“Faiz yetmiş üç bölümdür. En hafifi bir kişinin annesini nikahlaması (onunla zinâ etmesi) gibidir. En büyüğü ise kişinin müslüman bir adamın ırzına daima leke getirmeye çalışmasıdır.”
Yine peygamberimiz Abdullah İbn-i Hanzala’nın Peygamberimize isnat ederek rivâyet etmiş olduğu şu hadiste şöyle buyurulur:
“Kişinin bilerek bir dirhem faiz yemesi otuz altı zinadan daha kötüdür”
“Allah’ın Resûlü (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) fâizi yiyene de, yedirene de yazana da, şâhitlerine de lânet etmiştir” ve şöyle eklemiştir: “Onların hepsi eşittir.”
Faiz çok büyük günahtır. Ancak faizden bahseden çok kimse, faizin ne olduğunu bilmiyor. Sadece faizin bir iki çeşidini biliyor. Halbuki faiz çeşidi çoktur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Faiz yetmiş üç çeşittir.) [Hakim]
(Faiz, genel olarak veresiyede olur.) [Müslim]
(Bir zaman gelecek, insanlar, helalı haramı düşünmeyecek, sadece paranın gelmesini düşüneceklerdir.) [R.Nasıhin]
İki kişinin ortak bir ineği olsa, sütünü bir gün biri, bir gün öteki alsa faiz olur. Her günkü sütü eşit bölüşmek gerekir. Bunun gibi iki kişinin kirada bir evi olsa, kirasını bir ay biri, bir ay öteki alsa caiz olmaz. Her ay alınan parayı, ikiye taksim etmek gerekir.
Bir kimse, on bin lira ödünç verse, alan da, sen de benim evimde kirasız otur dese, yani ev kirasız para faizsiz dense, faiz olur. Paranın faizi ile evde oturuyor. Bir hadis-i şerifte, (Fayda getiren ödünç faizdir) buyuruluyor
İki kişi, arabalarını, her biri kullanmak üzere, muayyen bir zaman için değişseler faiz olur.
Ödünçte bile faizin olduğunu çok kimse bilmez. Mesela iki ay sonra vermek üzere bir milyon lira ödünç almak faiz olur. Hamza Efendinin Bey ve Şir’a risalesinin şerhinde, (Ödünç verirken zaman tayin etmek faiz olur) buyuruluyor
Altın gününün caiz şekli, şöyle olabilir:
Sohbet etmek için, önce hangi evlere gidileceği, kur'a ile veya anlaşarak tespit edilir. Sonra, her gidilen evin sahibine, mesela bir çeyrek altın hediye edilir. Böyle hediyeleşme usulü ile yapılırsa, caiz olur. Denilebilir ki, bizim niyetimiz hediyeleşmek değil, tasarruf etmektir. Evet, niyet tasarruf olsa da, hediyede, alış verişte, nikahta söze itibar edilir, niyet geçersizdir. Niyeti ne olursa olsun, bunu sana hediye ettim der de, öteki kabul ederse, hediye sahih olur.
Miraç gecesi, karınları ev gibi, içleri yılan dolu insanlar gördüm. Bunların kim olduğunu Cebrail aleyhisselama sordum. Faiz yiyenler olduğunu bildirdi.) [İbni Mace]
Alınan faiz oranı ne kadar az olursa olsun bu faizin hükmünü değiştirmez. Faiz yiyen kişiler kıyâmet günü, kabirlerinden kendilerini şeytan çarpmış kişilerin cinnet nöbetinden kalktıkları gibi kalkarlar.
Bu cürümün çok büyük olmasına rağmen Allahu Teâlâ bu cürümün tevbesinin mümkün olduğunu ve bunun keyfiyetini faizcilere şöyle beyan ediyor:
“Şâyet tevbe ederseniz ana sermayeniz sizindir, böylece ne zulüm etmiş ne de zulme uğramış olursunuz.” (Bakara:279).
