Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hadis ve uygulama (1 Kullanıcı)

  • Konuyu başlatan hado77
  • Başlangıç tarihi
H

hado77

SELAMÜN ALEYKÜM VE RAHMETULLAHİ VE BERAKATÜHÜ

kişiye ve konuya uygun yaklaşım ile islamın hak din ve kolaylaştıran zorlaştırmayan yapısı. özelde rabbi yesi vela tuassir rabbi temmim bil hayr demek.

efendimiz(SAS) zamanında gerçekleşmiş kişisi, konumu , zamanı , mekanı, farklı iki kişi ve ALLAH(cc) meseleye bakış açısı ile bire bir günümüz sorunlarına cevap vermek. uygulama alanı bakımından gerçekleri kabul etmemek.

soru hangimizin evinde elektrik yok, su yok, telefon yok. cevap neredeyse hiçkimse. ashab-ı kiram döneminde bu soruları soramazsınız bile. maddi şart ve iletişim farklılığı. efemdimiz (SAS) ZİNAYA YAKLAŞMAYIN DEDİĞİ HAL İLE göz zinasının alenen yaşandığı devirde sorulan soruya verilecek cevabın amper gücü ne olmalı. o yıldırım kaç volt ve amper gücünde olmalı ki uyan gülüm dinle alay etmek kim sen kim demeli. efendimiz(SAS) zamanındaki kişler hakkındaki uygulamayı örneklendirip çoğaltmadan önce yani burada soru sorup gıybeti kendi üstünden atıp iftitarayı veya gıybeti dine dolaylı olarak efendimiz(SAS) üstüne atabilecek durumlardan uzak tutulması için kişiyi dinin neresinde olduğunun sorgulanması. gıybeti dolaylı yönden yapıp iftiracı olmak. o(SAS) ne demiş ben ahmağım ya. efendimiz(SAS) ZİNANI HER TÜRLÜSÜ İÇİN hz. cüleybib(RA) verdiği cevabı şu, insan olmak bakımından annenin ve kardeşinin bu fiili yapmasını istermisin, buna göz yumar mısın. şimdi aleni olarak işlenen tek suç olan gözün zinası ile ilgili olarak genel bir içtihat ile bu konu hakkında soru sormak kim edebin sahibini(SAS) anlamak kim. cevabı net belli kendi ahlaksızlığı için din kulp edilemez. aldanan aldatılan ve aonu aldatan müstesna. varsa bu hususlar inşaallah halledilir zaten.

dışarıda gördüğüm husus kimsenin ashab-ı kiram gibi yaşanak istemediği halde cennete yaşamak istemesi ve karşısındakini suçlaması. namaz kılmadan ALLAH(cc) azabından kurtulmak isteyen hristiyan inancına sahip HAŞA ALLAH(cc) açıkça değil de nasılsa beni kurtarır düşüncesiyle, teslise inanıyormuş gibi bir edayla , görünen kibir bu aslında yaşayanlar için efendimiz(SAS) sünneti gökteki ışıktır. anlama bile anlamazlar. ve kendi ahmakllıklarını gizler ve bu konu hakkında o dönemin güzideleri ne yapmıışı kendi hayatına sorgulatır. onlar namaz kılarlardı ve bunu çokça yaparlardı. hadis kritiği kişinin durumuna göre yapılır, ezbere olmaz, olursa din atıl onun rehberi bu döneme bakan tarafı yokmuş gibi anlaşılır. bu yüzden her soruya hemen hadisle cevap vermeden önce o kişiye niye bunu yaptın deyip kendi nefsini kına demek lazım. hemen 1 sayfa hadisle cevap vermek konuyu değil egoyu tatmin ediyor gibi. hadisin muhatabı efendimiz(SAS) görüyor ve sözüne değil kavline iman ediyordu. o dediyse doğrudur diyordu, esasen hadis sonu la ilahe illahla biten konu paylaşımı demektir. kişi aldığı cevaptan sonra bu tevhidi yapmıyorsa afyonlaşmış bir sekerata girer. bu yüzden o kişi tazir edilir ve mümminler buna şahid bırakılır. ve dolaylı olarak gıybete mani olunur. konu paylaşımı hadise göre hayat üzerine olmalı ama yaşadığı hayatı da gözlemleyerek. soruna göre hadis içine insan elinin değdiği husus olması bakımından kişiyi tanımayı gerektirir. başka türlü çözüm o kişiye de zulmedebilir, dinin temel rükünlerine de. ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt