan ahkâmın hepsini bildirdiler. Müctehidler de, bunların hepsini anlayıp, açıkladılar. Sonra gelen âlimler, bu ahkâmın, yeni hâdiselere nasıl tatbîk edileceklerini, tefsîr ve fıkh kitâblarında bildirirler. (Müceddid) denen bu âlimler kıyâmete kadar mevcûddur. (Fen vâsıtaları değişdi. Yeni hâdiselerle karşılaşıyoruz. Din adamları toplanarak yeni tefsîrler yazılmalı, yeni ictihâdlar yapılmalıdır) diyerek, nasslara ilâveler, değişiklikler yapmak lâzım olduğunu savunanların (Zındık) ve islâm düşmanı oldukları anlaşılır. İslâm düşmanlarının en zararlısı ingilizlerdir.

 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Sağolun kardeşlerim
Ben genelde bu forumda geçen duaların türkçe meallerini ve kuranda geçip geçmediklerini merak ediyorum.
birde belli sayılarda dualar ediyoruz. bu sayılara hocalarınız nasıl yaklaşıyor. Doğrumu yapıyoruz.

degerli kardesim siz burada bir sure veya bir dua gördügunuzde o ne anlama geliyor bu sekilde sorarsaniz bizde bilriz hangi duayi veya sureyi sordugunuzu ona göRe cevap vermeye çalisiriz insALLAH


Dua; Allah’a yalvarmak, yakarmak, niyaz etmek, çağırmak, yardım dilemek anlamlarına gelmektedir. Kelime anlamıyla da çağırma demektir. İnsan dua ile Allah’a yakınlaşır ve ruhen rahatlayıp huzura erer.
Dua aynı zamanda bir ibadettir. Bu konuda ayet ve hadisler oldukça fazladır. Bunlardan bazıları şunlardır:

Cenab-ı Hak, “Kullarım sana, beni sorduğunda (söyle onlara): Ben çok yakınım. Bana dua edenin dileğine karşılık veririm. O halde (kullarım da) benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki doğru yolu bulalar”(bakara 186); “De ki: (Kulluk ve) Duanız olmazsa Rabbim size ne diye değer versin?”(furkan 77).

Numan İbnu Beşîr (r.a)’den nakledildiğine göre “Rasulullah (s.a.v): ‘Dua ibadetin kendisidir’ buyurup sonra şu âyeti kerimeyi okumuştur: Rabbiniz: ‘Bana dua edin ki size icâbet edeyim. Bana (dua ve) ibadet etmeyi kibirlerine yediremeyenler alçalmış olarak cehenneme gireceklerdir’(mümin 60) buyurdu.”( Tirmizî, Tefsir, (Mü’min (Gâfir), (2973); Ebû Dâvud, Salât 358, (1479). )

Bizim dualardaki ana prensibimiz ibadet kastı ve gayesi hakim olmalıdır. Yoksa duayı sırf kabul edilmesi gereken ve ihtiyaç dilekçesi olarak görmek yanlıştır.

Allaha emanet olunuz..
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
Alllahü teala korusun. Dinde yorummu olurmuş. Müctehid alimlerin ictihadı olur. oda yorum değil ictihaddır. Hemde bunu ilahiyat mezunları değil, ictihad makamındaki müctehid alimler yapar. Haşa siz müctehidmisiniz ki yorum yaparım isteyen istifade etsin diyebiliyorsunuz. Nerde kaldıki onlarınki yorum değil ictihaddır. İkisi farklı şeylerdir.

