Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Her namaz kılmayan kafir olmaz, ama KAFİRLER namaz kılmaz (1 Kullanıcı)

ferahhfeza

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
10,922
Tepki puanı
8
Puanları
0
Yaş
47
Web Sitesi
ferahhfeza.blogcu.com

İmam-ı Azam Ebu Hanife “Her namaz kılmayan kafir olmaz, ama kafirler namaz kılmaz”



Namazı Terketmenin Hükmü

Namazın akıllı, büluğ çağına girmiş, hayız ve nifastan temizlenmiş her müslümana farz olduğu konusunda görüş birliği vardır. Namaz ve oruç gibi bedenî ibadetlerde vekâlet ve niyabet geçerli değildir. Namazın farz olduğunu inkâr eden dinden çıkar.

Çünkü namaz kesin ayet, hadis ve icma delilleriyle sabittir. Tembellik veya umursamazlık sebebiyle namazı terkeden âsî ve fasık olur.

Namazı kılmamak dünya ve âhirette azaba sebep olur. Âhiretteki azapla ilgili olarak Allah Teâlâ şöyle buyurur:

"Onlar suçlulara sorarlar: Sizi Sakar cehennemine sürükleyen nedir? Suçlular şöyle cevap verirler: "Biz namaz kılanlardan değildik" (el-Müddessir, 74/40-43).

"Onlardan sonra öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular. Onlar bu taşkınlıklarının cezasını yakında göreceklerdir. Fakat tövbe edip, iman eden ve salih amel işleyen bunun dışındadır" (Meryem, 19/59, 60).

"Vay o namaz kılanların haline ki, onlar kıldıkları namazdan habersizdirler" (el-Mâûn, 107/4-5).


Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur:
"Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar"
"Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur"
"Kim, önemsemeyerek üç cuma namazını terkederse, Allah Teâlâ onun kalbine mühür vurur"


Hanefilere göre, tembellik yüzünden namazını terkeden kimse, namazı inkâr etmediği sürece dinden çıkmaz, ancak günahkâr, fasık olur. Kendisi bu konuda uyarılarak tevbeye , kötü örnek olmaması için toplumdan tecrid edilir ve te'dib amacıyla dövülür. Ramazan orucunu terkeden kimse de bunun gibidir .


Hanefiler dışındaki mezhep imamlarına göre ise, namazını özürsüz olarak terkeden kimse, mürted'de olduğu gibi İslâm toplumuna karşı gelmiş sayılır ve tövbe etmezse en ağır şekilde cezalandırılır .

Namazını unutarak, uyanamayarak veya tembellik yüzünden zamanında kılamayan bunu kaza eder.

Hadis-i şerifte;
"Kim uyuyarak veya unutmak suretiyle namazını kılmamış olursa, hatırladığında hemen kılsın" buyurulur.

Fakihlerin büyük çoğunluğuna göre; uyumak veya unutmak gibi bir özür sebebiyle namazım vaktinde kılamayanın kaza etmesi gerekince, özürsüz olarak, tembellik yüzünden kılmayana öncelikle kaza gerekir. Namazı vaktinde kılamadığından dolayı da Allah'a ayrıca tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir. Cenab-ı Hak, kendisine ortak koşmanın dışında kalan günahları affedebilir. Namazı da içine alabilen bu affın kapsamıyla ilgili çeşitli nasslar vardır. ,

Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurulur:

"Şüphesiz Allah, kendisine ortak koşulmasını affetmez. Bunun dışında dilediği kimseyi affeder" (en-Nisâ, 4/48).

Ubâde b. es-Sâmit'in naklettiği bir hadiste şöyle buyurulur:

"Kullarına farz kıldığı beş vakit namazı, küçümsemeden hakkını vererek, eksiksiz olarak kılan kimseyi, Allah Teâlâ cennetine sokmaya söz vermiştir. Fakat bu namazları yerine getirmeyenler için böyle bir sözü yoktur. Dilerse azap eder, dilerse bağışlar"

Ebû Hureyre (r.a)'ın naklettiği bir hadiste de şöyle buyurulur:

"Kıyamet gününde kulun ilk hesaba çekileceği şey farz namazdır. Eğer bu namazı tam olarak yerine getirmişse ne güzel. Aksi halde şöyle denilir: Bakın bakalım, bunun nafile namazı var mıdır?"

