Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Ferc'in (Tenasül Uzvu'nun) Şehveti (1 Kullanıcı)

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
30
Ferc'in (Tenasül Uzvu'nun) Şehveti


Cinsî ilişkinin şehveti iki faydadan ötürü insanoğluna verilmiştir -
Birinci Fayda
Cima'nın zevkini anlayıp âhiret zevklerini ona kıyas etsin diye verilmiştir- Çünkü cima'nın zevki eğer devam ederse bedenlerin en büyük zevki olur- Nitekim ateşin eleminin bedenin en büyük eleminden olduğu gibi- Teşvik etmek ve korkutmak ise insanları saadete sevk eder- Bu sevketmek ameliyesi ancak hissedilir bir elem hissedilir ve idrak edilir bir zevk ile mümkündür- Çünkü zevk ile idrak edilmeyen birşeye karşı insanın iştiyakı kabarmaz-
İkinci Fayda
Neslin bekâsı ve varlığın devamıdır - İşte bu da cima'nın faydasıdır- Fakat cinsî ilişkide din ve dünyayı yok eden âfetler vardır- O âfetler eğer kontrol altına alınmaz ve normal hâle getirilmezse bu tehlike söz konusudur- Nitekim
'Ey rabbimiz! Güç yetiremiyeceğimiz şeyi bize yükletme!' (Bakara/286) ayet-i celîlesinin tevilinde bunun mânâsının şehvetin serkeşliği olduğu söylenmiştir-
İbn Abbas 'Karanlığı çöktüğü zaman gecenin şerrinden' (Felâk/3) ayetinin tefsirinde 'tenasül uzvunun intişarıdır' demiştir- Bazı râviler bu sözü Hz Peygamber'e isnad etmişlerdir- Ancak Hz Peygamber 'İzâ vekabe' ayetinin tefsirinde ibareyi 'Tenasül uzvu girdiği zaman' şeklinde tefsir etmiştir-
'Kişinin tenasül uzvu intişar ettiği zaman aklının üçte ikisi gider' denilmiştir- Hz Peygamber duasında derdi ki:
Ey Allahım! Kulağımın gözümün, kalbimin, (tenasül uzvumun) ve menimin şerrinden sana sığınıyorum
-49
Kadınlar şeytanın tuzaklarıdır- Eğer bu şehvet olmasaydı kadınların erkekler üzerindeki saltanatı olmazdı-50
Rivayet ediliyor ki Musa (as) bir mecliste oturuyordu- Ansızın İblis çıkageldi- Sırtında renkli bir bornoz vardı- Musa (as) ona şöyle sordu
-Sen kimsin?
-Ben İblisim!
-Allah seni yaşatmasın! Niçin geldin (işin nedir?)
-Allah nezdindeki yüksek derece ve makamından ötürü sana selâm vermek için geldim-
-Senin sırtında gördüğüm nedir?
-Bir bornozdur- Onunla Âdemoğullarının kalplerini çelerim-
-İnsanoğlu ne gibi bir fiilde bulunursa sen ona galebe çalarsın?
-Kendini beğenir amelini çok görür ve günahını unutursa ona galebe çalarım-
(Ya Musa!) Seni üç şeyden sakındırırım
]Nikâhı sana düşen bir kadınla tek başına kalma- Çünkü nikâhı düşen bir kadınla başbaşa kalan bir erkeğin arkadaşı benim- Onu o kadınla o kadını da onunla kötülüğe sevkedinceye kadar arkadaşlığıma devam ederim!
Allah'a verdiğin bir sözü mutlaka yerine getir-
Ayırdığın sadakayı muhakkak ver- Çünkü kişi ayırdığı sadakayı vermediği zaman yanına sokulur kendisiyle sadaka arasına girer ona engel olurum-
Bunları söyledikten sonra İblis dönüp giderken şöyle dedi: 'Eyvah! Musa insanoğlunu sakındıracak şeyleri bulmuş oldu'-
Said b. Müseyyeb der ki 'Allah Teâlâ, ne zaman bir peygamber göndermişse, İblis onu kadınlar vasıtasıyla helâk etmekten ümidini kesmemiştir ve benim nezdimde kadınlardan daha korkunç bir tehlike yoktur- Medine-i Münevvere'de kendi evimle kızımın evi hariç hiçbir eve girmem- Kızımın evinde cuma günü yıkanır, sonra cumaya giderim-
Seleften biri şöyle diyor: Şeytan, kadına şöyle der: 'Sen benim askerimin yansısın! Sen, atıp da yanılmayan okumsun- Sen sırrımın yerisin- Sen ihtiyaçlarım için gönderdiğim elçimsin'-Bu bakımdan şeytanın ordusunun yarısı şehvet, yarısı da öfke ve gazabdır- Şehvetlerin en büyüğü ise kadın şehvetidir! Bu şehvetin de ifrat, tefrit ve normal diye (üç) derecesi vardır- İfrat derecesi, aklı mağlûp edip erkeklerin himmetini kadınlar ve cariyelerle zevk sürmeye yöneltir- Böylece kişiyi âhiret yolunun yolculuğundan mahrum eder veya dinini zayıflatır- Sonunda insanı fuhşiyatları yapmaya sürükler- Şehvetin ifrat derecesi bazen bir grubu iki kötü şeye sevkeder-
