BİR MENZİLİN DÖRT DUVARINDA DÖRT AYNA BULUNSA HER AYNADA DİĞER ÜÇ AYNA İLE BERABER O MENZİL GÖRÜNÜR.HER AYNA KENDİ RENGİNE VE DURUMUNA GÖRE EŞYAYI KENDİ İÇİNDE İHTİVE EDER.
İKİ ADAM O MENZİLE GİRER.BİRİSİ BİR TEK AYNAYA BAKIP,'HERŞEY BUNUN İÇİNDEDİR'DER.DİĞER AYNALARI İŞİTTİĞİ ZAMAN,ONLARI KENDİ GÖRDÜĞÜ AYNANIN GÖLGESİ KABUL EDER.'BEN BÖYLE GÖRÜYORUM,HAKİKATTA BÖYLEDİR' DER.
DİĞERİ,'SEN ÖYLE GÖRÜYORSUN,GÖRDÜĞÜN HAKTIR.FAKAT,VAKİDE HAKİKAT ÖYLE DEĞİL.SENİN GÖRDÜĞÜN AYNALAR GİBİ BAŞKA AYNALARDA VAR,EHEMMİYETSİZ VE GÖLGE DEĞİLLER.'DER.
İŞTE,İLAHİ İSİMLERİN HER BİRİ BİRER AYNA İSTER.RAHMAN VE REZZAK İSİMLERİ DE HAKİKATLİ OLDUKLARI İÇİN,RIZKA VE MERHAMETE MUHTAÇ MAHLUKATI İSTER.RAHMAN İSMİ,HAKİKİ BİR CENNETİ İSTER.EĞER SADECE,MEVCUD,VACİB-ÜL,VAHİD-İ EHAD İSİMLERİ HAKİKİ KABUL EDİLİP,DİĞERLERİ ONLARIN İÇİNDE GÖLGE OLARAK DÜŞÜNÜLÜRSE, O SEMAYA KARŞI HAKSIZLIK OLUR.CADDE-İ KÜBRE BUDUR.
ALLAH'I BULUP GAYRIYI UNUTMAK BAŞKADIR,ESMALARDAN BAZILARINI UNUTMAK BAŞKADIR.BU BİR HAK İÇİNDE HAKSIZLIK OLUR.
(18.MEKTUP 2.MESELE)
İKİ ADAM O MENZİLE GİRER.BİRİSİ BİR TEK AYNAYA BAKIP,'HERŞEY BUNUN İÇİNDEDİR'DER.DİĞER AYNALARI İŞİTTİĞİ ZAMAN,ONLARI KENDİ GÖRDÜĞÜ AYNANIN GÖLGESİ KABUL EDER.'BEN BÖYLE GÖRÜYORUM,HAKİKATTA BÖYLEDİR' DER.
DİĞERİ,'SEN ÖYLE GÖRÜYORSUN,GÖRDÜĞÜN HAKTIR.FAKAT,VAKİDE HAKİKAT ÖYLE DEĞİL.SENİN GÖRDÜĞÜN AYNALAR GİBİ BAŞKA AYNALARDA VAR,EHEMMİYETSİZ VE GÖLGE DEĞİLLER.'DER.
İŞTE,İLAHİ İSİMLERİN HER BİRİ BİRER AYNA İSTER.RAHMAN VE REZZAK İSİMLERİ DE HAKİKATLİ OLDUKLARI İÇİN,RIZKA VE MERHAMETE MUHTAÇ MAHLUKATI İSTER.RAHMAN İSMİ,HAKİKİ BİR CENNETİ İSTER.EĞER SADECE,MEVCUD,VACİB-ÜL,VAHİD-İ EHAD İSİMLERİ HAKİKİ KABUL EDİLİP,DİĞERLERİ ONLARIN İÇİNDE GÖLGE OLARAK DÜŞÜNÜLÜRSE, O SEMAYA KARŞI HAKSIZLIK OLUR.CADDE-İ KÜBRE BUDUR.
ALLAH'I BULUP GAYRIYI UNUTMAK BAŞKADIR,ESMALARDAN BAZILARINI UNUTMAK BAŞKADIR.BU BİR HAK İÇİNDE HAKSIZLIK OLUR.
(18.MEKTUP 2.MESELE)