Eğer nafile namazları varsa, farzların eksiği bu nafilelerle tamamlanır. Sonra diğer farzlar için de aynı şeyler yapılır"

Bu duruma göre, farz namazların eksisini sünnet ve diğer nafile namazlar tamamlamaktadır. Farz, vacib veya sünnet ayırımı yapılmaksızın ibadetlerin yerine getirilmesi müminin gayesi olmalıdır. Çünkü bu, dünyevî huzur ve mânevî mutluluk kaynağı olması yanında, ahiret için de en büyük hazırlıktır.
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
40
Selamun aleyküm kardeşim.
Allah razı olsun paylaşım için..
Hayırlı kandiller..
 

oznur yılmaz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
bu siteye yaklasık 10 dakika once uye oldum ve yazılara hayran kaldım. allah razi olsun. bütün müslüman aleminin kandili mübarek olsun.
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
40
bu siteye yaklasık 10 dakika once uye oldum ve yazılara hayran kaldım. allah razi olsun. bütün müslüman aleminin kandili mübarek olsun.

Selamun aleyküm kardeşim. Hayırlı uğurlu olsun üyeliğiniz..
Allah razı olsun.Sizin de kandiliniz mübarek olsun..
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Namaz kılmak lazım. ( 5 vakit tam)

Namaz kılmayan müslümanlarda iyice namazı boşlamamları lazım.

Nasılsa namaz kılmıyom ben dememeli

Arada sırada da olsa namaz kılmalı, zır boşlamamalı

Allahın huzuruna gidince ;

2 vakit namazım var ya RAB diyebilir enazından

Defter zırr bomboş giderse ozaman durum cok daha fena!

nekadar kılsan okadar kar.

tabi 5 vakit hic taviz vermeden kılmak lazım ama olmuyorsada

Allaha ne diyecen

Hiç kılmadım ya RAB denir mi hiç ...
 

ferahhfeza

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
10,922
Tepki puanı
8
Puanları
0
Yaş
47
Web Sitesi
ferahhfeza.blogcu.com
Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur:
"Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar"
"Kim ikindi namazını terkederse ameli boşa gitmiş olur"
"Kim, önemsemeyerek üç cuma namazını terkederse, Allah Teâlâ onun kalbine mühür vurur"
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
    1. Muhakkak ki namazın terki, kul için küfür ve şirk arasında bir durumdur.” manalarına gelen hadisler:


1- "[FONT=Arial, sans-serif]ان بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة[/FONT]"
Muhakkak ki, kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.”
(Müslim, Îmân 134)


2- " [FONT=Arial, sans-serif]بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة [/FONT]"
Kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.”
(Müslim, Îmân 134)


3- " [FONT=Arial, sans-serif]بين العبد و بين الكفر ترك الصلاة [/FONT]"
Kul ile küfür arasında namazın terki vardır.”
(Ebû Dâvut, Sünnet 14; Tirmizî, Îman 9; İbn Mâce, İkâmes-Salah 77)


4- " [FONT=Arial, sans-serif]بين الكفر و ايمان ترك الصلاة [/FONT]"
Küfür ile iman arasında namazın terki vardır.”
(Tirmizî, İman 9)


5- " [FONT=Arial, sans-serif]بين العبد و بين الشرك او الكفر ترك الصلاة [/FONT]"
Kul ile şirk veya küfür arasında namazın terki vardır.”
(Tirmizî, İman 9)


6- " [FONT=Arial, sans-serif]ليس بين العبد و الشرك الا ترك الصلاة فادا تركها فقد اشرك [/FONT]"
Kul ile şirk arasında namazın terkinden başka bir şey yoktur. Onu terk ederse, şirk koşmuş olur.”
(İbn Mâca, İkâme’s-Salâh 77)


7- " [FONT=Arial, sans-serif]ليس بين العبد و بين الشرك او بين الكفر الا ترك الصلاة [/FONT]"
Kul ile şirk arasında veya küfür arasında, namazın terkinden başka bir şey yoktur.”
(Darîmî, Salat, 29)


Metinler arasında çok fazla bir mana farkı yoktur. İkisinde, “kişi” kelimesi dördünde de “kul” kelimesi kullanılmıştır. Şirk kelimesi beş hadiste, küfür kelimesi de altı hadiste geçmektedir. Bir yerde de “şirke düşmüş” olacağı sarahaten belirtilmiştir. Metinler arasında her hangi bir tezat olmayıp her biri, diğerini desteklemektedir.