Bir
Cinsî gücünün artması için şehvetini takviye edici şeyleri almaya sevkeder- Nitekim insanların bir kısmının midenin takviyesi için birtakım ilâçlar aldığı gibi- Bu ilâçları, midenin yemeğe karşı arzusu artsın diye alırlar! Bunun misâli, yırtıcı canavar ve yılanlarla karşı karşıya kalan bir kimsenin misâline benzer--Bu adam bazen uyuyup kendisini parçalamaktan veya sokmaktan gafil olan o yırtıcı canavarı ve yılanları yeniden ürkütür sonra onları yatıştırmak ve ellerinden kurtulmak için uğraşır durur- Yemek ve cinsî ilişkinin şehveti bir hastalıktır ki insan onlardan kurtulursa büyük bir zevk duyar- Eğer Hz Peygamber'in bu konuda Cebrail'e sorduğu şu hadîsi hatırlatacak olursan;
Cebrâil'e, cinsî ilişkideki zâfiyetimden şikayet ettim- Bana herîse denilen yemeği yememi tavsiye etti-51
Bil ki Hz Peygamber'in nikâhı altında dokuz kadın vardı ve onların zevkini tatmin etmek sûretiyle iffetlerini muhafaza etmek Hz Peygamber'in görevi idi- Onları boşasa bile, başkasının onlarla evlenmesi haram olduğu için Hz Peygamber'in bu hususta kuvvet araması zevk için değil, bu durumun düzelmesi içindir-
İki
Bu şehvet bir kısım insanları aşk sapıklıklarına kadar vardırır- Bu ise, cinsî gücün verilmesinin hikmetinden son derece câhil olmak demektir ve aynı zamanda hayvanlıkta hayvanların aşağısına düşmektir- Çünkü bu yapmacık aşık, şehvetini teskin etmekle yetinmez-Oysa bu, şehvetlerin en kötüsüdür- Her şehvetten daha fazla bu şehvetten utanmak gerekir ki kişi şehvetin ancak birşeyle tatmin edileceğine inanır! Hayvan ise, şehvetini tatmin eder ve onunla yetinir- Bu aşık ise, belirli biriyle yetinmez, bunun için zillet üzerine zillet, kulluk üzerine kulluk yükü altına girer- Sonra bununla da yetinmez, aklı şehvetin hizmetinde kullanır! Oysa aklı, kendisine hizmet edilsin diye yaratılmış, şehvete hizmetçi olsun ve şehvetin hatırı için hilekârlık yapsın diye yaratılmamıştır- Aşk, şehvet ifratının kaynağıdır-Hiçbir hedefi olmayan ve boş olan kalbin hastalığıdır- Ancak daimî bakış ve bu husustaki düşünceyi terketmek sûretiyle onun önüne geçmek gerekir-Aksi takdirde yerleştiğinde sökülmesi zorlaşır- Mal, mülk, rütbe ve evlât aşkı da böyledir- Hatta kuşlarla oynamak, zar atmak, satranç oynamak alışkanlığı da böyledir- Çünkü bütün bu şeyler, birtakım insanları öyle yakalar ki onların din ve dünyalarını perişan eder- Onlar asla bunlarsız duramazlar- Aşkın kabarmasını ilk gelişmesinde kıran bir kimsenin misâli, bir kapıdan girmek için yönelen serkeş hayvanın dizginini tutup onu çeviren bir kimsenin misâline benzer- Hayvanın dizginini tutup çekerek onu istediği yere girmekten menetmek kolaydır- Yerleştikten sonra aşkın gücünü kırmak isteyen bir kimsenin misali de hayvanın başını kapıdan girip kapıyı geçinceye kadar bırakan, girdikten sonra hayvanın kuyruğuna yapışıp gerisin geriye çekip çıkarmak isteyen bir kimsenin misâline benzer- Bu iki işin -zorluk ve kolaylık hususunda- aralarındaki ayrılık çok büyüktür- Bu bakımdan işlerin başlangıçlarında ihtiyatlı davranmak gerekir-İşin sonuna gelindiğinde, artık öldürecek derecede yorucu bir çalışma ile ancak tedaviyi kabul ettirebiliriz- Bu bakımdan şehvetin ifratı, aklı bu şekilde mağlup etmesi demektir- Böyle olması ise gerçekten çok kötüdür-