ALLAH C.C FAİZ DEN BİZİ KORUSUN BU TUZAĞA DÜŞMEYELİM SONRA AHİRETİMİZİ BATIRABİLİRİZ.
AYRICA ACABA DİYORUM KENDİ KENDİME KURANDA AÇIKÇA FAİZLE UĞRAŞANLARA SAVAŞ AÇILMASINI SÖYLEMİŞ İZİN VERMİŞ ALLAH C.C NEYİMİZE GÜVENİYORUZ BİZ ANLAMIYORUM Kİ.GÜNAHLARDAN VE ALLAH 'TAN C.C NASILDA KORKMAZ OLDUK ARTIK.
FAİZİN EN HAFİFİ ANNESİYLE ZİNA YAPMIŞ GİBİ OLUYOSA BİZ HALA DEVAM EDİYOSAK YOK CANIM NE FAİZİ DEYİP İYİCE BATAĞA GİDİYOSAK ÖNEMSEMİYOSAK KUSURA BAKMAYIN AMA BEN BÖYLE YAPANLARIN AKLININ OLMADIĞINA KESİN EMİNİM.
BİR DOKTOR SEN ŞUNU YEME YOKSA ÖLÜRÜSÜN DESE ÖMRÜMÜZ BOYUNCA YEMEYİZ BİR KULU DİNLERİZ AMA ALLAH C.C FAİZİ YASAKLIYO YOKSA HEM DÜNYANIZ HEMDE AHİRETİNİZ GİDECEK DİYO NEDEN BİZİ YARATANI DİNLEMEYİZDE YARATILAN ACİZ BİR KULU DİNLERİZ BİRAZ DÜŞÜNÜN LÜTFEN ARTIK BİR DUR DEYİP KENDİMİZE GELELİM.ALLAH 'TAN C.C KORKUYOSAK TABİ YAPANLARDA KORKMUYOLAR DEMEKKİ YADA ALLAH 'IN C.C DEDİĞİNİN BİR ÖNEMİ YOK GALİBA ACİZ ZAVALLI BİR KULUNUN Kİ KADAR.SONRADA ALLAH 'IM C.C BANA CENNETİNİ VER NASIL DERİZ Kİ
Yine peygamberimiz Abdullah İbn-i Hanzala’nın Peygamberimize isnat ederek rivâyet etmiş olduğu şu hadiste şöyle buyurulur:
“Kişinin bilerek bir dirhem faiz yemesi otuz altı zinadan daha kötüdür”
“Allah’ın Resûlü (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) fâizi yiyene de, yedirene de yazana da, şâhitlerine de lânet etmiştir” ve şöyle eklemiştir: “Onların hepsi eşittir.”
Faiz çok büyük günahtır. Ancak faizden bahseden çok kimse, faizin ne olduğunu bilmiyor. Sadece faizin bir iki çeşidini biliyor. Halbuki faiz çeşidi çoktur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Faiz yetmiş üç çeşittir.) [Hakim]
(Faiz, genel olarak veresiyede olur.) [Müslim]
(Bir zaman gelecek, insanlar, helalı haramı düşünmeyecek, sadece paranın gelmesini düşüneceklerdir.) [R.Nasıhin]
İki kişinin ortak bir ineği olsa, sütünü bir gün biri, bir gün öteki alsa faiz olur. Her günkü sütü eşit bölüşmek gerekir. Bunun gibi iki kişinin kirada bir evi olsa, kirasını bir ay biri, bir ay öteki alsa caiz olmaz. Her ay alınan parayı, ikiye taksim etmek gerekir.
Bir kimse, on bin lira ödünç verse, alan da, sen de benim evimde kirasız otur dese, yani ev kirasız para faizsiz dense, faiz olur. Paranın faizi ile evde oturuyor. Bir hadis-i şerifte, (Fayda getiren ödünç faizdir) buyuruluyor
İki kişi, arabalarını, her biri kullanmak üzere, muayyen bir zaman için değişseler faiz olur.