    1. Onlarla bizim aramızdaki fark namazdır. Bunun için kim namazını terk ederse küfretmiştir.” manasına gelen hadisler:


8- " [FONT=Arial, sans-serif]العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر[/FONT]"
Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”
(Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâme’s-Salah 77)




9- " [FONT=Arial, sans-serif]ان العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر[/FONT]"
Muhakkak ki, onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”
(Neseî, Salat 8)
Bu iki hadis arasındaki fark yalnız te’kit edatıdır. Bir önceki hadis dizisini tefsir ettiklerini de ilave edebiliriz.

    1. Rasûlullâh (SAS)’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı” manasına gelen hadis:


10- " [FONT=Arial, sans-serif]كان اصحاب محمد صلي الله عليه و سلم لا يرون شيأ من الاعمال تركه كفر غير الصلاة [/FONT]"
Rasûlullâh (SAS)’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi.” (Tirmizî, İman 9)
 

Werda

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
226
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Selamun aleykum

Selamun aleykum

Surat_Al_Fatiha.gif



Kovulmus seytanin serrinden Allah'a siginirim.

Rahmân ve Rahîm olan Allah'in adiyla.

Âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd olsun.

O Rahman' dir Rahim'dir.

Ceza gününün Mâlikidir.

Rabbimiz, ancak Sana kulluk eder ve yanliz Senden medet umariz.

Bizlere dogru yolu göster.

Nimet verdiklerinin yolunu, Gâzaba ugramislarin ve sapitmislarin degil.

AMiNNN !!!

Selam, dua ve hep dua ile insAllah...
 

Nazar57

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 Ağu 2008
Mesajlar
1,308
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Allah c.c razı olsun..
Namaz mühim konu .Rabbim hakkıyla eda etmeyi muaf kılsın inşaAllah.
 

ferahhfeza

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
10,922
Tepki puanı
8
Puanları
0
Yaş
47
Web Sitesi
ferahhfeza.blogcu.com
Namaz kılmak lazım. ( 5 vakit tam)

Namaz kılmayan müslümanlarda iyice namazı boşlamamları lazım.

Nasılsa namaz kılmıyom ben dememeli

Arada sırada da olsa namaz kılmalı, zır boşlamamalı

Allahın huzuruna gidince ;

2 vakit namazım var ya RAB diyebilir enazından

Defter zırr bomboş giderse ozaman durum cok daha fena!

nekadar kılsan okadar kar.

tabi 5 vakit hic taviz vermeden kılmak lazım ama olmuyorsada

Allaha ne diyecen

Hiç kılmadım ya RAB denir mi hiç ...



Hz. Peygamber (s.a.s)'de şöyle buyurmuştur:
"Bilerek namazı terkeden kimseden Allah ve Resulunün zimmeti kalkar"


RABBİM DOSDOĞRU NAMAZ KILMAYI CÜMLEMİZE NASİP EYLESİN İNŞAallah
 

ferahhfeza

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
10,922
Tepki puanı
8
Puanları
0
Yaş
47
Web Sitesi
ferahhfeza.blogcu.com
    1. Muhakkak ki namazın terki, kul için küfür ve şirk arasında bir durumdur.” manalarına gelen hadisler:

1- "[FONT=Arial, sans-serif]ان بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة[/FONT]"
Muhakkak ki, kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.”
(Müslim, Îmân 134)


2- " [FONT=Arial, sans-serif]بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة [/FONT]"
Kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır.”
(Müslim, Îmân 134)