Şehvetin tefriti ise, iktidarsız olmak veya hiç evlenmemektir ki bu da kötüdür- Güzel olan ve övülen ise, şehvetin mûtedil olması, frenlemesinde ve bırakmasında akla ve şeriata itaatkâr olmasıdır-Şehvet ne zaman ifrata kaçarsa, onun kırılması açlık ve evlenmekledir-
Nitekim Hz Peygamber şöyle buyurmuştur-
Ey gençler! Evleniniz! Evlenmeye gücü yetmeyen kimse oruç tutsun; çünkü oruç şehveti kırar-
52
 

Emanet

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
3,573
Tepki puanı
32
Puanları
48
Yaş
38
Kardeşim paylaşımda site reklamı fazlası ile yer kaplamış..
düzenleme yaparsan iyi olur..
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
cok karışık cıkmış.... :(
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
30
Kardeşim paylaşımda site reklamı fazlası ile yer kaplamış..
düzenleme yaparsan iyi olur..
ben mi göremedim acaba.kaynaklar kısmından mı bahsediyorsunuz yoksa bende mi görünmüyo.
çünkü hiçbir site adı falan geçmiyo
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
koymuş oldugun *.gif ler sende resim olarak görünüyor olabilir ama benim ekranımda

100 adet e yakın mumsema.com yazısı var.

Hemde kocaman...
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
.....................
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
30
koymuş oldugun *.gif ler sende resim olarak görünüyor olabilir ama benim ekranımda

100 adet e yakın mumsema.com yazısı var.

Hemde kocaman...
hadi ya.ben bakıyorum bakıyorum birşey yok şaşırdım:a33:
noktalar mı öye görünüyo
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
evet. sanırım Nokta.gif ler var sanırım
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
30
anladım özellikle bütün noktalama işaretlerini silip tekrar yazmıştım ama yine aynı görünüyo galiba.* işareti koyayım bakalım nasıl görünecek.
yardımınız için sağolun kardeşim
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
30
düzelmiş ;)... az önce gördüm bende tuzak kurmuşlar sana güzel kardeşim senden başka herkes görüyor tuzagı ..
zekice tebrik etmek lazım .. :)
gerçekten haklarını yememek lazım ki sitenin reklamını vermek için bundan daha iyi yol olamaz:G:)
 