Ödünçte bile faizin olduğunu çok kimse bilmez. Mesela iki ay sonra vermek üzere bir milyon lira ödünç almak faiz olur. Hamza Efendinin Bey ve Şir’a risalesinin şerhinde, (Ödünç verirken zaman tayin etmek faiz olur) buyuruluyor
Altın gününün caiz şekli, şöyle olabilir:
Sohbet etmek için, önce hangi evlere gidileceği, kur'a ile veya anlaşarak tespit edilir. Sonra, her gidilen evin sahibine, mesela bir çeyrek altın hediye edilir. Böyle hediyeleşme usulü ile yapılırsa, caiz olur. Denilebilir ki, bizim niyetimiz hediyeleşmek değil, tasarruf etmektir. Evet, niyet tasarruf olsa da, hediyede, alış verişte, nikahta söze itibar edilir, niyet geçersizdir. Niyeti ne olursa olsun, bunu sana hediye ettim der de, öteki kabul ederse, hediye sahih olur.
Miraç gecesi, karınları ev gibi, içleri yılan dolu insanlar gördüm. Bunların kim olduğunu Cebrail aleyhisselama sordum. Faiz yiyenler olduğunu bildirdi.) [İbni Mace]
Alınan faiz oranı ne kadar az olursa olsun bu faizin hükmünü değiştirmez. Faiz yiyen kişiler kıyâmet günü, kabirlerinden kendilerini şeytan çarpmış kişilerin cinnet nöbetinden kalktıkları gibi kalkarlar.
Bu cürümün çok büyük olmasına rağmen Allahu Teâlâ bu cürümün tevbesinin mümkün olduğunu ve bunun keyfiyetini faizcilere şöyle beyan ediyor:
“Şâyet tevbe ederseniz ana sermayeniz sizindir, böylece ne zulüm etmiş ne de zulme uğramış olursunuz.” (Bakara:279).
ALLAH C.C FAİZ DEN BİZİ KORUSUN BU TUZAĞA DÜŞMEYELİM SONRA AHİRETİMİZİ BATIRABİLİRİZ.
AYRICA ACABA DİYORUM KENDİ KENDİME KURANDA AÇIKÇA FAİZLE UĞRAŞANLARA SAVAŞ AÇILMASINI SÖYLEMİŞ İZİN VERMİŞ ALLAH C.C NEYİMİZE GÜVENİYORUZ BİZ ANLAMIYORUM Kİ.GÜNAHLARDAN VE ALLAH 'TAN C.C NASILDA KORKMAZ OLDUK ARTIK.
FAİZİN EN HAFİFİ ANNESİYLE ZİNA YAPMIŞ GİBİ OLUYOSA BİZ HALA DEVAM EDİYOSAK YOK CANIM NE FAİZİ DEYİP İYİCE BATAĞA GİDİYOSAK ÖNEMSEMİYOSAK KUSURA BAKMAYIN AMA BEN BÖYLE YAPANLARIN AKLININ OLMADIĞINA KESİN EMİNİM.
BİR DOKTOR SEN ŞUNU YEME YOKSA ÖLÜRÜSÜN DESE ÖMRÜMÜZ BOYUNCA YEMEYİZ BİR KULU DİNLERİZ AMA ALLAH C.C FAİZİ YASAKLIYO YOKSA HEM DÜNYANIZ HEMDE AHİRETİNİZ GİDECEK DİYO NEDEN BİZİ YARATANI DİNLEMEYİZDE YARATILAN ACİZ BİR KULU DİNLERİZ BİRAZ DÜŞÜNÜN LÜTFEN ARTIK BİR DUR DEYİP KENDİMİZE GELELİM.ALLAH 'TAN C.C KORKUYOSAK TABİ YAPANLARDA KORKMUYOLAR DEMEKKİ YADA ALLAH 'IN C.C DEDİĞİNİN BİR ÖNEMİ YOK GALİBA ACİZ ZAVALLI BİR KULUNUN Kİ KADAR.SONRADA ALLAH 'IM C.C BANA CENNETİNİ VER NASIL DERİZ Kİ