3- " [FONT=Arial, sans-serif]بين العبد و بين الكفر ترك الصلاة [/FONT]"
Kul ile küfür arasında namazın terki vardır.”
(Ebû Dâvut, Sünnet 14; Tirmizî, Îman 9; İbn Mâce, İkâmes-Salah 77)


4- " [FONT=Arial, sans-serif]بين الكفر و ايمان ترك الصلاة [/FONT]"
Küfür ile iman arasında namazın terki vardır.”
(Tirmizî, İman 9)


5- " [FONT=Arial, sans-serif]بين العبد و بين الشرك او الكفر ترك الصلاة [/FONT]"
Kul ile şirk veya küfür arasında namazın terki vardır.”
(Tirmizî, İman 9)


6- " [FONT=Arial, sans-serif]ليس بين العبد و الشرك الا ترك الصلاة فادا تركها فقد اشرك [/FONT]"
Kul ile şirk arasında namazın terkinden başka bir şey yoktur. Onu terk ederse, şirk koşmuş olur.”
(İbn Mâca, İkâme’s-Salâh 77)


7- " [FONT=Arial, sans-serif]ليس بين العبد و بين الشرك او بين الكفر الا ترك الصلاة [/FONT]"
Kul ile şirk arasında veya küfür arasında, namazın terkinden başka bir şey yoktur.”
(Darîmî, Salat, 29)


Metinler arasında çok fazla bir mana farkı yoktur. İkisinde, “kişi” kelimesi dördünde de “kul” kelimesi kullanılmıştır. Şirk kelimesi beş hadiste, küfür kelimesi de altı hadiste geçmektedir. Bir yerde de “şirke düşmüş” olacağı sarahaten belirtilmiştir. Metinler arasında her hangi bir tezat olmayıp her biri, diğerini desteklemektedir.



    1. Onlarla bizim aramızdaki fark namazdır. Bunun için kim namazını terk ederse küfretmiştir.” manasına gelen hadisler:

8- " [FONT=Arial, sans-serif]العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر[/FONT]"
Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”
(Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâme’s-Salah 77)




9- " [FONT=Arial, sans-serif]ان العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر[/FONT]"
Muhakkak ki, onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”
(Neseî, Salat 8)
Bu iki hadis arasındaki fark yalnız te’kit edatıdır. Bir önceki hadis dizisini tefsir ettiklerini de ilave edebiliriz.

    1. Rasûlullâh (SAS)’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı” manasına gelen hadis:

10- " [FONT=Arial, sans-serif]كان اصحاب محمد صلي الله عليه و سلم لا يرون شيأ من الاعمال تركه كفر غير الصلاة [/FONT]"
Rasûlullâh (SAS)’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi.” (Tirmizî, İman 9)



ALLAH razı olsun kardeşlik ..
................. kafirler namaz kılmaz” :a26:
 

ferahhfeza

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
10,922
Tepki puanı
8
Puanları
0
Yaş
47
Web Sitesi
ferahhfeza.blogcu.com
Surat_Al_Fatiha.gif



Kovulmus seytanin serrinden Allah'a siginirim.

Rahmân ve Rahîm olan Allah'in adiyla.

Âlemlerin Rabbi olan Allah'a hamd olsun.

O Rahman' dir Rahim'dir.

Ceza gününün Mâlikidir.

Rabbimiz, ancak Sana kulluk eder ve yanliz Senden medet umariz.

Bizlere dogru yolu göster.

Nimet verdiklerinin yolunu, Gâzaba ugramislarin ve sapitmislarin degil.

AMiNNN !!!

Selam, dua ve hep dua ile insAllah...


Allah razı olsun kardşeim ..
amin ..

cumamız mübarek olsun
selam ve dua ile ..
 

marifet

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Haz 2011
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
bazı kişiler toplu namaz kılıyor.. böyle şey olur mu hiç.. zamanında kıldın kıldın diğer türlü farz olur ve mecbur kalmadığında da farza bırakılmaz.. kimi dışarı çıkınca kılmaz evinde kılar üzülüyor insan dışarısı ile ev arasında insanı namazından koparan ne olabilir
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt