Haram parayla sadaka vermek
"Haram para ile sadaka veren,cami yaptıran hayırlı şeyler yaptıran kimse kirlenmiş elbiseyi idrar ile yıkayan adama benzerki daha çok pislenir. "
Süfyani Sevri hz.
Mesela faiz haramdır bu parayla yardım yapılmaz, sadaka verilmez.Kumar haram kumarda kazanılan paranında sadakası olmaz.Günümüzde milli piyango var mesela bu para haram olduğundan bu parayla Allah c.c yolunda yardım ve sadaka yapılmaz.Yapılsa Daha çok günah kazanılmış olur.Fakat buna aldırış eden yok.Para gelsinde nerden gelirse gelsin.
Sigaranında haram olduğu görüşünde olan alimler vardır.demekki sigaradan içkiden kazanılan paraylada yardım yapılmaz.İçmek zaten haram.
Sigaranın kullanılması malın boşa ve faydasız yerlere harcanması anlamına gelmektedir. Peygamberimiz (a.s) ise '' malın boşa harcanmasını yasaklamıştır'' ( Buhari, Zekat, 18 ) Malın faydasız yerlere harcanması ise israf olarak nitelendirilir. İsraf dinimize göre haram sayılmıştır. Kur'anda şöyle buyurulur: ''yiyiniz, içiniz ama israf etmeyiniz'' ( A'raf, 7/ 31)
“Her sarhoşluk veren şey şaraptır ve her sarhoşluk veren şey haramdır Çoğu sarhoşluk veren şeyin azı da haramdır”
“Leş, kan, domuz eti, Allâh (c.c.)’dan
başkası adına kesilenler, boğulmuş, bir yerine vurularak öldürülmüş, düşüp
yuvarlanmış, başka bir hayvan tarafından yenmiş olanlar (canları çıkmadan önce
kesmemişseniz) ve dikili taşlar üzerinde boğazlananlar haram’dır.” ( Maide 3)
Domuz -Kan -Et yiyen hayvanlar -Ölmüş hayvanın parçaları -İslâmi usulle kesilmemiş, eti helâl hayvanlar( yani besmelesiz) -Sürüngen ve böcekler -Şarap, Etil alkol ve İspirto
Helâl ve haram hususunda İslâm’ın temel kaideleri ise şöyledir:
-Helâl eşyanın aslındadır.
-Helâl ve haram kılma hakkı yalnız Allah (c.c.) ındır.
-Helâl’i haramlaştırmak, Allah (c.c.) ‘a ortak koşmanın eşidir.
-Haram emri, bir şeyin çirkin ve zararlı oluşuna göredir.
-Helâl’de, haram’dan kaçınmak için her şey vardır.
-Harama götüren herşey haramdır.
-Haramı helalleştirmek için hile yapmak haramdır.
-Sadece iyi niyet haramı helal yapmaz.
-Şüpheli olan herşeyden kaçınmak esasdır.
"Haram para ile sadaka veren,cami yaptıran hayırlı şeyler yaptıran kimse kirlenmiş elbiseyi idrar ile yıkayan adama benzerki daha çok pislenir. "
Süfyani Sevri hz.
Mesela faiz haramdır bu parayla yardım yapılmaz, sadaka verilmez.Kumar haram kumarda kazanılan paranında sadakası olmaz.Günümüzde milli piyango var mesela bu para haram olduğundan bu parayla Allah c.c yolunda yardım ve sadaka yapılmaz.Yapılsa Daha çok günah kazanılmış olur.Fakat buna aldırış eden yok.Para gelsinde nerden gelirse gelsin.
Sigaranında haram olduğu görüşünde olan alimler vardır.demekki sigaradan içkiden kazanılan paraylada yardım yapılmaz.İçmek zaten haram.
Sigaranın kullanılması malın boşa ve faydasız yerlere harcanması anlamına gelmektedir. Peygamberimiz (a.s) ise '' malın boşa harcanmasını yasaklamıştır'' ( Buhari, Zekat, 18 ) Malın faydasız yerlere harcanması ise israf olarak nitelendirilir. İsraf dinimize göre haram sayılmıştır. Kur'anda şöyle buyurulur: ''yiyiniz, içiniz ama israf etmeyiniz'' ( A'raf, 7/ 31)
“Her sarhoşluk veren şey şaraptır ve her sarhoşluk veren şey haramdır Çoğu sarhoşluk veren şeyin azı da haramdır”
“Leş, kan, domuz eti, Allâh (c.c.)’dan
başkası adına kesilenler, boğulmuş, bir yerine vurularak öldürülmüş, düşüp
yuvarlanmış, başka bir hayvan tarafından yenmiş olanlar (canları çıkmadan önce
kesmemişseniz) ve dikili taşlar üzerinde boğazlananlar haram’dır.” ( Maide 3)
Domuz -Kan -Et yiyen hayvanlar -Ölmüş hayvanın parçaları -İslâmi usulle kesilmemiş, eti helâl hayvanlar( yani besmelesiz) -Sürüngen ve böcekler -Şarap, Etil alkol ve İspirto
Helâl ve haram hususunda İslâm’ın temel kaideleri ise şöyledir:
-Helâl eşyanın aslındadır.
-Helâl ve haram kılma hakkı yalnız Allah (c.c.) ındır.
-Helâl’i haramlaştırmak, Allah (c.c.) ‘a ortak koşmanın eşidir.
-Haram emri, bir şeyin çirkin ve zararlı oluşuna göredir.
-Helâl’de, haram’dan kaçınmak için her şey vardır.
-Harama götüren herşey haramdır.
-Haramı helalleştirmek için hile yapmak haramdır.
-Sadece iyi niyet haramı helal yapmaz.
-Şüpheli olan herşeyden kaçınmak esasdır.