Seyyid Abdülhakîm efendi “rahmetullahi aleyh” (Eshâb-ı kirâm) kitâbında buyuruyor ki, (İctihâd, insan gücünün yetdiği kadar, ya’nî cehd ile zahmet çekerek çalışmak demekdir. Ya’nî, Kur’ân-ı kerîmde ve hadîs-i şerîflerde sarîh ve açık bildirilmemiş bulunan ahkâmı ve mes’eleleri, açık ve geniş anlatılmış mes’elelere benzeterek, meydâna çıkarmağa uğraşmakdır. Bunu ancak Peygamberimiz “sallallahü aleyhi ve sellem” ve Onun Eshâbının hepsi ve diğer müslimânlardan ictihâd makâmına yükselenler yapabilir ki, bu çok yüksek insanlara, (Müctehid) denir. Cenâb-ı Hak, Kur’ân-ı kerîmin birçok yerinde, ictihâd etmeği emr ediyor. O hâlde, ma’nâları açıkça anlaşılmayan âyet-i kerîme ve hadîs-i şerîflerin derinliklerinde bulunan ahkâm-ı islâmiyyeyi ve mesâil-i dîniyyeyi, mefhûm ile ve delâlet ile anlıyabilen büyüklere, ya’nî mutlak müctehidlere, ictihâd etmek farzdır. Müctehid olmak için, arabî yüksek ilmleri temâmen bilip, Kur’ân-ı kerîmi ezber bilmek, her âyet-i kerîmenin ma’nây-ı murâdîsini, ma’nây-ı işârîsini ve ma’nây-ı zımnî ve iltizâmîsini bilmek ve âyet-i kerîmelerin geldikleri zemânları ve gelme sebeblerini ve ne hakkında geldiklerini, küllî ve cüz’î olduklarını, nâsih veyâ mensûh olduklarını, mukayyed veyâ mutlak olduklarını ve kırâet-i seb’a ve aşereden ve kırâet-i şâzzeden nasıl çıkarıldıklarını bilmek, Kütüb-i sittedeki ve diğer hadîs kitâblarındaki, yüzbinlerce hadîsi ezberden bilmek ve her hadîsin ne zemân ve ne için îrâd buyurulduğunu ve ma’nâsının ne kadar genişlediğini ve hangi hadîsin diğerinden önce veyâ sonra olduğunu ve bağlı bulunduğu hâdiseleri ve hangi vak’a ve hâdiseler üzerine buyurulduğunu ve kimler tarafından nakl ve rivâyet olunduğunu ve nakleden kimselerin ne hâlde ve ne ahlâkda olduklarını bilmek, fıkh ilminin üsûl ve kâ’idelerini tanımak, oniki ilmi ve Kur’ân-ı kerîmin ve hadîs-i şerîflerin işâretlerini, rumûzlarını ve açık ve kapalı ma’nâlarını kavramak ve bu ma’nâlar kalbinde yer etmiş olmak, kuvvetli îmân sâhibi olmak ve itmînân ile dolu, nûrlu ve sâf bir kalbe ve vicdâna mâlik olmak lâzımdır. İctihâd ve tefsîr hakkında, fârisî (Redd-i Vehhâbî) kitâbında uzun bilgi vardır. (Redd-i Vehhâbî) kitâbı, 1264 h. de Delhîde ve 1415 de İstanbulda tab’ edilmişdir.

Bütün bu üstünlükler, ancak Eshâb-ı kirâmda ve sonra, ikiyüz sene içinde yetişen, ba’zı büyüklerde bulunabildi. Dahâ sonraları, fikrler, re’yler dağılıp, bid’atler çıkıp yayıldı. Böyle üstün kimseler azala azala, dörtyüz sene sonra, bu şartları hâiz kimse, ya’nî mutlak müctehid olarak meşhûr olan görülmedi). Hicretden dörtyüz sene sonra, müctehide ihtiyâc da kalmadı. Çünki, Allahü teâlâ ve Onun Resûlü Muhammed aleyhisselâm, kıyâmete kadar hayât şekllerinde ve fen vâsıtalarında yapılacak değişikliklerin, yeniliklerin hepsine şâmil olan ahkâmın hepsini bildirdiler. Müctehidler de, bunların hepsini anlayıp, açıkladılar. Sonra gelen âlimler, bu ahkâmın, yeni hâdiselere nasıl tatbîk edileceklerini, tefsîr ve fıkh kitâblarında bildirirler. (Müceddid) denen bu âlimler kıyâmete kadar mevcûddur. (Fen vâsıtaları değişdi. Yeni hâdiselerle karşılaşıyoruz. Din adamları toplanarak yeni tefsîrler yazılmalı, yeni ictihâdlar yapılmalıdır) diyerek, nasslara ilâveler, değişiklikler yapmak lâzım olduğunu savunanların (Zındık) ve islâm düşmanı oldukları anlaşılır. İslâm düşmanlarının en zararlısı ingilizlerdir.