H

hado77

selamun aleykum

ALLAH tealanın ister zatının huzurunda olsun isterse dünyada olsun HZ.HAVVA ve HZ.ADEM aleyhisselatu vesselama karşı bir nebze şedit bir yol izlediği görülmekte. kendileri dünyaya gönderilmiş veya cennet olan bir mekandaki rabbani ışıklar kapatılarak karanlıklaştırılmış aynı zaman ve mekana bırakılmış.
karanlılardan aydınlığa çıkmak veya karanlığın içinden gece çıkarmak bu ışıkların açılmasıyla olacaktır diyebiliriz.

işin esasını ALLAH teala bilmekle beraber, anlaşılan şey ALLAH tealanın o an itibariyle eşyadaki rabbani ışıltıyı sona erdirmesi olarak geçmekte.

bu açılardan sürgün edilmiş bir anne ve babaya sahip olduğumuz iddiasındayız ve ALLAH tealanın bize kızgın olduğu bir dünyada cenneti de vermediğine ve bekleyin dediğine göre evlenme iznini nerden çıkardık diye sormak gerekmekte.

HZ.BEDİÜZZAMANIN radıyallahu teala iki saniyelik cinayete milyonlar dakika hapis var dediği yer aslında çocuk sahibi olmak konusunda gösterilen çabanın bir mücazatı olarak okunmakta.

ALLAH teala esasen bir kerih işe 1 le karşılık veririz derken bu milyonlar dakika ceza ne anlama geliyor daha derin düşünmek lazım gelir.

toplamda kuran-ı hakim de gerek meal olarak gerekse tevil olarak ALLAH tealanın evlenmenizi farz kıldım dediği bir ayet de yoktur.

bir sorun olarak şunu kesinlikle beyan edelim ALLAH teala bir şeyi yapın demişse kul bunu yapar. istese de isetmese de yapar. namaz kılmak farzdır yani emirdir deniyorsa eğer bu ALLAH tealanın emri ise kişi ister istemez fizik kanunu gibi bu enmre uyacaktır.şayet uymuyorsa bu kişi ALLAH teala tarafından anılan bir insan daha olamamıştır ve emir bu kimseye iletilmemiştir.

zaten güneşe tapma kısmında bunu anlatmıştım. kişi fizik kurallarına tabi olarak şu anda namaz kılacak halde değildir.

kuran-ı kerimin tevilinde ise ALLAH tealanın evlenmeyi farz kıldığı yani neslin devamını aradığı hususu da müphemdir siz eğer bir işi hakkıyla yapmazsanız yerine başkasını getiririz der.

iza vekabe bir ayet olarak tefsir edildiğinde ise aslında değişik bir mana da çıkmakta. ALLAH tealanın başında hazır bulunduğu apaçık bir halde bir kadının kendisini kusurlu olarak addettiği bir halin ALLAH tealaya yönelmesi ve zaman mefhumunun perdelenerek mevcut kusurun yaratıldığı bir gizli alemin varlığı söz konusu.

gece çöktüğü zamandan kasıt mevki olarak gündüzün bitmesi iken bu ayetin insana verilen emrinde yani kainata okunduğunda kazandığı anlam ile insanda uyandırdığı yaratılma ameliyesinde farklılıklar mevcuttur.

yalnız bu fark kadına yönelik bir amelmiş gibi gözükmekte ve bu hal dahi neslin çoğalmasını anlatmamakta aksine sakınılan bir zamandaki halden bahsedilmekte.

hanımın muayyen günlerindeki duasının üzerinden zaman geçtikten sonra bu kusurlu halin kaldırılması ve kainata bu durumun gizliden haber verilmesi hali var.

