Esselamu aleykum,yarın arefe sonraki gün inşaallah kurban bayramı,tüm müslüman kardeşlerime hayırlı,bereketli olsun diliyorum Cenabı Mevlamdan.
Ayrıca konu ile ilgili iki satır yazamakta fayda görüyorum.
Herkes birgün ölecek Allah'ın (c.c) kesin emri,peki hak dağılımı yapılmayacakmı?tabiki herkesin hakkı mizan kurulduğunda hakkı dağıtıcı olan Allah (c.c) tarafından layıkı ile yapılacaktır,Peygamber Efendimiz (s.a.v) bir çok hadisi şeriflerinde bizlere Haklarımızı korumamızı,gözetmemizi,başkasının hakkını gasp etmiş dahi olsak ondan helallik almamızı bizlere buyurnaktadır.Her insan islamı ve imanın şartlarını 4*4 lük yaşayacak diye bir kaide yoktur ve ayrıca her kul da anasından doğduğu günden öldüğü güne kadar yaşadığı safhada Allah-u Teala nın kesin haram kıldığı şeylerden uzak kalmıştır diyemeyiz,eğer öyle olsaydı her müslüman direkt cennete giderdi,kur-an da veya hadislerde bizler adına onlar sorguya gerek duyulmadan cennete dahil olundu denirdi,halbuki bir kısmımızın bir müddet azaplar göreceği sair ayet ve hadislerde beyan edilmiştir.
Şimdi diyelimki bir adam Allah-u tealanın emir ve yasaklarını bilmiyor ama müslüman günümüzde bu kişilerden çok var,malum YAZIDA geçtiği gibi evli bir kadınla zina gibi kesin yasak olan hükmü işliyor,aradan 3 gün veya 5 hafta veya 10 yıl gibi bir zaman geçiyor,bu adama ne oluyorsa dünyada işledikleri ağır basıyor,bu dünyaya ne için geldiğini sorguluyor ve diyorki ben hak yolcan çıkmışım,hemen tövbe ediyor,şimdi RUHUL FURKAN sayfa 246 da yazılanları resimden okudum o sayfada haklar konusu anlatılmış ve bu zina fiilinin de Kul ile Allah (c.c) arasındaki haklardan olduğu yazılmış devamında diyorki
bir kişi kocası olan kadınla zina etse kocasıda hakkını helal etmese o adamın günahı ef edilmez, bir kere burada anlatılmak istenen dünya için değildir,çünki böyle bir varsayımı düşünen kişi Allah-u teala nın ''zina edenler evli ise öldürün'' emrine karşı gelmek olurki,Bu Mahmud Efendinin zati sarf edeceği bir söz yada amel değildir,demekki bu hakların alınacağı ve dağıtılacağı MAHŞERE ait dir.Şimdi adam zina etti akabinde hatasını anladı eğer ahirete bu hak ile giderse büyük azap göreceğinide biliyor,bu sebeple kadının kocasına ''ben böyle bir halt ettim DEMEDEN ondan senden bana HAKLARINI HELAL ETMENİ istiyorum demesi kendisi için BELKİ bir af olunma imkanıdır diyor,yani bir kurtarma payı var.Yoksa kesin bir fetvadır denmiyor,burdan gerisi Allah'a (c.c) kalmıştır deniyor.
Ruhuk Furkan sayfa 246 da aslında kulların hata yapabilecekleri ve birbirinin haklarını gasp edebileceklerini ancak zamanla hatadan dönülüp TÖVBE olunursa ahirete intikal etmeden,dünyada hakkı geçenden helallik almanında af olunmaya vesile olabileceği BELKİ diyerek anlatılmıştır.
Yanlışım varsa düzeltin hayırlı bayramlar.
Ayrıca konu ile ilgili iki satır yazamakta fayda görüyorum.
Herkes birgün ölecek Allah'ın (c.c) kesin emri,peki hak dağılımı yapılmayacakmı?tabiki herkesin hakkı mizan kurulduğunda hakkı dağıtıcı olan Allah (c.c) tarafından layıkı ile yapılacaktır,Peygamber Efendimiz (s.a.v) bir çok hadisi şeriflerinde bizlere Haklarımızı korumamızı,gözetmemizi,başkasının hakkını gasp etmiş dahi olsak ondan helallik almamızı bizlere buyurnaktadır.Her insan islamı ve imanın şartlarını 4*4 lük yaşayacak diye bir kaide yoktur ve ayrıca her kul da anasından doğduğu günden öldüğü güne kadar yaşadığı safhada Allah-u Teala nın kesin haram kıldığı şeylerden uzak kalmıştır diyemeyiz,eğer öyle olsaydı her müslüman direkt cennete giderdi,kur-an da veya hadislerde bizler adına onlar sorguya gerek duyulmadan cennete dahil olundu denirdi,halbuki bir kısmımızın bir müddet azaplar göreceği sair ayet ve hadislerde beyan edilmiştir.
Şimdi diyelimki bir adam Allah-u tealanın emir ve yasaklarını bilmiyor ama müslüman günümüzde bu kişilerden çok var,malum YAZIDA geçtiği gibi evli bir kadınla zina gibi kesin yasak olan hükmü işliyor,aradan 3 gün veya 5 hafta veya 10 yıl gibi bir zaman geçiyor,bu adama ne oluyorsa dünyada işledikleri ağır basıyor,bu dünyaya ne için geldiğini sorguluyor ve diyorki ben hak yolcan çıkmışım,hemen tövbe ediyor,şimdi RUHUL FURKAN sayfa 246 da yazılanları resimden okudum o sayfada haklar konusu anlatılmış ve bu zina fiilinin de Kul ile Allah (c.c) arasındaki haklardan olduğu yazılmış devamında diyorki
bir kişi kocası olan kadınla zina etse kocasıda hakkını helal etmese o adamın günahı ef edilmez, bir kere burada anlatılmak istenen dünya için değildir,çünki böyle bir varsayımı düşünen kişi Allah-u teala nın ''zina edenler evli ise öldürün'' emrine karşı gelmek olurki,Bu Mahmud Efendinin zati sarf edeceği bir söz yada amel değildir,demekki bu hakların alınacağı ve dağıtılacağı MAHŞERE ait dir.Şimdi adam zina etti akabinde hatasını anladı eğer ahirete bu hak ile giderse büyük azap göreceğinide biliyor,bu sebeple kadının kocasına ''ben böyle bir halt ettim DEMEDEN ondan senden bana HAKLARINI HELAL ETMENİ istiyorum demesi kendisi için BELKİ bir af olunma imkanıdır diyor,yani bir kurtarma payı var.Yoksa kesin bir fetvadır denmiyor,burdan gerisi Allah'a (c.c) kalmıştır deniyor.
Ruhuk Furkan sayfa 246 da aslında kulların hata yapabilecekleri ve birbirinin haklarını gasp edebileceklerini ancak zamanla hatadan dönülüp TÖVBE olunursa ahirete intikal etmeden,dünyada hakkı geçenden helallik almanında af olunmaya vesile olabileceği BELKİ diyerek anlatılmıştır.
Yanlışım varsa düzeltin hayırlı bayramlar.