kardeşim almışsın burda müctehidi bana anlatmışsın bunlar ancak ictihad yapabilir demişsin..
demekki benim ne demek istediğimi anlamamışsın..
ben sana ben ictihad mı yapıyorum yapabilirim dedim..

ben şunu söyledim bana bir soru sorulunca kendimce bildiğim dogrultuda bana ögretildiği kadar okudugum kadarıyla hepsini harmanlayıp yorumumu yaparım yani yorumu derken kendi görüşümü söylerim bu böyledir derim tabi delillerimide sunarak..

ama sen lafı başka türlü anlıyorsun sanıyorsun ki ben burda kuranın yorumunu yapıyorum müctehidlik taslıyorum..

burda dini bir sual sorulunca kendimce delilerimide sunarak gereken yorumumu(görüşümü)söylerim olay budur bunu müctehidliğe ictihadlıga çekmeyede gerek yoktur..

ve söylediklerim içinde size ters gelen neyse onu bana söyleyin kalkıpta bir bahane bulup eleştireyim diye yoruma kafanızı takmayın!

o kadar yazının içinden bir yorum lafına takıyorsanız bu sizin art niyetinizi gösterir varsa benle ilgili bir mevzu söyleyinde ferahlayın..

konuyu yorum moruma ictihada müctehide çekmeye gerek yok..

umarım anlatabilmişimdir..

vesselam..
 

GÖREN GÖZLER

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
çünkü Kuran-ı Kerim kısmet için inmedi mezarlıklarda,bayramlarda,kurbanlarda okumak için inmedi...BEN SİZİN GİBİ OKUMADIM.LAKİN MERAKIMI BAĞIŞLAYIN NERDE KALDI BİZİM DİNİMİZİN HOŞGÖRÜLÜĞÜ çeşitli yorumlarla zenginleşmezmi?!!

siz yorum derken futbol yorumu spor yorumumu anlıyorsunuz!

Allahım sen aklıma mukayyet ol..

ben gereken cvbı verdim yorumlarımla isteyen istifade eder isteyen etmez bizim görevimiz irşaddır ve ben görevimi yaptıgıma inanıyorum.
artık gerisi için ise rabbim Akıl fikir versin dogru yola iletsin diyorum..

vesselam...ÖLÜLERİMİZ İÇİN NE OKUMAMIZ BEKLENİLİYOR...? YASİN-İ ŞERİF ACABA ŞİFA VERMİYORMU?KALBLERE KABİRDEKİLERE... SİZ KABRE GİRDİNİZMİ ORADAKİ FERYATLARI İNİLTİLERİ DUDUNUZMU? ZÜRRİYETİN KESİLMESİNİ NESLİN KESİLMESİMİ ZANNEDERSİNİZ...VELHASUL SORACAK ÇOK SORU VAR...LÜTFEN OKUYAN KARDEŞLERİM OKUDUKLARINIZI KALBİNİZE OKUTUN!!! BENİM GİBİ ACİZ KULLAR SİZLERİ BÖYLE ASABİ GÖRÜNCE vede PEŞİN HÜKÜMLÜ GÖRÜNCE MALASEF BİRAZ DAHA KAÇIYOR!!! AH BİRBİLSENİZ,BİRSEVEBİLSEYDİNİZ(BİZ İNSANI EN GÜZEL SÜRETTE TARATTIK,SONRADAN SONRAYA ONLARI AŞAGILARIN AŞAĞISINA İNDİRDİK) (VAY O NAMAZ KILANLARIN HALİNE) ALLAHÜ EKBER RABBİM SANA SIĞINDIM. BU AYETE MUHATTAP OLMAKTAN...
__________________
 