ALLAH teala kadının artık hayzdan kurtulduğunu beyan etmekte ve kainat bu konuyu bilip o kadına o şekilde temessül edeceğini beyan etmekte. gece çöktüğünde denen meal artık gizlenen bir kainatın kadının temiz hallerine vakıf olduğu bir durumu anlatması hali mevcut.

intişardan ziyade inşitar, denen yayma genelleme değil, kesme faaliyeti anlamlı olmuş.bu açıdan iza vegabe ayet olarak insandaki bir halin kesildiği zamanı anlatmaktadır. ancak bütünlük olarak düşünülürse mevcut bir kusur halinin varlığı da söz konusu olacağından erkekte teveşşuh uyandıracak bir hale sebebiyet vermeyecektir.

bu hal kül olarak kadının bir halidir ve gerek gece çöktüğü zaman denirken gerekse kusurlu bir kadının kusuru kaldırıldığı bir zamandan bahsederken meydana gelen tesirlerin hepsi kainat perdelenerek anlatılmış yani halet gizlenmiştir.

bu açıdan bu ayetin tefsirsel değerlendirmesinde efendimiz aleyhisselatu vesselamın başkaca bir anlayışa neden verecek bir yorum yaptığını düşünmüyorum.

toplamda kadının tahir günleri başlamış ancak bu hal erkeğe yöneltilmiş bir şey değil. gizlenmiş bir şekilde kainat da anlam kazanmış. zaten efendimiz aleyhisselatu vesselamın sözü de doğru anlaşılırsa kadının hal olarak temiz olduğu zamandan bahsettiği de anlaşılacaktır.

yukarıdaki anlatımda sorun gerçeği çarpıtmadan olabilecek en aleyhe tavrı takınmak gibi görülmekte. kadın tahir hale geldiği zaman ile erkeğin kadına yaklaştığı zaman aslında neden-sonuç bakımından aynı illiyete bağlı iki ayrı çıkarım denenerek aynı sözün zamansal olarak başı ve sonundaki her zamanı kapsar şekilde bir beyanat da bulunulmuş, niyet bakımından çok ciddi anlamda yanlış anlatılmış.

hayızdan temizlendiği zaman demek illa bir ilişkiyi adlandıramayacağı halde, diğer yorum ise her halukarda mevcut bir cimayı adlandırmış ve kötüniyetli bir ayet tefsiri olmuş.halnuki ayet kadının temizlendiği zaman bildiririz ve bunu gizlice yaparız demekte.

esasında bu tefsiri yapan kimse hakarettamiz konuşmuş ama ALLAH teala ayetiyle sen de doğrusun ancak o doğrunun ta mağribinde diyerek farklı bir tarzda yakınlaştırma ameliyesi gütmüştür de denebilir.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

insanın yaratılmanın neresinde olduğu konuları ve bu konularda akli melekeleri ve doğan çocuğun da beslendiği iklim şeklinde açıklanacak olan haller bakımından kişinin akli melekeleri bir nebze de olsa nesle sireyet etmektedir denebilir.

kriminolojik olarak suç ve onun amilleri bakımından kalıtım önem arz etmese de,-ki ceza hukuçusu kalıtımı amil etken görmez- sosyolojik olarak yetişme tarzı ve tıb olarak genetik bir mirastır ve kabule karindir.

insan geninin hasarlı olduğu hal bakımından doğuştan günahla gelme hali isevilikte kabul görmüş bir haldi ve kişi vaftiz edilerek bu günah kirinden arındırılıyordu. esasen gusul eksiğinin çocuk tarafından yerine getirilmesi hali olarak baba oğul ikilemindeki kurtarıcı oğul, bu şekilde nuzul etmekteydi.

akli melekelerin ortadan kalkması denen şeyin efendimiz aleyhisselatu vesselam tarafından anlamlandırılması safahatında insanın 3 yerde 3 kimseyi hatırlamadığı varsayılır.

hafsalanın uçukluğunu meydana getirdiği bu hal esasen korkunçtur ve kişi kızını veya annesini veya babasını tanıyamaz.

aklın 2/3 ünün gittiği bu hal esasen sulus olarak kuran-ı hakimde adlandırılmıştı. sulus feraiz ilmine ait bir ibaredir ve mala karşı düşkünlük halinde bu paylaşımda meydana gelecek akıl zafiyeti olarak da anlamlandırılmalıdır şeklinde düşünülmektedir.zira bu bırakıt naktidir ve gayri yasaldır.

ilk reddiyemizle birlikte düşünüldüğünde esasen nikah bahsinde geçmiş gibi gözüken bu 2 hadisin bir uydurma diğeri de yanlış bahiste geçen bir rivayet gibi görülmekte.

ümmetin fitnesi maldır ve bu mal üzre olan paylaşım hafsalayı zorlar. ümmetin fitnesi kadın değildir. bu yüzden kişinin bir halinin aklının 2/3 üne mal olacağı hal güzel ahlak da başta olmak üzere bir mirasın dağıtımı esnasındaki cereyandır denmekte.zira nakti bırakıtın 1/3 hazineye irat edilmek zorundadır. konuyla ilgili dini sohbet kısmındaki ondalık sayılar başlıklı yazımıza bakılınabilinir.



bu bırakıt güzel ahlaka dair ise işte bir hadisi doğru okuma yani peygamber aleyhisselamı tanıma dersinin sonuçları görülecektir.

efendimiz aleyhi ekmeltu tehayanın HZ.FATIMA radıyallahu teala anhaya seni şurda şurda hatırlayamam dediği rivayet olunur. bu yerlerdeki tartının ve hesabın niteliği aynı zamanda karşılık verense de şu husus anlaşılmakta ve ALLAH teala güzel ahlaka karşı kendi yedinden bir mukabelede bulunmaktadır.

aklın dimağın belli bir oranın kaybolduğuna dair başkaca hadis rivayeti de yoktur. bu kaybın bir fitne olması hasebiyle mal için olması kadın için olmasına daha muteber olarak tercih edilir denmelidir.

esasen efendimiz aleyhisselatu vesselamın hadislerini anlamak da bir ilimdir ki bu gerçekten zorlu bir süreçtir.

menimin şerrinden gibi bir ifadeyi, kalbi, kanı , eti kemiği nur olan zat hangi kitabı okuyarak örneklemektedir.

kuran-ı hakimde bu şekilde duayı iktiza edecek ayetler çok nezih bir şekilde anlatılmışken efendimiz aleyhisselatu vesselamın bu şekilde dua ettiğini düşünmek biraz kaba kaçmakta.

ALLAH teala yarattığı şeyi ayetlerine en güzel manalarıyla gizlemiş ve ilgilisi ilgili olduğu oranda istifade etsin denmiştir.zaman da önemlidir.

bu açılardan aklın 2/3 lük zaafiyeti esasen mal denen fitneye karşıdır kadına karşı değil. insanın iradesi kadına karşı zayıftır demek de ALLAH tealaya karşı edepsizliktir ne yani derler ALLAH teala kadın mı kullanıyor. bunu kabul eden kişi zaten isevidir. ki bu kişi gizliden mesih demektedir.

başka bir imtihan aracı yokmuş gibi de değil, hadisi bu hale getirenlerin mesleği icabı uydurma bir zihniyettir.bu nedenle kadının şeytan tarafından kullanılması da değil kadının kendisini şeytanlaştırması hali vardır ve bu hal dahi düzgün itikat sahiplerince merhamet istenerek değiştirilebilir ki bu konu da aslında isevilik ve şeytan çıkarma veya cadı avı gibi meselelerle birlikte ateizm ve olasılıklar başlığında anlatılmıştı .

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

smyyes

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Eyl 2009
Mesajlar
3,791
Tepki puanı
5
Puanları
0
Yaş
30
Allah razı olsun abi.
konuya olan değerli paylaşımlarınız için.
selam ve dua ile..
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt