AHSEN-I FIGAN
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 22 Nis 2007
- Mesajlar
- 1,021
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
Günah kalbe işleyip siyahlandıra siyahlandıra taa iamn nurunu çıkarıncaya kadar katılıştırıyor.Her günah içinde küfre (inkara)gidecek bir yol var.o günah istiğfar edilerek imha edilmezse küçük manevi bir yılan olarak kalbi ısırıyor.
Bu mevzuda mutaffifin suresinin ayetlerinde şöyle buyuruluyor;
"yalanlayanların vay haline..ki onlar hesap günlerini inkar ediyorlar.halbu ki onuu ancak her azgın günahkar inkar eder.hayır onların zannettikleri gibi değil doğrusu onların kazandıkları günahlar, kalblerini kaplamıştır.
Ayetlerden anlaşıldığına göre dini yalanlayanlar haddini aşan günaha düşkün kimselerdir.ceza günü olan kıyamete inanmak hoşlarına gitmediği keyflerini kaçırdığı için din gününün aslı yoktur derler.ALLAH'ın ayetlerine geçmişin masal ve efsaneleri masalı ile bakarlar.işte bütün bunların sebebi;kazançları,kazanıp durduktan sonra ve kar sandıkları günahları kalblerinin üzerinde pas bağlamasındandır.o kalbler, o günahları itiyad edip pa tutmuş aynalar gibi körlenmiş kararmış artık duymaz görmez olmulardır.
zamanla günahların kalbi tamamen karatması ile inkar duygusu geliir.mesela utanılacak günahı gizli işleyen bir adam başkasının haberdar olasından çok utandığı zaman meleklerin ve ruhanilerin varlığı ona çok ağır geliyor.hem mesela;cehennem azabını netice veren büyük bir günah işleyen adam cehennemim tehtitlerini işttikçe istiğfar ile ona karşı siper almazsa bütün ruhuyla cehanemi arzu ettiğnden küçük bir emare ve bir şüphe cehennein inkarıan cesaret veriyor.hem mmesela;farz namazını kılmayan ve kulluk vazifesini yerine getirmeyen bir adam küçük bir amirden küçük bir vazifesizlik yüzünden aldığı tektirden müteeessir olduğundan EZEL VE EBED SULTANI OLAN CENAB-I HAKK'ın ısrarla emirlerine karşı yaptığı bir temmbellik büyük bir sıkıntı veriyor ve o sıkıntıdan arzu ediyor ve manen diyor ki;
"keşke o kulluk vazifesi bulunmasaidi"
ve bu arzudan ALLAH'a karşı manevi düşmanlığa işaret eden bir inkar arzusu uyanır.ALLAH'ın varlığına şarşı kalbine bir şüphe gelse kat'i bir delil gibi ona yapışmaya meyl eder.büyük bir helak kapısı ona açılır.o bedbah bilmiyo ki gayet cüzi bir sıkıntı kulluk vazifensinden gelmesine karşılık inkarda milyonlar ile sıkıntıdan daha müthş manevi sıkıntılara kendini hedef eder.SİNEĞİN ISIRMASINDAN KAÇIP YILANIN ISIRMASINI KABUL EDER.
Bu mevzuda mutaffifin suresinin ayetlerinde şöyle buyuruluyor;
"yalanlayanların vay haline..ki onlar hesap günlerini inkar ediyorlar.halbu ki onuu ancak her azgın günahkar inkar eder.hayır onların zannettikleri gibi değil doğrusu onların kazandıkları günahlar, kalblerini kaplamıştır.
Ayetlerden anlaşıldığına göre dini yalanlayanlar haddini aşan günaha düşkün kimselerdir.ceza günü olan kıyamete inanmak hoşlarına gitmediği keyflerini kaçırdığı için din gününün aslı yoktur derler.ALLAH'ın ayetlerine geçmişin masal ve efsaneleri masalı ile bakarlar.işte bütün bunların sebebi;kazançları,kazanıp durduktan sonra ve kar sandıkları günahları kalblerinin üzerinde pas bağlamasındandır.o kalbler, o günahları itiyad edip pa tutmuş aynalar gibi körlenmiş kararmış artık duymaz görmez olmulardır.
zamanla günahların kalbi tamamen karatması ile inkar duygusu geliir.mesela utanılacak günahı gizli işleyen bir adam başkasının haberdar olasından çok utandığı zaman meleklerin ve ruhanilerin varlığı ona çok ağır geliyor.hem mesela;cehennem azabını netice veren büyük bir günah işleyen adam cehennemim tehtitlerini işttikçe istiğfar ile ona karşı siper almazsa bütün ruhuyla cehanemi arzu ettiğnden küçük bir emare ve bir şüphe cehennein inkarıan cesaret veriyor.hem mmesela;farz namazını kılmayan ve kulluk vazifesini yerine getirmeyen bir adam küçük bir amirden küçük bir vazifesizlik yüzünden aldığı tektirden müteeessir olduğundan EZEL VE EBED SULTANI OLAN CENAB-I HAKK'ın ısrarla emirlerine karşı yaptığı bir temmbellik büyük bir sıkıntı veriyor ve o sıkıntıdan arzu ediyor ve manen diyor ki;
"keşke o kulluk vazifesi bulunmasaidi"
ve bu arzudan ALLAH'a karşı manevi düşmanlığa işaret eden bir inkar arzusu uyanır.ALLAH'ın varlığına şarşı kalbine bir şüphe gelse kat'i bir delil gibi ona yapışmaya meyl eder.büyük bir helak kapısı ona açılır.o bedbah bilmiyo ki gayet cüzi bir sıkıntı kulluk vazifensinden gelmesine karşılık inkarda milyonlar ile sıkıntıdan daha müthş manevi sıkıntılara kendini hedef eder.SİNEĞİN ISIRMASINDAN KAÇIP YILANIN ISIRMASINI KABUL EDER.