GÖREN GÖZLER

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Bu acize yazdıklarından dolayı umuyorum ki kalbiniz incinmez...üzdüysem sizi cahilin bir sorusu deyip hoşgörünüz lütfen...selametle kalın
 

Eftalyasun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
539
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
45
degerli kardesim siz burada bir sure veya bir dua gördügunuzde o ne anlama geliyor bu sekilde sorarsaniz bizde bilriz hangi duayi veya sureyi sordugunuzu ona göRe cevap vermeye çalisiriz insALLAH


Dua; Allah’a yalvarmak, yakarmak, niyaz etmek, çağırmak, yardım dilemek anlamlarına gelmektedir. Kelime anlamıyla da çağırma demektir. İnsan dua ile Allah’a yakınlaşır ve ruhen rahatlayıp huzura erer.
Dua aynı zamanda bir ibadettir. Bu konuda ayet ve hadisler oldukça fazladır. Bunlardan bazıları şunlardır:

Cenab-ı Hak, “Kullarım sana, beni sorduğunda (söyle onlara): Ben çok yakınım. Bana dua edenin dileğine karşılık veririm. O halde (kullarım da) benim davetime uysunlar ve bana inansınlar ki doğru yolu bulalar”(bakara 186); “De ki: (Kulluk ve) Duanız olmazsa Rabbim size ne diye değer versin?”(furkan 77).

Numan İbnu Beşîr (r.a)’den nakledildiğine göre “Rasulullah (s.a.v): ‘Dua ibadetin kendisidir’ buyurup sonra şu âyeti kerimeyi okumuştur: Rabbiniz: ‘Bana dua edin ki size icâbet edeyim. Bana (dua ve) ibadet etmeyi kibirlerine yediremeyenler alçalmış olarak cehenneme gireceklerdir’(mümin 60) buyurdu.”( Tirmizî, Tefsir, (Mü’min (Gâfir), (2973); Ebû Dâvud, Salât 358, (1479). )

Bizim dualardaki ana prensibimiz ibadet kastı ve gayesi hakim olmalıdır. Yoksa duayı sırf kabul edilmesi gereken ve ihtiyaç dilekçesi olarak görmek yanlıştır.

Allaha emanet olunuz..

Çok güzel açıklamışsınız. Allah razı olsun.
Peki merak ettiğim birşey daha var. Dua sadece kuranda geçen dualardanmı ibaret. Yoksa içimizden geldiği gibi yalvarmakta dua etmekle eşdeğermidir?
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
50
Çok güzel açıklamışsınız. Allah razı olsun.
Peki merak ettiğim birşey daha var. Dua sadece kuranda geçen dualardanmı ibaret. Yoksa içimizden geldiği gibi yalvarmakta dua etmekle eşdeğermidir?

Allah CelleCelaluhu sizdende razi olsun
Kurani Kerimde geçen birkaç dua ayetlerini asagiya yazdim insaALLAH faydalananlardan oluruz;


قَالَا رَبَّنَا ظَلَمۡنَاۤ اَنۡفُسَنَا؄ وَاِنۡ لَّمۡ تَغۡفِرۡ لَـنَا وَتَرۡحَمۡنَا لَـنَكُوۡنَنَّ مِنَ الۡخٰسِرِيۡنَ‏﴿۲۳﴾
Adem aleyhisselam ile Hz. Havva annemizin duasi:
"(Âdem ile eşi) dediler ki: Ey Rabbimiz! Biz kendimize zulmettik. Eğer bizi bağışlamaz ve bize acımazsan mutlaka ziyan edenlerden oluruz." (23) A'raf suresi

Nuh Aleyhisselam'in duasi;

رَّبِّ اغۡفِرۡلِىۡ وَلِـوَالِدَىَّ وَلِمَنۡ دَخَلَ بَيۡتِىَ مُؤۡمِنًا وَّلِلۡمُؤۡمِنِيۡنَ وَالۡمُؤۡمِنٰتِؕ وَلَا تَزِدِ الظّٰلِمِيۡنَ اِلَّا تَبَارًا‏﴿۲۸﴾

"Rabbim! Beni, ana-babamı, iman etmiş olarak evime girenleri, iman eden erkekleri ve iman eden kadınları bağışla, zalimlerin de ancak helâkini arttır." / (28) Nuh suresi

Ibrahim Aleyhisselam'in duasi;


رَبِّ اجۡعَلۡنِىۡ مُقِيۡمَ الصَّلٰوةِ وَمِنۡ ذُرِّيَّتِىۡ**ۖ
رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ‏﴿۴۰﴾

رَبَّنَا اغۡفِرۡ لِىۡ وَلـِوَالِدَىَّ وَلِلۡمُؤۡمِنِيۡنَ يَوۡمَ يَقُوۡمُ الۡحِسَابُ‏﴿۴۱﴾

"Ey Rabbim! Beni ve soyumdan gelecekleri namazı devamlı kılanlardan eyle; ey Rabbimiz! Duamı kabul et!" (40) "Ey Rabbimiz! (Amellerin) hesap olunacağı gün beni, ana-babamı ve müminleri bağışla!" (41) Ibrahim suresi

Suleyman Aleyhisselam'in duasi;

فَتَبَسَّمَ ضَاحِكًا مِّنۡ قَوۡلِهَا وَقَالَ رَبِّ اَوۡزِعۡنِىۡۤ اَنۡ اَشۡكُرَ نِعۡمَتَكَ الَّتِىۡۤ اَنۡعَمۡتَ عَلَىَّ وَعَلٰى وَالِدَىَّ وَاَنۡ اَعۡمَلَ صَالِحًـا تَرۡضٰٮهُ وَاَدۡخِلۡنِىۡ بِرَحۡمَتِكَ فِىۡ عِبَادِكَ الصّٰلِحِيۡنَ‏﴿۱۹﴾

"(Süleyman) onun sözünden dolayı gülümsedi ve dedi ki: Ey Rabbim! Beni, gerek bana gerekse ana-babama verdiğin nimete şükretmeye ve hoşnut olacağın iyi işler yapmaya muvaffak kıl. Rahmetinle, beni iyi kulların arasına kat." (19) Neml suresi....

Dua; bir seyin olmasini veya olmamasiniAllahu Tealaya hamd ve sena ederek sonra Peygamber Efendimiz'e (Sallallahu aleyhi vesellem) salat ve selam getirerrek istegini Allahu Tealaya bildirmek ve O'ndan yardim dilemektir.
Yoksa içimizden geldiği gibi yalvarmakta dua etmekle eşdeğermidir? diye soruyorsunuz!
mesru seyler istemek... hem kendimiz hemde baskalari için iyi seyler istemek gerekir..
Allahu Teala bizleri hayirda kosan ve yardimlasan sirat-i mustakim üzere olan kullarindan eylesin .amin
acizane bu kadar yazabildim insaALLAH yararli olmusuzdur.. en dogrusunu ALLAH Celle Celaluhu bilir.
selam ve dua ile...
 

_Zeyneb_00

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 May 2009
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Huyela kardeşim fani_dunya kardeşimi yanlış anladın..Hemen kızdın filan.Sakin olmak lazm.insan yorum yapabilir bunun ne gibi bi kusuru vardır?kendi düşüncemizdir yorum.Ayrıca kuranın yorumlarını tefsirini okumaktansa neden kuranı okuyup kendimiz anlamaya çalışmıoruz?bu soruma uzun uzun cvplar vericeksiniz eminim ama zannetmiorum ki cvbımı orada bulayım.Allah kuranı anlaşılmıcak bi kitap olarak mı indirdi?Kuran açık ve net değilmidir?Tefsir yapanlar da Kuranın açık ve net olduğunu sölüolar.Anlayamıo muyuz o zaman tekrar tekrar okuyup dua edelim Allah'a.Elbet anlarız..
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt