ayshidayet
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 30 Ocak 2007
- Mesajlar
- 297
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
FİRAVUN VE MELİK ARASINDAKİ FARK
Hiyeroglif yazısının okunması Haman kelimesi dışında Kuran’da geçen başka detayları da ortaya çıkarmıştır. Bunlardan birisi de Mısır meliki ile Firavun arasındaki farktır. Kuran kıssalarından sadece Musa kıssası Mısır’da geçmez.
RESİM-62
Yusuf kıssası da Mısır’da geçmektedir. Fakat iki kıssa arasında Mısır yöneticisinin sıfatlandırılmasında bir fark vardır. Ayetlerde bu fark şöyle geçmektedir:
Musa dedi ki: “Ey Firavun! Gerçekten de ben Alemlerin Efendisinden bir elçiyim” (7 Araf Suresi, 104)
Dediler ki: “Melikin (hükümdarın) su tasını kaybettik…” (12 Yusuf Suresi, 72)
Yusuf kıssasında geçen ayette Mısır yöneticisi için “Melik” sıfatı kullanılırken, Musa kıssasında ise Firavun ismi kullanılmaktadır. Bu ayrımın nedeni yine hiyeroglif yazılarında gizlidir.
Musa ve Yusuf birbirinden farklı dönemlerde yaşamışlardır. Mısır’da Firavun kelimesinin kullanımı sadece geç döneme aittir.
RESİM-36
Firavun hitabı MÖ. 14. yüzyıldan itibaren kullanılmaya başlanmıştır. Yusuf ise bu tarihten daha önce yaşamıştır. Encylopedia Britannica’da, Firavun kelimesi için yeni krallıktan itibaren (18. Hanedandan başlar; MÖ 1539-1292) 22. hanedana dek (MÖ 945-730) kullanılan bir saygı unvanı olduğu, daha sonraları bu hitabın kralın unvanına dönüştüğü, daha önceleri ise bu unvanın hiç kullanılmadığı ifade edilir. Kuran Allah sözüdür. Hiçbir yerinde ne bir hata ne de bir eksiklik vardır. Normalde fark edilmesi güç olan detaylar bile atlanmadan Kuran’da dosdoğru şekilde bildirilmiştir. (alıntıdır)
selametle kalın kardeşlerim...B)
Hiyeroglif yazısının okunması Haman kelimesi dışında Kuran’da geçen başka detayları da ortaya çıkarmıştır. Bunlardan birisi de Mısır meliki ile Firavun arasındaki farktır. Kuran kıssalarından sadece Musa kıssası Mısır’da geçmez.
RESİM-62
Yusuf kıssası da Mısır’da geçmektedir. Fakat iki kıssa arasında Mısır yöneticisinin sıfatlandırılmasında bir fark vardır. Ayetlerde bu fark şöyle geçmektedir:
Musa dedi ki: “Ey Firavun! Gerçekten de ben Alemlerin Efendisinden bir elçiyim” (7 Araf Suresi, 104)
Dediler ki: “Melikin (hükümdarın) su tasını kaybettik…” (12 Yusuf Suresi, 72)
Yusuf kıssasında geçen ayette Mısır yöneticisi için “Melik” sıfatı kullanılırken, Musa kıssasında ise Firavun ismi kullanılmaktadır. Bu ayrımın nedeni yine hiyeroglif yazılarında gizlidir.
Musa ve Yusuf birbirinden farklı dönemlerde yaşamışlardır. Mısır’da Firavun kelimesinin kullanımı sadece geç döneme aittir.
RESİM-36
Firavun hitabı MÖ. 14. yüzyıldan itibaren kullanılmaya başlanmıştır. Yusuf ise bu tarihten daha önce yaşamıştır. Encylopedia Britannica’da, Firavun kelimesi için yeni krallıktan itibaren (18. Hanedandan başlar; MÖ 1539-1292) 22. hanedana dek (MÖ 945-730) kullanılan bir saygı unvanı olduğu, daha sonraları bu hitabın kralın unvanına dönüştüğü, daha önceleri ise bu unvanın hiç kullanılmadığı ifade edilir. Kuran Allah sözüdür. Hiçbir yerinde ne bir hata ne de bir eksiklik vardır. Normalde fark edilmesi güç olan detaylar bile atlanmadan Kuran’da dosdoğru şekilde bildirilmiştir. (alıntıdır)
selametle kalın kardeşlerim...B)